Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Et vissiin tarkistanu/korjannu ajoitusta samalla?
    Katsottiin nyt inpalla noita arvoja:

    ref.position-intake 132.21
    ref.position-outlet 78.71

    Eikös nuo ole aika pahasti pielessä. :think
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      Joo. Noitten takia se herjaa vikakoodia. Nokkien uudelleen ajoitus, niin pitäs ruveta rokkaamaan.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Jumalvelho
        Newbiemmer
        • Feb 2017
        • 3
        • Kerava

        Noniin, eli olis täällä kans yksi vikakoodillinen E39 525iA M54B25.
        Alaväännöt kokonaan kateissa.

        Vikakoodi jota tulee inpalla:
        103 Regelvanos machanisch Einlass
        eli
        103 VANOS Error: Input camshaft

        Pakonokan asentotunnistin hetki sitten vaihdettu (koska aikaisemmin tuli myös siitä vikakoodia.)

        Monta pitkää yötä infoa etsineenä ympäri foorumeita ja internettiä epäilyksenä varmaan tuo nokkaketjun venyminen, kilsojakin on kuitenkin kertynyt kohtuulliset 300tkm.
        Vaatiikohan nokkaketjun vaihtoa vai selviäisköhän jollain muulla tavalla (ajoituksen säätö tms?)
        Ja mitähän kaikkea osaa tähän projektiin tarvitsis?


        INPA:
        https://drive.google.com/open?id=1_4...cOLAHiNSPCFYrf
        Last edited by Jumalvelho; 25-12-2019, 02:06.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5266
          • Pirkkala

          Originally posted by Jumalvelho View Post
          Noniin, eli olis täällä kans yksi vikakoodillinen E39 525iA M54B25.
          Alaväännöt kokonaan kateissa.

          Vikakoodi jota tulee inpalla:
          103 Regelvanos machanisch Einlass
          eli
          103 VANOS Error: Input camshaft

          Pakonokan asentotunnistin hetki sitten vaihdettu (koska aikaisemmin tuli myös siitä vikakoodia.)

          Monta pitkää yötä infoa etsineenä ympäri foorumeita ja internettiä epäilyksenä varmaan tuo nokkaketjun venyminen, kilsojakin on kuitenkin kertynyt kohtuulliset 300tkm.
          Vaatiikohan nokkaketjun vaihtoa vai selviäisköhän jollain muulla tavalla (ajoituksen säätö tms?)
          Ja mitähän kaikkea osaa tähän projektiin tarvitsis?


          INPA:
          https://drive.google.com/open?id=1_4...cOLAHiNSPCFYrf
          Mulla on edullinen ketjusatsi jääny ylimääräseks jos tarviit
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            Onko vauhtipyörän ajoitustapin paikalleen saanti aivan välttämätöntä jos vain ajoittaa uudelleen? Vaikuttaa näissä alkeellisissa olosuhteissa aika mahdottomalta ilman imusarjan irroitusta tuossa X5:ssä.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5266
              • Pirkkala

              Originally posted by Tomba87 View Post
              Onko vauhtipyörän ajoitustapin paikalleen saanti aivan välttämätöntä jos vain ajoittaa uudelleen? Vaikuttaa näissä alkeellisissa olosuhteissa aika mahdottomalta ilman imusarjan irroitusta tuossa X5:ssä.
              Toinen on ottaa ykköspytty heittokellolla tulpanreiästä yläkuolokohtaan.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Originally posted by Jumalvelho View Post
                Ja mitähän kaikkea osaa tähän projektiin tarvitsis?


                INPA:
                https://drive.google.com/open?id=1_4...cOLAHiNSPCFYrf
                Löytyy tarvittaessa asennusvalmis huollettu vanospaketti.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  M54B30 alavääntö kateissa. Bmw scannerilla koodit:

                  104 Exhaust camshaft, vanos end position not reached, adaptation value outside tolerance
                  106 Exhaust camshaft, vanos blocked or stiff

                  104 koodi tuli takaisin välittömästi nollauksen jälkeen.

                  Vaihdoin nokan asentoanturin, ei vaikutusta. Tiivisteet loppu?
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Ketju venyny. Nokkien uudelleen ajoitus pitäs korjata tilanne.
                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  Katsottiin nyt inpalla noita arvoja:

                  ref.position-intake 132.21
                  ref.position-outlet 78.71

                  Eikös nuo ole aika pahasti pielessä. :think
                  No nyt ois nokat ajotettu uudelleen, toivon mukaan oikein. Samassa rytäkässä selvis että pakopuolen solenoidi oli mykkä. Vaihdoin samalla molemmat kiristimet. Saa nähdä alkaako rokkaamaan kun saa solenoidin vielä vaihdettua.

                  Edit: myös vanos tiivisteet siis vaihdettu.
                  Last edited by Tomba87; 31-12-2019, 22:24.
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • lihakimpale
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2017
                    • 261
                    • Oulu

                    Kannattaakohan huolestua, jos INPA näyttää imunokan ref. position olevan 6 astetta pielessä ja pakonokan 5 astetta (M54B30 132 ja -100)? Muuten tuntuu kyllä pelaavan nätisti. Käy hyvin, ja alaväännöt ja teho tallessa. Mitä nyt 307tkm ajetussa voi ollakaan...

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      Jos ei anna vikakoodia, niin kaikki ok. Toki aletaan mennä aika rajalla, et varmaan kohta heittää jotain vikakoodia tuosta jos pahenee.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • lihakimpale
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2017
                        • 261
                        • Oulu

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Jos ei anna vikakoodia, niin kaikki ok. Toki aletaan mennä aika rajalla, et varmaan kohta heittää jotain vikakoodia tuosta jos pahenee.
                        Ei tosiaan mitään vikakoodejakaan anna, joten kovaa ajoa niin kauan kun/jos ilmaantuu koodeja.

                        Comment

                        • jouni.325
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 2860

                          Löytänyt kiristys momentteja mistään.
                          Paljon kiristysmomentti nokkien vastakierre torx ruuville?
                          Paljonko miihin isoihin kuuskolo ruuveihin vanoksen päihin?
                          Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                          Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                          https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                          Myös projekti kertomus fasessa

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1838
                            • Karjaa

                            Eikös näissä parhaissa ohjeissa ole: https://beisansystems.com/6-cylinder...edure-e46-e39/
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              Originally posted by Wespa View Post
                              Eikös näissä parhaissa ohjeissa ole: https://beisansystems.com/6-cylinder...edure-e46-e39/
                              Iso kiitos=)
                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • jouni.325
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 2860

                                Mistä vanokses pako puolen anturi tunnistaa pyörimisen?
                                Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                                Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                                https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                                Myös projekti kertomus fasessa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎