Originally posted by Antsah
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuollaiset liittimethän siellä on. Eikös se syttyminenkin tarvitse happea tarpeeksi?
Pitänee tutkiskella Inpalla, että löytyykö sieltä bensanpaineille jotain lukemaa.Last edited by Antsah; 03-07-2012, 00:17.
Comment
-
-
Pumpun mukana ei tule uusia johtoja vaan ne kuuluu tuohon kanteen/anturiosaan? Eikös noissa ollut vikana myös noiden kannen alla olevien liitoksien kypsyminen? Joten uusi kansi sitten samalla kun ylihuolletaan pumppu...? Ja olisihan siellä vielä vaihdettavissa tuo sucking jet pump (tosin se taitaa olla vain letkuja yms. eikä oikea pumppu), imeeköhän bensapumppu bensaa sen läpi?
Comment
-
-
250km testiajoa tehty uudella pumpulla ja tässä havaintoja. Kulutus on taas normaalissa rajoissa, vetoja alakierroksille tullut selvästi lisää, auto lähtee tosi helposti käyntiin ja käy tasaisemmin tyhjäkäyntiä. Silti moottorin pitäisi vetää mielestäni vieläkin paremmin.
Update: Kuten aiemmin epäilin autosta löytyi sitten vielä toinen vika. Toinen konehuoneessa näkyvä pakosarjassa olevista lambda-antureista oli löystynyt kierteestä ja kiristämisen jälkeen auto alkoi toimia vieläkin paremmin. Uskaltaisin väittää, että nyt auto vetää taas niinkuin se on tehtaalla tarkoitettukin.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Sitkeä moottorin vikavalo ja polttoaineseos laiha..
Tervehdys!
Kiitoksia vaan kaikesta avusta mitä olen saanut täältä, mutta vielä tarvitsisi lisää vinkkiä, eli mitä seuraavaksi? Eli suunta on ilmeisesti hyvä kun luette oheisen listan viimeisiä kohtia, mutta vielä ei ole biitattu tätä ongelmaa.. En olisi ihan randomilla valmis vaihtamaan Disaa tai Maffia, enkä mielellään lambdojakaan ellei joku osaa kertoa mitä jännitteiden pitäisi olla. Tässä vaiheessa kyseenalaistan jo huollon alkup. tutkimuksiakin hieman, vaikka sanoivat että lambdojen jännitteet ok.
Tässä siis tiivistelmä tehdyistä asioista:
--------------------------------------------------------
BMW 320i 2.2 M54b22 Touring imuvuodon lista
Auto käy todella nätisti, ei ongelmia. Hieman kohonnut polttoaineen kulutus. Moottorin keltainen vikavalo syttyy adaptioarvojen
nollauksen jälkeen 100-600km päästä, vikakoodien nollauksen jälkeen 10-70km. Vikakoodi kertoo että polttoaineseos laiha:
Vikakoodit p0171 System Too Lean (Bank 1) ja p0174 System Too Lean (Bank 2). Yleensä antaa vain toisen noista ensin, ja sitten myöhemmin toisenkin.
Tehty
-Vaihdettu Ilmansuodatin/Tulpat - Ei eroa.
-Vaihdettu huohotin (letkuineen) (huoltamon toimesta) - Ei eroa.
-Kokeiltu uudella ilmamassamittarilla (huoltamon toimesta)/puhdistettu vanha -> Ei eroa.
-Mitattu lambdojen jännite (huoltamon toimesta) - Ok.
-Imusarjan takana olevat kumitulpat vaihdettu -> Isompi tulppa oli hieman haljennut, perstuntumalla kone hieman pirteämpi.
-Polttoainesuodatin vaihdettu -> Ei eroa.
-Ylempi haitariputki vaihdettu -> Oli täysin ehjä, mutta uusi vaihdettu - Ei eroa.
-Alempi haitariputki vaihdettu -> Oli ehjän oloinen, jouduin rikkomaan vanhan jotta sain irti. Tarkistettu että asennushahlo osuu oikeaan rakoon eikä jää kantamaan. - Ei vaikutusta.
-Tarkistettu ilmanpuhdistinkotelon ja ilmamassamittarin välinen o-rengas - Todella jämäkkä ja hyvä.
-Tarkistettu disan toiminta, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. Ei tunnu välystä läpässä. Tiiviste lattana ja väljä. Disassa keskialueella on läppä "löysä" eli liikuteltavissa noin 1.5-2cm matkalta kumpaankin suuntaan ilman sanottavaa vastusta, sen jälkeen tuntuu vastus. Disa aukeaa n. 3000rpm. -> Vaikuttaa ehjältä lukuunottamatta keskialueen löysyyttä.
-Vaihdettu Disan O-rengas -> Ei vaikutusta
-Vaihdettu imusarjan päällä oleva Return Pipe 11617504536 - Putki ehjä, eristevaahtomuovi hapras, toisesta päästä eriste kostuneen oloinen sisäpuolelta. - Aluksi tuntui ettei mitään vaikutusta, mutta n. 250km ajon jälkeen vikavalo SAMMUI ENSIMMÄISEN KERRAN VIAN ILMAANNUTTUA ILMAN ETTÄ KUKAAN SITÄ NOLLASI! Luin vikakoodit ja vanhat p0171 ja p0174 siellä oli, nollasin. 100km ajon jälkeen luettu vikakoodit, p0171 on ilmestynyt. 150km jälkeen syttyi moottorin vikavalo.
--------------------------------------------------------
Voisiko torquen ja obd2 lukijan antamia tietoja käyttää jotenkin hyväksi? Äsken käväisin tyhjäkäyttämässä autoa hieman ja nappaisin screenshotin. Kuvassa auto ei täysin lämpimällä koneella vielä, termostaatit antavat lämpimällä koneella jotain 94-96 lämpöjä coolant temperaturelle. Kuvan STFT on bank 1 ja 2 Short Term seos ja LTFT on sitten Long Term seos. O2 on sensorit mitä obd2 lukija löysi lambdoista. Ajossa lambdojen jännite muuttuu vähän väliä hieman, samoin Short Term seos, joka käy ajoittain miinuksellakin. Bensapumpun alkuperäisyydestä ei tietoa, mutta auto käynnistyy todella hyvin ja lyhyellä startilla, toimii vaikka pölhövalolla ajaisi (tankki lähes tyhjänä, testattu ennen suodattimen vaihtoa). Kellotettu GPS:llä alle 9s kiihtyvyyksiä 0-100km/h heikommallakin startilla.
Last edited by Warra; 13-07-2012, 17:18.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
Comment