Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    Originally posted by rungo View Post
    M50 e34, mikä on kaasuläpän stoppari ruuvin oikea oppinen säätö. Jonku ohjeen luin että läppä täysin kiinni ja ruuvia vartti kiinni niin että varsi juuri osuu ruuviin eikä itse runkoon.
    Jonku ohjeen, mistä ? Miksi on säätötarvetta ? Mutta joo, tuo kuulostaa järkevältä.

    Comment

    • rungo
      BTCF Member
      • Nov 2019
      • 88
      • Helsinki

      Originally posted by jr66 View Post
      Jonku ohjeen, mistä ? Miksi on säätötarvetta ? Mutta joo, tuo kuulostaa järkevältä.
      https://blog.bavauto.com/11511/bmw-t...nt-diy-how-to/

      Tuossa ohje, sekasikiö kone työnalla jota on räpelletty edellisten omistajirn toimesta aika paljon. Ongemana se että joudun ajamaan tk venttiiliä 70% pwm arvolla että käy nätisti tyhjää, normaali arvo noi. 40-50 luokkaa. Kaasuläppää ihmettelin ja totesin että läppä on selvästi vinossa eli raollaan, selittäisi tuon pwm arvon. Lähinnä haen millainen ollut tehtaan asetus tuolla stoppari ruuville

      Comment

      • Markuzzz
        BTCF Member
        • Sep 2018
        • 80
        • Naantali

        Käytin 523 - 96 katsurilla. Päästöistä pomppas tietenkin. Arvot näyttivät jotakuinkin tällästä:

        CO% 0.50, kierroksilla 0.56
        CO2 13.10 kierroksilla 13.20
        HC ppm 259 kierroksilla 88

        Autoon tehtiin juuri kytkinremppa, putki hitsattiin. Yritin löytää lambda anturia pakoputkests, mutta ei vaan löytynyt. Pakosarjojen päältä löytyy nämä kaksi tulppaa. Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?
        None atm
        Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by Markuzzz View Post
          523 - 96

          Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?

          Pitää olla. Ilman lambdoja se ei toimi oikein.


          Ps. vaikka se mahdollisesti onkin Siemens MS41 niin yksi lambda siellä on vähintään oltava, vaikka moottorinohjaimen koodia olisi "puukotettu". Nykyisin on mahdollista ottaa koodin puolesta kaikki lambdat pois, mutta silloin se ei vaan toimi niinkuin pitäisi.


          Pps: M52-koneessa siis ensimmäiset lambdat on pakosarjoissa. Vähän hankalasti lohkon ja pakosarjan välissä, mutta siellä ne on.
          Last edited by Vauhtivaunu; 10-05-2020, 22:36.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Juho_
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2016
            • 1062
            • Suomi

            Rikkaallahan tuo käy.
            Eihän ollut viileä kone kun meni ottamaan päästöjä?
            Oletettavasti katsuri koitti lämmittää päästöjä ottaessa, eikä ottanu "samantien" arvoja?

            Kyllä siinä lambdat on, mikäli oikein muistan niin molemmille pankeille (1-3 + 4-6syl) omat pakosarjoissa vähä syvemmällä.
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by Juho_ View Post
              molemmille pankeille (1-3 + 4-6syl) omat pakosarjoissa vähä syvemmällä.

              Laitoin kuvan
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Jesse1998
                Bimmer Rookie
                • Feb 2017
                • 30
                • Valkeala/Hamina

                Missä vois olla vika, kun käynnistäessä kierrokset nousee itsekseen. Moottorina m52b28, m50 imusarjalla, ilman separaattorisysteemiä.

                Comment

                • biimerrrrville
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 296
                  • Suomi

                  Originally posted by Jesse1998 View Post
                  Missä vois olla vika, kun käynnistäessä kierrokset nousee itsekseen. Moottorina m52b28, m50 imusarjalla, ilman separaattorisysteemiä.
                  jääkö ne sinne ylös ? jos jää niin kaasuläppä voi olla liikaa raollaan. itellä joskus kaasuläpän rajotin ruuvi ajon aikana pyöri ittestään sillee että jäi läppä liikaa raolleen jollon kierrokset pysy siinä parin-3 tonnin tuntumassa. muita mahollisia viallinen/likainen tyhjäkäynti moottori, ecu, iso imuvuoto.

                  Comment

                  • Jesse1998
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2017
                    • 30
                    • Valkeala/Hamina

                    Kierrokset jää ylös. Kaasuläpässä ei ole ainakaan vikaa. Kokeilin varmuudeksi irroittaa vaijerinkin. Testattu kahdella tk-venttiilillä. Nyt on toinen imusarja jo vaihdettuna, kun edellinen vaikutti vialliselta. Ilmeisesti vika ei ollutkaan siinä. Tiivisteet on kaikki uusia, joten vika ei voi olla siinäkään.

                    Comment

                    • biimerrrrville
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 296
                      • Suomi

                      Originally posted by Jesse1998 View Post
                      Kierrokset jää ylös. Kaasuläpässä ei ole ainakaan vikaa. Kokeilin varmuudeksi irroittaa vaijerinkin. Testattu kahdella tk-venttiilillä. Nyt on toinen imusarja jo vaihdettuna, kun edellinen vaikutti vialliselta. Ilmeisesti vika ei ollutkaan siinä. Tiivisteet on kaikki uusia, joten vika ei voi olla siinäkään.
                      kokeile se ecu seuraavaks sitte. työautosta muutama kuukaus takaperin hajos sillain että ohjas tk venttiilin auki vaikkei tarvetta olisi ollut. ja tuo vaijerin poisto ei eliminoi tuota rajotin ruuvin auki pyörimis mahdollisuutta joten onhan se nyt varmasti tsekattu siis ?

                      Comment

                      • Jesse1998
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2017
                        • 30
                        • Valkeala/Hamina

                        Ei jää rakoa kaasuläppään. Sillä se toimi ennenkin.

                        Tekniikka laitettu toimivasta autosta (e39) e30 koriin. Itse tein seuraavat muutokset:
                        -sähköt lähes kokonaan uusiksi
                        -m50 imusarja, m52 kaasuläppä
                        -separaattori jätettiin pois
                        -m50 polttoainekisko, m52b28 pa-paineensäätimellä
                        -ecun modaus (ews delete @pazi88)

                        Comment

                        • mikaell
                          BTCF Member
                          • Jul 2017
                          • 422
                          • Kla

                          m52b28 välillä toimii, kun sveitsiläinen kello satoja kilsoja ja välillä vittuilee, kun halpa huora.

                          Lämmettyään rötää, pätkii ei vastaa kaasuun ja lopulta sammuu kylmänä ei ikinä ongelmia.
                          Muuten bensapaineet ok, mutta en ole taas autoa saanut rötäämään, että sillon pääsis katsomaan kyykkääkö pumppu. Kampiakselin asennontunnistin ainakin vaihdettu.

                          Vikakoodeja; lambdoista (vaihdettu) ja viimeisimpänä imunokka-akselin asennontunnistin (signaali) tosin auto toiminut vaikka noi koodit on tullutkin.
                          Sillon, kun rötää ja sammuu ei koodeja juurikaan tule. Ei imuvuotoja jne.

                          Ideoita?
                          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                          p. 040 166 7576 / Whatsapp

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16421
                            • Asikkala

                            Originally posted by mikaell View Post
                            m52b28 välillä toimii, kun sveitsiläinen kello satoja kilsoja ja välillä vittuilee, kun halpa huora.

                            Lämmettyään rötää, pätkii ei vastaa kaasuun ja lopulta sammuu kylmänä ei ikinä ongelmia.
                            Muuten bensapaineet ok, mutta en ole taas autoa saanut rötäämään, että sillon pääsis katsomaan kyykkääkö pumppu. Kampiakselin asennontunnistin ainakin vaihdettu.

                            Vikakoodeja; lambdoista (vaihdettu) ja viimeisimpänä imunokka-akselin asennontunnistin (signaali) tosin auto toiminut vaikka noi koodit on tullutkin.
                            Sillon, kun rötää ja sammuu ei koodeja juurikaan tule. Ei imuvuotoja jne.

                            Ideoita?
                            Pumppu. Onko tunnistimet orkkis vai tarvike ?

                            Comment

                            • mikaell
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 422
                              • Kla

                              Tunnistimista ei tietoa, että onko orkkis vai tarvike muutakun, että vaihdettu on hiljattain. Pumppua veikkaisin itsekkin, mutta ei jaksais silmät kiinni osia vaihdella kai se täytyy venaa taas, että alkais tyhjäkäynnillä rötää ja sammuu nii kattois paineet.. :think
                              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                              p. 040 166 7576 / Whatsapp

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                Jatketaas.. imunokka-akselin asennontunnistimesta herjailee edelleen välillä (signaali) näytti, että sekin olisi vaihdettu hiljattain (hella) näytti lukevan kyljessä.
                                Tosin nyt taas edelleen auto toiminut ongelmitta.
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎