Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuollaiseen keskusteluun törmäsin, siinä 530i:n vihellys (ja jonkinlainen tehojen puute) oli korjaantunut sytytystulppien vaihdolla:
Viestissä #21 ongelman ratkaisu. Aika outo juttu.
Heti viestin alussahan lukee että ccv eli separaattori vaihdettu. Syyllinen on se. Tulpat voi unohtaa.. . Kalvon ollessa hajalla/sontaa kalvon välissä tuo viheltää aivan selvästi.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostHeti viestin alussahan lukee että ccv eli separaattori vaihdettu. Syyllinen on se. Tulpat voi unohtaa.. . Kalvon ollessa hajalla/sontaa kalvon välissä tuo viheltää aivan selvästi.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View Post
Se mikä itseäni askarruttaa niin liittyvätkö imuvuodot ja kyseisen koneen taipumus kuluttaa öljyä jotenkin toisiinsa? Eli siis aiheuttaako imuvuoto jossain, esim haitariputkessa tai huohottimen letkuissa tai imusarjan takana olevissa tulpissa öljynkulutusta? Mulla nimittäin oli selvästi öljyiset nämä haurastuneet tulpat ja öljyä oli roiskunut tulppien alapuolelle. Vai onko se ollut seurasta sitten jostain muusta...
Oma vie sen mittatikun ylärajasta minimiin ~15tkm aikana, tosin aika reipasta kyytiä välillä ollut. '02 tuo oma sigun 330i. Aika usein törmää tähän että tuppaa kuluttamaan hivenen öljyä, tosin kun '98 328 taas ei kuluttanut yhtään.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi separaattorin vaihto auttanut vinkumiseen. Hän kirjoittaa, että tulppien vaihdon jälkeen vinkuminen katosi. Lue myös viesti #26 jossa hän pohtii selitystä ilmiöön.
Äkkiseltään jos vihellys nuo kaksi osaa mainitaan samassa kirjoituksessa annan ääneni ehdottomasti tuolle separaattorille ihan omiin kokemuksiini perustuen.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postjos lambdan lämmitys ei toimi, tulee vikakoodi.
oletko testannut tankinhuohotus venttiilin, löytyy imusarjan alta etupuolelta
mites ne vanoksen tiivisteet? kylmänä auto lämmittää kattia kääntelemällä pakonokkaa ja tämä on juuri se mikä aihauttaa vanhemmissa m52 pannuissa tuon kierrosten putoamisen..
ei ole minun aikanani vaihdettu mutta pultin kannoista näkee että sielläkin
käyty jostain syystä..
Tähän oireeseen ei kuitenkaan vaikuta millään lailla vaikka vanoksien
solenoidien liittimet olisivat irti.Kierrokset ei liioin putoa, auto ei vaan käy
kaikilla.Lämmettyään sinisen alueen yli, ei mitään ongelmaa/häiriötä havaittavissa.Käynti tasaantuu normaaliksi.
Eli jos lähtee heti ajamaan, ko. vikaa ei edes huomaa.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostTuo tank ventilation valve on myös testattu ja on ok.Vanoksen tiivisteitä
ei ole minun aikanani vaihdettu mutta pultin kannoista näkee että sielläkin
käyty jostain syystä..
Tähän oireeseen ei kuitenkaan vaikuta millään lailla vaikka vanoksien
solenoidien liittimet olisivat irti.Kierrokset ei liioin putoa, auto ei vaan käy
kaikilla.Lämmettyään sinisen alueen yli, ei mitään ongelmaa/häiriötä havaittavissa.Käynti tasaantuu normaaliksi.
Eli jos lähtee heti ajamaan, ko. vikaa ei edes huomaa.
entäs jarrutehostajan mahdollinen vuoto? ja jet suction pumpin toiminta?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ei ole mitattu paineita vielä.Venttiili tms. vian ollessa kyseessä luulisi
että kävisi heti huonosti mutta kun käy sen 5-10 aivan kunnolla ja
sitten tämä ihanuus alkaa.Ja toisaalta, olen ajanut tällä autolla 2.5
vuotta ja 56tkm ja oire ei ole muuttunut mihinkään suuntaan tällä
välillä.
Onhan näitä vastaavia tapauksia ollut M54:ssa joissa vasta venttiilien
nostajien vaihto on poistanut tämän ongelman.Niin ja mainittakoon
tähän vielä että auton DME on vaihdettu syystä tai toisesta auton
ollessa noin vuoden vanha..Tästä ei minulla ole muuta tietoa paitsi
tarra Dme:n kotelossa jossa siis viivakoodi ja päiväys.
Bmw merkkihuollossa vian arveltiin johtuvan silloisen ohjelmaversion
bugista, Dme päivitettiin Bms 46 versioon, tämäkään ei poistanut vikaa.
En tiedä tuosta Jet suction pumpista, miten testataan?Käännettäessä
virrat päälle bensapumppu kyllä pitää hieman outoa ääntä.Last edited by creative 22; 04-08-2010, 01:42.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostKäännettäessä virrat päälle bensapumppu kyllä pitää hieman outoa ääntä.
Onko venttiilikopan tiiviste ja pulttien kumiholkit tutkittu/vaihdettu?
Comment
-
-
Kenelläkään tietoa/kokemusta onko disa venttilin läpän tiivisteellä suurta merkitystä?Eli sillä missä jamassa se on??Pitääkö sen välttämättä olla meganomaalisen tiivis että toimisi moitteetta?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Nyt on vaihdettu separaattori ja toinen disa..ei mitään perseeseen tuntuvaa eroa..Kyseessä siis n52b25..e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOletko mitannut bensapaineita? Sammutettuna ja käynnissä. Bilteman halpa mittari ei siihen näköjään pysty, olisin itsekin mitannut.
Onko venttiilikopan tiiviste ja pulttien kumiholkit tutkittu/vaihdettu?
Näköjään sitä pitäisi vaihtaa koko moottori apulaitteineen uuteen että saisi
tämän pelaamaan..Jos bensanpaine olisi kylmäkäynnillä riittämätön, miksi auto
kuitenkin ottaa kylmänäkin täydet kierrokset eikä ole nykimistä tms.??
Venttiilikopan tiiviste on täysin tiivis eikä edes ole hikoillut mistään ulkopuolelle.
Edit:tuossa nuo livedatat, M54B25 moottori normaalissa käyntilämpötilassa.Last edited by creative 22; 13-07-2012, 00:42.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by SJHP44 View Post... Joku kertoi bimmerforumilla oman viallisen DISAnsa läpän aukeavan heti 1200 rpm kohdilla. DISAn vaihto teki kuulemma autosta kuin uuden. Tässä täytyy toki ottaa huomioon myös se, että kyseinen sankari oli vaihtanut tätä ennen autoonsa lähes kaiken alavääntöön vaikuttavan ml. vanoksen tiivisteet. Jos autossasi on muuten kaikki kunnossa, ja tuo läppä aukeaa heti kaasua vähänkään painettaessa, niin sanoisin, että vaihto auttaa kummasti.
Comment
-
Comment