Kysäseppä jos lähistöltä löytyisi harrastajia kellä on dis tai inpa, niillä voisi saada järkevämäpää tietoa tosta viasta.
Onko tuossa viskon tuulettimessa vastakierteet? Luulisi ainakin... Ja milläs olette pitäneet vastaan ? Tässä tuli haettua vanoksen tiivistesarja ja sitä tässä yritän vaihtaa. Hain myös alavesiletkuun tulevan anturin.
Onko kukaan joutunut vaihtamaan beisanin vanos-tiivisteitä uudestaan? Omaan autoon on vaihdettu beisanin vanos-kitti joskus 7-8 vuotta ja noin 100tkm sitten (m52tu-kone). Tyhjäkäynnin notkahtelut loppuivat silloin siihen. Mutta nyt tyhjäkäynnin notkahtelu on palannut.
Autosta on uusittu huohotinjärjestelmä, disa, imusarjan kumitulpat sekä puhdistettu tyhjäkäyntiventtiili ja kaasuläppä. Tämän lisäksi imuvuotoja on etsitty sekä silmämääräisesti että starttipilottia ruiskimalla paikkoihin, mihin ei pysty näkemään.
Tyhjäkäynti on muutoin hyvä, mutta satunnaisesti kylmällä koneella se notkahtaa lähelle sammumispistettä (ei kuitenkaan sammu). Koneen lämmettyä ei oireita. Mitään vikakoodeja ei tule, ja dis-ohjelman vanos-testi menee myös läpi. Kuitenkin imupuolen vanoksen töpselin irroittamalla loppuu myös tyhjäkäynnin notkahtelut.
Voiko tälle tyhjäkäynnin notkahtelulle olla enää muuta vaihtoehtoa, kuin vanos? Jostain luin, että viimeisiään vetelevät imu- ja pakopuolen asennontunnistimet saattaisivat aiheuttaa samankaltaisia oireita. Vikakoodeja niistä ei kuitenkaan tule.
Tolla hinnalla ei taida ihan saada Beisanilta edes pelkkiä O renkaita.
Mahtaako olla jotain eroa laadussa? Tollasen tilaamalla tulis kaikki tarvittava kerralla ja aika edullisesti (pl. venakopan tiiviste ja kumiprikat)
Kahteen autoon olen laittanut Beisanin tiivisteet ja molemmilla kerroilla naureskelin, että maksoiko nämä todella n.70€
Ei siinä, kyllä ne kannattaa vaihtaa vaikka maksavatkin.
Tolla hinnalla ei taida ihan saada Beisanilta edes pelkkiä O renkaita.
Mahtaako olla jotain eroa laadussa? Tollasen tilaamalla tulis kaikki tarvittava kerralla ja aika edullisesti (pl. venakopan tiiviste ja kumiprikat)
Kahteen autoon olen laittanut Beisanin tiivisteet ja molemmilla kerroilla naureskelin, että maksoiko nämä todella n.70€
Ei siinä, kyllä ne kannattaa vaihtaa vaikka maksavatkin.
Ihan hyvältä diililtähän tuo äkkiseltään vaikuttais, jos ei vaan jää tulliin. Beisanin o-renkaat ei ole koskaan minulla jäänyt. Tuon kyseisen paketin o-renkaitten laadusta ei tiedä sen tarkemmin, olen itse aina valinnut beisanin tiivisteet ja sitten tilannut esimerkiksi pielmeieriltä muun tavaran ohella ne muut tarvittavat tiivisteet. E46 fanaticsilta vois löytyä kokemuksia tosta paketista. Laskin hieman noita hintoja, jos tuo ei jää tulliin on kyllä melko houkuttelevan hintainen.
Kerran olin tekemässä yhtä e39 vanosremppaa ja siihen tuli victor reinzin tiivistesarja venakoppaan ja vaikutti ihan asialliselta, tosin hintaeroa ei varmaan kymppiäkään ollut oem tuotteeseen.
No pistin tilaukseen, oli sen verran houkutteleva, kai se joskus tulee sitten laitettua Ei tohon tänhetkiseen vehkeeseen niitä ole koskaan vaihdettu, joten tuskin työ hukkaan menee. Kerron sitten ensivaikutelmat kun joskus rantautuu.
Ihan hyvältä diililtähän tuo äkkiseltään vaikuttais, jos ei vaan jää tulliin. Beisanin o-renkaat ei ole koskaan minulla jäänyt. Tuon kyseisen paketin o-renkaitten laadusta ei tiedä sen tarkemmin, olen itse aina valinnut beisanin tiivisteet ja sitten tilannut esimerkiksi pielmeieriltä muun tavaran ohella ne muut tarvittavat tiivisteet. E46 fanaticsilta vois löytyä kokemuksia tosta paketista. Laskin hieman noita hintoja, jos tuo ei jää tulliin on kyllä melko houkuttelevan hintainen.
Kerran olin tekemässä yhtä e39 vanosremppaa ja siihen tuli victor reinzin tiivistesarja venakoppaan ja vaikutti ihan asialliselta, tosin hintaeroa ei varmaan kymppiäkään ollut oem tuotteeseen.
Itelläkin ois kyseinen remppa edessä. mistä olette tilanneet tiivisteet? Beisania sinne ilmeisesti kannattaa laittaa. Vai löytyykös täältä halukasta tekijää?
E46 320i Coupé -02
ex E36 318ia Touring -96
ex E34 535ia -91
ex E34 525i -91
Onko kellään kokemusta muista kuin Beisanin tekemistä Vanoksen tiivisteistä? Näyttäisi esim. MTT-Trading myyvän noita Vanoksen tiivisteitä (http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1522 ). Onko näistä kenelläkään kokemusta vai ovatko ihan samoja kuin nuo Beisanin vastaavat?
En tiedä onko mulla vanos remontin aihetta, mutta ajattelin sen tehdä kun entisestä on h-kirjan mukaan 80tkm. Välillä lämpimänä ei vastaa kaasuun niin hyvin, välillä vastaa. Venakopantiiviste vähä hikoilee nii ajattelin että samal vaihtais noi o-renkaat.
Ite vaihoin eilen beisanin vanos tiivisteet omaan M54B22 seen, kulutus tippui litran ja alavääntöä alkoi löytyä koneesta, tyhjäkäynti tasaantui ja liikkelle lähdöt helpottuis. Remontti oli arveltua helpompi ja sujui kivuttomasti.
Eikai sinne muutakuin beisania kannata laittaa, tulivat viikossa jenkeistä ja maksoi 77€ toimitettuna, suoraan beisanilta tilattuna.
E46 320i Coupé -02
ex E36 318ia Touring -96
ex E34 535ia -91
ex E34 525i -91
Ite vaihoin eilen beisanin vanos tiivisteet omaan M54B22 seen, kulutus tippui litran ja alavääntöä alkoi löytyä koneesta, tyhjäkäynti tasaantui ja liikkelle lähdöt helpottuis. Remontti oli arveltua helpompi ja sujui kivuttomasti.
Eikai sinne muutakuin beisania kannata laittaa, tulivat viikossa jenkeistä ja maksoi 77€ toimitettuna, suoraan beisanilta tilattuna.
Joo beisan se varmasti hyvä vaihtoehto ois mut houkuttelee toi ebayn halpa hinta ;D tosin monta kertaa on nähty ettei halvalla AINA hyvää saa..
Nyt on työnalla vanoksen tiivisteiden vaihto. Tuossa kun purin tuota ni tuolta vanoksesta puuttuu torx ruuvi t30 toiselta puolelta ja nuita oransseja "muovitulppia"ei ole ollenkaan. Nyt sitten ongelmana että mistä hitosta nuo puuttuvat osat löytyy. Tuo torxi kuitenkin aika oleellinen varmaan tuolla sisällä? :s
Nyt on työnalla vanoksen tiivisteiden vaihto. Tuossa kun purin tuota ni tuolta vanoksesta puuttuu torx ruuvi t30 toiselta puolelta ja nuita oransseja "muovitulppia"ei ole ollenkaan. Nyt sitten ongelmana että mistä hitosta nuo puuttuvat osat löytyy. Tuo torxi kuitenkin aika oleellinen varmaan tuolla sisällä? :s
Koitappa tuolta kattella puuttuvat osat (9 ja 10?) ja koita numeron perusteella jostain metsästää, esim. schmiedmannilta. (oletan nyt että sulla on tuplavanoksella oleva kone, tossa linkissä M54B30)
Comment