Onko jätkillä tietoa mitä eroa on 330i MAF:lla verrattuna tuo 320-328i MAF:iin?
5WK96132 Siemens olisi kyseessä, saisin tuttavalta hommattua edullisesti kun hänellä jäänyt ylimääräiseksi (uusi, vain kokeiltu), mutta uskaltaako tuota lykätä 320i 2.2 m54:ään.. (5WK96050Z Siemens olisi ilmeisesti tähän se oikea)
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täällä löytyi kans yksi viallinen DISA-venttiili. Kilometrejä se kesti aika tarkkaan 200 tkm. Akselihan sieltä oli poikki -> uusi DISA, samalla vaihdettu haitariputket (oli ehjät) ja imusarjan iso kumitulppa. Hintaa tuli rempalle ~260e ja aikaa meni pari-kolme tuntia. Erittäin helppo homma, kiitos kaikkien netistä löytyvien ohjeiden!
Ja vikakoodejahan tuli sytytyshäiriöistä kaikilta sylintereiltä, laihasta seoksesta lambdoilta jne., lisäksi tyhjäkäynti ravisti.
Leave a comment:
-
-
Olen testannut, M52B28:ssa. Toimi moitteetta, en huomannut mitään eroa edellisen orkkiksen taikka toisen käytetyn originellin kanssa toiminnassa. Liekkö tämä hyvä vai huono mutta kuitenkin paremmin pelas kuin ilman MAF:ia. En tiedä sitten onko noissa muuta sisällä kuin pari vastuslankaa..Last edited by Perlenbacher; 16-07-2012, 16:54.
Leave a comment:
-
-
Vieläkin on laihan seoksen oloista menoa ilmassa, vaikkakin lainassa oleva MAF on tilannetta parantanut. Noteerasin että esm. tyhjäkäynnillä arvot ovat reilusti rikkaalla, tasakaasulla +-5% ja sitten kiihdytyksessä menee laihanpuoleiseksi (kierroksilla 2500-3000rpm, jonka jälkeen sitten menee arvot jälleen hyväksi, 0-5% rikasta). Tein myös huomion että ilmastointi päällä on tyhjäkäynnillä seos noin nollassa, eli laihemmalla kuin ilman ilmastointia.
Long Term Fuel Trim ei ole laskenut noista arvoista juurikaan kuin hetkellisesti mitä viimeksi postasin. Välillä alempana, välillä vähän korkeampana riippuen ajosta. Kuuluuko seoksen mennä laihemmaksi kun autolle antaa hanaa? Vai onko minulla vieläkin joku imuvuoto, esim. se perhanan Disa joka alkaisi falskata avautumisen jälkeen ja aiheuttaisi tuota kierroksilla laihaa seosta. 400e hei hulinaa jos uusi MAF ja Disa.
Ebayssä on uusia ilmamassamittareita jopa n. 50e vuoden takuulla. Onko näissä ominaisuudet suoraan susia, vai eivätkö kestä laisinkaan, vai miksi foorumilla sanotaan tuota että aina orkkis maffi paikalleen? Onko kukaan koskaan noita testannut?Last edited by Warra; 16-07-2012, 19:27.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Warra View PostPari vuotta uudemman auton vastaava orkkismaffi. Koodata? Jos tämä lainaaminen auttaa ja hommaan uuden esim. schmiedmannin Meyle:n (oletuksena että originaali on Bosch tai Siemens), niin tarvitsee "koodata"? Tarkoitatko koodauksella millaista toimenpidettä, vai pelkästään niiden adaptio-arvojen nollaamista? Kuvittelin jotenkin että vastaava uusi ilmamassamittari joka sopii autoon, on semmoisen standardin omaava joka tapauksessa että se on "samanlainen" vaikka eri merkkiä. Ja auton suurin homma olisi vain sopeutua paremmin toimivaan ilmamassamittariin.Last edited by Antsah; 15-07-2012, 15:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostNiin putken numero olisi sitten kuitenkin tuo kuvissakin näkyvä?
Jossakin ketjussa oli jenkeissä vaihtaneet noita tikkuja erilaisiin. Niitäkin on siis vissiin eri mallisina olemassa.Last edited by Bomb5; 15-07-2012, 17:21.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View Post
Kiitoksia
Edit.
Kävin lukemassa koodit, ei koodia. Katsoin samalla torquesta arvot: Koskaan eivät ole olleet tämän ongelman aikana noin hyvät. Ohessa eiliset ja tämän päivän arvot, tämän päivän long term pienemmät. Viime viikolla nuo olivat ennen tätä MAF kokeilua 11.9 ja 14.0
Eli korjaamo missä alunperin vikaa selvitin, joka sanoi että kokeilivat uudella MAF:lla, kusetti tai sitten oli imuvuotoja jotka tässä matkalla korjasin + tuo MAF.
En vielä juhli mutta hyvältä näyttää. Pari päivää vielä seurailen ja sitten uusi MAF tilaukseen.
Kiitos ja kumarrus BTCF:n käyttäjät, olette upeasti avustaneet aloittelijaa harmillisessa imuvuoto-ongelmassaLast edited by Warra; 13-07-2012, 17:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Warra View PostPari vuotta uudemman auton vastaava orkkismaffi. Koodata? Jos tämä lainaaminen auttaa ja hommaan uuden esim. schmiedmannin Meyle:n (oletuksena että originaali on Bosch tai Siemens), niin tarvitsee "koodata"? Tarkoitatko koodauksella millaista toimenpidettä, vai pelkästään niiden adaptio-arvojen nollaamista? Kuvittelin jotenkin että vastaava uusi ilmamassamittari joka sopii autoon, on semmoisen standardin omaava joka tapauksessa että se on "samanlainen" vaikka eri merkkiä. Ja auton suurin homma olisi vain sopeutua paremmin toimivaan ilmamassamittariin.
Sopivaa tilalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostMaffin vaihdon jälkeen adaptioarvot varmaan kannattaisi nollata. Onko orkkismaffi vai tarvike? Jos ei ole samallainen kuin orkkis niin pitäisi kai ohjelmoida autoon.Last edited by Warra; 13-07-2012, 12:43.
Leave a comment:
-
-
Maffin vaihdon jälkeen adaptioarvot varmaan kannattaisi nollata. Onko orkkismaffi vai tarvike? Jos ei ole samallainen kuin orkkis niin pitäisi kai ohjelmoida autoon.
Leave a comment:
-
-
Mitäs jätkät mieltä.
Paljon olen kirjoitellut ja edellisellä sivulla on tiivistelmä ongelmastani.
Varmuuden vuoksi hommasin lainaan varmasti toimivan ilmamassamittarin, iskin sen autooni ja short term fuel trimmit iskivät todella vahvasti rikkaalle. Ennen tuo arvo oli jotain -4 - +6 välillä yleensä, nyt näytti jopa -15 ja -20 arvoja. Koko ajan rikkaalla. Voisiko tuo viitata siihen että järjestelmä yrittää laihoja arvoja nyt kompensoida pistämällä reilusti rikkaalle, ja sitten long term fuel trim lähestyisi tavoitearvoja kun autolla rullailee pidempään? Jos näin olisi, ongelmani syy löytyi. Pidän peukkoja mutten pidätä hengitystä
15km lenkin kävin huvikseni heittämässä ja tässä screenshot torquesta. Long termit ehtivät kivasti laskea (nuo max arvot olivat heti startatessa autoa, ja seuraavien ~7km ajan), mutten oikeastaan tiedä miten niiden pitää käyttäytyä. Kaippa tietty vaihtelu suuntaan tai toiseen on normaalia, mutta toivottavasti tässä seoksen rikastumisessa on kyse siitä että maf olisi vain ollut viallinen ja arvot menevät lähelle nollaa long termissä seuraavan viikon kuluessaLast edited by Warra; 13-07-2012, 16:15.
Leave a comment:
-
Leave a comment: