Niin ja käytännössä huomattua, e39 523i ei ohjaa vanosta paikallaan kierrätettäessä välttämättä, ainoastaan kuorman alla eli ajaessa pitää katsoa. Jotain eroa siis dme:n softassa e36 ja e39 välillä.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jeah, kiitoksia vastauksista! Onkos tuolla väliä, kun luovutettu tekniikka on -95 vuoden 328ia:sta ja tää laitossa oleva auto on 523ia? Eli voiko ton ohjainboksin vaihtaa myös 3- ja 5-sarjalaisten kesken? Onnistuuko se ews:n räplääminen inpalla?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Onko kukaan pistäny merkille kuinka pitkään M52:n jäähdytysjärjestelmä pitää paineet koneen sammutuksen jälkeen? Tein tuossa syyläri/termari/vesipumppu revohkan ja epäilen että korkki ei ole enää ihan kondiksessa. Jäähdytinvesiletkut ei vaikuta yhtä kovilta kun kuuluisi olla koska ne saa lämpimänäkin puristettua lyttyyn. Oli mulla valmiina uusi 1.4 barin hattu KL-varaosilta mutta se ei pidä paineita näköjään olleskaan.
MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Ilmasitko kunnolla?Originally posted by Löwen View PostOnko kukaan pistäny merkille kuinka pitkään M52:n jäähdytysjärjestelmä pitää paineet koneen sammutuksen jälkeen? Tein tuossa syyläri/termari/vesipumppu revohkan ja epäilen että korkki ei ole enää ihan kondiksessa. Jäähdytinvesiletkut ei vaikuta yhtä kovilta kun kuuluisi olla koska ne saa lämpimänäkin puristettua lyttyyn. Oli mulla valmiina uusi 1.4 barin hattu KL-varaosilta mutta se ei pidä paineita näköjään olleskaan.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Onkos sulla jokin varsinainen ongelma nyt päällä?Originally posted by Löwen View PostIlmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
suhiseeko korkki kun puristat letkua?Originally posted by Löwen View PostIlmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Ei se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
paineen pitäisi laskea samaa tahtia kuin moottorin lämpökin :thinkOriginally posted by Löwen View PostEi se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Noin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:thinkOriginally posted by Löwen View PostIlmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.Last edited by janke; 07-09-2013, 16:45.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Alkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2barOriginally posted by Löwen View PostEi se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
Comment
-
Ei ole mulla tuota vekotinta. Lämmöt täysillä tyhjäkäynnilläkin puhaltaa niin kuumaa, että käsi palaa jos kauan pitää räppänän edessä...Originally posted by janke View PostNoin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:think
Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
Niin on mutta oon siinä uskossa, että tuo pienempi paineinen korkki olisi vikatilanteessa parempi lämppärin kennon kannalta.Originally posted by Muurahainen View PostAlkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2barMB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Ei siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Itseasiassa taitaakin ollakin tuo vempele koska löytyy tuo taukolämmityskin (REST). Mitä ajoit takaa viittaamalla tuohon?Originally posted by janke View PostOnko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
Paineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.Originally posted by O-Peksi View PostEi siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Kyllä kyllä, mutta jos sie ilmaamisen aikana käytät koneen kuumaksi(nesteet vaikka sen 92C), niin ei se paine siitä käytännössä nouse, kun korkin laitat kiinni. Toki sillon nousee, jos poljet konetta reilusti tuota 92C kuumemmaksi. Käytännössä noi taitaa toimia silleen, että ilmaamisen jälkeen korkki kiinni jäähtyessään jostain tulee aavistuksen verran korvausilmaa kutistuvan jäähdytysnesteen tilalle, ja sit seuraavalla kerralla letkut kovenee enemmän, kun ulospäin painetta ei pääse(paitsi yli 2bar paineella).Originally posted by Löwen View PostPaineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
Comment