Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-94 +300tkm ajettu 325 ja "humputtaa" tyhjäkäynnillä, sekä kierrokset jää päälle vaihdetta vaihdettaessa noin 1s ajaksi=kierrokset nousee vajaa 500rpm kytkimen polkaisun jälkeen. Takaa kuullostaa ihan v8 koneiselta tuon humputuksen takia. Kulutus myös melko korkea, vähän vajaa 10l, vaikka 90% matka-ajoa.
Tulpat vaihdettu, imusarjan- ja kaasuläpän tiivisteet vaihdettu sekä pari kumiletkua, eli imuvuoto pois suljettu vaihtoehto. Ilmamassamittari puhdistettu, selvä ero käynnissä jos piuhan ottaa pois. Tyhjäkäyntimoottori myös puhdistettu. Johdon pois ottamisella loppuu tuo kierrosten päälle jääminen, mutta humputus jatkuu ja kulutus nousee ainakin kulutusmittarin mukaan vrt. piuha kiinni.Last edited by Jokkede; 30-12-2014, 15:50.Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
300 exc -05
Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa
EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen
Comment
-
-
Originally posted by Bimmerboij View PostKuuluko ton m50 3-napaisen tyhjäkäyntimoottorin täristä samalla tavalla ku vibraattorin ku laittaa virrat päälle. Ja otin sen irti ja vähän kun heiluttelee, niin sisuskalut heiluu eestaas. Kuuluuks tän tehäkki näi vai onks uuen hommaamine eessä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tänään leimalla m52b25 antoi lukemat:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 1,24
CO2 12,50
HC ppm 358
O2 0,30
Kierroksilla:
CO% 3,90
CO2 12,50
HC ppm 256
O2 0,10
Lambda 0,880
Voiko rikkinäinen lambda aiheuttaa noin rajut muutokset CO% ja HC arvoissa?
Vai kannattaisiko vikaa lähteä hakemaan jostain muualta?Nyt 750 GSX-R & Hayabusa
ex.
E30 Touring
328i Coupe -96
Comment
-
-
Originally posted by jiipeeko View PostTänään leimalla m52b25 antoi lukemat:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 1,24
CO2 12,50
HC ppm 358
O2 0,30
Kierroksilla:
CO% 3,90
CO2 12,50
HC ppm 256
O2 0,10
Lambda 0,880
Voiko rikkinäinen lambda aiheuttaa noin rajut muutokset CO% ja HC arvoissa?
Vai kannattaisiko vikaa lähteä hakemaan jostain muualta?
Comment
-
-
Mikä vois aiheuttaa M50b25 koneessa tällästä, kun käynnistää kylmänä/lämpimänä kierrokset nousee noin parikskymmeneks sekunniks 2000rpm paikkeille ja tyhjäkäynti on aina noin 1000rpm ja käy tasasesti. Lisäilmaluisti on putsattu ja öljytty ja imuvuodotkin on aika tarkasti syynätty. Vedot on normaalit ja kulutus matka ajossa n.10-12l/100km, onko toi normaali kulutus vai viekö liikaa? Auto nykii pikkusen pintakaasulla ajettaessa pienillä vaihteilla, muuten ei mitään nykimistä.
Tossa vielä video: https://www.dropbox.com/s/sdp6gv7res...94910.mp4?dl=0Last edited by Bimmerboij; 25-01-2015, 20:40.
Comment
-
-
Originally posted by Bimmerboij View PostMikä vois aiheuttaa M50b25 koneessa tällästä, kun käynnistää kylmänä/lämpimänä kierrokset nousee noin parikskymmeneks sekunniks 2000rpm paikkeille ja tyhjäkäynti on aina noin 1000rpm ja käy tasasesti. Lisäilmaluisti on putsattu ja öljytty ja imuvuodotkin on aika tarkasti syynätty. Vedot on normaalit ja kulutus matka ajossa n.10-12l/100km, onko toi normaali kulutus vai viekö liikaa? Auto nykii pikkusen pintakaasulla ajettaessa pienillä vaihteilla, muuten ei mitään nykimistä.
Tossa vielä video: https://www.dropbox.com/s/sdp6gv7res...94910.mp4?dl=0Nykyinen:
BMW e36 323i Touring :think
Ex:
BMW e36 328ia coupe
BMW e36 320i sedan
Originally posted by MiltzuJoku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.
Comment
-
-
Päästöjen kanssa ongelmia tyhjäkäynti hc 176ppm, co 1.721%, lambda 0.995,CO2 13.26%,O2 1.18%, kierroksilla hc 170ppm,co 1.345%, lambda 0,991,CO2 13,54%,02 0.84%.
Vikakoodit bmw scannerilla:
-lambda probe heatin probe 1 ja 2,
-engine speed/crankshaft position sensor.
Oireina on sillointällöin (kerran viikossa) nykimistä ja ei ota kierroksia, korjaantuu uudestaan käynnistämisellä. Vaihdetaanko anturi vai voiko vika silti olla imuvuodoissa?
Comment
-
-
Originally posted by pimpim View PostPäästöjen kanssa ongelmia tyhjäkäynti hc 176ppm, co 1.721%, lambda 0.995,CO2 13.26%,O2 1.18%, kierroksilla hc 170ppm,co 1.345%, lambda 0,991,CO2 13,54%,02 0.84%.
Vikakoodit bmw scannerilla:
-lambda probe heatin probe 1 ja 2,
-engine speed/crankshaft position sensor.
Oireina on sillointällöin (kerran viikossa) nykimistä ja ei ota kierroksia, korjaantuu uudestaan käynnistämisellä. Vaihdetaanko anturi vai voiko vika silti olla imuvuodoissa?
Comment
-
-
Originally posted by Rumilus View Post11 kumiprikkaa kehälle ja neljä siihen tulppien holleilleMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
M47/M57/n/tu
N43, N47
Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!
Osia:
https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8
Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
MB AMG C32 -01
Alpina B3 -94
120d -09
520ia -81
535d -11
535d -12
750il -92
750il -00
Comment
-
Comment