Originally posted by TKGL
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt on tilanne autossani hieman pahentunut, 3.s sylinteri ei käytännössä lyö
tulille juuri mitenkään kylmänä, lämmettyään toimii aivan normaalisti kuitenkin.
Toisinsanoen, tuo häiriöaika on siis pidentynyt, enää ei riitä että lämpenee tuon sinisen alueen yli kuten ennen vaan täytyy käydä huomattavasti pidempään...Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä sieltä sellainen rusahdus pitää kuulua. Ilmeisesti tuo ääni tulee alipainekalvosta.
Myös vanos pitää selvästi epätervettä ääntä vähän kaasulla leikkiessä. Syyllinen on varmasti niissä kuuluisissa O-renkaissa. Tilasin tänään Beisan systemsiltä uudet O-renkaat. Mulla on neljä viikkoa lomaa jäljellä. Sen aikana olis tarkoitus saada O-renkaat vaihdettua. Aika työläälle vaikuttaa, mutta toivottavasti sujuu hyvin.
Tehot eivät mielestäni ole ainakaan mitenkään merkittävästi hukassa. Lähinnä minut herätti nuo ylimääräiset kolinat pellin alta. Toisaalta olen ajanut autolla vasta noin 1,5 vuotta. Voihan olla, että siinä on koko ajan ollut vähän tehoja kateissa. Tuo vanos remppa on kait hyvä tehdä joka tapauksessa, sillä joskus ne alkuperäiset O-renkaat väsähtää lopullisesti kuitenkin.
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostNyt on tilanne autossani hieman pahentunut, 3.s sylinteri ei käytännössä lyö
tulille juuri mitenkään kylmänä, lämmettyään toimii aivan normaalisti kuitenkin.
Toisinsanoen, tuo häiriöaika on siis pidentynyt, enää ei riitä että lämpenee tuon sinisen alueen yli kuten ennen vaan täytyy käydä huomattavasti pidempään...
eikö kuitenkin olisi aika tehdä puristuspaine testi. "kuivana" ja sitten tipalla parilla öljyä männänpäälle..
Myös 3. sylinterin suuttimen voisit vaihtaa vaikka ykköseen. samoin vaihtaa 3. sylinterin puolan vaikka 5. sylinterin puolan tilalle.. ja katsoa muuttaako tilannetta mitenkään..
tämä osien ristiinvaihtaminen sulkee taas ison läjän osia pois listasta..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Posteikö kuitenkin olisi aika tehdä puristuspaine testi. "kuivana" ja sitten tipalla parilla öljyä männänpäälle..
Myös 3. sylinterin suuttimen voisit vaihtaa vaikka ykköseen. samoin vaihtaa 3. sylinterin puolan vaikka 5. sylinterin puolan tilalle.. ja katsoa muuttaako tilannetta mitenkään..
tämä osien ristiinvaihtaminen sulkee taas ison läjän osia pois listasta..
Koetan huomenna tuota puristuspainemittausta.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Puristuspaine mittaus asteikolla Kpa, moottorin lämpötila "konkkausvaiheessa" eli sinisellä alueella tehtynä, 3.s sylinteri vielä mitattu uudestaan moottori lämmenneenä kunnolla, sama arvo.
1.s 11.9
2:s 12
3.s 12
4.s 12
5.s 11.9
6.s 12.2Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostNiin kyllä..mutta kun nämä on jo tehty, noin puoli vuotta sitten.Ei vaikutusta.
Koetan huomenna tuota puristuspainemittausta.
1.s 11.9
2:s 12
3.s 12
4.s 12
5.s 11.9
6.s 12.2
tasaiselta kyllä näyttää.. jos tulee polttoainetta(suuttimen vaihto kokeiltu), kipinä tulee (puolavaihdettu), ja puristuksia on pannussa
ei luulisi jäljellä jäävän paljoa.. mites tuo imusarjan päällä oleva "kiskon" kunto? eli osa mikä yhdistää huohotusilman jokaiseen imukanavaan
mutta summasummarum ainakin yksi taatusti jokaisesta autosta vikaantuva osa autossasi on.. vanos.. mikäli en nyt aivan väärin muista niin sinä et tiiviisteitä ollut vielä vaihtanut.. joten hushus vaihtamaan/vaihdattamaan..
Se on kuitenkin varma että autosi ei taatusti ainakaan huonommaksi tuon jälkeen mene..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postei millään muista näistä lukusista autoista mitä mihinkäkin on tehty eikä koko threadia jaksa selata läpi..
tasaiselta kyllä näyttää.. jos tulee polttoainetta(suuttimen vaihto kokeiltu), kipinä tulee (puolavaihdettu), ja puristuksia on pannussa
ei luulisi jäljellä jäävän paljoa.. mites tuo imusarjan päällä oleva "kiskon" kunto? eli osa mikä yhdistää huohotusilman jokaiseen imukanavaan
mutta summasummarum ainakin yksi taatusti jokaisesta autosta vikaantuva osa autossasi on.. vanos.. mikäli en nyt aivan väärin muista niin sinä et tiiviisteitä ollut vielä vaihtanut.. joten hushus vaihtamaan/vaihdattamaan..
Se on kuitenkin varma että autosi ei taatusti ainakaan huonommaksi tuon jälkeen mene..
Jep, tuo kisko on painetestattu eikä vuoda, o-renkaiden juureen olen suihkutellut "carambaa" eikä sielläkään vuotoa ole.Vanokseen en ole
vielä kajonnut, täytyy vaihtaa ne tiivisteet, vaikka ihan piruuttaan.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostJep, tuo kisko on painetestattu eikä vuoda, o-renkaiden juureen olen suihkutellut "carambaa" eikä sielläkään vuotoa ole.Vanokseen en ole
vielä kajonnut, täytyy vaihtaa ne tiivisteet, vaikka ihan piruuttaan.
Comment
-
-
Nyt on DISA venttiili uusittu. Enää ei pidä mitään epämääräisiä ääniä. En vielä osaa sanoa parantuiko suorituskyky tai polttoaineen kulutus.
Tuo uusikin läppä tosin aukeaa 2400 kiekan kohdilla. Aivan kuten se vanhakin. Tiedä sitten onko normaalia vai ei. En kyllä keksi mikä osa pitäis seuraavaksi vaihtaa, jos sen läpän pitäisi oikeaasti aueta vastaa siellä vähän alle neljän tonnin.
Comment
-
-
Tämä menee täysin mutuksi, mutta josko kokeilisit nollata vikakoodit / adaptaatiot...? Ei mitään käryä vaikuttaako joku tietty moottorinohjaus juuri tuohon DISAan, mutta voisi kuvitella, että jos vanha on opettanut moottorin tuohon 2400 kierrokseen, niin uudella olisi sama laulu. Joku asiasta varmasti tietävä korjatkoon...
Omasta parani alavääntö kummasti, kun uusin nokka-akselin pakopuolen asentotunnistimen... Tuon pakopuolen anturin kanssa vikakoodeissa oli myös DISA:lta joku itkuvirsi. Eli noinkohan olisi omanikin vaihdon tarpeessa
Ja se vanos on edelleen remppaamatta, eikä toissapäivänä auton pesun yhteydessä ilmaantunut, mutta sittemmin (CRC kuurin ja nollausten jälkeen) ainakin reilusti lieventynyt moottorin nikottelu yhtään helpota mahahaavojani Jos tän nyt sais kohtapuoliin siihen kuntoon, että vois vuoden ajella hymy korvissa...e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by SJHP44 View PostTämä menee täysin mutuksi, mutta josko kokeilisit nollata vikakoodit / adaptaatiot...? Ei mitään käryä vaikuttaako joku tietty moottorinohjaus juuri tuohon DISAan, mutta voisi kuvitella, että jos vanha on opettanut moottorin tuohon 2400 kierrokseen, niin uudella olisi sama laulu. Joku asiasta varmasti tietävä korjatkoon...
Omasta parani alavääntö kummasti, kun uusin nokka-akselin pakopuolen asentotunnistimen... Tuon pakopuolen anturin kanssa vikakoodeissa oli myös DISA:lta joku itkuvirsi. Eli noinkohan olisi omanikin vaihdon tarpeessa
Comment
-
-
Lukaisin koodit tuossa hetki sitten, kun syttyi moottorivalo koetauluun ja auto sammuili itsekseen kun löysäsi ajon aikana kaasun ja painoi kytkimen pohjaan, eli kone ei ajon aikana pysynyt tyhjäkäynnillä. Pysähdyksissä ei tätä ongelmaa ole ollut, mutta kierrokset sahaavat 1000-500 välillä.
Koodit jotka löytyivät olivat P0174 ja P1619.
Autosta on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, haitariputki, etummaisen putken lambdat ja kaikki sytystulpat vast'ikään. Missä vika?BMW 335i M-sport e91LCI '09
BMW 1502 '75
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
EX: BMW 330i M-sport '01
Comment
-
-
Originally posted by NV85 View PostLukaisin koodit tuossa hetki sitten, kun syttyi moottorivalo koetauluun ja auto sammuili itsekseen kun löysäsi ajon aikana kaasun ja painoi kytkimen pohjaan, eli kone ei ajon aikana pysynyt tyhjäkäynnillä. Pysähdyksissä ei tätä ongelmaa ole ollut, mutta kierrokset sahaavat 1000-500 välillä.
Koodit jotka löytyivät olivat P0174 ja P1619.
Autosta on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, haitariputki, etummaisen putken lambdat ja kaikki sytystulpat vast'ikään. Missä vika?
Veikkaan imuvuotoa ja/tai ilmamassamittaria syypääksi.
Comment
-
-
Taitaa olla mulla tuo DISA valmista kauraa.. tota kalvolle menevää muovitankoa painaessa läppä liikkuu vaan hieman ja läppä heiluu alaosastaan hervottomasti vähän kuin olis akseli poikki?
Tässä pari huonoa videoo: http://s637.photobucket.com/albums/u...t=Video120.mp4
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Vai mitä tuumaa arvon raati?
Alkaa pikkuhiljalleen **tuttamaan kun ei löydy imuvuoto sitten millään. Separaattori+letkut, kumitulpat imusarjan takaa, IMM, ensimmäinen imuputki imm:ltä ja jarrutehostajalta tulevan putken jälkeinen venttiili+letku vaihdettu eikä mikään em. osien vaihdosta auttanut
Mites kuvan osa nro. 5: http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40
Puhaltelin tota paine-ilmalla mut ei tuntunu ilma kulkevan kunnolla läpi.. siinä syy / osasyy?Last edited by Petteri80; 15-08-2010, 20:36.
Comment
-
Comment