Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    Noista antureista vika kyllä tuon kuvauksen perusteella löytyy. Mittaa että piuhat että vastus alle yhden ohmin päiden välillä. Tutki myös että signaalit/jännitteet/maat ei ole hiertyneet yhteen. Senkin saat helposti yleismittarilla.

    Jos sieltä ei mitään löydy niin epäilykset kohdistuvat ecuun.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Valtteri Tattari
      Newbiemmer
      • May 2017
      • 1
      • Lapua

      Kuvat ei näy mulla, tilalla on mainos?

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2542
        • Kajaani

        Originally posted by Valtteri Tattari View Post
        Kuvat ei näy mulla, tilalla on mainos?
        Joo, photobucket kusi käyttäjiään silmään ja siirtyi maksulliseksi, "piilottaen" ilmaiset kuvat. Vanha kunnon kidnappaus siis.

        Liekkö kellään topikin alkuperäisiä kuvia tallella..?
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • ohhoh
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 191
          • .

          Eipä löytynyt nopealla haulla mitään järkevää joten kysytään:

          M50b25tu, yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynnillä hörhöttämään ja kulku todella laiska, sopivasti kaasua höllää ja taas painaa niin nykäsee.

          Puolat vaihdoin varmuudella ehjiin, ei vaikutusta.
          IMM töpselin nappaa irti niin käynti tasoittuu ja kulkupuoli ihan eri luokkaa..
          Vaihdoin tämän innoittamana ehjäksi vuosi sitten todetun imm:n, ei vaikutusta. Käy tismalleen samalla tavalla ja töpseli irti käynti ok.
          Lambdan töpselin nappasin irti, ei vaikutusta käyntiin, sitten kun nappaa vielä IMM irti käynti taas tasoittuu..
          Imuvuotoja ei ole.

          Ehdotuksia, jos oletetaan että vuosi sitten ehjänä hyllyyn laitettu IMM on edelleen ehjä?

          edit: Mittasin imm:lta tulevaa jännitettä, tyhjäkäynnillä 0.8v ja kierroksilla se nousi loogisesti 1.5v asti, en tiedä paljonko oli jenkaa varmaankin n.3500-4000 onko jännite oikea?
          Last edited by ohhoh; 02-06-2018, 12:26. Reason: imm mittaus

          Comment

          • ohhoh
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 191
            • .

            Originally posted by ohhoh View Post
            Eipä löytynyt nopealla haulla mitään järkevää joten kysytään:

            M50b25tu, yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynnillä hörhöttämään ja kulku todella laiska, sopivasti kaasua höllää ja taas painaa niin nykäsee.

            Puolat vaihdoin varmuudella ehjiin, ei vaikutusta.
            IMM töpselin nappaa irti niin käynti tasoittuu ja kulkupuoli ihan eri luokkaa..
            Vaihdoin tämän innoittamana ehjäksi vuosi sitten todetun imm:n, ei vaikutusta. Käy tismalleen samalla tavalla ja töpseli irti käynti ok.
            Lambdan töpselin nappasin irti, ei vaikutusta käyntiin, sitten kun nappaa vielä IMM irti käynti taas tasoittuu..
            Imuvuotoja ei ole.

            Ehdotuksia, jos oletetaan että vuosi sitten ehjänä hyllyyn laitettu IMM on edelleen ehjä?

            edit: Mittasin imm:lta tulevaa jännitettä, tyhjäkäynnillä 0.8v ja kierroksilla se nousi loogisesti 1.5v asti, en tiedä paljonko oli jenkaa varmaankin n.3500-4000 onko jännite oikea?
            Tyhjäkäyntiventtiilin ja imusarjan välisessä puolikaaren muotoisessa letkussa oli kuitenkin reikä. Letkun väliaikaisella tiivistyksellä käynti ja koneen toiminta taas normaalia. Letku oli vaihdettu 1,5v sitten. Ilmeisesti joku tarvikeosa, kun valmistui noin äkkiä... Alkuperäinen lähti tilaukseen

            Comment

            • hjenkka
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 577
              • JKL

              .....
              Last edited by hjenkka; 18-08-2018, 11:02.
              "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

              Vs1400 Intruder

              Ex:
              F11 530dA xDrive
              E60 523iA
              E39 520i Sedan
              E39 530dA Touring
              E39 528iA Sedan
              E46 318i Sedan
              E39 523i Sedan
              E36 316i Sedan x2

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                M50b20nv, eli ilmeisesti ms40 ohjaamassa, kierroksia jättää korkealle mutta kytkintä painaessa laskee. Ei imuvuotoja, tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kun vanha jumi, vikakoodia antaa lambdanlämmityksestä, ei aiheuta toimenpiteitä tähän vikaan. Mutta nokka-akselinta, vikakoodi 84, herjaa myös, 4 eri tunnista kokeillut, uusi antaa samat arvot mitä vanha orkkis, johdot boksille ok, jättääkö muuta mahdollisuutta kuin että ecu paska?
                E. Niin ja tosiaan alhaalta mehut hukassa ja muutenkin ponneton

                Comment

                • Taltsi
                  Newbiemmer
                  • Oct 2017
                  • 7
                  • Oulu

                  M52B25, 323ti 2/1998

                  Tyhjäkäynnillä CO% 0,73, ja HC ppm 210. Eli näistä tulihylsy,ja tämähän nyt viittaisi imuvuotoon, mutta Inpalla livedatassa lambda 1 jämähtäny 4,83 ja antoi myös vikakoodin siittä. Käsittääkseni näissä on vain pakosarjassa lambdat, ei katin jälkeen, eli kummasta pakosarjasta tämä lambda 1 löytyy. Onko suosituksia mistä saisi halvalla OE laatuisen lambdan, ei ihan ole varaa 250e tms laittaa boschiin marmorilta. Samalla myös olisi hyvä tietää mistä nuo imuvuotoja aiheuttavat letkut sun muut tingentangelit saisi, sama vaihtaa kaikki kun alkaa räpläämään.
                  Last edited by Taltsi; 28-05-2019, 16:59. Reason: asd

                  Comment

                  • Paperman77
                    BTCF Member
                    • Jun 2017
                    • 219
                    • Kuopio

                    Bmw e36 320i M50B20 NV.

                    Käytin leimalla ja päästöistä hylky! HC 351 tyhjäkäynnillä ja Co 0.7, kierroksilla HC 133 ja Co 1.0! Lambda ok! Kaikenlaisia imuvuotoja tuli korjailtua, tulpat vaihdettua ja korjaamolle testiin. Arvot edelleenkin samat! Vaihdoin uuden katalysaattorin, entinen oli todellakin entinen. Uusin myös lambda-anturin varmuden vuoksi. Arvot edelleen perseellään, HC putosi hyväksyttävälle tasolle, mutta CO huitelee edelleenkin tyhjäkäynnillä 0.5 ja kierroksilla 0.7! Pakokaasussa haisee lämpimänä hieman bensa, eli rikkaalla pyörii. Mahtaako imm olla tiensä päässä?
                    Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      Originally posted by Paperman77 View Post
                      Bmw e36 320i M50B20 NV.

                      Käytin leimalla ja päästöistä hylky! HC 351 tyhjäkäynnillä ja Co 0.7, kierroksilla HC 133 ja Co 1.0! Lambda ok! Kaikenlaisia imuvuotoja tuli korjailtua, tulpat vaihdettua ja korjaamolle testiin. Arvot edelleenkin samat! Vaihdoin uuden katalysaattorin, entinen oli todellakin entinen. Uusin myös lambda-anturin varmuden vuoksi. Arvot edelleen perseellään, HC putosi hyväksyttävälle tasolle, mutta CO huitelee edelleenkin tyhjäkäynnillä 0.5 ja kierroksilla 0.7! Pakokaasussa haisee lämpimänä hieman bensa, eli rikkaalla pyörii. Mahtaako imm olla tiensä päässä?
                      Vikakoodit ?

                      Comment

                      • Paperman77
                        BTCF Member
                        • Jun 2017
                        • 219
                        • Kuopio

                        Vikakoodeja en juuri pysty lukemaan, mutta äsken pikaisella mittauksella moottorin lämpötila-anturi on sökö ja boksissa joku virilastu!
                        Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Bansku View Post
                          M50b20nv, eli ilmeisesti ms40 ohjaamassa, kierroksia jättää korkealle mutta kytkintä painaessa laskee. Ei imuvuotoja, tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kun vanha jumi, vikakoodia antaa lambdanlämmityksestä, ei aiheuta toimenpiteitä tähän vikaan. Mutta nokka-akselinta, vikakoodi 84, herjaa myös, 4 eri tunnista kokeillut, uusi antaa samat arvot mitä vanha orkkis, johdot boksille ok, jättääkö muuta mahdollisuutta kuin että ecu paska?
                          E. Niin ja tosiaan alhaalta mehut hukassa ja muutenkin ponneton
                          Joskus itsekin ihmettelin kun diagnosoin kampianturivian mutta vikakoodin mukaan oli nokka-anturivika. Vikakoodithan tulee taulu koodi ja itse vikakoodi, jostain syystä tuolloin meni taulut sekaisin ja vikakoodin tulkinta oli väärin. Oireet sopii siihen kampianturivikaan.

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Taltsi View Post
                            M52B25, 323ti 2/1998

                            Tyhjäkäynnillä CO% 0,73, ja HC ppm 210. Eli näistä tulihylsy,ja tämähän nyt viittaisi imuvuotoon, mutta Inpalla livedatassa lambda 1 jämähtäny 4,83 ja antoi myös vikakoodin siittä. Käsittääkseni näissä on vain pakosarjassa lambdat, ei katin jälkeen, eli kummasta pakosarjasta tämä lambda 1 löytyy. Onko suosituksia mistä saisi halvalla OE laatuisen lambdan, ei ihan ole varaa 250e tms laittaa boschiin marmorilta. Samalla myös olisi hyvä tietää mistä nuo imuvuotoja aiheuttavat letkut sun muut tingentangelit saisi, sama vaihtaa kaikki kun alkaa räpläämään.
                            Ota toisen lambdan johto irti niin saat vikakoodin lambdan lämmityksestä siitä anturista joka on irti.

                            Itse ostin Motonetistä, alle satasen mutta oli puuhasarja ilman johtoa. On tuo toiminut mutta lambdat olis hyvä vaihtaa parina, uus lambda herää niin paljon aikaisemmin kuin vanha että siitäkin voi tulla pieniä käyntihäiriöitä lämpiämisvaiheessa. Ite olin pihi ja veivasin closed-looppiin siirtymisen myöhäisemmäksi jotta vanhempikin lambda ehtii mukaan.

                            Comment

                            • kp21121
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 240
                              • Tampere

                              Huomattavan paljon täällä M50B25 (Vanos) moottoreilla juurikin noita alavääntö- ja tyhjäkäyntiongelmia. Tuntuu vieläpä, ettei ratkaisua ole usein löytynyt tai siitä ei olla palattu raportoimaan.

                              Itselläni on selvittely menossa tuolla E34 puolella, joten en listaa ongelmanselvittelyä tässä uudestaan läpi. Mutta on tuo mielenkiintoinen "tyyppivika" vanhentuvissa yksilöissä. Itsellänikin meinaa auto sammua risteyksiin (juuri lämpimänä) kun taas valtatieajossa auto on hyvä kuin vuonna 2007. Parhaillaan odottelen varaosapakettia.

                              Comment

                              • shakes
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 2870
                                • Lahti

                                E34 525i 1995 & M50B25vanos

                                Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.

                                - Tulpat vaihdettu
                                - Puolat vaihdettu
                                - Kampuran tunnistin vaihdettu
                                - Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat

                                Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.

                                Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
                                E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                                E30 328i Projekti '88
                                E61 523i '08

                                EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎