Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6688
    • .......

    Originally posted by hezekiel View Post
    Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.

    E: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
    Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.
    Last edited by JJT; 19-05-2023, 18:48.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2630
      • .fi

      Originally posted by hezekiel View Post
      ja venttiilin toisesta päästä käsittääkseni pitäisi mennä imusarjaan
      pari pyttyä isommissa menee ainakin kaasuläpälle, mutta meni se suoraan imusarjaan tai ei, niin sen ois syytä olla 'tulpattu'.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • hezekiel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 241

        Originally posted by JJT View Post
        E: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
        Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.
        Juu, T-haara ja bleederi on hukassa, samaten paikka imusarjassa mihin tämä liitettäisiin. Voiko näissä olla markkina-alueen mukaisia eroja? Jenkkifoorumeilla puhutaan obd1 ja obd2-versioista. Tämä minun laite puolestaan on tuotu Marokosta (!) muuttoautona.
        E32 735iAL, E36 320iA

        Comment

        • ziggy
          Newbiemmer
          • May 2023
          • 4
          • Vantaa

          Siirretty oikealle alueelle

          ......
          Last edited by ziggy; 20-05-2023, 12:25.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6688
            • .......

            Originally posted by hezekiel View Post
            Juu, T-haara ja bleederi on hukassa, samaten paikka imusarjassa mihin tämä liitettäisiin. Voiko näissä olla markkina-alueen mukaisia eroja? Jenkkifoorumeilla puhutaan obd1 ja obd2-versioista. Tämä minun laite puolestaan on tuotu Marokosta (!) muuttoautona.
            Meniköhän se M50:ssä kaasuläpän alapuolelle kuitenkin..ei voi muistaa varmaksi. M52:ssa tais mennä imusarjan pohjaan ja S50:ssä tyhjäkäyntiventtiilin letkuun.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Arppa
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1040
              • Lumbriver

              Potilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…

              Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.

              Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
              Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
              Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
              Kauppakassina: Hyundai i30 -21
              -Raahe Connection-
              -Team Kärppä- limited edition

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1973
                • Tampere

                Originally posted by Arppa View Post
                Potilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…

                Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.

                Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
                Ootko koittanut TestO:lla ? Sillä näkee reaaliaikaisen käyrän lambdasta. Itse aikoinaan löysin hankalan imuvuodon E34 540:stä. Samalla kun TestO piirsi lambdan käyrää suihkuttelin brake cleaneria eri paikkoihin. Vuotokohtaan kun osui suihkimaan, niin näkyi heti käyrällä.

                Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.

                Comment

                • Arppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1040
                  • Lumbriver

                  Originally posted by pheno View Post

                  Ootko koittanut TestO:lla ? Sillä näkee reaaliaikaisen käyrän lambdasta. Itse aikoinaan löysin hankalan imuvuodon E34 540:stä. Samalla kun TestO piirsi lambdan käyrää suihkuttelin brake cleaneria eri paikkoihin. Vuotokohtaan kun osui suihkimaan, niin näkyi heti käyrällä.

                  Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.
                  Vaihdoin vielä varuksi imusarjan taakse uudet letkut ja ne oli hieman huonon näköiset. Ilmeisesti kaasuläppä on senverran tiivis että savu ei mene kunnolla tuonne asti kun ei sieltä vuotoa näkynyt
                  Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                  Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                  Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                  -Raahe Connection-
                  -Team Kärppä- limited edition

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎