M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • liha_ville
    BTCF Member
    • Feb 2009
    • 1417
    • Karstula/JKL

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Siis lohko kamoineen vai pelkät liikkuvat? Jos lohko+liikkuvat, niin voit sää sen kannen siihen pultata päälle kiinni, mutta tuplavanoksellisessa on erilainen vesikierto, mitä sinkkuvanos m52:ssa ja m50:ssä. Mää en nyt muista tarkkaan miten se periaatteeltaan eroaa. Mutta ensinnäkin se näkyy siinä, että tuplavanos lohkossa on iso vesikanava lohkon kyljessä ja sinkkuvanoksellisessa se puuttuu kokonaan. Lisäksi sinkkuvanoksellisessa on kannentiivisteessä etupäässä pienemmät reijät vesikierrolle, mitä takapäässä. Täten vesi saadaan kiertämään paremmin koneen takaosassa. Tuplavanoksellisen kannentiivisteessä ne kaikki reijät on isoja ja samankokoisia. Ilmeisesti veden kierto koneen takapäätyyn on tehty eri tavalla. En tiedä miten sekaisin vesikierto menee näiden ristisiitoksessa. Lisäksi kaikki vesikanavat on hieman eri kohdissa tuplavanos ja sinkkuvanos koneissa.

    TU kannentiiviste:


    sinkkuvanos tiiviste:


    Tuplavanoksen liikkuvien sijoituksessa sinkkuvanos kannen ja lohkon kanssa ei pitäs olla ongelmaa. Kampuran takapäässä on se triggeripyörä, mutta antaa olla. Ei taida haitata siellä sisällä.
    Kiitos tästä.
    Teen niin että puran tuosta tuplavanos lohkosta m52n sinkkuvanos lohkoon liikkuvat osat eli sit pitäis käydä kaikki suoraan. Tuleepahan sit vaihettua samalla kaikki laakerit ja männänrenkaat
    e60 M5 Supercharger

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      Ei kellään olis kokemusta miten vanoksen liikerataa rajotetaan ??

      Olis tulossa 262/10,5 nostonen nokka imupuolelle+Vanos ja nyt alko jännittää että tuleeko mäntäohjaus venttiilillle.

      Vakio M52B25 mäntä tulee 0.20-mitä tosta nyt joudutaan ottamaan oikastessa pois dekin alle eli varmaanki menee periaatteessa tasan,vakiotiivarilla ja venoilla kasataan.

      Muutenki noista ajotuksista teetetyillä nokilla.
      Paljonko venttiilillä pitäs olla hutia mäntä YKK:ssa ? Imu ja pako ?
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1145
        • Tornio

        m54b30 hiluista

        Kertokaahan joku viisaampi,eli m54b30 kampura,kanget+ männät m50 lohkoon,niin mitkä männän renkaat sinne voi laittaa?

        Miten tuolla kompinaatiolla,tuleeko mäntä dekin yli?,ja mikä kansitiiviste sinne pitää laittaa?

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by Osku View Post
          Ei kellään olis kokemusta miten vanoksen liikerataa rajotetaan ??
          Prikkoja vaan väliin, säätövarahan perustuu koneen pituussuuntaiseen liikkeeseen ja sitä rajoittamalla säätö vähenee.

          Olis tulossa 262/10,5 nostonen nokka imupuolelle+Vanos ja nyt alko jännittää että tuleeko mäntäohjaus venttiilillle.

          Vakio M52B25 mäntä tulee 0.20-mitä tosta nyt joudutaan ottamaan oikastessa pois dekin alle eli varmaanki menee periaatteessa tasan,vakiotiivarilla ja venoilla kasataan.

          Muutenki noista ajotuksista teetetyillä nokilla.
          Paljonko venttiilillä pitäs olla hutia mäntä YKK:ssa ? Imu ja pako ?
          Siis ihan sama nokan ajoitus rajoitit vanoksen liikettä tai et, vanoksesta kaikki ennakko peliin ja venttiilit niin lähelle mäntää kuin haluaa. Imuventtiilille ei periaatteessa tarvitse jättää yhtään varmuusvaraa mutta lähin mäntäkosketuskohta ei ole ykk:ssa vaan reilut kymmenkunta astetta sen jälkeen. Pakopuolella pari milliä on ihan hyvä vara, vähemmilläkin on tehty mutta venttiilin taipumisvaara on aina olemassa, varsinkin jos on painava hydraulinen välyksentasaus riesana. Ja siis venttiili-mäntäkosketus ei ole kuin ajoituskysmys tuplanokkaisessa koneessa, yksinokkaisessa pitää asiaa miettiä enemmänkin.....

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3180
            • 47200

            Originally posted by afafaf View Post
            Kertokaahan joku viisaampi,eli m54b30 kampura,kanget+ männät m50 lohkoon,niin mitkä männän renkaat sinne voi laittaa?
            Kyllä, juuri noin. Renkaat m50 koneesta, ilmeisesti vanoskoneesta käy? kun mulla ei käyny mitkään renkaat kun on nonvanos nii tökkäsin m54 renkaat ja nyt pöllyttää olppää

            Originally posted by afafaf View Post
            Miten tuolla kompinaatiolla,tuleeko mäntä dekin yli?,ja mikä kansitiiviste sinne pitää laittaa?
            Männät jää himpun dekin alle/suht tasan. Vakiopahvin pistin ja rutut on siellä 10.2 muistaakseni. Ei pääse ottamaan venttiilit mäntiin vaikka ei ole pahviakaan paikallaan, kokeilin meinaan vakio nokilla..

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1145
              • Tornio

              Originally posted by pazq View Post
              Kyllä, juuri noin. Renkaat m50 koneesta, ilmeisesti vanoskoneesta käy? kun mulla ei käyny mitkään renkaat kun on nonvanos nii tökkäsin m54 renkaat ja nyt pöllyttää olppää


              Männät jää himpun dekin alle/suht tasan. Vakiopahvin pistin ja rutut on siellä 10.2 muistaakseni. Ei pääse ottamaan venttiilit mäntiin vaikka ei ole pahviakaan paikallaan, kokeilin meinaan vakio nokilla..
              Eli ihan bolt on kuiteski..mikä moottorin ohjaus sulla on?saakohan tuota laitosta pelaamaan vakio motronicilla+ isommilla suuttimilla

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3180
                • 47200

                Vakio on boksi ja takana joku 15tkm ajoa. Suuttimet on himpun isommat. Pelaa se perusajossa ja runtuakin kestää antaa sen mitä kone laulaa Mulla on joku humppaus tossa satunnaisesti kun antaa jenkaa niin tyhjäkäynti seilaa hetken, ja kylmänä ei pysy käynnissä muutankun kaasun kanssa koska tukehtuu (kylmärikastuksesta johtuvaa?). En oo jaksanu käydä säädättämässä boksia tolle kokoonpanolle kun en ole varma johtuuko tosta boksista toi seilaaminen välillä. Vois olla ettei se ymmärrä sitä isompaa ilman tarvetta ja koittaa vaan säätää sitä kohilleen?!? :think Imuvuotoja ei pitäis olla ja lambda on uusi bossilainen. Toki voi joku anturivikakin olla....kesällä kuitenkin kdfi:n hommaan tuohon kun vaihtuu nokat, peltisatsi/putkisto, suuttimet ja m-renkaat/koko männät jos löytyy sopivat.

                Muutaman min käytön jälkeen pelaa kyllä ihan hienosti poislukien satunnaista humppailua.

                Comment

                • JHo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 297
                  • Vihanti

                  Käykö m50b25tu/m50b25 ilman vanosta lohkon päälle m52b28 kansi? Tarkoituksena olisi vaihtaa alulohkon tilalle tuo rautalohko. Muut osat tulisi m52:sta paitsi männät olisi 25tu:sta. Onko tuosa muita esteitä?
                  Last edited by JHo; 10-04-2014, 16:44.
                  F87&E28

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1145
                    • Tornio

                    Originally posted by pazq View Post
                    Vakio on boksi ja takana joku 15tkm ajoa. Suuttimet on himpun isommat. Pelaa se perusajossa ja runtuakin kestää antaa sen mitä kone laulaa Mulla on joku humppaus tossa satunnaisesti kun antaa jenkaa niin tyhjäkäynti seilaa hetken, ja kylmänä ei pysy käynnissä muutankun kaasun kanssa koska tukehtuu (kylmärikastuksesta johtuvaa?). En oo jaksanu käydä säädättämässä boksia tolle kokoonpanolle kun en ole varma johtuuko tosta boksista toi seilaaminen välillä. Vois olla ettei se ymmärrä sitä isompaa ilman tarvetta ja koittaa vaan säätää sitä kohilleen?!? :think Imuvuotoja ei pitäis olla ja lambda on uusi bossilainen. Toki voi joku anturivikakin olla....kesällä kuitenkin kdfi:n hommaan tuohon kun vaihtuu nokat, peltisatsi/putkisto, suuttimet ja m-renkaat/koko männät jos löytyy sopivat.

                    Muutaman min käytön jälkeen pelaa kyllä ihan hienosti poislukien satunnaista humppailua.
                    No onko siinä vetoja,onko vaivan arvostajos vr. 75mm kampuraan..mietin nyt joko m52b28 kampuraa tai tuota m54b30..

                    Mitenkähän tuo ölppäpumpun akselin kans,oon lukenu kauhutarinoita siitä,sulla nyt kuiten on ilmeisesti pysyny pumppu yhtenä kappaleena..

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3180
                      • 47200

                      Noo, on tossa vääntöä melkosesti enemmän ja kaverilla on tommonen 2.8 ja se jää vedossa. Ö-pumppu itteäkin askarruttaa mutta on se kestäny ihan hienosti vaikka "käsimomenttiin" sen käänsin, eli niin tiukalle kun vaan uskalsi. Samalla vaivallahan se 3litraseksi tulee kun 2.8..On vaivan arvoista todellakin. Soppaakaan ei mene desiäkään enempää kun on mukavasti tuota vääntöäkin ennemmin vähempi menee

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        Originally posted by JHo View Post
                        Käykö m50b25tu/m50b25 ilman vanosta lohkon päälle m52b28 kansi? Tarkoituksena olisi vaihtaa alulohkon tilalle tuo rautalohko. Muut osat tulisi m52:sta paitsi männät olisi 25tu:sta. Onko tuosa muita esteitä?
                        Juu sinne vaa!! Topikin LUKEMALLA on speksattu kaikki erot noiden kaikkien koneiden välillä....
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1145
                          • Tornio

                          Onko nuita m54b30 kampuroita kahen mittasia?ku jenkien myyntiilmojen mukaan puhutaan m54 ja s52 akseleista..onkos tuo sitte joku isolohko akseli ?vai onko aina m54b30 akseli sopiva m50 lohkoon?
                          Sitte on vastaan tullu long ja short lohko?vai meinaako ne lohko korkeutta?vai..
                          En tiä oliko tyhmä kysymys,mut ei viittis turhaan tilata väärää akselia.
                          Last edited by afafaf; 11-04-2014, 20:19.

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1145
                            • Tornio

                            M54b30 männänrenkaiden leveys,osaisko joku heittää renkaiden mitat,mistä löydän oikeat valulohkon renkaat m54 mäntään,m50b25 vanos koneestako?

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              M54B30-renkaat on 1.2, 1.5 ja 2.0 mm. Et löydä fiksusti renkaita rautalohkoa varten. Ja noi M54-renkaat maksaa ebayssakin 180 €/sarja. Itelle arvelin laittaa M52-renkaat noihin mäntiin, kun sorvaa vaan ylimmän uran sopivaks. Sit ovat 1.5, 1.5 ja 2.0 mm ja huomattavasti edullisemmin.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2564
                                • .

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                M54B30-renkaat on 1.2, 1.5 ja 2.0 mm. Et löydä fiksusti renkaita rautalohkoa varten. Ja noi M54-renkaat maksaa ebayssakin 180 €/sarja. Itelle arvelin laittaa M52-renkaat noihin mäntiin, kun sorvaa vaan ylimmän uran sopivaks. Sit ovat 1.5, 1.5 ja 2.0 mm ja huomattavasti edullisemmin.
                                Onko M54:n ja M52tu:n sylintereillä/putkilla jotain eroa?

                                Itse olen vahvasti siinä uskossa, että M52tu:ssa on teräs-/rautaputket ja samat renkaat kuin m50-moottoreissa. Eli jos lohkoissa/putkissa ei eroa ole, niin M54:n renkaat toimivat valurautalohkossa siinä kuin M52tu:n renkaatkin. BMWFans tms. ei eroa/yhtäläisyyttä kerro, koska lohko myydään mäntineen ja nehän ovat tietysti erit em. moottoreissa.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X