Originally posted by Juchelius
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Pazi88 View Postmuistaakseni s50us koneessa on samat suuttimet, eli se 240 pitäs ainakin niillä irti saada. Taitaa kyllä olla melkosen rajoilla jo siinä vaiheessa.Last edited by Juchelius; 15-01-2014, 12:46.1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
M3 suuttimet tais olla 285cc ja niillähän pääsee jo aika kauas vaparina. Nokat vaihtoon ja asteita sinne 265-280 väliin ja nostoa sitten sen verran että vakio nostajat vielä riittää, eli johonkin 10.5mm tietämille tai vähän alle. Peltisarja ja putkisto mahdollisesti jo alkaa olemaan ajankohtaisia ja se säädettävä boksi. Moni noita läppiksiä alkaa huutamaan heti mutta ei niistä juurikaan apuja ole tehon kannalta vaan ennemminkin se kaasuun vastaavuus paranee. Toki niillä läppiksillä sais tuon ohjauksen map:n kautta hoidettua ja pääsis eroon tuosta massa/määrämittarista ja suodattimet heti läppien jälkeen..Kokeilemallahan kaikki selviää mutta itse aattelin mennä vakio imusarjalla sinne 240-250hv nurkille ensikesänä. Ruttuja vaan tarpeeksi, nostoa + asteita riittävästi ja moottorin ohjaus kuntoon niin eiköhän aleta olla jo lähellä :think Sittenhän sen näkee kuin äijän käy..
eikös se ollut joku "raaka" sääntö että 500cc suutin = ~100hv/syl.?!?!?
Comment
-
-
M50B25 vanos olis mielessä stroukata, tämän säikeen innottamana.
Vanhassa kun jakopää rapisee ja vettä vähän katoaa.
Löytyy parikin ylimääräistä M50B25 vanos konetta, ja M52B28 akseli, kanget ja männät.Tuplavanos M52B28 kansikin on, sillä kuitenkaan tuskin tässä mitään tekee....
Tavoitteena olisi vain lisätä lähinnä alavääntöä, laite kun on 525 IX ja matikki.
Meneekö tuo akseli M50 lohkoon "heittämällä", vai joutuuko jotain kaivertamaan?
Onko tulevaisuutta vakiosuuttimilla vai onko parempi hakea isommat?
Laitanko M50 vanos männät vai M52?
Kaikki aiheeseen liittyvä tieto ja teoriakin on tervetullutta.Last edited by jarin; 22-01-2014, 19:55.
Comment
-
-
Originally posted by jarin View PostMeneekö tuo akseli M50 lohkoon "heittämällä", vai joutuuko jotain kaivertamaan?
Originally posted by jarin View PostLaitanko M50 vanos männät vai M52?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostEi mene, vanha ensin pois ja sitten vasta varovasti pudotat sen sinne uusilla laakereilla, tietty
Originally posted by Dunky View PostNo kumpia itse veikkaisitLast edited by jarin; 22-01-2014, 22:07.
Comment
-
-
Originally posted by _"Johtaja"_ View PostHieman kun luet vaikka tätä topikkia niin noita kysymyksiä tuskin olisi tarvittu. Taas kerran.
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostEi oo ollu juttua m57 kampurasta? ei käy mitenkään?Originally posted by ruupanen View PostOnkos porukka tehnyt stoukki koneita M57D30 kampuralla?
Rautalohkoon ois tarkotus kasailla ja käytettävissä olisi M50B25 non vanos veivit & männät, tai toki myös nykyisen koneen M52B25 veivit & männät.
Millä Bmw:n männillä / veivillä fixuin tehdä?
Edit: ja kireä vaparikone siis haaveissa.Originally posted by pazq View PostTiiäkkö oon tässä miettinyt ihan samaa. On tuo vakio m50 sen verran laiska että vääntöä kaipaisi ja kovasti. Eikös tällä m57 kampuralla tulis 3.2 litranen jos ihan oikein muistelen? Kyllähän sieltä sen 330-360hv pitäisi olla "helposti" otettavissa :thinkOriginally posted by _"Johtaja"_ View PostEikös vakioporauksella tulis 3 Litrane ja sit 86mm porauksella n. 3.2Litrane :think
Tietty tohon kampuraan joutuu tekemään sorvilla sovitteen etupäähän, mutta edukkaasti kyl saatavilla iha purkaamoillaki.Originally posted by pazq View PostNo näinhän se taisikin olla. Taas liikaa numeroita vilkkuu päässä kun eri koneista taas kaikkea tietoa kaivanut kerralla. Omaa puhallin m10:ä pitäis alkaa rassaamaan sinne 500-550hv nurkille ja sitten tota m50:n stroukkausta ja sit vielä kaverin jokkis fjoordiin kaipaa mäntää ja huhhuh...Jää varmaan kaikki vielä tekemättä kun tarpeeks tulee hommaa
Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by jarin View PostKas, tuota en olisi älynnytkään, olisi tullut ahdasta, Kiitos
En harrasta veikkausta enkä lottoakaan, molempia ymmärtääkseni on käytetty?
Jos oot tekemässä M50B28 mosaa niin B28:n rojut vaan sisään...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostEn mä vittuillut mitenkään, tai en ainakaan tarkoittanut niin
Jos oot tekemässä M50B28 mosaa niin B28:n rojut vaan sisään...
11:1 ruttua ja vanosmallin männissä on isommat öljyrenkaat ku m52 männissä.
Ihan muuten vaa kysymys,kuuluuko tossa m52 lohkossa olla valurautaset laakeripukin puolikkaat ?
Tota m57 dieselin kampea M50lohkossa :think
ei oikeen löydy ulkomailtakaan juttua,ja onhan se varmaanki vähä tasapainotettava tarkasti jos meinaa kierrättää konetta enemmänkin..
Ja mun veikkaus liittyy stefan holkin pituuteen tai jakopää rattaan syvyyteen..
TÄSTÄ LINKISTÄ
Vastauksia kysymyksiin mitkä veivit,männät yms osat.Last edited by Osku; 28-01-2014, 07:25.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by jokuuu View Postm57 kampiakselia ei kannata suunnitella m50 koneesseen. Kampiakselin nokka on liian suuri halkaisialtaan joten m50 vakio ketjurattaassa ei riittä koneistus vara. Joutuisi tekemään nokalle ja kampiakselille uudet rattaat ja jostain vielä pitempi ketju niille niin sen saisi laitettua m50 koneeseen.:thinkOriginally posted by Joma View PostEi oo ollu juttua m57 kampurasta? ei käy mitenkään?
Kannen suunnitelma
-Vanos kansi (6mm venavarret),tarkistus tasopinnan oikasu jnejne
-NV imunokka 240/9,7 pakopuolelle sorvis 2mm pois
-Hiottu vakio m50tu imu 228 9,0,saa kuulemma 1.0mm lisää nostoa ja n.12astetta lisää perusympyrää pienentämällä tosta tulisi siis 240/10
-TuplaVenttiili jouset NV kannesta ja niihin omavalmiste retainerit.
-Nokkapukit ja nostimet mallia M50NV
Toimiiko imunokka vakioajotuksella ja pakopuolelle 1mm YKK:ssa auki ?Last edited by Osku; 29-01-2014, 09:07.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
Comment