Pitää kokeilla huomenna aamulla jos toimii. Jos toimii, niin kokeilen vaikuttaako auton parin metrin siirtäminen. Tankki oli tällä kertaa myös piripinnassa. :think Kierroksia pitämällä yli tonnissa kaasupolkimella on saanut misfirettämisen loppumaan aikaisemmin.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-


Tänään aamulla oli pakkasta -1,5 ja ilma oli kuivaa. Pistin koneen käyntiin (seisonut yön yli). Avasin konepellin ja pistin auton käyntiin kuunnellakseni jos venttiili nostimists kuuluu ääntä. Noh en kuullut mitään erikoista. Menin autoon istumaan, mutta hetkinen, auto ei tutise yhtään ja käy normaalia tyhjäkäyntiä....ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen 60tkm.. Sen huomasin että pakoputken läppä oli auki, eikö sen kuuluisi olla kiinni tyhjäkäynnillä?
Pitää kokeilla huomenna aamulla jos toimii. Jos toimii, niin kokeilen vaikuttaako auton parin metrin siirtäminen. Tankki oli tällä kertaa myös piripinnassa. :think Kierroksia pitämällä yli tonnissa kaasupolkimella on saanut misfirettämisen loppumaan aikaisemmin.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
-
UPDATE:
Eli, nyt auto käyttäytyy siten, että aamulla kun sen hurauttaa käntiin. Käy pari sekuntia ok, sitten alkaa tuntumaan pieniä sytyskatkoja (tutisee) ja noin 15 sekuntia ja tyhjäkäynti tasaantuu taas normaaliksi. Kun lähtee ajamaan tyhjäkäynti on edelleen silkin pehmeää.
JOS kuitenkin heti auton käynnistyttyä erehtyy painamaan kaasua tai liikuttamaan pari metriä, se tutisee (sytyskatkoja) ihan kokoajan (ja jos seisoo kauan sytyttää moottorivalon) aina siihen kunnes jäähdytinnesteen lämmöt on selvästi yli sinisen alueen.
Vikakoodi edelleen misfire cyl.2F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
Kävin tänään testaamassa imuvuodot savukoneella. Ainoa vuotopaikka oli jarrutehostajan letkussa, ja se oli asentajan mielestä niin pieni että sillä ei voi yksinään olla noin suurta vaikutusta auton käyttäytymiseen. Autohan tosin oli lämmin, ehkä vuoto on suurempi kun letkut on kylmemmät..
Eli...autossa ei siis ole imuvuotoja muuta kuin tuo..
Mitä jää jäljelle? Moottorinohjausboksi ja Venttiilinostimet?F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
Skooppi kiinni puolan ja suuttimien linjoihin (toki niiden ollessa kytkettynä) ja auto kylmästä käymään. Ei tartte sitte arpoa enää sähkövian kanssa.Originally posted by Netsk View PostMitä jää jäljelle? Moottorinohjausboksi ja Venttiilinostimet?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
[offtopic]Originally posted by Netsk View PostKävin tänään testaamassa imuvuodot savukoneella.
Missä kävit, paljon meni aikaa ja paljon kustansi?
[/offtopic]
Comment
-
Kyllä joo, boksi on merkintöjen mukaan vaihdettu 16.11.2001, auton ollessa noin vuoden vanha.Ja tämä nykyinenkin boksi siis päivitettiin vielä v. 2008 Bms 46 versioon, ei ollut vaikutusta 3/6 sylinterien jatkuvaan Kylmä-Misfireen, auto ollut minulla kohta 3 vuotta ja olen ajanut noin 60tkm.Sama laulu jatkuu vaan vaikka tekis mitä...Originally posted by Netsk View PostJo, no jos ei savukoneella löydy imuvuotoja, niin ainoat mahdollisesti vaikuttavat osat joita EN ole vaihtanut on, Lambda, IMM, PA-Suodatin ja Moottorinohjausboksi. Sitten löytyy myös ne venttiilin-nostimet. Mutta eivät kyllä pidä mulla mitään ääntä.
creative 22 jolla on samanlainen onglema kuin minulla on kuitenkin vaihtanut nuo kaikki edellä mainitut osat. Hänellä taisi sitäpaitsi vielä olla aikoinaan takuuvaihdettu Moottorinohjausboksi?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Joo..taitaa sitten jäljelle jäädä ainoastaan noi venttiilin-nostimet. Ymmärsin että ne voivat olla tiensä päässä vaikka eivät pitäisi ääntäkään.Originally posted by creative 22 View PostKyllä joo, boksi on merkintöjen mukaan vaihdettu 16.11.2001, auton ollessa noin vuoden vanha.Ja tämä nykyinenkin boksi siis päivitettiin vielä v. 2008 Bms 46 versioon, ei ollut vaikutusta 3/6 sylinterien jatkuvaan Kylmä-Misfireen, auto ollut minulla kohta 3 vuotta ja olen ajanut noin 60tkm.Sama laulu jatkuu vaan vaikka tekis mitä...
Jos sulla lontoo taittuu niin tässä on minusta aika yksiin menevä tapaus siitä mitä mulla ja sulla on ongelmana jossa nimenomaan ne ovat ratkaisseet homman. http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1400744
Kävin Kotkassa Auto-Watti Oy:llä (Bosch Car Service). Aikaa meni 15min ja kustansi 26€. Aika halpa 100% varma tapa tsekata vuotaako mistään.Originally posted by Dani View Post[offtopic]
Missä kävit, paljon meni aikaa ja paljon kustansi?
[/offtopic]
Helsingistäkin olisi Alppilan autohuollosta löytynyt mokoma laite, mutta ainoastaan paikan pomo tiesi että heillä ylipäätään sellainen lojuu varastossa ja hänkään ei ollut käyttänyt sitä pitkään aikaan eikä osannut antaa minkäänlaista hinta-arviota sekä olisisvat halunneet pitää auon koko päivän..wtf..eli ei oikein luottoa herättänyt. Auto-Watti kuitenkin hoiti homman kotiin oikein asiallisesti.
F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
mistä kohtaa konehuonetta tuo letku löytyy?Originally posted by Netsk View PostAinoa vuotopaikka oli jarrutehostajan letkussa
Comment
-
Originally posted by Netsk View PostJoo..taitaa sitten jäljelle jäädä ainoastaan noi venttiilin-nostimet. Ymmärsin että ne voivat olla tiensä päässä vaikka eivät pitäisi ääntäkään.
Jos sulla lontoo taittuu niin tässä on minusta aika yksiin menevä tapaus siitä mitä mulla ja sulla on ongelmana jossa nimenomaan ne ovat ratkaisseet homman. http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1400744
Kävin Kotkassa Auto-Watti Oy:llä (Bosch Car Service). Aikaa meni 15min ja kustansi 26€. Aika halpa 100% varma tapa tsekata vuotaako mistään.
Helsingistäkin olisi Alppilan autohuollosta löytynyt mokoma laite, mutta ainoastaan paikan pomo tiesi että heillä ylipäätään sellainen lojuu varastossa ja hänkään ei ollut käyttänyt sitä pitkään aikaan eikä osannut antaa minkäänlaista hinta-arviota sekä olisisvat halunneet pitää auon koko päivän..wtf..eli ei oikein luottoa herättänyt. Auto-Watti kuitenkin hoiti homman kotiin oikein asiallisesti.
Olen kyllä noita juttuja lukenut, on parikin tapausta joissa vasta nostajien
vaihto on poistanut tämän ongelman ja jostain kumman syystä vaikka nostajat ovat tietääkseni vanhemmissa versioissa samat, tämä vaiva on
useimmiten vain M54-koneisissa.Tilavuudella ei näytä olevan merkitystä vaan
kaikki versiot niin b22, b25 kuin b30 risaavat.
Omasta autosta on tuo imupuoli nyt käyty läpi Disaa lukuunottamatta, koko huohotin-järjestelmä siis vaihdettu uuteen, imusarja osineen tutkittu ja tiivisteet uusittu.En oikein enää usko imuvuodon mahdollisuuteen ja lisäksi moottoria ei saa käymään näin huonosti vaikka siihen tekisi "keinotekoisesti" vaikka miten suuren imuvuodon.
Mulla on tuossa tontilla 4 muutakin autoa eri maista ja kaikki käyvät kylmänä
kunnolla
Mutta tätä baijerin ihmettä ei vaan saa pelaamaan
Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Long life rules :P Jos alle 100tkm ajetussa koneessa on karstanpaskaa siellä täällä, kun venakopan avaa, voi vain kuvitella mitä siellä nostajien sisällä on. Öljynvaihdot 10tkm välein ja tämäkin ongelma loistaisi poissaolollaan. Se taas veisi pisteitä niin arvostettussa tm:n huoltovertailussa... Ja long lifet ölpät voi jättää kauppaan...
Comment
-
Onko sillä väliä jos käyttää LL öljyjä jos ne kuitenkin vaihtaa juuri sen 10tkm välillä? (viimeset kolme vaihtoa tehty tällä välillä) Itellä käytössä Castrol/BMW 0w-40:iset. Kannattaisko silti pistää 10w-40:itä vai mitä?Originally posted by Juppe View PostLong life rules :P Jos alle 100tkm ajetussa koneessa on karstanpaskaa siellä täällä, kun venakopan avaa, voi vain kuvitella mitä siellä nostajien sisällä on. Öljynvaihdot 10tkm välein ja tämäkin ongelma loistaisi poissaolollaan. Se taas veisi pisteitä niin arvostettussa tm:n huoltovertailussa... Ja long lifet ölpät voi jättää kauppaan...
Taitaa olla tuo osa nr.7. Tulee siitä jarrunestesäiliön vierestä.Originally posted by HC91 View Postmistä kohtaa konehuonetta tuo letku löytyy?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...12&hg=34&fg=27
Kyllähän ton varmaan vaihdatan, mutta en oikeasti usko siihen että se mitään auttaa. Autosta korjattu huomattavasti isompia imuvuotoja jotka eivät tehneet mitään vaikutusta auton käyntiin korjattuna.Originally posted by Ha2 View PostVaihtasimpa Netsk sinuna silti tuon letkun ja kokeilisin sitten. Itsekin imuvuotojen kans painineena jäi sellanen olo, että pienikin vuoto voi aiheuttaa millasia oireita vaan, joko isompia tai pienempiä.
Joh, eihän tässä enään tarvi muuta kun uus venakopan tiiviste, ohjaustehostimen pumppu, venttiilinosturit, takapyörän laakeri, käsijarrun satulat, PA-suodatin ja mahdollisesti taas uusia huohotinjärjestelmä niin ois tekniikka kunnossa.
Plus työt tohon päälle. Halpaa on
.
Ja tarvishan toi periaateessa uuden konepellin (hemmetisti kiveniskuja)..vanteet pitäs fixata (kanttariosumaa), etupuskuri pitäs maalata (parkkipaikkahaveria).. ei tää koskaan lopu.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
5W-40 Magnatec-kannun kyljessä lukee muuten nykyään BMW LL-04...Originally posted by Juppe View PostJotain perus öljyä, kuten castrol magnateciä tai vastaavaa (5w-jotain 30-50 väliltä)vaan koneeseen.
Comment
-
LL taitaa olla kalliimpi öljy. Itse käytän Castrol Magnatec 5W-40 tai semmoset 10-12tkm välein vaihdan.Originally posted by Netsk View PostOnko sillä väliä jos käyttää LL öljyjä jos ne kuitenkin vaihtaa juuri sen 10tkm välillä? (viimeset kolme vaihtoa tehty tällä välillä) Itellä käytössä Castrol/BMW 0w-40:iset. Kannattaisko silti pistää 10w-40:itä vai mitä?
Vaihda tuo PA-suodatin, se on edullinen ja helppo vaihtaa, muistaakseni joku täältä on kans murehtinut jostain missfire ongelmista ja uuden PA-suodattimen jälkeen rupes homma pelittämään.
Sitten se kumiputki joka tulee kaasuläppäkoteloon kiinni kannattaa asentaa huolellisesti, haitariputken alapuolella kun on kuminen kieleke ja kaasuläppäkotelossa on ura tälle kielekkeelle, jos sen asentaa vinoon (kiristäessä hyppää herkästi paikoiltaan) niin ilmaa saattaa päästä rakosista = imuvuoto.
Teleskooppipeilin ja fikkarin kanssa kannattaa katsoa tuo, muuten sitä ei näe.
Comment
Comment