memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Tarvikkeena ostin, mutta Hellan on joka siis pitäisi kai pakata siemensin tekemiä osia. Jos ei toimi niin viedään takaisin. 70e piti maksaa. Yhtään ei ole kuulemma tullut vielä takaisin, mutta kokeillaan.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Ostin nyt sitten tuon imupuolen asentotunnistimen. Kokeillaan nyt huvikseen. Onhan tuo vanha anturi jo yli 10v vanha. Varmaan mitään vaikutusta ole, mutta ompahan taas puuhasteltu
    Mistäs ostit ja paljonko maksoi?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Ostin nyt sitten tuon imupuolen asentotunnistimen. Kokeillaan nyt huvikseen. Onhan tuo vanha anturi jo yli 10v vanha. Varmaan mitään vaikutusta ole, mutta ompahan taas puuhasteltu

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Ape View Post
    Itellä edelleen täysin samanlaisia oireita. Tuon nro 3. vois kyllä vaihtaa ihan kokeilumielessä kun on noin halpakin..

    Aika jännä muuten että miun auton tiedoilla kun kattoo niin tuo osa nro.3 valmistusnumero on sama kuin tuo sinun linkittämäsi nro 13. Mahtaakohan olla joku virhe kuitenkin..

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ttached_parts/
    Toisaalta kuulostais ihan loogiselta, että tuossa minun auton kuvassa on väärä numero, koska nuo muut kuvassa olevat osanumerot kyllä löytyy muista kuvista.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Samaan syssyyn.. Missäs m52b25 on toi lämpötilaanturi?

    Leave a comment:


  • Ape
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Ilmeisesti se mitä minä haen on tuo ekan linkin osanumero 3? Oisko imusarjan alla M52 myös.

    Mikäs funktio tuolla öljynfiltterin jalkaan tulevalla veden/öljynlämpötila-anturilla on? Ilmeisesti tuo vesiletkuun tuleva ohjaa flektiä, onko muuta merkitystä? Imusarjaan tuleva on sitten imuilman anturi.

    Kartoitan tässä vaan, että kannattaisikohan uusia tuo molemmat nro 3:t ja nro 13? Vai vaihdanko vain nro. 3. Alemmalle nro.13 en ole löytänyt paikkaa.
    Itellä edelleen täysin samanlaisia oireita. Tuon nro 3. vois kyllä vaihtaa ihan kokeilumielessä kun on noin halpakin..

    Aika jännä muuten että miun auton tiedoilla kun kattoo niin tuo osa nro.3 valmistusnumero on sama kuin tuo sinun linkittämäsi nro 13. Mahtaakohan olla joku virhe kuitenkin..

    Last edited by Ape; 29-10-2012, 19:26.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Ilmeisesti se mitä minä haen on tuo ekan linkin osanumero 3? Oisko imusarjan alla M52 myös.

    Mikäs funktio tuolla öljynfiltterin jalkaan tulevalla veden/öljynlämpötila-anturilla on? Ilmeisesti tuo vesiletkuun tuleva ohjaa flektiä, onko muuta merkitystä? Imusarjaan tuleva on sitten imuilman anturi.

    Kartoitan tässä vaan, että kannattaisikohan uusia tuo molemmat nro 3:t ja nro 13? Vai vaihdanko vain nro. 3. Alemmalle nro.13 en ole löytänyt paikkaa.
    Last edited by Antsah; 29-10-2012, 07:55.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=924

    Tuo viesti pisti silmään toisessa ketjussa. Voisikohan syy olla itselläkin tuossa anturissa kun tarkemmin ajateltuna tuo humppaus alkaa varmaankin juuri silloin kun termostaatti alkaa aukeamaan.

    Missäs tuo kyseinen anturi sijaitsee? Noita lämpötila-antureita tuntuu olevan useampia koneessa.

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ttached_parts/ nro. 3

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...em_oil_filter/ nro.13

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...m_water_hoses/ nro.4

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ nro. 3

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ystem/sensors/ nro.13 (ei hajua missä kohtaa tämä sijaitsee moottorissa)
    Samaan syssyyn.. Missäs m52b25 on toi lämpötilaanturi?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    .....
    Last edited by Antsah; 14-03-2013, 17:10.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Juuri tuossa kohdassa on se tulppaus omassa.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Tuossa on joku googlen kuvahaulla löydetty kuva M54B30-koneesta (kylläkin E36:seen asennettuna), jossa se peltipurnukka näkyy. Näkyy moottorikuvissa hyvin pakopuolella koneen etunurkassa vanoksen kopan ja venttiilikopan kannen rajamailla. Tollanen mulla siis on.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Minulla on myös alkuperäinen ruotsissa uutena myyty, mutta en kyllä sitä pumppua löytänyt. Missä kohtaa se tarkalleen ottaen on koneen etuosassa Ha2:lla? EDIT: Taisin löytääkkin siitä pakosarjan vierestä sen paikan missä se pitäisi olla. On tosiaan tulpattu niinkuin Bomb5 autossa.

    Toissapäivänä just uusin sen f-haarasta lähtevän pienen letkun. Pitäisi varmaan vielä vaihtaa sieltä bensansuodattimen päästä se lyhyt pätkä.
    Last edited by Antsah; 27-10-2012, 15:02.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Puhutaanko tässä nyt siitä vajaan nyrkin kokosesta mötikästä, joka on pakopuolella koneen etuosassa? Mun autossa on ainakin sellanen ja auto on alunperin Ruotsissa uutena myyty ja käyttöönotettu. Tässä kuvassa osa #1 siis. Pörisee äänekkäästi n. minuutin starttaamisen jälkeen.
    Joo tuota ihmeteltiin myös tuossa aiemmin. Minun suomiautossa ei tuota pömpeliä ole ollenkaan. USAssa myydyissä autoissa tuo myös löytyy. Mitenkähän on Saksasta uitetuissa autoissa? Epäilen, että ei ole, koska harvemmin näistä osista täällä puhutaan mitään. Bimmerfestistä jos lueskelee imuvuodoista, niin jengi on vaihtanut noita ilmapumpun venttiilille meneviä alipaineletkuja ihan vastaavasti kuin meillä vaihdellaan huohottimia ja sen letkuja. Kannattaa varmasti vaihdella nuo letkut, jos omasta autosta löytyy ja imuvuotoa on. http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=574452
    Last edited by Bomb5; 27-10-2012, 10:25.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Joo se ilmapumpun venttiilin pitäisi olla jenkkimalleissa kiinni siellä pakopuolella. Mulla on kyseinen portti moottorissa tulpattu. Tarkistin juuri, että mulla ei myöskään ole tuota valokuvassa näkyvää osaa, mihin tulee joku letku. Ehkä se on vain M52TU:ssa.
    Puhutaanko tässä nyt siitä vajaan nyrkin kokosesta mötikästä, joka on pakopuolella koneen etuosassa? Mun autossa on ainakin sellanen ja auto on alunperin Ruotsissa uutena myyty ja käyttöönotettu. Tässä kuvassa osa #1 siis. Pörisee äänekkäästi n. minuutin starttaamisen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Oletko tarkastanut sitä pientä alipaineletkua, mikä lähtee MAF-putken F-haarasta bensanpaineensäätimelle? Mulla se oli aika rapea ja vaihdoin. Vielä on vaihtamatta se pieni pätkä auton alta itse bensansuodattimen päästä. Veikkaan, että tuossa linjassa tapahtuva imuvuoto voi vaikuttaa herkemmin moottorin käyntiin, kun se säätelee samalla bensansyöttöä (vai?). Hankala sanoa tosiaan, mikä mulla vähensi tuota humppailua, kun tuli samalla kerralla tehtyä niin monta asiaa, mutta INPAn mukaan sain lievän imuvuodon korjattua vaihtamalla tuon letkunpätkän, kaasuläpän rungon tiivisteen ja varmistin, että kaikki osat (myös ICV) asettuivat hyvin paikoilleen. Yksi vaihtoehto on myös, että kesällä vaihtamani vanoksen tiivisteet ovat ehtineet sisäänajautumaan paremmin. Niin ja voihan tuohon humppaamiseen MAFfikin vaikuttaa. Sekin tuli puhdistettua samalla.
    Last edited by Bomb5; 27-10-2012, 10:04.

    Leave a comment:

Working...
X