Tuplavanoskoneeseen tarvitsee työkalut jos jakopää on kokonaa auki. M52TU ja M54.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Tänään tehty tuohon 330ci -01 170tkm ajettuun Cabrioletteen Vanos remontti Beisanin tiivisteillä. Eipä mitään erikoista tullut vastaan pientä karstaa oli venakopassa mikä saatiinkin aika hyvin pois. Pääly tiivisteiden alla ei ollut ainakaan ruskeita (ylipäätään ns normaalin o renkaan näköisiä tiivisteitä vaan kummatkin tiivisteet oli ns kovia). Beisanin sarjassahan alemmat tiivisteet oli ns normaalit orenkaat mitkä oli vielä ruskeat ja päälle tuli nämä teflon päällysteiset mitkä on kovemmat.
Muuta nyt huomattu kun selkeesti löysemmin/väljemmin meni tuo mäntä edestakas noilla vanhoilla tivareilla ja uusilla beisaneilla oli selvästi jämptimpi. Samalla kertaa vaihdettiin kyllä myös tulpat ja pa suodatin.
Lyhyen ajon jälkeen jo huomasin että ainakin persdyno antaisi alakierroksille selkeesti virkeemmän koneen. Ennen tuntui alle 3000rpm todella mitättömältä tuo meneminen, eipä koskaan oo tällästä vaparia kutosta ollut eli vaikea oli vertailla mihinkään. Nyt kuitenkin selkeesti paremmin vetää tuolla pienillä kierroksilla kone. Eipä siis mennyt varmaan hukkaan tuo remontti, vaikka täyttä varmuutta ei ollutkaan oliko nuo joskus vaihdettu saksassa ja mitään selkeetä ongelmaa ei koneen toiminnassa ollut. Nähtäväksi jää vaikuttaako mitään tuohon noin 11-12litran kulutukseen.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Tässä Beisanin mainiossa ohjeessa on kattava listaus kaikesta tarvittavasta: http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm Huom! Rattle ringsien vaihdosta on oma ohjeensa, niitä ei tässä ohjeessa ole mukana.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTänään tehty tuohon 330ci -01 170tkm ajettuun Cabrioletteen Vanos remontti Beisanin tiivisteillä. Eipä mitään erikoista tullut vastaan pientä karstaa oli venakopassa mikä saatiinkin aika hyvin pois. Pääly tiivisteiden alla ei ollut ainakaan ruskeita (ylipäätään ns normaalin o renkaan näköisiä tiivisteitä vaan kummatkin tiivisteet oli ns kovia). Beisanin sarjassahan alemmat tiivisteet oli ns normaalit orenkaat mitkä oli vielä ruskeat ja päälle tuli nämä teflon päällysteiset mitkä on kovemmat.
Muuta nyt huomattu kun selkeesti löysemmin/väljemmin meni tuo mäntä edestakas noilla vanhoilla tivareilla ja uusilla beisaneilla oli selvästi jämptimpi. Samalla kertaa vaihdettiin kyllä myös tulpat ja pa suodatin.
Lyhyen ajon jälkeen jo huomasin että ainakin persdyno antaisi alakierroksille selkeesti virkeemmän koneen. Ennen tuntui alle 3000rpm todella mitättömältä tuo meneminen, eipä koskaan oo tällästä vaparia kutosta ollut eli vaikea oli vertailla mihinkään. Nyt kuitenkin selkeesti paremmin vetää tuolla pienillä kierroksilla kone. Eipä siis mennyt varmaan hukkaan tuo remontti, vaikka täyttä varmuutta ei ollutkaan oliko nuo joskus vaihdettu saksassa ja mitään selkeetä ongelmaa ei koneen toiminnassa ollut. Nähtäväksi jää vaikuttaako mitään tuohon noin 11-12litran kulutukseen.
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostTässä Beisanin mainiossa ohjeessa on kattava listaus kaikesta tarvittavasta: http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm Huom! Rattle ringsien vaihdosta on oma ohjeensa, niitä ei tässä ohjeessa ole mukana.
Comment
-
-
Originally posted by Grandy View PostOnko nuo Rattle ringsit kuinka välttämättömät vaihtaa ja mikä niiden tehtävä on? Toinen kysymys on että mistä löytyy nuo Vanoksen o-renkaiden mitat vai löytyykö mistään? Itse ainakin haen hydr.liikkeestä kun tiedän vaan koot!Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by jpo View PostOnko kellään kokemusta muista kuin Beisanin tekemistä Vanoksen tiivisteistä? Näyttäisi esim. MTT-Trading myyvän noita Vanoksen tiivisteitä (http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1522 ). Onko näistä kenelläkään kokemusta vai ovatko ihan samoja kuin nuo Beisanin vastaavat?-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEihän ole disan läppä irti ja se resonoi?
Otin läpän irti ja näyttäis että jotain vikaa siinä on. Eikös lpän pitäisi olla hieman jäykempi ja palautua keski asentoon eikä heilua väljästi? kts. video
Pitääkö ostaa kokonaan uusi vai voisko tota jollain lailla tekohengittää, että autolla voisi ajaa? Jotain korjaussarjoja tuohon myydään, korjaantuuko sillä ongelma?
Comment
-
Comment