Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Heittäkääs joku valistuneita arvauksia mikä aiheutti noi mun aiempien kirjotusten oireet? Vikavalo ei ole enää syttynyt (vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, kun en ole itse ollut auton luona tällä viikolla, mutta tuskin niitä on, kun aiemmin ne tuli lähes heti nollauksen jälkeen takaisin ja samalla vikavalo syttyi). Ongelmat loppui siis siihen, kun yhtäkkiä päästöt olikin kunnossa. Varmistin vielä kaverilta, että päästömittari toimi just aikasemmin normaalisti, eli kyllä ne tyhjäkäyntiarvot todennäköisesti oli oikeastikin reilusti pielessä. Vuodoilla ei ole tapana korjaantua itsestään, mutta jossain täytyi olla jotain vikana.
-
-
Apuja:
Edit: Miksei tämä E36 alueella oleva threadi voisi linkkautua tänne Tekniikka-puolelle suoraan. Menee tietoa hukkaan kun sama threadi kahdessa eri paikkaa. Joku lukee enempi tätä tekniikka puolta ilman että käy E36 puolella koskaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Slazha View PostImuvuoto aiheuttaa saman happiarvossa kuin pakoputken vuoto
Kai se on vielä seuraavaksi purettava imupuolen letkut uudestaan käsiin, vaikka ei niistä kyllä mitään vikaa löytynyt ja ne on muutenkin tietääkseni uusittu kaikki lähi vuosina.
Mites noi lambdojen jännitteet muuten, kun topicin ensimmäisen postauksen mukaan niiden pitäisi m52b28 vaihdella 0.6-4.8V välillä ja ainakin tolla yleistesterillä katottuna ne liikkuu nyt välillä 0.04-0.9V?
EDIT: Nyt näytti sitten yhtäkkiä olevankin päästöt kohdallaan myös tyhjäkäynnillä CO 0,1, O2 0,4, HC 57 ja lambda 1.013. Olisko sitten päästömittari sekoillut omiaan tai sitten vika korjaantui itsestään. Harvemmin ne viat kyllä itsestään korjaantuu, että kai tässä saa odotella valon syttymistä uudelleen.
En ole ihan 100% varma, mutta mielestäni STFT näytti eilen jotain 10-20 välille, mutta kun piti varmistaa asia, niin nyt näytti olevan STFT -7.8 ja LTFT 5.4.Last edited by L.H; 09-04-2015, 11:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by L.H View Poste39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.
Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.
Leave a comment:
-
-
e39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.
Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Soininen View PostOsia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
Leave a comment:
-
-
Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.
Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...
Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hela View PostNyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?Last edited by Slazha; 24-02-2015, 20:08.
Leave a comment:
-
-
Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin tuon venttiilikopan tiivisteen ja meni vaan 14 nuita kumilätkiä,minnehän tuo yks kumilätkä menisi.Kone on m50. Ja semmonen kun otti Mafista piuhan pois niin tasaantui käynti, voiko ajaa ilman että piuha on kiinni sen aikaa että tilattu uusi maf tulee?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pimpim View PostPäästöjen kanssa ongelmia tyhjäkäynti hc 176ppm, co 1.721%, lambda 0.995,CO2 13.26%,O2 1.18%, kierroksilla hc 170ppm,co 1.345%, lambda 0,991,CO2 13,54%,02 0.84%.
Vikakoodit bmw scannerilla:
-lambda probe heatin probe 1 ja 2,
-engine speed/crankshaft position sensor.
Oireina on sillointällöin (kerran viikossa) nykimistä ja ei ota kierroksia, korjaantuu uudestaan käynnistämisellä. Vaihdetaanko anturi vai voiko vika silti olla imuvuodoissa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: