Voisikohan syypäänä olla juuri tuo DISA venttiili, kun konehuoneesta kuuluu suhahdus muutama sekunti koneen sammuttamisen jälkeen? Mitään merkkivaloja ei ainakaan pala ja autossa on vedot tallella. Ääntelehtiminen vaan ilmestyi yhtäkkiä, konehuoneessa ei ole mitään oikeastaan tehty, ilmanputsarin kannen jossain vaiheessa irroitin ja laitoin takaisin.
En kyllä keksi miten DISA -venttiili voisi suhahdella tuolla tavalla. Eihän siellä imusarjassa pitäis mitään painetta olla moottorin sammuttamisen jälkeen. Eikä sen DISAn läpän pitäis mitenkään liikkua enää tuossa vaiheessa.
En kyllä keksi miten DISA -venttiili voisi suhahdella tuolla tavalla. Eihän siellä imusarjassa pitäis mitään painetta olla moottorin sammuttamisen jälkeen. Eikä sen DISAn läpän pitäis mitenkään liikkua enää tuossa vaiheessa.
Voisko suhahdus kuulua ilmastoinnista?
Miksi ei sinne voisi alipainetta jäädä kun koneen sammuttaa :think
Voihan se olla muukin mutta varsin tuttu ilmiö mitä noita on tullut nähtyä.
Huokailee kun laskee kaasun ja suhahtaa kun sammuttaa.
Ei kyllä mitään hajua mistä kuuluu, kyllä sillonkin tulli suhinaa, kun sammutin auton siten että ilmastointi ja puhallus oli pois päältä. Puhallus välillä kyllä muuten oireilee, hetken aikaa käynnistyksen jälkeen ilmaa tulee vähän epätasaisesti "sykkien" mut ei liene tähän liittyvä asia.
Tosiaan vähän hämärää kun tuo suhaus tulee vielä viiveellä, kone sammuu ---> pari sekuntia surinaa ja TSUH, surinakin loppuu siihen.
Saako sitä DISAa kytkettyä jotenkin pois, että voisi koittaa millasia ääniä pitää ilman?
Yritin tänään bongata teleskooppipeilin kanssa kumitulppia #15 & #17 mutta enhän mä mitään nähnyt
Ootteko purkanut raitisilmakotelon pois tieltä ja imusarjan peitemuovin, vai miten ootte noita kumitulppia bongailut?
Ihan sokkona vaan käsi sinne. Kun tietää mitä tekee niin oikea rako löytyy sekunneissa
Ei ne edes ole täysin siellä imusarjan päässä vaan siinä vähän alempana 6-pytyn kanavan alla tms.
Ihan sokkona vaan käsi sinne. Kun tietää mitä tekee niin oikea rako löytyy sekunneissa
Ei ne edes ole täysin siellä imusarjan päässä vaan siinä vähän alempana 6-pytyn kanavan alla tms.
Ei siis tarvitse riisua mitään päältä pois, käsi kanavaan ja ronklaamaan
No täytyy joo yrittää uudestaan
Mitä kaikkea nollaantuu, kun käyttää akunkenkää irti hetkeksi? Tuli sellanen aivopieru et jos systeemien nollaaminen auttaisi jotain, jos vaikka olisi sähkönen vika :think Radiokoodit vaan täytyisi metsästää ennen tätä temppua
Mitä kaikkea nollaantuu, kun käyttää akunkenkää irti hetkeksi? Tuli sellanen aivopieru et jos systeemien nollaaminen auttaisi jotain, jos vaikka olisi sähkönen vika :think Radiokoodit vaan täytyisi metsästää ennen tätä temppua
Mutta kiitos infosta, eiköhän se/ne löydy näillä tiedoilla.
Jos haluat lisätilaa, niin nappaa se edestä katsoen imusarjan oikealla puolella oleva suojamuovi irti. Sitten mahtuu isommallakin lapiolla ronkkimaan. Tai suhaa huomenna illansuussa tänne, niin ropataan yhdessä.
Edit: Raitisilmasuodattimen kotelon irroitus antaa myös lisätilaa. Poistin sen myös kesällä noiden tuttien vaihtoa varten.
Jaa no, se siitä sitten Mä kun muistelin et josai härvelissä nollaantuu jotku systeemit kun on jonkin aikaa ilman virtaa. Eli täytyy vissiin vaan kaivella se DISA irti?
Jos haluat lisätilaa, niin nappaa se edestä katsoen imusarjan oikealla puolella oleva suojamuovi irti. Sitten mahtuu isommallakin lapiolla ronkkimaan. Tai suhaa huomenna illansuussa tänne, niin ropataan yhdessä.
Edit: Raitisilmasuodattimen kotelon irroitus antaa myös lisätilaa. Poistin sen myös kesällä noiden tuttien vaihtoa varten.
No prkl, lähden huomenna töiden jälkeen mökille, muuten olisin kyllä tullut
Comment