Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by TeeKoo View PostKiitokset tästä selvennyksestä. Mahtaako tuo Autocom osata sellaisia korjausarvoja löytää, vai pitääkö etsiä "paremmat" laitteet.
Jos ei niin sitten parempi käyttää esim bemarin omia diagnostiikkasoftia.
EDIT: Mutta todennäköisesti tuo suomessa polttoaineen ylipaineesta tarkoittaa käytännössä korjausarvojen ylittymistä. Ei oo käännökset taas menny niinku elokuvissa, yhtä paskaa ku boschin testereissä...- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJos sieltä ns. livedataa eli anturitietoa saa jostain valikosta ulos niin todennäköisesti joo.
Jos ei niin sitten parempi käyttää esim bemarin omia diagnostiikkasoftia.
EDIT: Mutta todennäköisesti tuo suomessa polttoaineen ylipaineesta tarkoittaa käytännössä korjausarvojen ylittymistä. Ei oo käännökset taas menny niinku elokuvissa, yhtä paskaa ku boschin testereissä...
Siis suomennettu hassusti. Vähintäänkin.
Comment
-
-
Tästä seuraa kysymys, että tarkastitko jo imuvuodot? Jostain syystä pakonokka-herjaa on tavattu myös autoissa joissa on ollut pelkästään suurehko imuvuoto. Luulee ehkä liian pienen ilmamäärän johtuvan siitä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTästä seuraa kysymys, että tarkastitko jo imuvuodot? Jostain syystä pakonokka-herjaa on tavattu myös autoissa joissa on ollut pelkästään suurehko imuvuoto. Luulee ehkä liian pienen ilmamäärän johtuvan siitä.
Kiitoksia jo näistä vinkeistä, pääsen taas eteenpäin.
Comment
-
-
Kaverin autossa 520i 99/00, M52B20TU satunnaista vikaa ilmennyt syksyn tultua. Taustatietoa: Autoon vaihdettiin liikkeessä separaattori + letkut + kopan tiiviste öljyvuodon takia.
Sitten itse vikaan: Sytyttää MIL -valon, käynti on epämääräistä ja kannen tienoilta kuuluu sellainen "lopsotus"-ääni. INPA:lla antaa vikakoodeiksi
Signal Camshaft sensor outlet aktiivisena, sekä aiemmin ennen nollausta oli jäänyt mm. burning fail 1,2,3 sylintereiltä sekä
202 lambda control Bank 1 control block
151 Signal Lambda probe before-Kat Bank 1 min value less then limit
227 lambda contol tolerance Bank 1 to big
228 lambda contol tolerance Bank 2 to big
123 avtivate grid-controlled cooling
40 thermal sensor for oillevel defect
Käynti livedata roughness arvot:
Välillä näytti maksimia muistaakseni myös 1 ja 2 sylinteillekin.
Onko arvauksia vikaan muutakuin viallinen nokan anturi pakopuolella?
Kiitos vastauksista ja avusta monessa ongelmassa tähän astikin.Last edited by luikas; 29-06-2016, 13:15.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOn ja paljon.
Vähän vaikea netin kautta nähdä...
Jotenkin osui silmään "vaihdettiin liikkeessä"... Missä ja miten ?Last edited by luikas; 23-12-2012, 15:12.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Tämä onkin mielenkiintoinen koska eilen M52B28 päätti joulun kunniaksi alkaa käymään epätasaista tyhjäkäyntiä ja INPA:n kautta katsottuna 6. sylinterin "engine roughness" arvo pyörii >7000 muiden ollessa suurimman osan aikaa nollassa. Välillä myös 5. sylinteri antaa >1000 arvoja. Tulpat ja puolat suorittivat juuri uudelleenjärjestäytymisen ja edelleen samat sylinterit ongelmoi. Voiko vialliset kammen/nokan anturit aiheuttaa epätasaisen käynnin vain yhteen sylinteriin?"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostTämä onkin mielenkiintoinen koska eilen M52B28 päätti joulun kunniaksi alkaa käymään epätasaista tyhjäkäyntiä ja INPA:n kautta katsottuna 6. sylinterin "engine roughness" arvo pyörii >7000 muiden ollessa suurimman osan aikaa nollassa. Välillä myös 5. sylinteri antaa >1000 arvoja. Tulpat ja puolat suorittivat juuri uudelleenjärjestäytymisen ja edelleen samat sylinterit ongelmoi. Voiko vialliset kammen/nokan anturit aiheuttaa epätasaisen käynnin vain yhteen sylinteriin?
Naputtaako tai pitääkö ylimääräisiä ääniä? Mitä seoskorjausarvot sanoo?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEn usko. Joko sulla on suuttimessa jotain paskaa tai sylinterissä mekaanista vikaa. Tai jos nostin jumittaa ettei venttiili mene esim kokonaan kiinni.
Naputtaako tai pitääkö ylimääräisiä ääniä? Mitä seoskorjausarvot sanoo?
Tulpat puolestaan ei olleet vaaleat vaan tummat ja karstaiset eli vaikuttaisi siltä että kyllä sinne kai polttoainetta menee tai muuten olisivat vaaleat? Seoskorjausarvot menee seuraavasti:
adaptation value add 1: 0.00
adaptation value multiply 1: 0.00
adaptation value add 2: -10.00
adaptation value multiply 2: 0.00
Huomasin arvoja seuratessani että happianturi 2 hyppii 0,5-5 voltin välillä ja "fuel control integrator 2" samaan tahtiin. Onko tuo nyt syy vai seuraus? Voiko viallinen lambda aiheuttaa moista? Vai käyttäytyykö toimiva lambda juuri noin? Toinen happianturi jökötti sitkeästi paikallaan koko mittausjakson ajan...
Onko jossain threadissa selitetty INPA:n analog näyttöjen mittareiden vaihteluvälejä kunnossa olevan koneen suhteen?
Niin ja mielenkiintoinen huomio oli että aluksi pelkästään 6. sylinteri häröili mutta hetken päästä joukkoon liittyi myös 5. sylinteri, muut pysyi roughness arvojen osalta nollissa.
Edit: Pienen testiajon jälkeen nuo adaptation valuet on hieman erilaiset:
adaptation value add 1: 0.00
adaptation value multiply 1: 6.00
adaptation value add 2: 32.00
adaptation value multiply 2: -21.00
Happitunnistin 1 vaihtelee 4.7-4.8V ja 2 ~0.5-4.9V. Ja nyt tosiaan myös 5. sylinteri on selkeästi karheammalla tuulella, engine roughness arvo kohonnut siinäkin ~3000. Hajoaako koko paska nyt mekaanisesti vai onko kyseessä kuitenkin joku sähköinen härö joka sotkee polttoaineensyöttöä / sytkää?Last edited by Moonshine; 23-12-2012, 15:33."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View Postadaptation value add 1: 0.00
adaptation value multiply 1: 6.00
adaptation value add 2: 32.00
adaptation value multiply 2: -21.00"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Juuri näin.
Mutta imuvuoto näkyy yleensä tasaisesti kummallakin bankilla.
Lambdojen kuuluu seilata tuota jänniteväliä, mitä nopeammin, sitä lähempänä ollaan ideaalista seosta.
Se että ykköslambda ei seilaa ollenkaan kertoo että anturi alkaa olla ehtoopuolella.
Koita pitää kierroksia korkeemmalla että lämpii ja katso rupeaako sitten toimimaan. Korjausarvojakaan ei ykkösbankille rupea korjailemaan jos ei saa signaalia.
Mutta koska on multiply arvoa saanut liikutettua niin tämä kertoo myös että lambda toimii kun saa lisää lämpöä vaan, tyhjäkäynnillä ei jaksa tuottaa signaalia.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJuuri näin.
Mutta imuvuoto näkyy yleensä tasaisesti kummallakin bankilla.
Lambdojen kuuluu seilata tuota jänniteväliä, mitä nopeammin, sitä lähempänä ollaan ideaalista seosta.
Se että ykköslambda ei seilaa ollenkaan kertoo että anturi alkaa olla ehtoopuolella.
Koita pitää kierroksia korkeemmalla että lämpii ja katso rupeaako sitten toimimaan. Korjausarvojakaan ei ykkösbankille rupea korjailemaan jos ei saa signaalia.
Mutta koska on multiply arvoa saanut liikutettua niin tämä kertoo myös että lambda toimii kun saa lisää lämpöä vaan, tyhjäkäynnillä ei jaksa tuottaa signaalia.
Voiko imuvuoto aiheuttaa roughness arvon nousemista ja tärinää? Tässä tapauksessa tuo imuvuoto pitäisi sitten kai olla käytännössä imusarjan halkeama 6-sylinterin kohdalla? Vai alkaako tämä olemaan jo selvä mekaaninen vika, joko venttiileissä tai männässä (renkaat)? Jos mäntä olisi syyllinen niin silloin kai paineet vuotaisi kampikammioon ja avoimesta öljykorkista pitäisi käydä havaittavissa oleva hönkä? Nimittäin nyt avoimesta öljykorkista ei kyllä löydy havaittavaa hönkäystä... Ja voinko jotenkin "kotikonstein" todeta juminneen venttiilin?"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostSiltähän tuo vaikuttaa mutta ykköslambda hoitaa kai sylintereitä 1-3 joten tuota "vikaa" en vielä edes tiennyt olevan olemassa mutta sen sijaan kakkoslambda toimii vikkelästi eli vaikuttaa olevan täysin kunnossa joten sylintereiden 5-6 roughness arvot ei selity lambdoilla.
Voiko imuvuoto aiheuttaa roughness arvon nousemista ja tärinää? Tässä tapauksessa tuo imuvuoto pitäisi sitten kai olla käytännössä imusarjan halkeama 6-sylinterin kohdalla? Vai alkaako tämä olemaan jo selvä mekaaninen vika, joko venttiileissä tai männässä (renkaat)? Jos mäntä olisi syyllinen niin silloin kai paineet vuotaisi kampikammioon ja avoimesta öljykorkista pitäisi käydä havaittavissa oleva hönkä? Nimittäin nyt avoimesta öljykorkista ei kyllä löydy havaittavaa hönkäystä... Ja voinko jotenkin "kotikonstein" todeta juminneen venttiilin?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment