Syylarin päähän sen pikkuletkun nippa. Vain hölmöt jenkit rikkoo sen, siks se on varmaa jossain ohjeissa
Joo ei tuota kyllä tarvitse, sen saa kyllä väännettyä poikki jos on kovakourainen. Kannattaa hommata valmiiksi sitä letkua varten klemmari. Taisi olla mainittukin Beisanin ohjeissa, itsellä oli ainakin sellainen puristettava bemarin käyttämä.
Aikuisten oikeasti vk-tiiv.srj. ja vanospahkan metallitiiviste ovat ainoat hilut mitä tuohon remppaan tarvitsee Beisanin tiivisteiden lisäksi.
Tuossa jenkkien ohjeessa on onnistuttu naamioimaan pikkuremontti viikonlopun hommaksi, jossa joutuu uusimaan puoli autoa...
Aikuisten oikeasti vk-tiiv.srj. ja vanospahkan metallitiiviste ovat ainoat hilut mitä tuohon remppaan tarvitsee Beisanin tiivisteiden lisäksi.
Tuossa jenkkien ohjeessa on onnistuttu naamioimaan pikkuremontti viikonlopun hommaksi, jossa joutuu uusimaan puoli autoa...
Ei tuohon tosiaan muuta oikeasti tarvitse. Onhan tuossa beisanin ohjeessa mainittu nuo muut osat, että voidaan halutessaan vaihtaa samalla. Eikä tuossa nyt minun mielestä mitään sellaista ole laitettu, että siihen aikaa menisi juurikaan yhtään enempää. Kaikki nuo muut osat vaihtaa samalla kertaa, pikku nippeleitähän noi on.
Ohjeethan on vain niin yksityiskohtaiset, mutta eipähän mennyt sormi suuhun värkkäillessä.
Kun vanoksen sai pöydälle huomasi melko selvästi miten väljät männät olivat sylintereihin. Ne pyörivät herkästi ympäri ja muljusivat miten sattuu ja nousivat pois käytännössä missä asennossa tahansa. Uusilla o-renkailla männät olivat astetta napakammat. Hieman haastetta teki se että ne ulommat teflontiivisteet ei meinannu mennä kovin helposti paikoilleen. Koitettiin lämmitellä vedessäkin. Kasaus menikin sitten ihan hyvin. Nyt autolla on ajettu ehkä 20km ja voisin sanoa että eron tuntee. Nyt auto vastaa kaasuun vaikkapa 2 vaihteella paljon reippaammin kun ennen. Tuossa minulla on ollut jonkinlaista vikaa siinä että kun lähtee paikaltaan niin piti antaa melko reilusti kaasua ettei auto sammunut. Tuo vanoksen tiivisteitten vaihto tuntui myös auttavan siihen. Noitten pikaisten kokemusten perusteella voin suositella kyllä jokaiseen M54 koneeseen tuota korjausta, oli sitten oireita tai ei. Minunkaan auto ei muuten oireillut kun liikkeelle lähteminen oli hieman hankalaa jos ei ollut tottunut tuohon. Aikaa projektiin meni 5h ensikertalaisilta leppoisasti tehden.
Kiitoksia Juhi$ nimimerkille työn suorituksesta!
Varauduin remppaan 3+3 pinnapulteilla, flektin kiinnikkeellä sekä vanoksen pulteilla mutta mitään ei särkynyt joten tuo Beisanin "peruspaketti" tiivisteitä riitti.
Olis tuollainen vm 1993 Alpina B3 3.0 niin oireena myös että meinaa nukahtaa liikkeelle lähdössä ja tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa. Eli olisiko tiivisteiden vaihdolla vaikutusta käytökseen. Meneekös tähän m50b25 setti vai??
Olis tuollainen vm 1993 Alpina B3 3.0 niin oireena myös että meinaa nukahtaa liikkeelle lähdössä ja tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa. Eli olisiko tiivisteiden vaihdolla vaikutusta käytökseen. Meneekös tähän m50b25 setti vai??
Mulla on M54B22:n kanssa ollut sellaista ongelmaa, että öljyä menee säännönmukaisesti n. litra per vähän reilu 2000 km. Vaikuttaisi tulevan varmaankin pakoputkesta ulos kun mitään vuotoja ei näy mutta pakoputken päät ovat jonkin verran öljyiset. Koneella on ajettu nyt jotain 122tkm, ostaessa oli n 95tkm ja luulen että sama ongelma on ollut jo silloin, sopivasti osunut öljynvaihto ja öljytasoanturin hajoaminen vaan kätkivät tämän pitkäksi aikaa.
Mahtaisikohan tämä tiivisteongelma aiheuttaa myös tällaista pulmaa myös, vai onko kyseessä joku muu juttu? Tuollaista laiskuutta ja epäröintiä alakierroksilla ja etenkin kylmänä on kyllä havaittavissa myös, joten sinäänsä ei tiivisteremppakaan varmaan pahitteeksi olisi, maksaa vaan pirusti.
BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Tuollaista laiskuutta ja epäröintiä alakierroksilla ja etenkin kylmänä on kyllä havaittavissa myös, joten sinäänsä ei tiivisteremppakaan varmaan pahitteeksi olisi, maksaa vaan pirusti.
Beisanin tiivisteet noin 50e, venakopantiivisteet + muut noin 80e.
Jokatapauksessa alta 150e pitäisi osien kanssa selvitä, tietysti jollei itse tee niin työtä max 100e riippuen kenellä teettää.
Eikai se nyt vielä pirusti ole?
Jokatapauksessa alta 150e pitäisi osien kanssa selvitä, tietysti jollei itse tee niin työtä max 100e riippuen kenellä teettää.
Oliko kellään kokemusta jostain nimenomaisesta korjaamosta Uudenmaan alueelta, joka tämän olisi tehnyt? Kun itsellä ei ole sopivaa paikkaa eikä oikein aikaakaan, niin parempi antaa jonkun tehtäväksi. Emeleet toki hankin itse.
EDIT: Tai jos joku on halukas tekemään, niin tarjouksia otetaan vastaan. Eikä tietenkään niin, että harjoittelenpa tuon JaniKuukin autolla ennenkuin uskallan itselleni...
Jos sen joku noin halvalla suostuu tekemään niin sitten juu... itse olen saanut vaan aika lailla erilaisia hinta-arvioita tuolle työlle kun kyseessä on kuitenkin monen tunnin homma ja kokonaishinta lähestyy tonnia helposti. :think
BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Oliko kellään kokemusta jostain nimenomaisesta korjaamosta Uudenmaan alueelta, joka tämän olisi tehnyt? Kun itsellä ei ole sopivaa paikkaa eikä oikein aikaakaan, niin parempi antaa jonkun tehtäväksi. Emeleet toki hankin itse.
EDIT: Tai jos joku on halukas tekemään, niin tarjouksia otetaan vastaan. Eikä tietenkään niin, että harjoittelenpa tuon JaniKuukin autolla ennenkuin uskallan itselleni...
Ja vastauksena omaan kysymykseen. Smiedmannin asentamosta kerrottiin, että siellä ovat näitä useita tehneet. 3 tuntia menee (á 67 euroa), mutta asiakkaan on tilattava korjaussarja itse. Muut kamat saa Smiedmannilta.
Parista muusta korjaamosta kun kysyin, ei oikein vastaukset vakuuttanut. Yksi meinasi, että kyllähän siinä päivä jos toinenkin menee kun Bemarin konetta aletaan avaamaan. Toinen oli muutamaan Bemariin vaihtanut kannen tiivisteitä, joten jotenkin tuttu auto oli. Kuitenkin tämä homma olisi avoimella tuntiveloituksella, tyyliin sit näkee kuinka kauan siinä menee.
Comment