Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoÄr
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 170
    • Nokia

    #61
    Defan lämppäri ei käy alkupään lohkoihin ('95?), joista puuttuu kiinnityskohdista kierrereiät. Voihan ne tietenkin porata sinne, mikäli saa jonkun porakoneen mahdutettua...Uudemmista lohkoista löytyy Defalle sopivat kiinnitysreiät.

    Calix tulee lohkossa olevan jäähdytysnesteropun alle taasen, eli käy kaikkiin.
    2ZR-FXE

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16357
      • Leppävirta

      #62
      Originally posted by MikkoÄr View Post
      Defan lämppäri ei käy alkupään lohkoihin ('95?), joista puuttuu kiinnityskohdista kierrereiät. Voihan ne tietenkin porata sinne, mikäli saa jonkun porakoneen mahdutettua...Uudemmista lohkoista löytyy Defalle sopivat kiinnitysreiät.

      Calix tulee lohkossa olevan jäähdytysnesteropun alle taasen, eli käy kaikkiin.
      Niin puhuttiinkos tässä nyt säteilylämmittimistä vai mistä? Vai yleensäkin mitä voi M52:een laittaa?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #63
        Originally posted by Haju69 View Post
        Niin puhuttiinkos tässä nyt säteilylämmittimistä vai mistä? Vai yleensäkin mitä voi M52:een laittaa?
        Vissiin, koska m52:n ei saa ku säteilijän tai letkulämmittimen.
        Mulla on itellä joku bmw orkkis säteilijä -95 m52:ssa.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • MikkoÄr
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 170
          • Nokia

          #64
          Eli sätelylämmittimistä oli kyse. Letkulämppärit on sitten asia erikseen. Perinteisiä vesitilaan tulevia lohkolämppäreitähän näihin M52 ei saakaan.
          2ZR-FXE

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16357
            • Leppävirta

            #65
            Originally posted by MikkoÄr View Post
            Defan lämppäri ei käy alkupään lohkoihin ('95?), joista puuttuu kiinnityskohdista kierrereiät. Voihan ne tietenkin porata sinne, mikäli saa jonkun porakoneen mahdutettua...Uudemmista lohkoista löytyy Defalle sopivat kiinnitysreiät.

            Calix tulee lohkossa olevan jäähdytysnesteropun alle taasen, eli käy kaikkiin.
            Originally posted by MikkoÄr View Post
            Eli sätelylämmittimistä oli kyse. Letkulämppärit on sitten asia erikseen. Perinteisiä vesitilaan tulevia lohkolämppäreitähän näihin M52 ei saakaan.
            Juu. Tiedän ettei lohkiksia laiteta näihin. Kun en vaan meinannu ymmärtää tuota sinun aiempaa postausta niin "kysyin" että puhutaanko nyt "samaa kieltä". No problem.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • jake-
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 86
              • kokkola

              #66
              joo eli säteilijästä puhun., nii mää tuolta calixin sivuilta vaan katoin että mitä elementtiä ne siihen ehottaa. vastus re289



              tossa vielä asennusohjeet tolla calixille

              (jos näkyy)

              jollain kokemusta tästä mallista?:think

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                #67
                Originally posted by jake- View Post

                jollain kokemusta tästä mallista?:think
                Minulla juurikin tuo paikallaan. Helppo asentaa ja tekee sen mitä pitääkin, mutta saa olla useamman tunnin lämmityksessä jos kunnolla lämpimäksi haluaa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • jake-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 86
                  • kokkola

                  #68
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Minulla juurikin tuo paikallaan. Helppo asentaa ja tekee sen mitä pitääkin, mutta saa olla useamman tunnin lämmityksessä jos kunnolla lämpimäksi haluaa.
                  ok. nii miten tää kiinnitys oikeen sit tapahtuu?

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #69
                    Originally posted by jake- View Post
                    ok. nii miten tää kiinnitys oikeen sit tapahtuu?
                    http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE289.pdf


                    EDIT: Vaihdoin hymiön tuohon nykyiseen.
                    Last edited by kaol; 12-10-2010, 23:02.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      #70
                      Heetkinen, mitäs nyt. Tänä aamun meinas tulla kiire heittää emäntä asemalle niin tuli vähän hurjasteltua. lohkolämmitetyllä motilla. Asemalla huomasin ja itseasias matkan aikana jo sen että kuuluu taas se ihme kahnaus. Eli moottorinkierrosten mukaan muuttu sellanen ääni kuin joku hihna kahnais johonki. ääni on yleensä loppunu kun on startannu uusiks, nyt ei loppunu. Loppui vasta kun ajoi rauhallisesti takaisin kotia. kotipihassa ei pitäny enää meteliä.

                      Vinkkejä mikä voi moisen aiheuttaa?

                      Comment

                      • Shifter
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 538
                        • Keski-Suomi. Pihtipudas

                        #71
                        Originally posted by Aatos View Post
                        Suihkin omaani starttipilottia vähintään riittävästi eikä mitään vuotoja ilmoittautunut. Itse epäilisin tässä kohtaa syyksi jotain outoa tyhjäkäyntimoottorin toiminnassa -> jumii hetken startissa tai jotain.
                        Onko tähän kylmäkäynnistyksen korkeisiin kierroksiin löydetty ratkaisua?

                        Huomasin tossa aamulla kun ilman lämmitystä starttasin niin tämä(kin) moottori tykkää nakuttaa hetken ennenkö ö-paine nousee. Sen nakutuksen vielä kestää mutta kun kierrokset on korkealla juuri sen hetken niin alkaa jo sydäntä raastamaan.
                        G4 -00

                        Entiset ajokit:
                        e36 328i Coupé -95
                        e36 316i Sedan -98

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          #72
                          Aerg!. kävin mittaa uusiks päästöjä,
                          Katastuksen jälkee tehty -> tulpat vanhoihin (nelikärkisistä kakskärkisiin)
                          imusarja purettu ja ihmetelty tiivisteitä. ei mitään vaihdettu.

                          Ihmetelty auton hajuja ilman lambdoja (piuhat irti)

                          Pakoputken jatkokohta tiivistetty uusiks. (tiedä sit miten pitää ku 1cm liian lyhyt jatkopalikka)

                          Ja arvot oli nyt abrox
                          CO 2.5 (sallittu 0.5) ---- viimeksi tyhjä 0.15 ja kierroksil 0.51
                          HC jotai 300, kierroksilla 200 ---- viimeksi tyhjälläkäynnillä 132 ja kierroksilla 48.
                          CO2 ~14-15
                          lambda 0.94 ---- viimeksi 1.04

                          Mitähän pirua..
                          Last edited by kaikkone; 13-10-2010, 14:00.

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Miten käytti konttorilla, itse kävin kanssa ja lämpöinen kone pari minuuttia seisoneena otatti ihan pirun pitkään ennenkuin siirtyi closed-looppiin, inssi kierrätti konetta 3-4 minuuttia ennenkuin siirtyi closed-looppiin jolloin päästöt ok, ennen sitä oli just lambda 0.94, co 4-5% ja hc 400-500, itse olisin jo luovuttanut.... Eli näillä keleillä joutuu konetta lämmittään ihan pirun pitkään päästömittauksessa, tosin pitäisi kyllä itsekin vilkaista carsoftilla josko jokin anturi näyttäisi mitä sattuu.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              #74
                              Originally posted by naukkis View Post
                              Miten käytti konttorilla, itse kävin kanssa ja lämpöinen kone pari minuuttia seisoneena otatti ihan pirun pitkään ennenkuin siirtyi closed-looppiin, inssi kierrätti konetta 3-4 minuuttia ennenkuin siirtyi closed-looppiin jolloin päästöt ok, ennen sitä oli just lambda 0.94, co 4-5% ja hc 400-500, itse olisin jo luovuttanut.... Eli näillä keleillä joutuu konetta lämmittään ihan pirun pitkään päästömittauksessa, tosin pitäisi kyllä itsekin vilkaista carsoftilla josko jokin anturi näyttäisi mitä sattuu.
                              mihin hiton closed looppii? :P,
                              Onko sulla tuplavanos vai single?

                              Comment

                              • jake-
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 86
                                • kokkola

                                #75
                                Originally posted by kaol View Post
                                http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE289.pdf


                                EDIT: Vaihdoin hymiön tuohon nykyiseen.
                                no joo oli siihen kuvat kyllä eli tohonki pitää olla lohkon kylessä mutterin paikat??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎