Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    Mulla parantui huomattavasti tuo humppaaminen parkissa siirrellessä, kun vaihdoin nuo nokan anturit ja putsasin ICV:n, mutta nyt hieman myöhemmin voin todeta, että ei tuo ominaisuus täysin poistunut. Pientä humppaamista voi havaita, varsinkin jos siirtäessä pienillä kierroksilla moottori on lähellä sammua. Jotenkin tuo liitty myös siihen, että samalla tulee käännettyä rattia ja ohjaustehostin joutuu työskentelemään kovasti.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by Bomb5 View Post
      Mulla parantui huomattavasti tuo humppaaminen parkissa siirrellessä, kun vaihdoin nuo nokan anturit ja putsasin ICV:n, mutta nyt hieman myöhemmin voin todeta, että ei tuo ominaisuus täysin poistunut. Pientä humppaamista voi havaita, varsinkin jos siirtäessä pienillä kierroksilla moottori on lähellä sammua. Jotenkin tuo liitty myös siihen, että samalla tulee käännettyä rattia ja ohjaustehostin joutuu työskentelemään kovasti.
      Juuri tuon saman homman olen todennut ilmentymisen suhteen. Olen muistaakseni ylihuoltomielessä uusinut pakopuolen tunnistimen joskus 2v sitten (jolla ei tietenkään ollut mihinkään mitää vaikutusta ). Imupuolella taisi olla vielä ihan orkkis paikoillaan. Voisihan sitä tietenkin senkin uusia. Oliko sinulla koodia antureista vai vaihdoitko muuten vaan?

      Edelleen kiinnostaa voisiko syyllisen löytää livedatasta.
      Last edited by Antsah; 25-10-2012, 15:24.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7435
        • Oulu

        Originally posted by Antsah View Post
        Mikähän se mahtaa aiheuttaa omassa e39:ssä tuon kierrosten humppaamisen puolilämpimällä koneella tyhjäkäynnillä.
        Itekin huomannut tuota taas ja yleensä kylmällä koneella kun lähden töistä ja ajan parkkihallissa 20-30 metriä puomille niin että heti kun kone käy niin käytännössä tyhjäkäynnillä liikkeelle ja sitten puomille hetkeksi seis niin siinähän tahtoo humpata. Mutta ei koskaan ole yrittänyt sammua tuossa tilanteessa joten olkoon.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          Originally posted by Antsah View Post
          Oliko sinulla koodia antureista vai vaihdoitko muuten vaan?
          Ei ollut mitään koodeja. Täältä foorumilta luin viisaampien kirjoituksia, että noita voi vaihdella ilman koodejakin, niin laitoin uudet marmorilta. No, kyllä tuo uusilla antureilla ja muun puhdistelun jälkeen veti paremmin korkeilla kierroksilla, että ei se ehkä ihan hukkaan mennyt. En kuitenkaan voi täysin varmasti sanoa, että vanhat anturit olisivat rikki olleet.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Itekin huomannut tuota taas ja yleensä kylmällä koneella kun lähden töistä ja ajan parkkihallissa 20-30 metriä puomille niin että heti kun kone käy niin käytännössä tyhjäkäynnillä liikkeelle ja sitten puomille hetkeksi seis niin siinähän tahtoo humpata. Mutta ei koskaan ole yrittänyt sammua tuossa tilanteessa joten olkoon.
            Itsellä tuo on niinkuin pahentunut pikkuhiljaa. Alkanut parin kuukauden sisään tekemään tuota sammumista. Pidin ihan varmana nakkina, että paskanen ICV on syyllinen, mutta eipä ollutkaan.

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Ootko vaihtanu vanoksen tiivisteet?
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                On vaihdettu

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Itsellä tuo on niinkuin pahentunut pikkuhiljaa. Alkanut parin kuukauden sisään tekemään tuota sammumista. Pidin ihan varmana nakkina, että paskanen ICV on syyllinen, mutta eipä ollutkaan.
                  Mulla oli tuollaiseen sammuiluun ja kierrosten humpaamiseen syynä imuvuodot. Sitkeästi kun metsästi kaikki esille ja vaihtoi osia, niin tuli se kuntoon. Kylmällä koneella parkista lähtiessä kierrokset heijasi ja piti kaasutella, että pysyy käynnissä (ja kun on automaatti, niin piti painaa vasemmalla jarrua parkkiruudusta pakittaessa ja samalla normia enemmän kaasua sen takia, että auto pysyy käynnissä ilman että vauhti ei nouse liiaan kovaksi p-alueella). Ensimmäiseen risteykseen kun tuli, niin meinasi aina sammua, kun auton pysäytti.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Minulla ei ihan noin pahana sentään ilmene. Kylmänä pysyy oikein hyvin käynnissä. Ajattelin nyt vilkaista sen letkun mikä tulee joltakin "ilmapumpulta"? Sellainen musta-keltainen. Sitä ei varmaan ole koskaan vaihdettu.



                    Tuo nro. 4.

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Ajattelin nyt vilkaista sen letkun mikä tulee joltakin "ilmapumpulta"? Sellainen musta-keltainen. Sitä ei varmaan ole koskaan vaihdettu. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...acuum_control/

                      Tuo nro. 4.
                      Hmm, mielestäni mulla ei ainakaan ole autossa koko vehjettä tai mitään noista alipainelinjoista, jos oikein olen katsonut. USA-malleissa tuo tosin ainakin on. :think
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Bomb5 View Post
                        Hmm, mielestäni mulla ei ainakaan ole autossa koko vehjettä tai mitään noista alipainelinjoista, jos oikein olen katsonut. USA-malleissa tuo tosin ainakin on. :think
                        Kyllä se pitäs siellä olla. Voi olla eri osanumero kuin miksi sitä luulen.

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Heh, meikäläisen ottama kuva mun edellisestä E46 328i vm.-98
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

                            Joo se ilmapumpun venttiilin pitäisi olla jenkkimalleissa kiinni siellä pakopuolella. Mulla on kyseinen portti moottorissa tulpattu. Tarkistin juuri, että mulla ei myöskään ole tuota valokuvassa näkyvää osaa, mihin tulee joku letku. Ehkä se on vain M52TU:ssa.
                            Last edited by Bomb5; 27-10-2012, 10:49.
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by Dani View Post
                              Heh, meikäläisen ottama kuva mun edellisestä E46 328i vm.-98
                              Joo, lainasin toisesta ketjusta En ole vielä tarkistanut omastakaan, mutta muistelen nähneeni tuon värisen letkun konehuoneessa.

                              Edit: Noniin väärinhän se tuli taas muisteltua. Eihän siellä tuota letkua ollut eikä tosiaan koko systeemiäkään. En tiedä tuliko muisteltua edellistä e46 vai unenko näin

                              Mitähän sitä seuraavaksi keksis?
                              Last edited by Antsah; 26-10-2012, 22:37.

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Testailin autoa Inpan livedatalla ja sattumoisin sain tuon humppauksen aikaiseksi. Auto ei sammunut mutta kävi 3-4 kertaa kierrokset niin alhaalla että pysyi juuri ja juuri käynnissä. Lambdan integraatio prosentit heittää humppauksen alettua rankasti miinukselle (-20) eli menee yli asteikon punaiselle. -10 taitaa olla raja. Sitten kun tyhjäkäynti normalisoituu niin arvotkin paaa normaaleiksi. Vikakoodia ei kuitenkaan anna.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎