Originally posted by Lep1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by naukkis View PostNuohan on 360 asteen erolla olevat pytyt eli ecu ei saa kunnon asentotietoa startatessa.e46 330xia 00
e3 3.0Sa 77
e30 325i 89 cabrio
e30 320i 88
e32 735iL 88
e30 318is 90
e28 520i 86
e30 320i 89
Comment
-
-
Originally posted by Lep1 View Postpitääköhä sitä tunnistimen paikkaa viilaila et menis lähemmäs sitä pyörää tai jotai? Eilen kokeilin nii välillä anto heikosti muillekki pytyillekki kipinän ku 2 ja 5
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostMahdollisesti, mutta epäilen että vika on anturille tulevien johtojen huonoissa liitoksissa jolloin anturilta tuleva signaali on liian heikko pienillä kierroksilla.e46 330xia 00
e3 3.0Sa 77
e30 325i 89 cabrio
e30 320i 88
e32 735iL 88
e30 318is 90
e28 520i 86
e30 320i 89
Comment
-
-
Originally posted by Lep1 View Postanturin paikkan muuttaminen ei vaikuttanu ja liitimet on puhdistettu ja anturi toimii toisessa moottorissa
Jos on kaikki ok niin vika on sitten jossain muualla, heti ei kyllä tule mieleen mikä muu aiheuttaisi kipinän esiintymisen vain kahdella samanasteisella kammenkaulalla.
Comment
-
-
E36 328i lievää käyntihäiriötä. Syksyllä alkoi kun talvisäilöön vein ja viikon päästä piti siirtää autoa. Kuulosti viidellä pytyllä käyvän. Imuvuotoaki jossain kun suhinaa tuntuu kuuluvan.
Tulpat vaihdoin muutama pv sitten ja välillä kävi jo niinkun kuuluukin mutta välillä tippui joku muki pois vissiin pelistä. Vikakoodit ja livedataa tutkittu ja pelkästään lambdan vikakoodia antoi. Lambdojen jännitteet ei muuttuneet vaikka reilu 80 asteiseksi kone kävi. Liittimet irti koneen käydessä eikä vaikutusta.
Mitäpä väki mieltä että tilataanko lambdat suoraan vai ensin imuvuodot kuntoon? Jos ei jännitteet vaihdellu niin onko mykkänä vai voiko nuissa joku vikatila ettei lambdat ole käytössä ollenkaan ja siksi ei vaikuta toimivan?
Niin ja voiko joku puola oikutella ja tuommosia vikoja aijeuttaa ilman vikakoodeja? Niissähän jotain arvoja pystyy mittaamaan että nekin voisi tietysti tarkistaa..Last edited by Lartsa; 06-03-2016, 07:42.
Comment
-
-
Originally posted by Lartsa View PostKuulosti viidellä pytyllä käyvän. Imuvuotoaki jossain kun suhinaa tuntuu kuuluvan.
Mitäpä väki mieltä että tilataanko lambdat suoraan vai ensin imuvuodot kuntoon?
Saahan niitä turhia osia vaihdella,jos haluaa ylimääräisistä rahoistaan eroon.
Comment
-
-
Originally posted by Lartsa View PostE36 328i lievää käyntihäiriötä. Syksyllä alkoi kun talvisäilöön vein ja viikon päästä piti siirtää autoa. Kuulosti viidellä pytyllä käyvän. Imuvuotoaki jossain kun suhinaa tuntuu kuuluvan.
Tulpat vaihdoin muutama pv sitten ja välillä kävi jo niinkun kuuluukin mutta välillä tippui joku muki pois vissiin pelistä. Vikakoodit ja livedataa tutkittu ja pelkästään lambdan vikakoodia antoi. Lambdojen jännitteet ei muuttuneet vaikka reilu 80 asteiseksi kone kävi. Liittimet irti koneen käydessä eikä vaikutusta.
Mitäpä väki mieltä että tilataanko lambdat suoraan vai ensin imuvuodot kuntoon? Jos ei jännitteet vaihdellu niin onko mykkänä vai voiko nuissa joku vikatila ettei lambdat ole käytössä ollenkaan ja siksi ei vaikuta toimivan?
Niin ja voiko joku puola oikutella ja tuommosia vikoja aijeuttaa ilman vikakoodeja? Niissähän jotain arvoja pystyy mittaamaan että nekin voisi tietysti tarkistaa..
Comment
-
-
Tulipahan vaihdettua muutama tiiviste ja putki tuonne imupuolelle jos sieltä ilmoja repi. Tyhjäkäynti nyt pysytellyt tasaisena mutta nuo lambdojen jännitteet ei vaihtele ja vikakoodi niiden lämmityksestä edelleen tulee. Päästöjä kävin varsin kokeilemassa niin hc ja co koholla ja lambda pyöri 0,93 paikkeilla. Ajatuksena oli thermoshokkia lambdoille kokeilla josko heräisi eloon
Ehdotuksia?
Comment
-
-
Originally posted by Lartsa View PostTulipahan vaihdettua muutama tiiviste ja putki tuonne imupuolelle jos sieltä ilmoja repi. Tyhjäkäynti nyt pysytellyt tasaisena mutta nuo lambdojen jännitteet ei vaihtele ja vikakoodi niiden lämmityksestä edelleen tulee. Päästöjä kävin varsin kokeilemassa niin hc ja co koholla ja lambda pyöri 0,93 paikkeilla. Ajatuksena oli thermoshokkia lambdoille kokeilla josko heräisi eloon
Ehdotuksia?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
M50b25 vanoksella puutuu vähän ennen 6krpm ja pätkäisee menon, ihan kuin sytys katkeaisi,saman tekee jos nopeasti vaihtaa vaihdetta.
Muuten toimii hyvin ja päästötkin oli katsastuksessa hyvät.
Alipaine letkut vaihdettu, uusi bensapumppu, uusi lambda jne.
Oma veikkaus olisi nakutus anturit, voiko niitä mitenkään mitata rikkinäisiksi/ehjiksi ?The will to do - the soul to dare
E93 M3
Comment
-
-
Originally posted by RiZ3* View PostM50b25 vanoksella puutuu vähän ennen 6krpm ja pätkäisee menon, ihan kuin sytys katkeaisi,saman tekee jos nopeasti vaihtaa vaihdetta.
Muuten toimii hyvin ja päästötkin oli katsastuksessa hyvät.
Alipaine letkut vaihdettu, uusi bensapumppu, uusi lambda jne.
Oma veikkaus olisi nakutus anturit, voiko niitä mitenkään mitata rikkinäisiksi/ehjiksi ?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostMittaamisesta en tiedä mutta silmämääräisellä tarkastelulla voi todeta rikkinäiseksi. Jos muovikuori on yhtään halki tms niin vaihtoon meni. Kiristysmomentti 25nm.The will to do - the soul to dare
E93 M3
Comment
-
-
M50B25 vuodelta 1992 ilman vanosta.
Tyhjäkäynnillä tärinää, kierrokset n. 700rpm, satunnaisesti käy hieman korkeammalla. Vapaalla kierrättäessä tuntuu sytytyskatkoksia 600-2000rpm ja siitä eteenpäin kiertää hyvin rajoittimelle asti. Kun kaasun päästää ja antaa kierrosten laskea alle 3000rpm ja polkaisee kaasun pohjaan, huomaa sytytyskatkokset parhaiten. Ajossa aivan pintakaasulla ajaessa ei pätki, mutta heti kun kaasua painaa enemmän alkaa pätkiminen. Sama homma kun vapaalla kierrättäessä, 4000rpm ylöspäin toimii hyvin tai ainakin kohtuullisen hyvin. Satunnaisesti tuntuu heräävän aikaisemminkin mutta sitten taas pätkii välillä 600-4000rpm.
Vaihdettu tulpat (NGK BKR6EK) sekä venttiilikopan tiivistesarja.
Lambda mitattu yleismittarilla, signaalijännite vaihtelee 0,1-0,8V ja lämmitys 12V
->kunnossa
Imupuolelta purettu imuputki maffilta kaasuläppään ja siitä lähtevät 2 putkea sekä tyhjäkäyntisäätimeltä imusarjaan tuleva putki, kaikki kunnossa ja putket istuvat hyvin. Myös tyhjäkäyntisäädin putsattu. Jos tämän testaamiseen on jotain kikkaa niin kokeilen vielä sen kunnon.
Moottorin mekaaninen vikakin toki on mahdollinen, mutta kiertää kuitenkin 4000 jälkeen ja vetoja tuntuu olevan kohtuu hyvin, joten kokeillaan ensin muita.
Pakokaasupäästöt tyhjäkäynnillä:
Lambda 0,93
HC 2200
CO 0,67
O2 0,64
CO2 14,7
Onko näissä mitään tyypillistä anturivikaa joka voisi aiheuttaa moista vai lähdenkö seuraavaksi mittaamaan ohivuodot ja/tai alan vaihtamaan puolia arpomalla? Vikakoodeistahan näissä ei käsittääkseni puolaviat selviä, ei ainakaan saatu niitä pihalle.
Kiitoksia avuista!e36 328 Cabriolet -95
e36 318iS Coupe -92
e36 325 Coupe -92
Comment
-
Comment