memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Warra
    replied
    Onko jätkillä tietoa mitä eroa on 330i MAF:lla verrattuna tuo 320-328i MAF:iin?
    5WK96132 Siemens olisi kyseessä, saisin tuttavalta hommattua edullisesti kun hänellä jäänyt ylimääräiseksi (uusi, vain kokeiltu), mutta uskaltaako tuota lykätä 320i 2.2 m54:ään.. (5WK96050Z Siemens olisi ilmeisesti tähän se oikea)

    Leave a comment:


  • minurmi
    replied
    Täällä löytyi kans yksi viallinen DISA-venttiili. Kilometrejä se kesti aika tarkkaan 200 tkm. Akselihan sieltä oli poikki -> uusi DISA, samalla vaihdettu haitariputket (oli ehjät) ja imusarjan iso kumitulppa. Hintaa tuli rempalle ~260e ja aikaa meni pari-kolme tuntia. Erittäin helppo homma, kiitos kaikkien netistä löytyvien ohjeiden!

    Ja vikakoodejahan tuli sytytyshäiriöistä kaikilta sylintereiltä, laihasta seoksesta lambdoilta jne., lisäksi tyhjäkäynti ravisti.

    Leave a comment:


  • pahin
    replied
    Alipaineliitin

    Kiitos tästä, tuo RealOEM:ssa oleva kuva ei tosiaan pidä paikkaansa. Sieltä kattelin jus samaa osaa, mut en arvannu tilata..

    Originally posted by mijuko View Post
    Osa 6 ja samalla koodilla tämmöinen :think

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by pahin View Post
    En löytänyt mistään kyseiselle osalle numeroa?
    Onko kukaan ostanut tätä tai löytäisikö joku numeron tälle, kiitos!


    KUVA
    Osa 6 ja samalla koodilla tämmöinen :think

    Leave a comment:


  • pahin
    replied
    M54 alipainelittimen osanumero

    En löytänyt mistään kyseiselle osalle numeroa?
    Onko kukaan ostanut tätä tai löytäisikö joku numeron tälle, kiitos!


    KUVA

    Leave a comment:


  • pahin
    replied
    M54 alipainelittimen osanumero

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Olen testannut, M52B28:ssa. Toimi moitteetta, en huomannut mitään eroa edellisen orkkiksen taikka toisen käytetyn originellin kanssa toiminnassa. Liekkö tämä hyvä vai huono mutta kuitenkin paremmin pelas kuin ilman MAF:ia. En tiedä sitten onko noissa muuta sisällä kuin pari vastuslankaa..
    Last edited by Perlenbacher; 16-07-2012, 16:54.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Vieläkin on laihan seoksen oloista menoa ilmassa, vaikkakin lainassa oleva MAF on tilannetta parantanut. Noteerasin että esm. tyhjäkäynnillä arvot ovat reilusti rikkaalla, tasakaasulla +-5% ja sitten kiihdytyksessä menee laihanpuoleiseksi (kierroksilla 2500-3000rpm, jonka jälkeen sitten menee arvot jälleen hyväksi, 0-5% rikasta). Tein myös huomion että ilmastointi päällä on tyhjäkäynnillä seos noin nollassa, eli laihemmalla kuin ilman ilmastointia.

    Long Term Fuel Trim ei ole laskenut noista arvoista juurikaan kuin hetkellisesti mitä viimeksi postasin. Välillä alempana, välillä vähän korkeampana riippuen ajosta. Kuuluuko seoksen mennä laihemmaksi kun autolle antaa hanaa? Vai onko minulla vieläkin joku imuvuoto, esim. se perhanan Disa joka alkaisi falskata avautumisen jälkeen ja aiheuttaisi tuota kierroksilla laihaa seosta. 400e hei hulinaa jos uusi MAF ja Disa.

    Ebayssä on uusia ilmamassamittareita jopa n. 50e vuoden takuulla. Onko näissä ominaisuudet suoraan susia, vai eivätkö kestä laisinkaan, vai miksi foorumilla sanotaan tuota että aina orkkis maffi paikalleen? Onko kukaan koskaan noita testannut?
    Last edited by Warra; 16-07-2012, 19:27.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Warra View Post
    Pari vuotta uudemman auton vastaava orkkismaffi. Koodata? Jos tämä lainaaminen auttaa ja hommaan uuden esim. schmiedmannin Meyle:n (oletuksena että originaali on Bosch tai Siemens), niin tarvitsee "koodata"? Tarkoitatko koodauksella millaista toimenpidettä, vai pelkästään niiden adaptio-arvojen nollaamista? Kuvittelin jotenkin että vastaava uusi ilmamassamittari joka sopii autoon, on semmoisen standardin omaava joka tapauksessa että se on "samanlainen" vaikka eri merkkiä. Ja auton suurin homma olisi vain sopeutua paremmin toimivaan ilmamassamittariin.
    Orkkismaffi on tosiaan tuolla nettikaupassakin näkyvä VDO/Siemens.
    Last edited by Antsah; 15-07-2012, 15:59.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Niin putken numero olisi sitten kuitenkin tuo kuvissakin näkyvä?

    Jossakin ketjussa oli jenkeissä vaihtaneet noita tikkuja erilaisiin. Niitäkin on siis vissiin eri mallisina olemassa.
    Jep, kuvissa näkyvä 437-loppuinen putki on se kallis "talvimallinen" putki ja saa kyllä tilattua marmorilta, vaikka ei olekaan listattu real oemissa. Tilattiin marmorilta tuo 258-loppuinen putki ensin, kun luultiin sen olevan tuo talvimallin putki, koska tietokone näytti sen olevan uusimmalla numerolla. No, kun se saapui, ei se ollutkaan se. Siinä taisi olla reikä vastapuolella huohottimen haaraa ja ne sisäkkäiset putket oli muotoiltu hieman eri tavalla. Ei juurikaan eroa alkuperäiseen putkeen. Mulla tosiaan meni hermot tuon 437-putken kanssa, kun tikun sai tasan kerran sisään ja sinne jäi. Piti purkaa imupuolen letkut ja putki irti uudestaan, että sai ruuvimeisselillä autettua tikun ulos. Vähän hankala tarkistaa öljymäärää noin.
    Last edited by Bomb5; 15-07-2012, 17:21.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Ok. Tuolta tuli edelliseenkin autoon maffi tilattua.. Illalla näen jo pitkälle onko laina maffista ollut apua kun vaimo on rullaillut autolla tänään melkein 100km. Tässä vaiheessa on normaalisti aina vikavalo syttynyt ja vikakoodeja antaa, joten melko helppo homma huomata auttaako maffin vaihto vai ei.

    Kiitoksia

    Edit.

    Kävin lukemassa koodit, ei koodia. Katsoin samalla torquesta arvot: Koskaan eivät ole olleet tämän ongelman aikana noin hyvät. Ohessa eiliset ja tämän päivän arvot, tämän päivän long term pienemmät. Viime viikolla nuo olivat ennen tätä MAF kokeilua 11.9 ja 14.0

    Eli korjaamo missä alunperin vikaa selvitin, joka sanoi että kokeilivat uudella MAF:lla, kusetti tai sitten oli imuvuotoja jotka tässä matkalla korjasin + tuo MAF.

    En vielä juhli mutta hyvältä näyttää. Pari päivää vielä seurailen ja sitten uusi MAF tilaukseen.

    Kiitos ja kumarrus BTCF:n käyttäjät, olette upeasti avustaneet aloittelijaa harmillisessa imuvuoto-ongelmassa
    Attached Files
    Last edited by Warra; 13-07-2012, 17:36.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Warra View Post
    Pari vuotta uudemman auton vastaava orkkismaffi. Koodata? Jos tämä lainaaminen auttaa ja hommaan uuden esim. schmiedmannin Meyle:n (oletuksena että originaali on Bosch tai Siemens), niin tarvitsee "koodata"? Tarkoitatko koodauksella millaista toimenpidettä, vai pelkästään niiden adaptio-arvojen nollaamista? Kuvittelin jotenkin että vastaava uusi ilmamassamittari joka sopii autoon, on semmoisen standardin omaava joka tapauksessa että se on "samanlainen" vaikka eri merkkiä. Ja auton suurin homma olisi vain sopeutua paremmin toimivaan ilmamassamittariin.
    En lähtisi tarvikkeella leikkimään vaan tuolta:


    Sopivaa tilalle.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Maffin vaihdon jälkeen adaptioarvot varmaan kannattaisi nollata. Onko orkkismaffi vai tarvike? Jos ei ole samallainen kuin orkkis niin pitäisi kai ohjelmoida autoon.
    Pari vuotta uudemman auton vastaava orkkismaffi. Koodata? Jos tämä lainaaminen auttaa ja hommaan uuden esim. schmiedmannin Meyle:n (oletuksena että originaali on Bosch tai Siemens), niin tarvitsee "koodata"? Tarkoitatko koodauksella millaista toimenpidettä, vai pelkästään niiden adaptio-arvojen nollaamista? Kuvittelin jotenkin että vastaava uusi ilmamassamittari joka sopii autoon, on semmoisen standardin omaava joka tapauksessa että se on "samanlainen" vaikka eri merkkiä. Ja auton suurin homma olisi vain sopeutua paremmin toimivaan ilmamassamittariin.
    Last edited by Warra; 13-07-2012, 12:43.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Maffin vaihdon jälkeen adaptioarvot varmaan kannattaisi nollata. Onko orkkismaffi vai tarvike? Jos ei ole samallainen kuin orkkis niin pitäisi kai ohjelmoida autoon.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Mitäs jätkät mieltä.

    Paljon olen kirjoitellut ja edellisellä sivulla on tiivistelmä ongelmastani.

    Varmuuden vuoksi hommasin lainaan varmasti toimivan ilmamassamittarin, iskin sen autooni ja short term fuel trimmit iskivät todella vahvasti rikkaalle. Ennen tuo arvo oli jotain -4 - +6 välillä yleensä, nyt näytti jopa -15 ja -20 arvoja. Koko ajan rikkaalla. Voisiko tuo viitata siihen että järjestelmä yrittää laihoja arvoja nyt kompensoida pistämällä reilusti rikkaalle, ja sitten long term fuel trim lähestyisi tavoitearvoja kun autolla rullailee pidempään? Jos näin olisi, ongelmani syy löytyi. Pidän peukkoja mutten pidätä hengitystä

    15km lenkin kävin huvikseni heittämässä ja tässä screenshot torquesta. Long termit ehtivät kivasti laskea (nuo max arvot olivat heti startatessa autoa, ja seuraavien ~7km ajan), mutten oikeastaan tiedä miten niiden pitää käyttäytyä. Kaippa tietty vaihtelu suuntaan tai toiseen on normaalia, mutta toivottavasti tässä seoksen rikastumisessa on kyse siitä että maf olisi vain ollut viallinen ja arvot menevät lähelle nollaa long termissä seuraavan viikon kuluessa
    Last edited by Warra; 13-07-2012, 16:15.

    Leave a comment:

Working...
X