memebuy23buy

Öljynvaihtoväli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • uijui
    replied
    Originally posted by Vesper View Post
    Mulla on, ja silti lähtee käyntiin ilman mitään esilämmitystä.
    Sillä säteilylämmittimellä voi heittää vesilintua.
    Nyt neljäs BMW alla, kaikki uutena hankittu ja ajan sillä, kuten aikaisemmillakin about 150tkm. Öjlyt vaihtuvat, kun kärry pyytää huoltoon,
    30-35tkm välein. Jälkikäyttöä en ole koskaan harrastanut enkä muitakaan 80-luvun poppakonsteja.
    Mitään ongelmia ei ole koneissa koskaan ollut noilla kilometreillä ja
    öljyäkään ei ole tarvinnut noilla vaihtoväleillä lisätä.

    Eli sama homma täällä, ensimmäistä kertaa Hemin kanssa
    samaa mieltä jossain asiassa.
    Millä säteilylämmittimellä, mulla on ainakin dieselissä letkulämmitin...150tkm nyt pitäs päästä melkein jopa ladalla ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post

    Kokonaiskustannukset tulevat olemaan kaikkineen jotain 7 tonnia...
    (tehdasuuskone joku 3800 euroa, jo maksettu turbo + uuden hommaaminen tilalle + työt jne.)
    OT: Kunpa näihin Bemarin rotteloihinkin saisi vaihtokonene noin halvalla!

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    Sulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.
    Mulla on, ja silti lähtee käyntiin ilman mitään esilämmitystä.
    Sillä säteilylämmittimellä voi heittää vesilintua.
    Nyt neljäs BMW alla, kaikki uutena hankittu ja ajan sillä, kuten aikaisemmillakin about 150tkm. Öjlyt vaihtuvat, kun kärry pyytää huoltoon,
    30-35tkm välein. Jälkikäyttöä en ole koskaan harrastanut enkä muitakaan 80-luvun poppakonsteja.
    Mitään ongelmia ei ole koneissa koskaan ollut noilla kilometreillä ja
    öljyäkään ei ole tarvinnut noilla vaihtoväleillä lisätä.

    Eli sama homma täällä, ensimmäistä kertaa Hemin kanssa
    samaa mieltä jossain asiassa.
    Last edited by Vesper; 17-12-2010, 20:42.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    Ette oo kuullut vaikka webastosta tai eberistä siellä? Hesan pommit siirtyy ajoissa ennen ongelmia maakuntiin ajoon.
    Ei tarvita, ku startataan kylmästä pari vuotta ja myydään nämä sitten halvalla sinne maakuntiin..

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Sitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.
    Ette oo kuullut vaikka webastosta tai eberistä siellä? Hesan pommit siirtyy ajoissa ennen ongelmia maakuntiin ajoon.

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    En silti sellaistakaan hierois käyntiin kolmenkympin pakkasesta.
    Sitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Ei, mulla on vaan 8 sylinteriä ja bensaa tankissa.
    Sen sain pääteltyä tuosta tekstistäs En silti sellaistakaan hierois käyntiin kolmenkympin pakkasesta.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    Sulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.

    Ei, mulla on vaan 8 sylinteriä ja bensaa tankissa.

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Itsellä ei ole moottorissa esilämmitystä. Eilen vaihdoin talveen hyvin soveltuvat öljyt(teboil diamond 5w40) ja niillä mentiin viime talvikin, pakkasta alimmillaan noin -35c. Mukavasti lähti käyntiin, ei naputtanut nostimet eikä mikään mukkaan ja öljynpaine valokin sammui heti. Oletan siis, että öljy teki tehtävänsä niinkuin laboratorio kokeet osoittavat ja voitelu toimi. Moottoria en tietenkään rasita edes lähtemällä hiljalleen liikkeelle ennen muutaman minutin joutokäyntiä
    Sulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Itsellä ei ole moottorissa esilämmitystä. Eilen vaihdoin talveen hyvin soveltuvat öljyt(teboil diamond 5w40) ja niillä mentiin viime talvikin, pakkasta alimmillaan noin -35c. Mukavasti lähti käyntiin, ei naputtanut nostimet eikä mikään mukkaan ja öljynpaine valokin sammui heti. Oletan siis, että öljy teki tehtävänsä niinkuin laboratorio kokeet osoittavat ja voitelu toimi. Moottoria en tietenkään rasita edes lähtemällä hiljalleen liikkeelle ennen muutaman minutin joutokäyntiä

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Meniköhän vähän yli tämä kommentti ?
    Ei pahasti

    On siinä asiaakin.... Mopo lähtee käsistä perjantai iltana parin huurteisen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    Kyllä, kone tykkää varsinkin kun se on suunniteltu lähtemään ilman lämmitystä (mitä sillä nyt tekisi) -30 kelistä tulille, ja joku hevimies vetää lämän tiskiin 3 sekkaa lähdön jälkeen. Stten kun tullaan parkkiin kaasupohjassa niin jarrutetaan starttinapilla (mitä sitä jarruja kuluttamaan, kun sammutetulla koneellakin voi jarruttaa). Juuri tämmöseen käyttöön ne nämä suunnitteli. Ja lämmöt nous välissä paskojen termarien vuoks ehkä viiteenkymmeneen asteeseen. Tällä taktiikalla karsinasta löytyy hyviä vaihdokkeja

    Ja itse ajan pitkää matkaa, en käynnistä autoa ilman esilämmitystä pakkasella, annan sen hetken lämmetä ennen ajoon lähtöä. Lämpösenä polen surutta kuin vierasta sikaa ja sammuttaessa annan käydä pienen hetken paikallaan. ja öljyt vaihtuu 20-30tkm välein. Kyllä ne tällä tavalla kestää pitkän vaihtovälin. Mutta vetelepä termarit paskana kaupunkiajo 30tkm samoilla öljyillä niin hyvä tulee.
    Meniköhän vähän yli tämä kommentti ?

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Pakkohan se on hemiä uskoa. Kaikki +200tkm ajetut longlife bemut ovat loisto-ostoksia. Ihan parasta mitä jobbarien karsinoista löytyy. Mitään vikaa ei löydy ja toimii kuin omega seamaster, isältä pojalle. Uskokoon ken tahtoo... Oma tutkimus on osoittanut hieman muuta.
    Kyllä, kone tykkää varsinkin kun se on suunniteltu lähtemään ilman lämmitystä (mitä sillä nyt tekisi) -30 kelistä tulille, ja joku hevimies vetää lämän tiskiin 3 sekkaa lähdön jälkeen. Stten kun tullaan parkkiin kaasupohjassa niin jarrutetaan starttinapilla (mitä sitä jarruja kuluttamaan, kun sammutetulla koneellakin voi jarruttaa). Juuri tämmöseen käyttöön ne nämä suunnitteli. Ja lämmöt nous välissä paskojen termarien vuoks ehkä viiteenkymmeneen asteeseen. Tällä taktiikalla karsinasta löytyy hyviä vaihdokkeja

    Ja itse ajan pitkää matkaa, en käynnistä autoa ilman esilämmitystä pakkasella, annan sen hetken lämmetä ennen ajoon lähtöä. Lämpösenä polen surutta kuin vierasta sikaa ja sammuttaessa annan käydä pienen hetken paikallaan. ja öljyt vaihtuu 20-30tkm välein. Kyllä ne tällä tavalla kestää pitkän vaihtovälin. Mutta vetelepä termarit paskana kaupunkiajo 30tkm samoilla öljyillä niin hyvä tulee.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Pakkohan se on hemiä uskoa. Kaikki +200tkm ajetut longlife bemut ovat loisto-ostoksia. Ihan parasta mitä jobbarien karsinoista löytyy. Mitään vikaa ei löydy ja toimii kuin omega seamaster, isältä pojalle. Uskokoon ken tahtoo... Oma tutkimus on osoittanut hieman muuta.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Ensimmäisen kerran sanon sen:

    Hemin kanssa samaa mieltä

    Leave a comment:

Working...
X