Originally posted by ohhoh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by ohhoh View PostEikö ole kellään mitään ajatusta :think heittäkää nyt jotain
Itsellä käyttäytyi juuri noin kun oli yksi ~2mm alipaineputki irronnut.Last edited by naukkis; 25-06-2017, 13:36.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostVaikuttaa edelleen ihan imuvuodolta, nimenomaan tuo kierrosten jääminen ylös hetkeksi, tarkoittaa että moottori saa ylimääräistä ilmaa jostakin. Huohottimet huonossa kunnossa? Evap-venttiili jumiutunut auki?
Itsellä käyttäytyi juuri noin kun oli yksi ~2mm alipaineputki irronnut.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostVaikuttaa edelleen ihan imuvuodolta, nimenomaan tuo kierrosten jääminen ylös hetkeksi, tarkoittaa että moottori saa ylimääräistä ilmaa jostakin. Huohottimet huonossa kunnossa? Evap-venttiili jumiutunut auki?
Itsellä käyttäytyi juuri noin kun oli yksi ~2mm alipaineputki irronnut.
Kylmällä koneella kierrokset tosiaan tipahtaa heti kun kytkimeen koskee, mutta lämpimänä on viivettä aika paljonkin.
Comment
-
-
Moro
M52b28 käy huonosti tyhjäkäynnillä ja rötää aikalailla,tehot aikalailla kadoksissa.
Inpalla katottu ja livedatalla ilmamassamittari näyttää omiaan ja ! Perässä. Imm vaihettu juuri toimiva ja toimi hyvin 300km
Vikakoodeja inpa antaa 1 ja 2 lambdasta + imm välillä.
Vanoksesta tulee vikakoodi sillon tällön kyllä mutta ei pitäs vaikuttaa tyhjäkäyntii röpötyksee tietääkseni.
Tekee tuota heti kun kone lämpiää vähänkin.
Alkaa itsellä ideat loppumaan eikä viitsisi turhaa ostella osia.Last edited by Nikke700; 23-08-2017, 16:06.
Comment
-
-
Originally posted by Nikke700 View PostMoro
M52b28 käy huonosti tyhjäkäynnillä ja rötää aikalailla,tehot aikalailla kadoksissa.
Inpalla katottu ja livedatalla ilmamassamittari näyttää omiaan ja ! Perässä. Imm vaihettu juuri toimiva ja toimi hyvin 300km
Vikakoodeja inpa antaa 1 ja 2 lambdasta + imm välillä.
Vanoksesta tulee vikakoodi sillon tällön kyllä mutta ei pitäs vaikuttaa tyhjäkäyntii röpötyksee tietääkseni.
Alkaa itsellä ideat loppumaan eikä viitsisi turhaa ostella osia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMikä vikakoodi lamdalle? lämmitys? Säätörajat ylittynyt?
Lambda 1 202 koodi vaihettu juuri voltit 0,22-4,77 heittelee välillä ja lämmöt jossain 80.
Lambda 2 203 koodi lambda 2 kans heittelee samoilla arvoilla noin ja sama 45-100 lämmöissä.
Auto myös nakuttaa tällä hetkellä. Chmiedmanilta haettu tarvike nokan anturi oe-laatua ja väitti tiskillä että toimisi normaalisti. Eikö tuon nokan anturi vaikuta juuri vanokseen ja tuohon nakutukseen ainakin? Lambdoista en ole iha niin varma. Auto toimi anturin vaihdon jälkee vaivaiset 350km.Last edited by Nikke700; 25-08-2017, 09:46.
Comment
-
-
Passaako se täältä kysellä kun ei viiti nostella ikivanhoja..
Sattui käsiin e34 mihin vaihdettu m50b25nv rikkoutuneen tilalle. Auto käynnistyy ja sammuu sekunnin päästä. Käy suht normaalisti kun ottaa nokka-anturin töpselin irti?
On kokeiltu ehjällä anturilla ja toisella eculla. Mikähän mahtais vaivata?
Edit: kun tekniikan vaihdosta ei ollut tarkempaa tietoa, tarkistin myös että kiinni on varmasti m50 dampperi/triggeripyörä ja sitä kokeiltiin muokattuna myös tohon m50tu mallin pyörän asentoon jolloin ei sanonut mitään startatessa. Kiinni on myös varmasti nonvanos ecu + johtosarja & vr anturit. Myös puolat on käyneet irti, reijät putsattu ja tulpat uusia.Last edited by Dille_; 27-08-2017, 01:14.E30 -90 M20 Turbo
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Dille_ View PostPassaako se täältä kysellä kun ei viiti nostella ikivanhoja..
Sattui käsiin e34 mihin vaihdettu m50b25nv rikkoutuneen tilalle. Auto käynnistyy ja sammuu sekunnin päästä. Käy suht normaalisti kun ottaa nokka-anturin töpselin irti?
On kokeiltu ehjällä anturilla ja toisella eculla. Mikähän mahtais vaivata?
Edit: kun tekniikan vaihdosta ei ollut tarkempaa tietoa, tarkistin myös että kiinni on varmasti m50 dampperi/triggeripyörä ja sitä kokeiltiin muokattuna myös tohon m50tu mallin pyörän asentoon jolloin ei sanonut mitään startatessa. Kiinni on myös varmasti nonvanos ecu + johtosarja & vr anturit. Myös puolat on käyneet irti, reijät putsattu ja tulpat uusia.
E34 ecuboksin vieressä on 3 relettä joista 2 oli laitettu ristiin, tiedoksi vaan jos jonkun autossa sattuu jostain kumman syystä olemaan sama perseily tehtynä. Säästyy 20h naaman raapimista kummasti.E30 -90 M20 Turbo
sigpic
Comment
-
-
M50b20 vanoksella vm.94 kiukuttelee. Tyhjäkäynti heijaa ja kierroksilla tuntuu täristämistä ihan kuskin penkkiin asti.
Imuvuotoja ei ole, tyhjäkäyntiventtiiliä tutkittu ja puhdistettu.
Tietokoneella ja delphi-ohjelmalla luettu koodeja ja livedataa. Moottorinohjaimen mielestä imuilma ja moottorin lämpö -48 astetta. Molemmat anturit vaihdettu, ei muutosta (paitsi tyhjäkäynti parani, ennen vaihtoa humppasi oikein kunnolla).
Vikakoodeja 2: 81 ja 85 joista molemmat ohjelman mukaan "unknown"
Ecu on Siemens ms40.1.
Syksyllä toimi vielä ihan normaalisti ja katsastuskin meni läpi. Auto seisonut sisällä kuivassa tallissa melkein koko talven ja nyt on sitten tällainen vika ilmestynyt.
Että oisko mitään vinkkiä, kuinka tilannetta alkaisi selvittämään?Last edited by dumb; 17-02-2018, 10:28.
Comment
-
-
Originally posted by dumb View PostM50b20 vanoksella vm.94 kiukuttelee. Tyhjäkäynti heijaa ja kierroksilla tuntuu täristämistä ihan kuskin penkkiin asti.
Imuvuotoja ei ole, tyhjäkäyntiventtiiliä tutkittu ja puhdistettu.
Tietokoneella ja delphi-ohjelmalla luettu koodeja ja livedataa. Moottorinohjaimen mielestä imuilma ja moottorin lämpö -48 astetta. Molemmat anturit vaihdettu, ei muutosta (paitsi tyhjäkäynti parani, ennen vaihtoa humppasi oikein kunnolla).
Vikakoodeja 2: 81 ja 85 joista molemmat ohjelman mukaan "unknown"
Ecu on Siemens ms40.1.
Syksyllä toimi vielä ihan normaalisti ja katsastuskin meni läpi. Auto seisonut sisällä kuivassa tallissa melkein koko talven ja nyt on sitten tällainen vika ilmestynyt.
Että oisko mitään vinkkiä, kuinka tilannetta alkaisi selvittämään?
Engines: BMW M50 petrol engine fault codes.
Model code: (E34 5 series, E36 3 series.)
1 Ignition Fault Cylinder 1
2 Ignition Fault Cylinder 3
3 Ignition Fault Cylinder 5
5 Injector Fault Cylinder 6
6 Injector Fault Cylinder 4
8 Park/Neutral Switch
9 AirCon Compressor
10 AirCon Pressure Switch
12 Vehicle Speed Signal
14 EGS/DME Connection Error
15 EWS
22 Injector Fault Cylinder 3
23 Injector Fault Cylinder 1
24 AirCon Compressor
25 Vanos
27 Idle Speed Controller
29 Ignition Fault Cylinder 2
30 Ignition Fault Cylinder 4
31 Ignition Fault Cylinder 6
33 Injector Fault Cylinder 5
49 Power Supply Control Unit
50 Injector Fault Cylinder 2
51 Tank Ventilation
52 Fuel Pump
53 Lambda Sensor Heater
62 Ignition Signal Resistor
63 Knock Sensor Fault Bank 2
64 Knock Sensor Fault Bank 1
68 Air Flow Sensor (HFM)
75 Lambda Sensor Voltage
77 TPS
79 Cam Position Sensor
81 Coolant Temperature Sensor
84 Camshaft Sensor
85 Intake Air Temperature Sensor
97 Tank Ventilation Valve
98 Idle Speed Controller
99 Lambda Regulation
100 Control Unit Fault
200 Lambda Sensor Control
201 Idle Speed Controller
203 TPS
204 Ignition Signal Resistor
206 Vanos Mechanical Fault
207 Vehicle Speed Signal VSS
209 EWS Intervention
Eli lämpöanturit siinä nyt kiukuttelee. Syytä en osaa sanoa tarkemmin. Mutta koska kummatkin näyttää -48 astetta, on vastus ääretön. Että oisko noille kummallekkin sama jaettu maapiuha ja se esim. poikki.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kerkesin viimein tutkimaan tuota ylläolevaa ongelmaa lisää. Maadoitus löytyy kyllä molempien antureiden liittimistä. Putsasin myös johtosarjojen maadoituspaikkoja sekä moottorin maakaapelin liitokset; ei vaikutusta käyntiin. Tietokonetta ei ollut nyt saatavilla, joten tarkempaa analyysiä ei saanut tehtyä.
Bensa on syksyllä tankkiin jäänyttä, venäjältä tullutta kamaa. Sillä on ajeltu koko viime kesä ilman havaittuja ongelmia.
Niin ja yritin myös ruiskia aerosolin ponnekaasuja imusarjan liitoksiin ja alipaineletkujen sekaan. Ei vaikutusta.Last edited by dumb; 09-03-2018, 08:48.
Comment
-
-
Originally posted by dumb View PostKerkesin viimein tutkimaan tuota ylläolevaa ongelmaa lisää. Maadoitus löytyy kyllä molempien antureiden liittimistä. Putsasin myös johtosarjojen maadoituspaikkoja sekä moottorin maakaapelin liitokset; ei vaikutusta käyntiin. Tietokonetta ei ollut nyt saatavilla, joten tarkempaa analyysiä ei saanut tehtyä.
Bensa on syksyllä tankkiin jäänyttä, venäjältä tullutta kamaa. Sillä on ajeltu koko viime kesä ilman havaittuja ongelmia.
Niin ja yritin myös ruiskia aerosolin ponnekaasuja imusarjan liitoksiin ja alipaineletkujen sekaan. Ei vaikutusta.
Comment
-
Comment