Originally posted by RiZ3*
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hylky päästöistä lukemat seuraavanlaiset
co 4,9/3,0
co2 10,1/10,0
hc 460/240
02 0,3/0,4
eli käy epäpuhtaasti ja liian rikkaalla? Mitä muuta huomioitavaa? auto m50b25tu. Autoon vaihdettu entisen omistajan toimesta katti ja tarviku lambda. Imuvuotoja en löytänyt ja lambdan vaihdoin aitoon bochiin. Autolla en pystynyt ajelemaan sen kummosemmin kuin 15km moottoritietä (leimamennyt pitkäksi) katsastukseen kierrokset n. 5000 kokomatkan ja katsastuksessa ruuhkaa ja joduin rekisteröimään auton omiin nimiin joten auto oli "kylmänä" n.45min. Auto käy tasaisesti eikä kone tärise pahemmin. Paitsi just katsastuksessa jotain oikutteli. Kierrokset putosi 2000rpm alueelta tyhjäkäynnille n. 5sec syklissä. Hallille kun pääsin taas toimi ihan normaalisti. Mitähän kaikkea kannattaisi tarkastaai?
Tulpat ja venttiilikopantiivisteet vaihdettu. kierrokset ei tällä kertaa enää mitään oikutellut.
uudet arvot:
co 3,6/1,25
co2 12,4/13,8
hc 300/130
02 0,6/0,75
lambda 0,992
seuraavaksi ajattelin mittailla puristukset ja ohivuodot. Tuli hommattua motonetin halpis mittari mutta kait se ajaa asiansa.
puristukset 200-220psi tasaisesti tuulilasilta syylärillepäin. eli ei kannentiivistekkään luultavasti vettä päästä palotilaan. paineet eivät laskeneet mitatusta tuloksesta ennenkun vapautti venttiilin. Pitänee käyttää jossain vikakoodin luvussa että jos sieltä selviäisi jotain.
Putkistosta löytyi pieni vuoto tiivisteestä ennen lambdaa. vuoto niin ppieni että löytyi vasta kun tukittiin kummatkin putket ja toinen etsi mistä viheltää. Jospas se nyt menisi päästöiltään läpi.
Ei vieläkään mennyt läpi. Katit rälläkällä pois ja sieltä löytyi vika. Toisesta katista oli kalvot revennyt niin että läpi näkyi. Huomenna uusi yritys leimalle.
Eikä vieläkään mennyt läpi.
co: seilasi 0,3-1,7/0,54
co2: 12,7/14,3
hc: 228/89
o:2,9/0,8
lambda: 1,019
Nyt loppui ideat kesken. Kansi aukikko ja tarkastamaan sen sisältö? katsuri oli kyllä sitä mieltä ettei pahvikaan olisi mahdollinen syllinen. (bemari miehiä hänkin)
kansi oli suora ja pahvikin ihan ok kunnossa. Vikaakin löytyi pakopuolen venttiilin ohjurikumit oli hioutuneet ajan saatossa väljiksi vuoti aavistuksen palotilaan öljyä. Kaikki vaihtoon imu ja pakopuolelta. Jospa se nyt kun kasaan saan menisi päästöiltään läpi.Last edited by jope88; 27-07-2015, 05:03.
Comment
-
-
Originally posted by jope88 View PostHylky päästöistä lukemat seuraavanlaiset
co 4,9/3,0
co2 10,1/10,0
hc 460/240
02 0,3/0,4
eli käy epäpuhtaasti ja liian rikkaalla? Mitä muuta huomioitavaa? auto m50b25tu. Autoon vaihdettu entisen omistajan toimesta katti ja tarviku lambda. Imuvuotoja en löytänyt ja lambdan vaihdoin aitoon bochiin. Autolla en pystynyt ajelemaan sen kummosemmin kuin 15km moottoritietä (leimamennyt pitkäksi) katsastukseen kierrokset n. 5000 kokomatkan ja katsastuksessa ruuhkaa ja joduin rekisteröimään auton omiin nimiin joten auto oli "kylmänä" n.45min. Auto käy tasaisesti eikä kone tärise pahemmin. Paitsi just katsastuksessa jotain oikutteli. Kierrokset putosi 2000rpm alueelta tyhjäkäynnille n. 5sec syklissä. Hallille kun pääsin taas toimi ihan normaalisti. Mitähän kaikkea kannattaisi tarkastaai?
Tulpat ja venttiilikopantiivisteet vaihdettu. kierrokset ei tällä kertaa enää mitään oikutellut.
uudet arvot:
co 3,6/1,25
co2 12,4/13,8
hc 300/130
02 0,6/0,75
lambda 0,992
seuraavaksi ajattelin mittailla puristukset ja ohivuodot. Tuli hommattua motonetin halpis mittari mutta kait se ajaa asiansa.
puristukset 200-220psi tasaisesti tuulilasilta syylärillepäin. eli ei kannentiivistekkään luultavasti vettä päästä palotilaan. paineet eivät laskeneet mitatusta tuloksesta ennenkun vapautti venttiilin. Pitänee käyttää jossain vikakoodin luvussa että jos sieltä selviäisi jotain.
Putkistosta löytyi pieni vuoto tiivisteestä ennen lambdaa. vuoto niin ppieni että löytyi vasta kun tukittiin kummatkin putket ja toinen etsi mistä viheltää. Jospas se nyt menisi päästöiltään läpi.
Ei vieläkään mennyt läpi. Katit rälläkällä pois ja sieltä löytyi vika. Toisesta katista oli kalvot revennyt niin että läpi näkyi. Huomenna uusi yritys leimalle.
Eikä vieläkään mennyt läpi.
co: seilasi 0,3-1,7/0,54
co2: 12,7/14,3
hc: 228/89
o:2,9/0,8
lambda: 1,019
Nyt loppui ideat kesken. Kansi aukikko ja tarkastamaan sen sisältö? katsuri oli kyllä sitä mieltä ettei pahvikaan olisi mahdollinen syllinen. (bemari miehiä hänkin)
kansi oli suora ja pahvikin ihan ok kunnossa. Vikaakin löytyi pakopuolen venttiilin ohjurikumit oli hioutuneet ajan saatossa väljiksi vuoti aavistuksen palotilaan öljyä. Kaikki vaihtoon imu ja pakopuolelta. Jospa se nyt kun kasaan saan menisi päästöiltään läpi.
Testailin päästömittausta re85 kanssa. Ajoin lenkin ennen mittausta kokoajan kierrokset 5000rpm ja tyhjäläynti arvoksi saatiin:
co 0,05
co2 15,27
hc: 42
o2: 0,5
Kierroksia kun antoi arvot pysyivät samana ja tyhjäkäynti arvotkin muuttuivat samoiksi kuin ennen. Testailin lisäilmaluistin toimivuuden irtaallaan syöttämällä suoraa virtaa siihen ja se toimi niinkuin pitää. Mitään vikakoodeja ei löydetty. (lukuunottamatta kaasuläppäanturin vika, joka johtui siitä kun käytettiin johtoa irti)Last edited by jope88; 05-08-2015, 12:10.
Comment
-
-
Autoni Z3C M52B28 on tehnyt nyt kalajoelle mennessä ja muutaman kerran myöhemmin sellaista että kesken ajon häviää silmänräpäykseksi kaikki sähköt. Mittarit tippuvat nolliin, tehostimet ei toimi, moottorin teho häviää kokonaan ja valot häipyy. ja siten taas muutaman sekunnin murto-osan jälkeen kuin ei ois mitään tapahtunut. Tämä on hieman pelottavaa kun se sattuu esim ohitusta tehdessä kaatosateessa tai sitten kesken tiukan kurvin.
Nyt ongelmaa ei kuitenkaan ole pariin viikkoon ollut. Mutta tänään oli ongelmia starttaamisen kanssa. Startti pyörittää kyllä hulluna mutta ei starttaa, kolmannella yrityksellä lähti, mutta sitten sammui seuraavissa valoissa itsestään.
Lisäksi JOS pidän ilmastointia päällä ja tulen esim valoihin ja auto on yhtäkkiä vapaalla ja tyhjäkäynnillä niin kierrokset humbaavat todella raikkaasti.
Tuota ensimmäistä vikaa luulen että voisi olla moottorin maadotus. Mutta muita en tajua. Ilmastoinnin ongelma liittyy varmaan siihen ilmastointiin, ikää on reilusti eikä sitä ole koskaan huollettu. Pahin on kuitenkin tämä jos auto ei rupea starttaamaan tai sammuilee yhtäkkiä jatkossa.
Kaikki anturit paitsi lambda on vaihdettu vastikään, iso kuminen imuputki on vaihdettu just...
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostAutoni Z3C M52B28 on tehnyt nyt kalajoelle mennessä ja muutaman kerran myöhemmin sellaista että kesken ajon häviää silmänräpäykseksi kaikki sähköt. Mittarit tippuvat nolliin, tehostimet ei toimi, moottorin teho häviää kokonaan ja valot häipyy. ja siten taas muutaman sekunnin murto-osan jälkeen kuin ei ois mitään tapahtunut. Tämä on hieman pelottavaa kun se sattuu esim ohitusta tehdessä kaatosateessa tai sitten kesken tiukan kurvin.
Nyt ongelmaa ei kuitenkaan ole pariin viikkoon ollut. Mutta tänään oli ongelmia starttaamisen kanssa. Startti pyörittää kyllä hulluna mutta ei starttaa, kolmannella yrityksellä lähti, mutta sitten sammui seuraavissa valoissa itsestään.
Lisäksi JOS pidän ilmastointia päällä ja tulen esim valoihin ja auto on yhtäkkiä vapaalla ja tyhjäkäynnillä niin kierrokset humbaavat todella raikkaasti.
Tuota ensimmäistä vikaa luulen että voisi olla moottorin maadotus. Mutta muita en tajua. Ilmastoinnin ongelma liittyy varmaan siihen ilmastointiin, ikää on reilusti eikä sitä ole koskaan huollettu. Pahin on kuitenkin tämä jos auto ei rupea starttaamaan tai sammuilee yhtäkkiä jatkossa.
Kaikki anturit paitsi lambda on vaihdettu vastikään, iso kuminen imuputki on vaihdettu just...
Comment
-
-
Eli nyt olisi ajankohtaista vaihtaa aloituspostauksessa mainitut letkut (m50b20). Kysymys kuuluukin mistä ne saisi nopeiten ja halvalla turusta? Tilaaminenkin onnistuu mutta nopeasti pitäisi saada kun autossa enää loppukuu ajoaikaa. Voiko vika johtua jostain muusta? Eli hylsy tuli päästöistä, etenkin hc arvo oli koholla (noin 500 luokkaa)
Comment
-
-
Originally posted by Labomba View PostEli nyt olisi ajankohtaista vaihtaa aloituspostauksessa mainitut letkut (m50b20). Kysymys kuuluukin mistä ne saisi nopeiten ja halvalla turusta? Tilaaminenkin onnistuu mutta nopeasti pitäisi saada kun autossa enää loppukuu ajoaikaa. Voiko vika johtua jostain muusta? Eli hylsy tuli päästöistä, etenkin hc arvo oli koholla (noin 500 luokkaa)
Sitomokuja 1, 21200 RAISIO
PUH. 0207-929824
Ma-pe 8.30-17
La-su suljettu
Tai turkulainen bmw-varaosaliike.
Nopeudesta en tiedä ja halvalla ei mistään.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKL-Varaosat Oy
Sitomokuja 1, 21200 RAISIO
PUH. 0207-929824
Ma-pe 8.30-17
La-su suljettu
Tai turkulainen bmw-varaosaliike.
Nopeudesta en tiedä ja halvalla ei mistään.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostAutoni Z3C M52B28 on tehnyt nyt kalajoelle mennessä ja muutaman kerran myöhemmin sellaista että kesken ajon häviää silmänräpäykseksi kaikki sähköt.
Saattaa parkkipaikalla sammuilla edelleen jos on juuri vaihtanut bensalaatua esim. 98E5 -> 98E5/RE85 sekoitus, mitä ei aikaisemmin tapahtunut. Jahka ecu sopeutuu niin rokkaa ok.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by jope88 View PostHylky päästöistä lukemat seuraavanlaiset
co 4,9/3,0
co2 10,1/10,0
hc 460/240
02 0,3/0,4
eli käy epäpuhtaasti ja liian rikkaalla? Mitä muuta huomioitavaa? auto m50b25tu. Autoon vaihdettu entisen omistajan toimesta katti ja tarviku lambda. Imuvuotoja en löytänyt ja lambdan vaihdoin aitoon bochiin. Autolla en pystynyt ajelemaan sen kummosemmin kuin 15km moottoritietä (leimamennyt pitkäksi) katsastukseen kierrokset n. 5000 kokomatkan ja katsastuksessa ruuhkaa ja joduin rekisteröimään auton omiin nimiin joten auto oli "kylmänä" n.45min. Auto käy tasaisesti eikä kone tärise pahemmin. Paitsi just katsastuksessa jotain oikutteli. Kierrokset putosi 2000rpm alueelta tyhjäkäynnille n. 5sec syklissä. Hallille kun pääsin taas toimi ihan normaalisti. Mitähän kaikkea kannattaisi tarkastaai?
Tulpat ja venttiilikopantiivisteet vaihdettu. kierrokset ei tällä kertaa enää mitään oikutellut.
uudet arvot:
co 3,6/1,25
co2 12,4/13,8
hc 300/130
02 0,6/0,75
lambda 0,992
seuraavaksi ajattelin mittailla puristukset ja ohivuodot. Tuli hommattua motonetin halpis mittari mutta kait se ajaa asiansa.
puristukset 200-220psi tasaisesti tuulilasilta syylärillepäin. eli ei kannentiivistekkään luultavasti vettä päästä palotilaan. paineet eivät laskeneet mitatusta tuloksesta ennenkun vapautti venttiilin. Pitänee käyttää jossain vikakoodin luvussa että jos sieltä selviäisi jotain.
Putkistosta löytyi pieni vuoto tiivisteestä ennen lambdaa. vuoto niin ppieni että löytyi vasta kun tukittiin kummatkin putket ja toinen etsi mistä viheltää. Jospas se nyt menisi päästöiltään läpi.
Ei vieläkään mennyt läpi. Katit rälläkällä pois ja sieltä löytyi vika. Toisesta katista oli kalvot revennyt niin että läpi näkyi. Huomenna uusi yritys leimalle.
Eikä vieläkään mennyt läpi.
co: seilasi 0,3-1,7/0,54
co2: 12,7/14,3
hc: 228/89
o:2,9/0,8
lambda: 1,019
Nyt loppui ideat kesken. Kansi aukikko ja tarkastamaan sen sisältö? katsuri oli kyllä sitä mieltä ettei pahvikaan olisi mahdollinen syllinen. (bemari miehiä hänkin)
kansi oli suora ja pahvikin ihan ok kunnossa. Vikaakin löytyi pakopuolen venttiilin ohjurikumit oli hioutuneet ajan saatossa väljiksi vuoti aavistuksen palotilaan öljyä. Kaikki vaihtoon imu ja pakopuolelta. Jospa se nyt kun kasaan saan menisi päästöiltään läpi.Originally posted by jope88 View PostArvot pysyivät edelleenkin samana. Mitähän seuraavaksi?
Testailin päästömittausta re85 kanssa. Ajoin lenkin ennen mittausta kokoajan kierrokset 5000rpm ja tyhjäläynti arvoksi saatiin:
co 0,05
co2 15,27
hc: 42
o2: 0,5
Kierroksia kun antoi arvot pysyivät samana ja tyhjäkäynti arvotkin muuttuivat samoiksi kuin ennen. Testailin lisäilmaluistin toimivuuden irtaallaan syöttämällä suoraa virtaa siihen ja se toimi niinkuin pitää. Mitään vikakoodeja ei löydetty. (lukuunottamatta kaasuläppäanturin vika, joka johtui siitä kun käytettiin johtoa irti)Last edited by jope88; 01-09-2015, 14:40.
Comment
-
-
Eli potilaana e36 323 -96. Tyhjäkäynti tasanen aina,mut liikkeelle lähtö ja 2200-3000rpm vetää hieman empien varsinki lämpimällä koneella. Kulutus normaali ja vedot +3000rpm kuten pitää.
Vikakoodinluvussa ei tullu suoranaisia koodeja,mutta lukija näytti nokka-akselin asentotunnistimen arvoksi kokoajan -2 tai -3 astetta käynnissä ollessa ja kierroksia pumppaillessakin. ~35tkm sitten vaihdettu orkkis nokananturi ja 20tkm sitte kampuran orkkisanturi. 5tkm sitte vanoksen tiivisteet. Oisko jollain fiksuja neuvoja miten lähtee selvittelee?
Pitäskö testata vanoksen solenoidia virralla alkuun ja nokananturin liitokset putsata ja kenties mitata resistanssi?Paljon tuommosessa kuulus ohmeja olla?
Comment
-
-
m50b25
mikähän on vikana ku m50b25 vanos ei lähe käyntii ku kauon sahaamalla ja antaa kipinän pelkille 2 ja 5 puolille mut käynnistyesssään toimii hyvi?
puolia tulppia, kaikki anturit paitsi naku anturit ja ecun ,moottorinjohtosarja vaihettu.
(naku anturit vaihettu ja kampiakselin pyörä ja ei vaikutusta)Last edited by Lep1; 18-02-2016, 15:45.e46 330xia 00
e3 3.0Sa 77
e30 325i 89 cabrio
e30 320i 88
e32 735iL 88
e30 318is 90
e28 520i 86
e30 320i 89
Comment
-
Comment