memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Testailin autoa Inpan livedatalla ja sattumoisin sain tuon humppauksen aikaiseksi. Auto ei sammunut mutta kävi 3-4 kertaa kierrokset niin alhaalla että pysyi juuri ja juuri käynnissä. Lambdan integraatio prosentit heittää humppauksen alettua rankasti miinukselle (-20) eli menee yli asteikon punaiselle. -10 taitaa olla raja. Sitten kun tyhjäkäynti normalisoituu niin arvotkin paaa normaaleiksi. Vikakoodia ei kuitenkaan anna.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Heh, meikäläisen ottama kuva mun edellisestä E46 328i vm.-98
    Joo, lainasin toisesta ketjusta En ole vielä tarkistanut omastakaan, mutta muistelen nähneeni tuon värisen letkun konehuoneessa.

    Edit: Noniin väärinhän se tuli taas muisteltua. Eihän siellä tuota letkua ollut eikä tosiaan koko systeemiäkään. En tiedä tuliko muisteltua edellistä e46 vai unenko näin

    Mitähän sitä seuraavaksi keksis?
    Last edited by Antsah; 26-10-2012, 21:37.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Joo se ilmapumpun venttiilin pitäisi olla jenkkimalleissa kiinni siellä pakopuolella. Mulla on kyseinen portti moottorissa tulpattu. Tarkistin juuri, että mulla ei myöskään ole tuota valokuvassa näkyvää osaa, mihin tulee joku letku. Ehkä se on vain M52TU:ssa.
    Last edited by Bomb5; 27-10-2012, 09:49.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Heh, meikäläisen ottama kuva mun edellisestä E46 328i vm.-98

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Hmm, mielestäni mulla ei ainakaan ole autossa koko vehjettä tai mitään noista alipainelinjoista, jos oikein olen katsonut. USA-malleissa tuo tosin ainakin on. :think
    Kyllä se pitäs siellä olla. Voi olla eri osanumero kuin miksi sitä luulen.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Ajattelin nyt vilkaista sen letkun mikä tulee joltakin "ilmapumpulta"? Sellainen musta-keltainen. Sitä ei varmaan ole koskaan vaihdettu. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...acuum_control/

    Tuo nro. 4.
    Hmm, mielestäni mulla ei ainakaan ole autossa koko vehjettä tai mitään noista alipainelinjoista, jos oikein olen katsonut. USA-malleissa tuo tosin ainakin on. :think

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Minulla ei ihan noin pahana sentään ilmene. Kylmänä pysyy oikein hyvin käynnissä. Ajattelin nyt vilkaista sen letkun mikä tulee joltakin "ilmapumpulta"? Sellainen musta-keltainen. Sitä ei varmaan ole koskaan vaihdettu.



    Tuo nro. 4.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Itsellä tuo on niinkuin pahentunut pikkuhiljaa. Alkanut parin kuukauden sisään tekemään tuota sammumista. Pidin ihan varmana nakkina, että paskanen ICV on syyllinen, mutta eipä ollutkaan.
    Mulla oli tuollaiseen sammuiluun ja kierrosten humpaamiseen syynä imuvuodot. Sitkeästi kun metsästi kaikki esille ja vaihtoi osia, niin tuli se kuntoon. Kylmällä koneella parkista lähtiessä kierrokset heijasi ja piti kaasutella, että pysyy käynnissä (ja kun on automaatti, niin piti painaa vasemmalla jarrua parkkiruudusta pakittaessa ja samalla normia enemmän kaasua sen takia, että auto pysyy käynnissä ilman että vauhti ei nouse liiaan kovaksi p-alueella). Ensimmäiseen risteykseen kun tuli, niin meinasi aina sammua, kun auton pysäytti.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    On vaihdettu

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Ootko vaihtanu vanoksen tiivisteet?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Itekin huomannut tuota taas ja yleensä kylmällä koneella kun lähden töistä ja ajan parkkihallissa 20-30 metriä puomille niin että heti kun kone käy niin käytännössä tyhjäkäynnillä liikkeelle ja sitten puomille hetkeksi seis niin siinähän tahtoo humpata. Mutta ei koskaan ole yrittänyt sammua tuossa tilanteessa joten olkoon.
    Itsellä tuo on niinkuin pahentunut pikkuhiljaa. Alkanut parin kuukauden sisään tekemään tuota sammumista. Pidin ihan varmana nakkina, että paskanen ICV on syyllinen, mutta eipä ollutkaan.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Oliko sinulla koodia antureista vai vaihdoitko muuten vaan?
    Ei ollut mitään koodeja. Täältä foorumilta luin viisaampien kirjoituksia, että noita voi vaihdella ilman koodejakin, niin laitoin uudet marmorilta. No, kyllä tuo uusilla antureilla ja muun puhdistelun jälkeen veti paremmin korkeilla kierroksilla, että ei se ehkä ihan hukkaan mennyt. En kuitenkaan voi täysin varmasti sanoa, että vanhat anturit olisivat rikki olleet.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Mikähän se mahtaa aiheuttaa omassa e39:ssä tuon kierrosten humppaamisen puolilämpimällä koneella tyhjäkäynnillä.
    Itekin huomannut tuota taas ja yleensä kylmällä koneella kun lähden töistä ja ajan parkkihallissa 20-30 metriä puomille niin että heti kun kone käy niin käytännössä tyhjäkäynnillä liikkeelle ja sitten puomille hetkeksi seis niin siinähän tahtoo humpata. Mutta ei koskaan ole yrittänyt sammua tuossa tilanteessa joten olkoon.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Mulla parantui huomattavasti tuo humppaaminen parkissa siirrellessä, kun vaihdoin nuo nokan anturit ja putsasin ICV:n, mutta nyt hieman myöhemmin voin todeta, että ei tuo ominaisuus täysin poistunut. Pientä humppaamista voi havaita, varsinkin jos siirtäessä pienillä kierroksilla moottori on lähellä sammua. Jotenkin tuo liitty myös siihen, että samalla tulee käännettyä rattia ja ohjaustehostin joutuu työskentelemään kovasti.
    Juuri tuon saman homman olen todennut ilmentymisen suhteen. Olen muistaakseni ylihuoltomielessä uusinut pakopuolen tunnistimen joskus 2v sitten (jolla ei tietenkään ollut mihinkään mitää vaikutusta ). Imupuolella taisi olla vielä ihan orkkis paikoillaan. Voisihan sitä tietenkin senkin uusia. Oliko sinulla koodia antureista vai vaihdoitko muuten vaan?

    Edelleen kiinnostaa voisiko syyllisen löytää livedatasta.
    Last edited by Antsah; 25-10-2012, 14:24.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Mulla parantui huomattavasti tuo humppaaminen parkissa siirrellessä, kun vaihdoin nuo nokan anturit ja putsasin ICV:n, mutta nyt hieman myöhemmin voin todeta, että ei tuo ominaisuus täysin poistunut. Pientä humppaamista voi havaita, varsinkin jos siirtäessä pienillä kierroksilla moottori on lähellä sammua. Jotenkin tuo liitty myös siihen, että samalla tulee käännettyä rattia ja ohjaustehostin joutuu työskentelemään kovasti.

    Leave a comment:

Working...
X