Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by O-Peksi View Post
    Ahdettu vai vaparikone? Lonkalta heittäisin, että tähtää paljerako vaan alle milliin, niin hyvä tulee. Naukkis varmaan osaa sanoa tarkemman puristussuhteen lonkalta.
    No mulla on nyt vapari 15:1 rutuilla, ei sitä saa E50:lläkään nakuttamaan mitenkään eli varaa suurempiinkin puristussuhteisiin on vaikka kuinka paljon.

    M52:n starttikin on hyvä, pyörittää konetta ihan kuin vakionakin vaikka käsin pyörittely antaa vastusta ihan huolella jo noilla rutuilla.

    15:1 rutuilla E85:llä toimii kuin bensallakin ainakin näissä lämpötiloissa eli ei tarvitse yhtään lisärikastusta käynnistyksessä eikä haise tippaakaan viinalle startin jälkeen.

    Comment

    • Peksu_M20
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 2122
      • Lahti

      Originally posted by naukkis View Post
      No mulla on nyt vapari 15:1 rutuilla, ei sitä saa E50:lläkään nakuttamaan mitenkään eli varaa suurempiinkin puristussuhteisiin on vaikka kuinka paljon.

      M52:n starttikin on hyvä, pyörittää konetta ihan kuin vakionakin vaikka käsin pyörittely antaa vastusta ihan huolella jo noilla rutuilla.

      15:1 rutuilla E85:llä toimii kuin bensallakin ainakin näissä lämpötiloissa eli ei tarvitse yhtään lisärikastusta käynnistyksessä eikä haise tippaakaan viinalle startin jälkeen.
      Haluaisitko kertoa vähän tarkemmin tuosta moottoristasi?
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
        Haluaisitko kertoa vähän tarkemmin tuosta moottoristasi?
        No ei mikään erikoinen, M52B25 B20:n 1,5 mm lasketulla kannella josta imuventtiileitä upotettu 3mm ja pakoventtiileitä 2mm, palotilat muotoiltu uusiksi noin tuplamäärälle paljealuetta vakioon verrattuna ja omaamaan venturiohjaimet venttiilien ympärille. Cometicin 0,7mm kansipahvi kun eivät toimittaneet enää 0,6mm versiota tekee paljevälykseksi suurinpiirtein 0,65mm. Palotila kokonaisuudessaan siis noin 30cc.

        Nokkina R-koneistuksen 222-astetta millin nostolla omaava hionta joka meni vielä modaamattomiin vakiopukkeihin mutta on vähän kesyn lainen, ehkä tulee vielä jyrsittyä imupukit auki ja hiotettua vähän äkäisempi imunokka. Tosin vanoksen takia vakio moottoriohjaus ei kestä kovin kummoisia overlappeja nokille, nytkin joudun vähän myöhäistämään imunokkaa kun tulee ärsyttävää tehon aaltoilua vanoksen aktivoituessa eli imuvirtaus laskee 1000-2000 kierroksen alueella vanoksen aikaistaessa ajoitusta pintakaasulla. Tietysti jos sais tuota moottorinohjausta säädettyä ohjaamaan vanosta paremmin nokan ominaisuuksien mukaan..... tai hiotuttais kunnon nokan ja heittäis koko vanoksella vesilintua.

        Moottorinohjaus siis täysin koskematon pl b28:n pink-top suuttimet jotka on 25% vakiota virtaavammat.
        Last edited by naukkis; 27-08-2014, 11:27.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Originally posted by naukkis View Post
          No ei mikään erikoinen, M52B25 B20:n 1,5 mm lasketulla kannella josta imuventtiileitä upotettu 3mm ja pakoventtiileitä 2mm, palotilat muotoiltu uusiksi noin tuplamäärälle paljealuetta vakioon verrattuna ja omaamaan venturiohjaimet venttiilien ympärille. Cometicin 0,7mm kansipahvi kun eivät toimittaneet enää 0,6mm versiota tekee paljevälykseksi suurinpiirtein 0,65mm. Palotila kokonaisuudessaan siis noin 30cc.

          Nokkina R-koneistuksen 222-astetta millin nostolla omaava hionta joka meni vielä modaamattomiin vakiopukkeihin mutta on vähän kesyn lainen, ehkä tulee vielä jyrsittyä imupukit auki ja hiotettua vähän äkäisempi imunokka. Tosin vanoksen takia vakio moottoriohjaus ei kestä kovin kummoisia overlappeja nokille, nytkin joudun vähän myöhäistämään imunokkaa kun tulee ärsyttävää tehon aaltoilua vanoksen aktivoituessa eli imuvirtaus laskee 1000-2000 kierroksen alueella vanoksen aikaistaessa ajoitusta pintakaasulla. Tietysti jos sais tuota moottorinohjausta säädettyä ohjaamaan vanosta paremmin nokan ominaisuuksien mukaan..... tai hiotuttais kunnon nokan ja heittäis koko vanoksella vesilintua.

          Moottorinohjaus siis täysin koskematon pl b28:n pink-top suuttimet jotka on 25% vakiota virtaavammat.
          Onko toimivan tuntuinen paketti lähinnä suorituskykyä kun ajatellaan, eli onko ko. Viritys tuottanut toivotun tuloksen? Ei ole varmaankaan penkissä käynyt?
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Onko toimivan tuntuinen paketti lähinnä suorituskykyä kun ajatellaan, eli onko ko. Viritys tuottanut toivotun tuloksen? Ei ole varmaankaan penkissä käynyt?
            Vääntöalue laajeni paljon, voi huoletta kokeilla paljonkin ärjympiä nokka-akseleita säilyttäen ihan siedettävän alakierrosväännön. Imukanavat jos olisi täyttänyt ja muotoillut paremmiksi tehoakin olisi varmaan tullut kohtuullisesti, nyt ei varmasti kovin kaksisia lukemia ulos tule. No vakio rajotinkin on näköjään 6500 rpm, ei sitten tullut vakiokoneella ikinä huomattua että se on noin alhaalla......

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1145
              • Tornio

              Originally posted by Henkka90 View Post
              Seuraavaksi pitäs alkaa kasaamaan M50B28:a M52b28 kampuralla, M52b28 männillä ja M50B25 NV kangilla?

              Mikähän kansinahkan paksuus olisi kyseiselle kokoonpanolle optimi ajettaessa E85:lla? Navalineasporttia 1mm-2,4mm vai Athenaa 1,6mm?

              Laskemallahan nuo selviäis mutta i cant..
              laita sinne m52b25tu männät,m50b25 non-v kanget.. Nuissa männissä laki tasanen ja 0.15mm korkeammat ku vanos m50 männät..m52b28 männillä jää rutut matalaksi n.10.. ku kerta e85 käytät..

              Tämä kompinaatio on mulla..vapari rutut 11.3
              Last edited by afafaf; 29-08-2014, 22:47.

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                Onko kokemuksia Bimmereditorista tai muista Siemensin purkkien säätötyökaluista?

                BimmerEditor is software to tune engine control firmware in BMW cars



                Äkkiseltään vaikuttaisi hyvältä ohjelmalta, alkoi herätä mielenkiinto päästä vähän sörkkimään moottorinohjaustakin.

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1145
                  • Tornio

                  Miten lasketaan suuttimien tuotto jos b-painetta nostaa,oli tarkotus kompensoida tuottoa paineen nostolla,m50b25 suuttimet pitäs saada vastaamaan tuotoltaan m52b28 suuttimia..

                  Comment

                  • Osku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2005
                    • 3324
                    • Kouvola,Pilkanmaa

                    Originally posted by afafaf View Post
                    laita sinne m52b25tu männät,m50b25 non-v kanget.. Nuissa männissä laki tasanen ja 0.15mm korkeammat ku vanos m50 männät..m52b28 männillä jää rutut matalaksi n.10.. ku kerta e85 käytät..

                    Tämä kompinaatio on mulla..vapari rutut 11.3
                    Mulla on tuo sama kokoonpano poislukien että laitoin M52B28 veivit ku ne on sirommat/kevyemmät.

                    Mulla on lohkostakin viel 0.30 ajettu pois ja meinasin että saisko viel vakiotiivisteen vaihtamalla mls tyyliseen karsittua tuosta viel 1mm pois ni ne rutut nousee mukavasti.
                    Tuo nyt vielä ei niin paljoa rajottaisi nokan valinnassa :think
                    E30 24V 5D "Vakio"

                    Originally posted by ///Make
                    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1145
                      • Tornio

                      Originally posted by Osku View Post
                      Mulla on tuo sama kokoonpano poislukien että laitoin M52B28 veivit ku ne on sirommat/kevyemmät.

                      Mulla on lohkostakin viel 0.30 ajettu pois ja meinasin että saisko viel vakiotiivisteen vaihtamalla mls tyyliseen karsittua tuosta viel 1mm pois ni ne rutut nousee mukavasti.
                      Tuo nyt vielä ei niin paljoa rajottaisi nokan valinnassa :think
                      Tälläsin varovasti tuohon 11 pintaan itelle rutut,ku vakio motronic ja 98 käytetään..

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1145
                        • Tornio

                        vaikuttaako suuttimien aukeamiseen, jos nostan b-paineet 3.5bar--4.0bar,ja voiko tuota vakio 3.5 bar säädintä modata mitenkään?saako nuihin pieniin säätimiin niitä säätökansia?

                        vai onko ainut värkevä ostaa m52b28 suuttimet?

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1145
                          • Tornio

                          vaikuttaako suuttimien aukeamiseen, jos nostan b-paineet 3.5bar--4.0bar,ja voiko tuota vakio 3.5 bar säädintä modata mitenkään?saako nuihin pieniin säätimiin niitä säätökansia?

                          vai onko ainut värkevä ostaa m52b28 suuttimet?

                          Comment

                          • -olsku-
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 112
                            • Kuopio

                            Kampiakseleiden merkinnät

                            Kellään kokemusta noista kampiakseleiden osanumeroista jotka on stanssattu itse kampiakseliin?

                            Olen tuolta ebaysta katsellut että tuntuisi hyvää hintaan saavan m52b28 kampiakseleita mutta näissä on ilmoitettuna aina osanumerona esimerkiksi 1432277 tai 1432274, mutta tällaisia numeroita taas ei bmw fansista löydy.

                            Googlella taas jos etsii noilla numeroilla niin tuntuu löytyvän 2,5l koneiden ja 2,8l koneiden kampiakseleita.

                            Ei vaan netistä uskaltaisi ihan sokkona tilailla niin mistähän noista sitten tunnistaisi varmaksi että kampiakseli on m52b28 koneesta eikä b25?
                            E34 540i ///M
                            E36 328i
                            E46 320d

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1145
                              • Tornio

                              Originally posted by -olsku- View Post
                              Kellään kokemusta noista kampiakseleiden osanumeroista jotka on stanssattu itse kampiakseliin?

                              Olen tuolta ebaysta katsellut että tuntuisi hyvää hintaan saavan m52b28 kampiakseleita mutta näissä on ilmoitettuna aina osanumerona esimerkiksi 1432277 tai 1432274, mutta tällaisia numeroita taas ei bmw fansista löydy.

                              Googlella taas jos etsii noilla numeroilla niin tuntuu löytyvän 2,5l koneiden ja 2,8l koneiden kampiakseleita.

                              Ei vaan netistä uskaltaisi ihan sokkona tilailla niin mistähän noista sitten tunnistaisi varmaksi että kampiakseli on m52b28 koneesta eikä b25?
                              Osta semmoselta myyjältä joka tietää mitä myy,ite tilasin englannista,mut kannattaa varmistaa et kaulat on std mitoissa,ettei ole ns.tehdaskorjattu kaikki kaulat hiottu alikokoon,mulla kävi näin ja oli laakerit tosi tiukassa löytää tuohon..

                              Comment

                              • turbobliz
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1013
                                • e-suomi

                                Kannattaa tutkia ebay ilmoitukset tarkkaan. Mulle myytiin 2.5 kampura 2.8 sijaan. 2.5 kampiakseli on valettu, 2.8 takoakseli.

                                Laakereitahan löytyy todella helpolla mistä vaan. Vasta jos mennään isompiin alikokoihin, niin voi olla hankalampaa. Veivin laakerit löytyy tukkureilta hyllystä 0.50 alikokoon asti. 0.75 ja 1.00 mainitaan ainakin ACL:n luettelossa, saatavuus kysymysmerkki... Runkolaakerikaulat harvemmin on huonona, ellei ole jokin totaalituhomoottori kyseessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎