Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #16
    Tulipa katsottua tuo ohje läpi, ei mikään pien projekti vaihtaa noita tiivisteitä.
    Last edited by Antti O; 03-10-2010, 15:27.

    Comment

    • Tcdoe
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 393
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Antti O View Post
      Tulipa katsottua tuo ohje läpi, ei mikään pien projekti vaihtaa noita tiivisteitä.
      Ei se nyt paha homma ole. Näyttää vähän pelottavalta nopealla vilkaisulla kun jenkkien ohjeessa on jokaisen pultin avaus kerrottu erikseen kuvineen..

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #18
        Juuri näin. Toion oikeesti tosi simppeli homma. Ei mitään verrattuna vaikka huohottimen vaihtoon. Noi ohjeet on niin pitkät, että siitä saa väärän käsityksen. Ei kannata epäröidä hetkeäkään tuota vaihtoa.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Antti O View Post
          Tulipa katsottua tuo ohje läpi, ei mikään pien projekti vaihtaa noita tiivisteitä.
          Tuo on kyllä huomattavasti helpompi homma kuin miltä nopealla vilkaisulla näyttää. Ohjeet ovat niin hyvät ja vaiheittain kulkevat, että uskaltaisin väittää tuon onnistuvan kaikilta, jotka tietävät kumpaan suuntaan ruuvi menee kiinni ja kumpaan aukeaa. Omasta mielestä suurin yksittäinen työ on flektin irrotus. Siinä yhteudessä kun joutuu irrottamaan tuulitunnelin ja se on hieman hankala jos ei pääse kunnolla auton alle.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Tuoppo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 558
            • Joensuu

            #20
            Onkos kuinka monella jääneet beisanin tiivisteet tulliin? Huomasin vaan, että tulliraja taitaa juuri ylittyä. Täällä ainakin autosta puuttuu välillä todella selvästi vetoja ja toivottavasti tilanne korjaantuu, kun tiivisteet saapuvat.
            G30 530e xDrive iPerformance -20
            E70 X5 xDrive40d -10

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #21
              HUOM!
              Jos joku on tilaamassa itselleen O-renkaita niin tulen mukaan jakamaan postikulut, ota yhteyttä vaikka privalla
              HUOM!
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #22
                Saa niitä rinkuloita brittien saariltakin, jos tulli pelottaa. Eipä noista kyllä montaa euroa tullia mee. Mulle tuli täältä:



                Sattu vaan kerran vahingossa silmään ja tilasin ne heti, kun tuntui sopivan hintaisilta. Beisanin hintaa en edes muista. Ei kai ne sielläkään hirveitä maksa.
                Last edited by Juppe; 03-10-2010, 21:13.

                Comment

                • TKGL
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 260
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Enpä tiedä missä "vika". Jospa nämä -99 malliset 528iA:t vaan ovat tuollaisia, ettei niihin mikään vaikuta. Tai no, M54:n imusarjan vaihto sentään selvästi vaikutti jotain, mutta silti hiukan kateellisena luen muiden juttuja joissa joka vian korjauksen jälkeen tulee autoon hurjasti potkua ja kulutus putoaa.

                  Ylihuoltajien klubi... sekin homma menee, ainakin minulla, jaksoissa. Nyt on taas päällä se vaihe, etten taatusti laita enää yhtään rahaa tuohon. Ja sitten taas viimeistään ensi keväänä alkaa ylihuoltaminen ja vaihtelen uusia osia ehjien tilalle...
                  Täällä ilmoittautuu yksi M54 ylihuoltaja mukaan klubiin. Vaihdoin tuossa alkusyksystä mm. DISAn ja Vanoksen tiivisteet. Mitään parannusta suorituskykyyn tai bensankulutukseen ei tullut.

                  Suorituskyvyssä ei mitään vikaa ollutkaan, mutta bensaa tuntuu kuluvan enemmän kuin muilla. Taitaa tuo raskas kaasujalka olla se pääsyyllinen.

                  DISA kyllä piti ennen vaihtoa ilkeää pärinää ja Vanoskin vähän kilkutti. Näistä äänistä sentään pääsin eroon. Vielä kun keksis mikä ihme pärisee ajossa aina kun kierrokset kohtaa 2250 rajapyykin. Vaihteella ei väliä, mutta vapaalla ei pärise. Voiskohan olla vaihdelaatikon kiinnike tai jotain vastaavaa?

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #24
                    Pakosarjan tiivisteen lämpöpelti saattais päristä tolleen.

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      ..tai löysä Lambda-anturi, itselläni oli samat pärinät samoilla kierroksilla ja yksi katin jälkeinen Lambda oli löysä.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        #26
                        Ite kahtelin noi M52:sen ohjeet ni näytti kyl vähä kinkkisemmiltä kuin tuo M54.
                        sapettaa kun tarvis erikoistyökaluja ja vähän käsitystä ajotuksesta :/. Muuten tekisin jo heti tuon projektin. Ihan vaikka huvinvuoksi

                        Comment

                        • perberi
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 17
                          • Pohjois-Savo

                          #27
                          Originally posted by Tuoppo View Post
                          Onkos kuinka monella jääneet beisanin tiivisteet tulliin? Huomasin vaan, että tulliraja taitaa juuri ylittyä.
                          Paketissa lukee tulliselvityksen kohdalla "commercial sample", eli ei pitäisi jäädä tulliin. Ja ei jäänyt ainakaan minun kohdalla kun alkukesästä tilasin.
                          435i
                          Ex: 330i

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Originally posted by perberi View Post
                            Paketissa lukee tulliselvityksen kohdalla "commercial sample", eli ei pitäisi jäädä tulliin. Ja ei jäänyt ainakaan minun kohdalla kun alkukesästä tilasin.
                            Jää tai ei niin ei siitä ainakaan maksuja mene kun maksettava summa jää alle 10 euron kuitenkin, tällöin maksuja ei peritä. Eriasia tietysti sitten jos ottaa useamman tiivistesarjan kerralla jolloin kokonaishinta tietysit nousee.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Jka
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 215
                              • jyväskylä

                              #29
                              Pitää itsekin tehdä moinen remppa jos tulis vaikka hirvittävä määrä voimaa lisää

                              M54 ja autolla ajettu ~220000 ja 8 vuotiaat kumirenkaat vanoksissa, tod näk ovat siis vaihtokunnossa mitä teidän juttuja lukee. Ei mitään muuta ongelmaa kuin et satunnaisesti tyhjäkäynti seilaa ja käy joskus sammumispisteessä vaikkapa risteykseen ajettaessa, peruuttaessa. Imuvuotoja ei pitäis olla. Tehoista en tiedä kun ei ole vertailupohjaa oikeen.
                              E70 X5 4.8i
                              ex: E46 325Ci

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #30
                                ^ eli tiivisteet aivan finaalissa
                                Kimppatilaus?
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎