Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11171
    • Oulu

    Venttilit saman kokoset, mutta varsi se 6mm versio. Taitaa kylläkin olla 6mm m50tu:ssakin. Lisäksi jouset ja nostajat on pienemmät, mitä m50:ssä ja sitäkautta nokkapukitkin erilaiset.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Juchelius
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 298
      • Oulu

      Ei nyt tarttunut silmään oliko joku jo kysellyt tästä kombinaatiosta. Haaveilussa olisi kestävää vapariviritystä M52:selle.

      Mitkä puristukset tulee koneeseen, jos m52 lohkoon laittaa M54b30 kampuran, kanget ja männät?
      ahtaminen ei ole suunnitelmissa, joten pikkuisen korkeammasta puritukseta ei olisi haittaa.
      Last edited by Juchelius; 18-12-2013, 10:03.
      1985 e30 320i Baur Cabriolet
      1995 328 ex ratakikkare

      Comment

      • tuRbo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 297

        löyty jo.
        Last edited by tuRbo; 01-01-2014, 19:24.
        e30 325i M-tech II

        Comment

        • Joma
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1319
          • Masku

          Mites toi tu kannen ohjaus megalla, onko mitään hyötyä vanoksista jos mennään megalla vai parempi ilman, nokat vakiot.

          reilu 3l alakerralla, ja jonkinlaista tekohengitystä mielessä.
          E30 M52b28 M122h Amme
          E28 x monta
          E23 728i Ministeri
          E10 1600-2 Garret

          VW LT50 Huoltoajoneuvo
          HD lapio jätskikruiseri

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3410
            • Kotka

            Originally posted by Juchelius View Post
            Ei nyt tarttunut silmään oliko joku jo kysellyt tästä kombinaatiosta. Haaveilussa olisi kestävää vapariviritystä M52:selle.

            Mitkä puristukset tulee koneeseen, jos m52 lohkoon laittaa M54b30 kampuran, kanget ja männät?
            ahtaminen ei ole suunnitelmissa, joten pikkuisen korkeammasta puritukseta ei olisi haittaa.
            Sama kokoonpano tulossa itelle. Höyläämättömässä lohkossa puristusten pitäisi asettua kympin pintaan. Lähteistä riippuen olen löytänyt lukuja 9,8 - 10,2. En ole itse vielä tarkistanut asiaa mittaamalla. Tossa jotakin asiaa:

            Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


            Kolmelitrasen sisuskaluja voi pitää aavistuksen kyseenalaisina, jos tavoitteena on ehdoton kestävyys, koska kampisuhde menee huonommaksi, kuin M52B28:ssa ja johtaa vääntövärinöihin. Erityisesti kierrätettäessä saattaa tulla murheita öljypumpun kanssa. Ketjupyörän mutteri ei tahdo pysyä kiinni riippumatta millä sen lukitsee, mutta siihenkin löytyy kyllä ratkaisut. Kaivelen vähän lisää dataa omista arkistoista, kunhan kerkiän.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              Öljypumpun mutteri pysyy kyllä kiinni, kun hitsaa sen yhdeltä kantilta rattaan pintaan kiinni.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3410
                • Kotka

                Originally posted by O-Peksi View Post
                Öljypumpun mutteri pysyy kyllä kiinni, kun hitsaa sen yhdeltä kantilta rattaan pintaan kiinni.
                Kyllä. Sit menee vaan seuraavaksi öljypumpun akseli poikki. Tai sellasia kokemuksia olen lukenut. Taitaa kyllä koskea enemmän 330i ratapelejä, joita kierrätetään jatkuvasti yli kuuden tonnin. Tarkotus olis ittellä oikasta öljypumpun runkoa pikkasen ja koneistuttaa uus laipallinen akseli, johon ratas tulee kolmella ruuvilla kiinni mutterin sijasta. Turhaa? Overkill? Ehkä.

                Vastaavasti modattuja pumppuja saa ostaa jenkeistä eräältä E46-harrastajalta muistaakseni n. 400 dollarin hintaan, eikä niitä kai vielä oo saatu rikki ratavehkeissäkään. Suomeen toimitettuna taitaisi vaan tulla aika hinnakas pumppu. BMW Motorsport taitaa myydä jotain n. Tuhannen euron hintasta Motorsport-öljypumppua.
                Last edited by Skarpa; 02-01-2014, 15:43.
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  Myyntipuheita nuo katkenneet akselit
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3410
                    • Kotka

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Myyntipuheita nuo katkenneet akselit
                    Saattaapi olla ja saattaa olla, ettei ongelma ole relevantti normi katuautossa, mutta saatan silti askarrella tollasen öljypumpun ihan mielenkiinnosta.



                    Modattu öljypumppu


                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Juchelius
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 298
                      • Oulu

                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Sama kokoonpano tulossa itelle. Höyläämättömässä lohkossa puristusten pitäisi asettua kympin pintaan. Lähteistä riippuen olen löytänyt lukuja 9,8 - 10,2. En ole itse vielä tarkistanut asiaa mittaamalla. Tossa jotakin asiaa:

                      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                      Kolmelitrasen sisuskaluja voi pitää aavistuksen kyseenalaisina, jos tavoitteena on ehdoton kestävyys, koska kampisuhde menee huonommaksi, kuin M52B28:ssa ja johtaa vääntövärinöihin. Erityisesti kierrätettäessä saattaa tulla murheita öljypumpun kanssa. Ketjupyörän mutteri ei tahdo pysyä kiinni riippumatta millä sen lukitsee, mutta siihenkin löytyy kyllä ratkaisut. Kaivelen vähän lisää dataa omista arkistoista, kunhan kerkiän.
                      No tähän ongelmaan en ollut törmännyt. Oma auto on kesällä rata-ajossa eli kierroksia käytetään ja rajoitin on nostettu 7k. Stroukkaus ei vielä ole ajankohtainen mutta ajatus on että sitten kun tekee niin tekisi kunnolla.
                      Saattaapi olla ja saattaa olla, ettei ongelma ole relevantti normi katuautossa, mutta saatan silti askarrella tollasen öljypumpun ihan mielenkiinnosta.
                      Jos sulla mielenkiinto riittää, voisit tehdä toisenkin. Tuollahan ongelma on ratkaistu.
                      Last edited by Juchelius; 06-01-2014, 10:49.
                      1985 e30 320i Baur Cabriolet
                      1995 328 ex ratakikkare

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3410
                        • Kotka

                        Originally posted by Juchelius View Post
                        No tähän ongelmaan en ollut törmännyt. Oma auto on kesällä rata-ajossa eli kierroksia käytetään ja rajoitin on nostettu 7k. Stroukkaus ei vielä ole ajankohtainen mutta ajatus on että sitten kun tekee niin tekisi kunnolla.

                        Jos sulla mielenkiinto riittää, voisit tehdä toisenkin. Tuollahan ongelma on ratkaistu.
                        Kattoo nyt missä vaiheessa pääsen siihen hommaan kiinni. Koriprojekti on tällä hetkellä meneillään ja kun se on valmis, panen auton ajoon vanhalla koneella. Sitten ruvetaan ihmettelemään uutta moottoria budjetin ja aikataulun mukaan.

                        Kysymys:
                        M50B25 non-vanos imunokan speksit ovat 240/9,7. Mitkä ovat M50B20 imunokan tiedot? En löytänyt asiasta oikein luotettavan oloista tietoa. Pystyykö M50B20 imunokkaa hyödyntämään pakonokkana M50/M52 sinkkuvanoskoneessa?

                        Suunnitelmissa on pyörinyt seuraavanlainen kombinaatio vaparikoneeseen:
                        Lohko ja kansi: M52B28 single-vanos
                        Imunokka: M54B30? (240/9,7)
                        Pakonokka: M50 n-v imunokka (240/9,7)
                        Alakerta: M54B30
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11171
                          • Oulu

                          non vanos m50b20 ja m50b25 imunokat on minun tutkimuksen mukaan samoilla spekseillä. Se päätyneliö jolla ajotus katsotaan on vain eri asennossa. Ei siis mitään merkitystä ko. käytössä, kun muutenkin joutuu kellolla katsomaan ajotuksen. Mulle itelle tulossa nimenomaan tuo m50b20 imunokka pakonokaksi ja sen verran mittasin että nosto on ainakin tuo 9,7.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3410
                            • Kotka

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            non vanos m50b20 ja m50b25 imunokat on minun tutkimuksen mukaan samoilla spekseillä. Se päätyneliö jolla ajotus katsotaan on vain eri asennossa. Ei siis mitään merkitystä ko. käytössä, kun muutenkin joutuu kellolla katsomaan ajotuksen. Mulle itelle tulossa nimenomaan tuo m50b20 imunokka pakonokaksi ja sen verran mittasin että nosto on ainakin tuo 9,7.
                            Ok, kiitoksia. Tuon suuntaisia vihjeitä löysinkin kaivelemalla, mutta tämä varmisti asian.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • Tar-3
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 13
                              • Rovaniemi

                              Vapari vai turbottaa?

                              Ite suunnittelemassa N-V 2,5l M50 stroukkausta vaparina tällä hetkellä. Mahdollisuus myöhemmin turbottaa toi e34 kunhan rahatilanne paranee kun valmistuu asentajaksi

                              Ite suunnittelin seuraavaa
                              -M52B28 kampiakseli
                              -M50B25 veivit
                              -M52B28 männät
                              -M50B25 männänrenkaat
                              Ja muutenkin kaikki kuluvat osat vaihtaa.

                              Onko kukaan tähän kombinaatioon vaihtanut M52B28 imusarjaa ja suuttimia? Meneekö suoraan?

                              Entä mimmosta kombinaatiota turbotukseen kun pitää laskea puristuksia? Luin kuiten koko threadin läpi mutta ei nyt jäänyt mitään päähän:think

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3410
                                • Kotka

                                Originally posted by Tar-3 View Post
                                Ite suunnittelemassa N-V 2,5l M50 stroukkausta vaparina tällä hetkellä. Mahdollisuus myöhemmin turbottaa toi e34 kunhan rahatilanne paranee kun valmistuu asentajaksi

                                Ite suunnittelin seuraavaa
                                -M52B28 kampiakseli
                                -M50B25 veivit
                                -M52B28 männät
                                -M50B25 männänrenkaat
                                Ja muutenkin kaikki kuluvat osat vaihtaa.

                                Onko kukaan tähän kombinaatioon vaihtanut M52B28 imusarjaa ja suuttimia? Meneekö suoraan?

                                Entä mimmosta kombinaatiota turbotukseen kun pitää laskea puristuksia? Luin kuiten koko threadin läpi mutta ei nyt jäänyt mitään päähän:think
                                Pitäis olla toimiva kombinaatio. Männänrenkaista en oo ihan satavarma, kun ei oo tarvinu perehtyä niihin. M52B28 imusarja on virtauspinta-alaltaan pienempi ja pidempikanavainen kuin M50B25 imusarja. M52B28 imusarja tarjoaa enemmän alavääntöä, mutta vähän vähemmän vetoa yläkierroksilla kuin M50B25 imusarja. Siksi imusarjoja vaihdetaan yleensä toisinpäin virityksen toivossa.

                                M52B28 imusarja pitäisi olla sovitettavissa M50:in kylkeen pienillä muutoksilla. M50 imusarjan sovittamisesta M52 kylkeen on paljon asiaa foorumilla. Lueskele niitä ohjeita, niin niistä pitäisi päästä aika hyvin kiinni siihen, mitä tarvii tehdä päinvastaiseen operaatioon. Kaasuläpän tiivisteen kanssa joutuu tekemään jonkun pikkujipon. M50:issä tiivisteura on imusarjassa ja M52:ssa taas kaasuläpän rungossa. Jos naitat M50 kaasuläpän ja M52 imusarjan, ei kummassakaan ole tiivisteuraa. Väliin voisi esim. tehdä levyn, jossa on tiivisteura molemmilla puolilla.

                                Henkilökohtaista kokemusta turbovehkeistä ei ole. Jos kasaat koneen ensin vaparina, ei puristuksia varmasti kannata laskea nyt. Tulee vaan paha mieli kun ei ole koneessa tenkua. Jos haluat tehdä niin myöhemmin, niin mäntiä vaihtamalla se varmaankin hoituu parhaiten. Kiertokankiahan ei mielellään lyhennetä. Sen suuntaisia kommentteja olen kuitenkin lueskellut, että korkeammat puristukset turbokoneessakaan eivät ole haitaksi, kunhan moottorinohjaus + kaikki muu on kunnossa, että kone ei pääse nakuttelemaan. Etanoliakin kannattanee harkita turbokäyttöön.
                                Last edited by Skarpa; 09-01-2014, 10:43.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎