Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • unskelotti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 92
    • Espoo

    #76
    Originally posted by Petteri80 View Post
    Taitaa olla mulla tuo DISA valmista kauraa.. tota kalvolle menevää muovitankoa painaessa läppä liikkuu vaan hieman ja läppä heiluu alaosastaan hervottomasti vähän kuin olis akseli poikki?

    Tässä pari huonoa videoo: http://s637.photobucket.com/albums/u...t=Video120.mp4
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Vai mitä tuumaa arvon raati?

    Alkaa pikkuhiljalleen **tuttamaan kun ei löydy imuvuoto sitten millään. Separaattori+letkut, kumitulpat imusarjan takaa, IMM, ensimmäinen imuputki imm:ltä ja jarrutehostajalta tulevan putken jälkeinen venttiili+letku vaihdettu eikä mikään em. osien vaihdosta auttanut

    Mites kuvan osa nro. 5: http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40
    Puhaltelin tota paine-ilmalla mut ei tuntunu ilma kulkevan kunnolla läpi.. siinä syy / osasyy?
    Videon perusteella DISA on vaihtokunnossa. Toi akseli on muovia ja aikalailla yhtä puuta läpän kanssa. Kun se tolleen lempsuu, niin tuskin toimii ainakaan niinku pitäis. Mulla oli tuosta läpän juuresta murtunu akseli kokonaan poikki. Tämä aiheutti myös imuvuodon.

    Tää perkeleen DISA alkaa olla yhtä surkuhupaisa kuin dieseleiden imusarjojen läpät.
    E91 325d (04/2008)
    Ex: E46 330iAT (10/2000)

    Comment

    • unskelotti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 92
      • Espoo

      #77
      Originally posted by NV85 View Post
      Lukaisin koodit tuossa hetki sitten, kun syttyi moottorivalo koetauluun ja auto sammuili itsekseen kun löysäsi ajon aikana kaasun ja painoi kytkimen pohjaan, eli kone ei ajon aikana pysynyt tyhjäkäynnillä. Pysähdyksissä ei tätä ongelmaa ole ollut, mutta kierrokset sahaavat 1000-500 välillä.

      Koodit jotka löytyivät olivat P0174 ja P1619.


      Autosta on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, haitariputki, etummaisen putken lambdat ja kaikki sytystulpat vast'ikään. Missä vika?
      Tsekkaa säkin DISA. Se on nopea irrottaa, ja tässä on jo aika monta samanikäisen M54:n DISAa porsinut.


      Mulla oli myös tuo P0174. P1619 viittaa jäähdytysjärjestelmään (P1619 - MAP Cooling Control Circuit Signal Low). Oisko termari myös valmis?
      Last edited by unskelotti; 15-08-2010, 20:47.
      E91 325d (04/2008)
      Ex: E46 330iAT (10/2000)

      Comment

      • NV85
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 472
        • Rovaniemi

        #78
        Originally posted by unskelotti View Post
        Tsekkaa säkin DISA. Se on nopea irrottaa, ja tässä on jo aika monta samanikäisen M54:n DISAa porsinut.


        Mulla oli myös tuo P0174. P1619 viittaa jäähdytysjärjestelmään (P1619 - MAP Cooling Control Circuit Signal Low). Oisko termari myös valmis?

        Auto keitti tuossa kesällä, koska termari oli valmis. Nyt olen sen vaihtanut, mutta koodeja en tosin nollannut välissä, eli voi olla nykyään aiheeton. Pitääpä arpoa tuon ilmamassamittarin ja DISAn väliltä, kiitoksia neuvoista. Kertokaa toki, jos jotain muuta tulee mieleen.
        BMW 335i M-sport e91LCI '09
        BMW 1502 '75
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
        EX: BMW 330i M-sport '01

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #79
          Originally posted by NV85 View Post
          Koodit jotka löytyivät olivat P0174...
          Autosta on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, haitariputki, etummaisen putken lambdat ja kaikki sytystulpat vast'ikään. Missä vika?
          P0174 - System Too Lean (Bank 2) eli vikakoodi kertoo liian laihasta seoksesta sylintereistä 1-3.. jossain todennäköisesti imuvuoto.. mites separaattorin kunto?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #80
            Originally posted by Petteri80 View Post
            Taitaa olla mulla tuo DISA valmista kauraa.. tota kalvolle menevää muovitankoa painaessa läppä liikkuu vaan hieman ja läppä heiluu alaosastaan hervottomasti vähän kuin olis akseli poikki?

            Tässä pari huonoa videoo: http://s637.photobucket.com/albums/u...t=Video120.mp4
            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


            Vai mitä tuumaa arvon raati?

            Alkaa pikkuhiljalleen **tuttamaan kun ei löydy imuvuoto sitten millään. Separaattori+letkut, kumitulpat imusarjan takaa, IMM, ensimmäinen imuputki imm:ltä ja jarrutehostajalta tulevan putken jälkeinen venttiili+letku vaihdettu eikä mikään em. osien vaihdosta auttanut

            Mites kuvan osa nro. 5: http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40
            Puhaltelin tota paine-ilmalla mut ei tuntunu ilma kulkevan kunnolla läpi.. siinä syy / osasyy?
            Ei osunut silmään että olisit vaihtanut myös toisen IMM lähtevän haitariputken? Se on yleensä rikki, varsinkin siitä haarakohdasta.
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #81
              Onko kellään tuo DISA:n temppuilu/vuoto aiheuttanut moottoriin epämääräistä
              tai huonoa tyhjäkäyntiä kylmänä?
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • unskelotti
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 92
                • Espoo

                #82
                Originally posted by creative 22 View Post
                Onko kellään tuo DISA:n temppuilu/vuoto aiheuttanut moottoriin epämääräistä
                tai huonoa tyhjäkäyntiä kylmänä?
                Mulla ainakin on. Muutaman kerran kylmällä ja kostealla kelillä lähti vajaalla käymään, kun seokset oli perseellään. Tyhjäkäynti oli muillakin keleillä kylmänä hitusen epämääräistä.
                E91 325d (04/2008)
                Ex: E46 330iAT (10/2000)

                Comment

                • bmw330ci
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 231
                  • Etelä-Suomi

                  #83
                  Originally posted by unskelotti View Post
                  Mulla ainakin on. Muutaman kerran kylmällä ja kostealla kelillä lähti vajaalla käymään, kun seokset oli perseellään. Tyhjäkäynti oli muillakin keleillä kylmänä hitusen epämääräistä.

                  Mulla auttoi tuohon kylmänä vajaalla käymiseen ,kun vaihdoin noi IMM haitariputket uusiin.
                  Silmämääräisesti vanhat olivat ihan kunnossa, mutta jonkun foorumilaisen kehoituksesta vaihdoin kumminkin uusiin ja nyt pariin kuukauteen ei ole ilmennyt käyntihäiriöitä
                  Last edited by bmw330ci; 16-08-2010, 10:32.

                  Comment

                  • unskelotti
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 92
                    • Espoo

                    #84
                    Originally posted by bmw330ci View Post
                    Mulla auttoi tuohon kylmänä vajaalla käymiseen ,kun vaihdoin noi IMM haitariputket uusiin.
                    Silmämääräisesti vanhat olivat ihan kunnossa, mutta jonkun foorumilaisen kehoituksesta vaihdoin kumminkin uusiin ja nyt pariin kuukauteen ei ole ilmennyt käyntihäiriöitä
                    EDITTIÄ: jahas creative 22 olikin jo vaihtanut nuo maffin haitariputket
                    Vaihdoin nekin varoiks, vaikka ei ollut halkeamia. Aika korput kyllä olivat uusiin verrattuna...
                    E91 325d (04/2008)
                    Ex: E46 330iAT (10/2000)

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17844
                      • PKS

                      #85
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Tsekkauslistaa:
                      -Kumitulpat kurkkaan kun muistan (vaihdan), uusi tieto minulle.
                      Ja nyt on tämäkin tehty. Tasainen vihellys noin 2500-3000rpm kohdalla loppui. Kiitos infosta tänne topikkiin tietäjille!

                      Eli kuvan osa 17 (kumitappi) oli haperoitunut ja halkeillut. Osaa 15 (2kpl) en löytänyt, ainoastaan kaksi samankokoista letkua, jotka lähtivät aivan osan 17 vierestä. Ilmeisesti autossani ei siis noita ole tukittu vaan jokin muu systeemi siinä on. Kokemuksia kellään?
                      Last edited by Dualfun; 16-08-2010, 14:52.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #86
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Imuvuotoja etsittäessä ja tehonpuutteen vaivatessa on hyvä tehdä MAF testi.
                        Ohje mittariston salavalikkoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747 (ohje e39 mutta sama periaate myös uudemmissa)
                        Kohdasta 4.1 löytyy tuo L/H näyttö. Kolmosvaihteella täyskaasulla hieman ennen rajoitinta pitäisi tulla maksimiarvo näyttöön.
                        (Testailut toki suljetulla alueella )
                        Inpa antaa vikakoodin ilmamassamittarista ja alavääntö onkin kylmänä ihan ok ja lämpöisenä huono, vääntöä on vasta noin 2500->. Ajaessa esim valoista lähdettäessä auto usein nykii selvästi, jos kierroksia käyttää reippaammin niin kulkukin on jouhevampaa. Kulutus on noussut ainakin litralla.
                        Salavalikon kohdassa 4.1 sain tulokseksi noin 63 ja ilmamassamittarin johdon ollessa irti tulos oli kokolailla sama.

                        Mistä näihin M54 tai M52TU koneisiin saa edullisimmin oikeita mittareita?

                        Comment

                        • SJHP44
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 86
                          • PKS

                          #87
                          Originally posted by Matula View Post
                          Inpa antaa vikakoodin ilmamassamittarista ja alavääntö onkin kylmänä ihan ok ja lämpöisenä huono, vääntöä on vasta noin 2500->. Ajaessa esim valoista lähdettäessä auto usein nykii selvästi, jos kierroksia käyttää reippaammin niin kulkukin on jouhevampaa. Kulutus on noussut ainakin litralla.
                          Salavalikon kohdassa 4.1 sain tulokseksi noin 63 ja ilmamassamittarin johdon ollessa irti tulos oli kokolailla sama.

                          Mistä näihin M54 tai M52TU koneisiin saa edullisimmin oikeita mittareita?
                          Schmiedmannilta vähän halvemmalla kuin marmorilta, mutta aidosta ( eli kunnolla toimivasta ) joutuu kuitenkin maksamaan n. 300 e... Eikä kannata oikoa tarvikeosilla, trust me
                          e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                          Comment

                          • Petteri80
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 578
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by Dani View Post
                            Ei osunut silmään että olisit vaihtanut myös toisen IMM lähtevän haitariputken? Se on yleensä rikki, varsinkin siitä haarakohdasta.
                            On tsekattu, oli täysin ehjä ei edes pienintäkään murtuman alkua

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Originally posted by Matula View Post
                              Mistä näihin M54 tai M52TU koneisiin saa edullisimmin oikeita mittareita?
                              The specialist for idle speed controllers and air mass meters VIEW SHOP PRODUCT CATEGORIES IDLE AIR CONTROL Wide range of IAC Idle Air Control Valves for Alfa Romeo, Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Volvo, and VW – up to 80% cheaper than genuine parts. PRODUCTS MASS AIR FLOW SENSOR Specialized in MAF sensors for German cars like...

                              Saksan eBaystakin löytyy.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #90
                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Ja nyt on tämäkin tehty. Tasainen vihellys noin 2500-3000rpm kohdalla loppui. Kiitos infosta tänne topikkiin tietäjille!

                                Eli kuvan osa 17 (kumitappi) oli haperoitunut ja halkeillut. Osaa 15 (2kpl) en löytänyt, ainoastaan kaksi samankokoista letkua, jotka lähtivät aivan osan 17 vierestä. Ilmeisesti autossani ei siis noita ole tukittu vaan jokin muu systeemi siinä on. Kokemuksia kellään?
                                Pääseekö tohon #17 helposti käsiksi? Ajattelin myös vaihtaa tuon vaikka vihellystä ei olekaan..vielä, kuten vanos o-renkaat, ennemmin tai myöhemmin nuo menee kuitenkin.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎