Mulla parantui huomattavasti tuo humppaaminen parkissa siirrellessä, kun vaihdoin nuo nokan anturit ja putsasin ICV:n, mutta nyt hieman myöhemmin voin todeta, että ei tuo ominaisuus täysin poistunut. Pientä humppaamista voi havaita, varsinkin jos siirtäessä pienillä kierroksilla moottori on lähellä sammua. Jotenkin tuo liitty myös siihen, että samalla tulee käännettyä rattia ja ohjaustehostin joutuu työskentelemään kovasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bomb5 View PostMulla parantui huomattavasti tuo humppaaminen parkissa siirrellessä, kun vaihdoin nuo nokan anturit ja putsasin ICV:n, mutta nyt hieman myöhemmin voin todeta, että ei tuo ominaisuus täysin poistunut. Pientä humppaamista voi havaita, varsinkin jos siirtäessä pienillä kierroksilla moottori on lähellä sammua. Jotenkin tuo liitty myös siihen, että samalla tulee käännettyä rattia ja ohjaustehostin joutuu työskentelemään kovasti.). Imupuolella taisi olla vielä ihan orkkis paikoillaan. Voisihan sitä tietenkin senkin uusia. Oliko sinulla koodia antureista vai vaihdoitko muuten vaan?
Edelleen kiinnostaa voisiko syyllisen löytää livedatasta.Last edited by Antsah; 25-10-2012, 15:24.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMikähän se mahtaa aiheuttaa omassa e39:ssä tuon kierrosten humppaamisen puolilämpimällä koneella tyhjäkäynnillä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostOliko sinulla koodia antureista vai vaihdoitko muuten vaan?No, kyllä tuo uusilla antureilla ja muun puhdistelun jälkeen veti paremmin korkeilla kierroksilla, että ei se ehkä ihan hukkaan mennyt. En kuitenkaan voi täysin varmasti sanoa, että vanhat anturit olisivat rikki olleet.
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostItekin huomannut tuota taas ja yleensä kylmällä koneella kun lähden töistä ja ajan parkkihallissa 20-30 metriä puomille niin että heti kun kone käy niin käytännössä tyhjäkäynnillä liikkeelle ja sitten puomille hetkeksi seis niin siinähän tahtoo humpata. Mutta ei koskaan ole yrittänyt sammua tuossa tilanteessa joten olkoon.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostItsellä tuo on niinkuin pahentunut pikkuhiljaa. Alkanut parin kuukauden sisään tekemään tuota sammumista. Pidin ihan varmana nakkina, että paskanen ICV on syyllinen, mutta eipä ollutkaan.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostAjattelin nyt vilkaista sen letkun mikä tulee joltakin "ilmapumpulta"? Sellainen musta-keltainen. Sitä ei varmaan ole koskaan vaihdettu. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...acuum_control/
Tuo nro. 4.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Joo se ilmapumpun venttiilin pitäisi olla jenkkimalleissa kiinni siellä pakopuolella. Mulla on kyseinen portti moottorissa tulpattu. Tarkistin juuri, että mulla ei myöskään ole tuota valokuvassa näkyvää osaa, mihin tulee joku letku. Ehkä se on vain M52TU:ssa.Last edited by Bomb5; 27-10-2012, 10:49.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostHeh, meikäläisen ottama kuva mun edellisestä E46 328i vm.-98En ole vielä tarkistanut omastakaan, mutta muistelen nähneeni tuon värisen letkun konehuoneessa.
Edit: Noniin väärinhän se tuli taas muisteltua. Eihän siellä tuota letkua ollut eikä tosiaan koko systeemiäkään. En tiedä tuliko muisteltua edellistä e46 vai unenko näin
Mitähän sitä seuraavaksi keksis?Last edited by Antsah; 26-10-2012, 22:37.
Comment
-
-
Testailin autoa Inpan livedatalla ja sattumoisin sain tuon humppauksen aikaiseksi. Auto ei sammunut mutta kävi 3-4 kertaa kierrokset niin alhaalla että pysyi juuri ja juuri käynnissä. Lambdan integraatio prosentit heittää humppauksen alettua rankasti miinukselle (-20) eli menee yli asteikon punaiselle. -10 taitaa olla raja. Sitten kun tyhjäkäynti normalisoituu niin arvotkin paaa normaaleiksi. Vikakoodia ei kuitenkaan anna.
Comment
-
Comment