Venttilit saman kokoset, mutta varsi se 6mm versio. Taitaa kylläkin olla 6mm m50tu:ssakin. Lisäksi jouset ja nostajat on pienemmät, mitä m50:ssä ja sitäkautta nokkapukitkin erilaiset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Ei nyt tarttunut silmään oliko joku jo kysellyt tästä kombinaatiosta. Haaveilussa olisi kestävää vapariviritystä M52:selle.
Mitkä puristukset tulee koneeseen, jos m52 lohkoon laittaa M54b30 kampuran, kanget ja männät?
ahtaminen ei ole suunnitelmissa, joten pikkuisen korkeammasta puritukseta ei olisi haittaa.Last edited by Juchelius; 18-12-2013, 10:03.1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
Mites toi tu kannen ohjaus megalla, onko mitään hyötyä vanoksista jos mennään megalla vai parempi ilman, nokat vakiot.
reilu 3l alakerralla, ja jonkinlaista tekohengitystä mielessä.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Juchelius View PostEi nyt tarttunut silmään oliko joku jo kysellyt tästä kombinaatiosta. Haaveilussa olisi kestävää vapariviritystä M52:selle.
Mitkä puristukset tulee koneeseen, jos m52 lohkoon laittaa M54b30 kampuran, kanget ja männät?
ahtaminen ei ole suunnitelmissa, joten pikkuisen korkeammasta puritukseta ei olisi haittaa.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Kolmelitrasen sisuskaluja voi pitää aavistuksen kyseenalaisina, jos tavoitteena on ehdoton kestävyys, koska kampisuhde menee huonommaksi, kuin M52B28:ssa ja johtaa vääntövärinöihin. Erityisesti kierrätettäessä saattaa tulla murheita öljypumpun kanssa. Ketjupyörän mutteri ei tahdo pysyä kiinni riippumatta millä sen lukitsee, mutta siihenkin löytyy kyllä ratkaisut. Kaivelen vähän lisää dataa omista arkistoista, kunhan kerkiän.
Comment
-
-
Öljypumpun mutteri pysyy kyllä kiinni, kun hitsaa sen yhdeltä kantilta rattaan pintaan kiinni.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostÖljypumpun mutteri pysyy kyllä kiinni, kun hitsaa sen yhdeltä kantilta rattaan pintaan kiinni.
Vastaavasti modattuja pumppuja saa ostaa jenkeistä eräältä E46-harrastajalta muistaakseni n. 400 dollarin hintaan, eikä niitä kai vielä oo saatu rikki ratavehkeissäkään. Suomeen toimitettuna taitaisi vaan tulla aika hinnakas pumppu. BMW Motorsport taitaa myydä jotain n. Tuhannen euron hintasta Motorsport-öljypumppua.Last edited by Skarpa; 02-01-2014, 15:43.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostMyyntipuheita nuo katkenneet akselit
Modattu öljypumppu
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostSama kokoonpano tulossa itelle. Höyläämättömässä lohkossa puristusten pitäisi asettua kympin pintaan. Lähteistä riippuen olen löytänyt lukuja 9,8 - 10,2. En ole itse vielä tarkistanut asiaa mittaamalla. Tossa jotakin asiaa:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Kolmelitrasen sisuskaluja voi pitää aavistuksen kyseenalaisina, jos tavoitteena on ehdoton kestävyys, koska kampisuhde menee huonommaksi, kuin M52B28:ssa ja johtaa vääntövärinöihin. Erityisesti kierrätettäessä saattaa tulla murheita öljypumpun kanssa. Ketjupyörän mutteri ei tahdo pysyä kiinni riippumatta millä sen lukitsee, mutta siihenkin löytyy kyllä ratkaisut. Kaivelen vähän lisää dataa omista arkistoista, kunhan kerkiän.
Saattaapi olla ja saattaa olla, ettei ongelma ole relevantti normi katuautossa, mutta saatan silti askarrella tollasen öljypumpun ihan mielenkiinnosta.Last edited by Juchelius; 06-01-2014, 10:49.1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
Originally posted by Juchelius View PostNo tähän ongelmaan en ollut törmännyt. Oma auto on kesällä rata-ajossa eli kierroksia käytetään ja rajoitin on nostettu 7k. Stroukkaus ei vielä ole ajankohtainen mutta ajatus on että sitten kun tekee niin tekisi kunnolla.
Jos sulla mielenkiinto riittää, voisit tehdä toisenkin. Tuollahan ongelma on ratkaistu.
Kysymys:
M50B25 non-vanos imunokan speksit ovat 240/9,7. Mitkä ovat M50B20 imunokan tiedot? En löytänyt asiasta oikein luotettavan oloista tietoa. Pystyykö M50B20 imunokkaa hyödyntämään pakonokkana M50/M52 sinkkuvanoskoneessa?
Suunnitelmissa on pyörinyt seuraavanlainen kombinaatio vaparikoneeseen:
Lohko ja kansi: M52B28 single-vanos
Imunokka: M54B30? (240/9,7)
Pakonokka: M50 n-v imunokka (240/9,7)
Alakerta: M54B30
Comment
-
-
non vanos m50b20 ja m50b25 imunokat on minun tutkimuksen mukaan samoilla spekseillä. Se päätyneliö jolla ajotus katsotaan on vain eri asennossa. Ei siis mitään merkitystä ko. käytössä, kun muutenkin joutuu kellolla katsomaan ajotuksen. Mulle itelle tulossa nimenomaan tuo m50b20 imunokka pakonokaksi ja sen verran mittasin että nosto on ainakin tuo 9,7.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Postnon vanos m50b20 ja m50b25 imunokat on minun tutkimuksen mukaan samoilla spekseillä. Se päätyneliö jolla ajotus katsotaan on vain eri asennossa. Ei siis mitään merkitystä ko. käytössä, kun muutenkin joutuu kellolla katsomaan ajotuksen. Mulle itelle tulossa nimenomaan tuo m50b20 imunokka pakonokaksi ja sen verran mittasin että nosto on ainakin tuo 9,7.
Comment
-
-
Vapari vai turbottaa?
Ite suunnittelemassa N-V 2,5l M50 stroukkausta vaparina tällä hetkellä. Mahdollisuus myöhemmin turbottaa toi e34 kunhan rahatilanne paranee kun valmistuu asentajaksi
Ite suunnittelin seuraavaa
-M52B28 kampiakseli
-M50B25 veivit
-M52B28 männät
-M50B25 männänrenkaat
Ja muutenkin kaikki kuluvat osat vaihtaa.
Onko kukaan tähän kombinaatioon vaihtanut M52B28 imusarjaa ja suuttimia? Meneekö suoraan?
Entä mimmosta kombinaatiota turbotukseen kun pitää laskea puristuksia? Luin kuiten koko threadin läpi mutta ei nyt jäänyt mitään päähän:think
Comment
-
-
Originally posted by Tar-3 View PostIte suunnittelemassa N-V 2,5l M50 stroukkausta vaparina tällä hetkellä. Mahdollisuus myöhemmin turbottaa toi e34 kunhan rahatilanne paranee kun valmistuu asentajaksi
Ite suunnittelin seuraavaa
-M52B28 kampiakseli
-M50B25 veivit
-M52B28 männät
-M50B25 männänrenkaat
Ja muutenkin kaikki kuluvat osat vaihtaa.
Onko kukaan tähän kombinaatioon vaihtanut M52B28 imusarjaa ja suuttimia? Meneekö suoraan?
Entä mimmosta kombinaatiota turbotukseen kun pitää laskea puristuksia? Luin kuiten koko threadin läpi mutta ei nyt jäänyt mitään päähän:think
M52B28 imusarja pitäisi olla sovitettavissa M50:in kylkeen pienillä muutoksilla. M50 imusarjan sovittamisesta M52 kylkeen on paljon asiaa foorumilla. Lueskele niitä ohjeita, niin niistä pitäisi päästä aika hyvin kiinni siihen, mitä tarvii tehdä päinvastaiseen operaatioon. Kaasuläpän tiivisteen kanssa joutuu tekemään jonkun pikkujipon. M50:issä tiivisteura on imusarjassa ja M52:ssa taas kaasuläpän rungossa. Jos naitat M50 kaasuläpän ja M52 imusarjan, ei kummassakaan ole tiivisteuraa. Väliin voisi esim. tehdä levyn, jossa on tiivisteura molemmilla puolilla.
Henkilökohtaista kokemusta turbovehkeistä ei ole. Jos kasaat koneen ensin vaparina, ei puristuksia varmasti kannata laskea nyt. Tulee vaan paha mieli kun ei ole koneessa tenkua. Jos haluat tehdä niin myöhemmin, niin mäntiä vaihtamalla se varmaankin hoituu parhaiten. Kiertokankiahan ei mielellään lyhennetä. Sen suuntaisia kommentteja olen kuitenkin lueskellut, että korkeammat puristukset turbokoneessakaan eivät ole haitaksi, kunhan moottorinohjaus + kaikki muu on kunnossa, että kone ei pääse nakuttelemaan. Etanoliakin kannattanee harkita turbokäyttöön.Last edited by Skarpa; 09-01-2014, 10:43.
Comment
-
Comment