Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pwee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 193
    • Espoo

    M52tub28 antoi tollasen koodin:control vanos,end-pos fault,exhaust camshaft p1520
    Auto rupesi pätkimään tyhjäkäynnillä.vanos on ääntänyt jo pidemmän aikaa,että se on kyllä remontin tarpeessa.mutta mites toi pätkiminen,onko muilla tehnyt sitä ja onko poistunut vanoksen huollolla?
    Pakopuolen nokka-akselin tunnistin on vaihdettu 20tkm sitten oem.
    E81 130i M-sport
    E91 330d M-tech
    E46 330ci
    E46 320i M-tech II
    E46 323ci
    E46 328i
    E46 320d touring
    E46 318ti
    E39 523i
    E36 328ci wiesmann
    E36 325ci
    E36 325tdi

    Comment

    • ///Make
      BTCF Member
      • May 2007
      • 4690
      • Lahti

      Mistäs herrat ovat löytäneet niiden katkeavien Torx-pulttien osanumerot M52-koneen singlevanokseen? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_head_vanos/
      Z3 3,0 Coupe -98
      E30 325E 4D -85
      Originally posted by TNT
      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

      Comment

      • pwee
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 193
        • Espoo

        Vähän jatkoa.p1520 koodi hävisi vähäksi aikaa vanos tiivisteiden vaihdon jälkeen.
        Nyt tuli takasin,auto käy aika karkeasti tyhjäkäyntiä.vanos kuulostaa myös karkealta.tyhjäkäynti hieman humppaa(voi olla imuvuoto)mutta auto ei kyllä tunnu miltään lussulta.ei nyi ajossa.
        Live data:
        Vanos inlet,actual pos.120,0
        Vanos inlet specified pos.120,0
        Vanos inlet ref.pos.124,9
        Vanos exhaust specified pos.-105,0
        Vanos exhaust ref.pos.-96,0
        Vanos exhaust actual pos.-105,0
        Inlet flank adaptation -48,0
        Exhaust flank adaptation 0,7

        Namä lukemat eivät muuttuneet mihinkään suuntaan ajossa.
        Nokkien tunnistimet kunnossa.
        Epäilyksiä/kokemuksia/ohjeita?kannattaa varmaan kokeilla pakopuolen solenoidia?

        Edit: koodi hävisi parin tonnin ajon jälkeen pysyvästi. Eli saattaa ilmetä vanos tiivisteiden vaihdon jälkeen, ihan normaalia. Tiivisteet vaatii "sisäänajon"
        Last edited by pwee; 20-03-2017, 16:30.
        E81 130i M-sport
        E91 330d M-tech
        E46 330ci
        E46 320i M-tech II
        E46 323ci
        E46 328i
        E46 320d touring
        E46 318ti
        E39 523i
        E36 328ci wiesmann
        E36 325ci
        E36 325tdi

        Comment

        • ohhoh
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 191
          • .

          Originally posted by pwee View Post
          Vähän jatkoa.p1520 koodi hävisi vähäksi aikaa vanos tiivisteiden vaihdon jälkeen.
          Nyt tuli takasin,auto käy aika karkeasti tyhjäkäyntiä.vanos kuulostaa myös karkealta.tyhjäkäynti hieman humppaa(voi olla imuvuoto)mutta auto ei kyllä tunnu miltään lussulta.ei nyi ajossa.
          Live data:
          Vanos inlet,actual pos.120,0
          Vanos inlet specified pos.120,0
          Vanos inlet ref.pos.124,9
          Vanos exhaust specified pos.-105,0
          Vanos exhaust ref.pos.-96,0
          Vanos exhaust actual pos.-105,0
          Inlet flank adaptation -48,0
          Exhaust flank adaptation 0,7

          Namä lukemat eivät muuttuneet mihinkään suuntaan ajossa.
          Nokkien tunnistimet kunnossa.
          Epäilyksiä/kokemuksia/ohjeita?kannattaa varmaan kokeilla pakopuolen solenoidia?
          Kyllä actual ja target position arvojen pitäisi ajon aikana muuttua kierrosten mukaan imu ja pakopuolella. Jossei arvoissa mitään tapahtunut ja inpan yhteys pelasi, niin joku anturihäikkä siellä on. Kaikki liittimet kiinni kunnolla tiivisteiden vaihdon jäljiltä ja johdot on ehjät?

          Comment

          • pwee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2015
            • 193
            • Espoo

            Just kävin katseleen.ei ole piuhoja irti ja ehjältä näyttää kaikki.
            Voiko nokkien tunnistimet mennä piloille jättämättä kuitenkaan koodia?
            Pakopuolen tunnistin on ollut vain 20tkm käytössä,ja on orkkis.sen vaihtoa voisi tietysti kokeilla jos täältä tulee kannatusta sille.
            Beisan tosiaan väittää tosta p1520 koodista että sen aiheuttaa vanoksen huonot tiivisteet tai solenoidi.
            Täytyy varmaan kokeilla vaihtaa niitä päikseen,ja katsoa muuttuuko mikään.
            E81 130i M-sport
            E91 330d M-tech
            E46 330ci
            E46 320i M-tech II
            E46 323ci
            E46 328i
            E46 320d touring
            E46 318ti
            E39 523i
            E36 328ci wiesmann
            E36 325ci
            E36 325tdi

            Comment

            • pwee
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 193
              • Espoo

              Millä ootte muuten irrottanut pakopuolen solenoidin.onko hylsy ainoa vaihtoehto?
              Aika ahdas paikka.onnistuisko jos pätkäsee 32mm lenkin sopivan lyhyeksi.
              E81 130i M-sport
              E91 330d M-tech
              E46 330ci
              E46 320i M-tech II
              E46 323ci
              E46 328i
              E46 320d touring
              E46 318ti
              E39 523i
              E36 328ci wiesmann
              E36 325ci
              E36 325tdi

              Comment

              • pwee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 193
                • Espoo

                Jenkkifoorumeilta löytyy jotain juttua p1520 koodista.nimenomaan m52tu:sta
                Koodi on jopa poistunut kokonaan,liittyen vanoksen uusien tiivisteiden sisäänajoon.
                Mutta on tolla ajettu ainakin jo 800km ja outoa että live näyttää että vanos on mykkä vaikka se kuitenkin ääntää.ja koodihan tuli jo ennen remppaa.
                No seurataan tilannetta.käyn viikonloppuna tallissa vielä tutkimassa kaikki piuhat ja kokeilen saada sen pakopuolen solenoidin irti.
                Niin ja vikavaloja ei myöskään pala.

                Onko kenelläkään vanos jumittunut mekaanisesti?
                E81 130i M-sport
                E91 330d M-tech
                E46 330ci
                E46 320i M-tech II
                E46 323ci
                E46 328i
                E46 320d touring
                E46 318ti
                E39 523i
                E36 328ci wiesmann
                E36 325ci
                E36 325tdi

                Comment

                • janne92
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 17
                  • nastola

                  Mikä voi aiheuttaa kolinan vanoksesta kun painaa kaasua. Tiivisteet vaihdettu 2 viikkoa sitten ja epäilin että joku jäänyt irti. Aukaisin uudelleen vanoksen ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Kolinan tunsi kun kättä piti tossa vanoksen kopan päällä... onko tuo nyt se vanos rattle ääni? Pikaista apua kaivataan että uskaltaa laittaa auton takaisin kasaan:think

                  Comment

                  • OEM
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 142
                    • Pk

                    Olikos tämä setti: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-DOUBLE...oAAOSwLzdWT1FY

                    nyt halvin, vai myydäänkö samanlaista jossain vielä halvemmalla?

                    Vai onko nuo ihan kuraa, kellään kokemusta?
                    Last edited by OEM; 11-06-2016, 19:23.
                    www.bmwharrastaja.com

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      Originally posted by OEM View Post
                      Olikos tämä setti: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-DOUBLE...oAAOSwLzdWT1FY

                      nyt halvin, vai myydäänkö samanlaista jossain vielä halvemmalla?

                      Vai onko nuo ihan kuraa, kellään kokemusta?
                      Mä tilasin ebayst kans i6automotive oli myyjänä ja sijainti UK, pelkät tiivisteet tosin sigun ammeeseen ja hinta oli 27€
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • lassiv
                        BTCF Member
                        • Nov 2015
                        • 312
                        • Lahti

                        Kellään kokemuksia näistä. Väitetään google kääntäjän mukaan tuolla lopussa: "Our vanos seals have the same quality and durability as that of Beisan ."

                        Helppohan tuo toki on kirjottaa vastasi tai ei vastannut laadultaan Olis vaan nyky euron kurssin, tullien, postien yms jälkeen jonkun verran halvempi ja Saksasta varmaan nopeammin matkaa tänne kun USA:sta.


                        ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                        Comment

                        • 9313juha
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1272
                          • Ratissa vuodesta 1968

                          Oisko suosituksia näistä työkaluista? Tarkoituksena irroittaa E46 320i kansi mahdollisen pahvivaurion vuoksi ja samalla vaihtaa vanoksen tiivisteet. Tarvitaanko tuollainen sarja työn suorittamiseksi ja kumpi noista parempi?

                          Biltema 189€
                          Nokka-/kampiakselin lukitsemiseen vaihdettaessa nokkaketju seuraaviin VAG-malleihin. Audi : A2 (01-06) A3 (01-07) A4 (99-07) A6 (98-07) Sea...


                          Tooloutlet 119€
                          "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2046
                            • Riihimäki

                            e46 320i eli kone on joko M52TU tai M54. Niihin ei ainakaan tuo linkitetty Bilteman setti näytä sopivan joten toinen vaihtoehto lienee parempi. Pelkkään Vanoshommaan ajoitustyökaluja ei tarvita. Kansirempassa saattaa olla tarpeen mutta siihen on joku toinen pätevämpi neuvomaan.

                            Comment

                            • 9313juha
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1272
                              • Ratissa vuodesta 1968

                              Originally posted by racing02 View Post
                              e46 320i eli kone on joko M52TU tai M54. Niihin ei ainakaan tuo linkitetty Bilteman setti näytä sopivan joten toinen vaihtoehto lienee parempi. Pelkkään Vanoshommaan ajoitustyökaluja ei tarvita. Kansirempassa saattaa olla tarpeen mutta siihen on joku toinen pätevämpi neuvomaan.
                              M54-koneella. 2,2-litrainen kuutonen. Osaako joku kertoa hoituuko tuolla tooloutletin sarjalla kaikki mitä kansihommassa tarvitaan?
                              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11140
                                • Oulu

                                Välttämättä hommassa ei tarvita mitään momenttiavainta kummempaa työkalua. Tuo tooloutletin satsi nyt on se oikea kummiskin noista. Mutta itse en tuota ostaisi edes. Tämmönen satsi nyt oikeasti helpottais ko. hommaa:


                                Mutta. Tuokaan satsi ei ole tosiaan pakollinen. Nokkien ajotuksen saa katottua kohdalleen, kun laittaa vaan lattaraudan palan nokkien päätyneliöiden päälle, että näkee onko ne suorassa. https://youtu.be/fWF6LV1UDN0?t=20m15s

                                Nokkien välisen ketjun ajoitustyökalu on turha, jos purat ketjun ja ketjupyörät pois paikoiltaan niin että ketju pysyy nokkapyörissä kohdillaan, eikä pääse hyppäämään.

                                Tuo mun linkaamaan satsin vanoksen korvauspalikka on näppärä, koska siinä on aukot hylsyavaimelle, että saa kaikki 3 lukituspulttia kiristettyä kerralla kummastakin nokasta. Mut sekään ei ole pakollinen. Teet niin että nostat ketjupyörät + ketjun paikalleen samassa asennossa missä otitkin sen pois + pultit tosi löysästi kiinni. Tökkää vanoksen "hammasratas kupit" paikoilleen ja pulttaa vanos kevyesti kiinni. Varmista että nokat on suorassa, kone ykk:ssa ja tämän jälkeen löysää nokkien välisen ketjunkiristin. Kun ketju on kireällä, kiristä 1 tai 2 pulttia kummastakin nokkapyörästä, riippuen kuinka yllät 10mm lenkillä niinhin. Kun pultit on kiristetty, niin ota vanos pois ja kiristä kummastakin nokkapyörästä ne 3 pulttia momenttiin. Tadaa! nokat on ajotettu ilman erikoistyökaluja ja voit nakata vanoksen normaalisti paikalleen.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎