M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuukkaw
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 745
    • Tre

    Originally posted by Busch View Post
    Itsellä rankenteilla toinen m50 M54b30 kampiakselilla ja enemin nokilla.
    304/296/11.3/10.4

    Tuotenumero:35-21-971


    Jos ruotsia osaan oikein tulkita pitäs noi käydä vielä hydr.nostajilla mutta vaatis tuplaventtiilijouset, joita enemikin noihin kauppaa :think
    Catcams ainakin suosittelee vaihtamaan jouset ja nostajat vastaaville nokille.

    61 Ford
    79 HD

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3703
      • Kouvola

      Originally posted by Busch View Post
      Niinkuin jo mainitsinkin enem kauppaa noitten nokkien kanssa käytettäväksi omia tuplajousia sivuillaan. Miettinyt riittäisikö ihan perus m50tuplajouset vanos kanteen vai hankkisinko ppf jouset ja retkut.

      Tietysti s50 läppärungot tulee noiden nokkien kaveriksi, mutta mitä mielipiteitä vaatiikohan kansi porttauksen? :think
      Lyön vetoa että on muuten mitoilleen aika samat NV tuplajousien kanssa catcamssin paremmat jouset oli ainakin lähes identtiset NV jousiin verrattuna :orava
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11203
        • Oulu

        Originally posted by Matuh View Post
        Lyön vetoa että on muuten mitoilleen aika samat NV tuplajousien kanssa catcamssin paremmat jouset oli ainakin lähes identtiset NV jousiin verrattuna :orava
        Nii eli sama pitää mitkä siellä on jo paikallaan

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • cricke
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1976
          • espoo

          Originally posted by Pazi88 View Post
          NV kone kun on 135mm veiveillä, matalapuristeiset takomännät on yleensä tehty niin et männän keskellä on on syvennys, niin et oikeen millään. Toki lyhyemmillä kuin 135mm onnistuu, mut kankisuhde menee niin huonoksi, ettei kannata.
          Oukei, kiitti vastauksesta, syvennyshän noiden keskellä on.
          Päteekö tämä nyt sekä 3,0 ja 2,8 kampiakselilla?
          Tuntuu vaan nyt niin tyhmältä kasata tuo takaisin 2,5 osilla kun joutuu muutenkin uuden kampiakselin hommata ja edelleen pysyn kustannussyistä nykyisiin wisecoihin.
          Ihan kun mulla olisi jokin muistikuva noitten mäntien rasiasta että niissä luki M50/M52
          Last edited by cricke; 30-12-2017, 11:44.
          E38 740ia -94
          E46 316 -00
          Volvo S60
          EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
          E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

          Comment

          • TinoTK
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 815
            • Kirkkonummi

            Ei mitään sittenkään.
            Last edited by TinoTK; 28-02-2018, 13:22. Reason: Väärä thread
            ///BMW M550d LCI

            Comment

            • Joba
              BTCF Member
              • Sep 2007
              • 556

              Originally posted by Matuh View Post
              Lyön vetoa että on muuten mitoilleen aika samat NV tuplajousien kanssa catcamssin paremmat jouset oli ainakin lähes identtiset NV jousiin verrattuna :orava
              Onko tämä vain silmäilyllä vai ihan oikein jousivaa-alla mitattuna asennuskorkeudesta seetipaine ja siitä sitten maximi noston mukainen aukiolo-paine?

              Toki Cam Analyzerillä pääsisi mittaa nokat ja sen mukaan valita juuri oikeat jouset. :think

              Comment

              • ///JATKE
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2013
                • 377
                • Nokia

                Pyöritellyt mielessäni M50B30 vähän erilaisella kokoonpanolla kuin perus M54 rotating assembly.. M50B25nv rautalohko, M52B28 84 iskun kampiakseli, M52 kansi vanos deletellä portattuna ja järkevät nokat, max 10.5 nousulla, S50B32 86.5mm männät Je-pistonsilta, näihi löytyy valinnan varaa korkeuksien ja pattien suhteen... Mikä mulla jäi huomioimatta, aika järkihintanen ehkä 250hv katuräppäily mosa olis helposto saatavilla. Purkki, pako ja imupuoli uusiksi niin luulisi oleva miellyttävä yhtälö.
                E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by ///JATKE View Post
                  Pyöritellyt mielessäni M50B30 vähän erilaisella kokoonpanolla kuin perus M54 rotating assembly.. M50B25nv rautalohko, M52B28 84 iskun kampiakseli, M52 kansi vanos deletellä portattuna ja järkevät nokat, max 10.5 nousulla, S50B32 86.5mm männät Je-pistonsilta, näihi löytyy valinnan varaa korkeuksien ja pattien suhteen... Mikä mulla jäi huomioimatta, aika järkihintanen ehkä 250hv katuräppäily mosa olis helposto saatavilla. Purkki, pako ja imupuoli uusiksi niin luulisi oleva miellyttävä yhtälö.
                  Eikai tuossa muuta ole kuin ohueksi jäävät sylinteriseinämät, eikä nekään välttämättä vaparina ilmoittele itsestään? :think
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • ///JATKE
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2013
                    • 377
                    • Nokia

                    87mm porausta on kuulemma käytetty m5x lohkoissa onnistuneesti myös ahtokäytössä. Onhan haluamani poraus kumminkin S50bxx moottorin vakio:think
                    E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                    Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3703
                      • Kouvola

                      Originally posted by ///JATKE View Post
                      87mm porausta on kuulemma käytetty m5x lohkoissa onnistuneesti myös ahtokäytössä. Onhan haluamani poraus kumminkin S50bxx moottorin vakio:think
                      Juu on, amerikkalaiset, kestävyys voiki olla sitten ihan eri luokkaa.
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3183
                        • 47200

                        Jossain törmäsin jopa 87.5mm poraukseen Siinä alkaa oikeesti olemaan jo lähes onneton vahvuus putkienväleissä

                        Comment

                        • Warning
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 81
                          • kankaapää

                          Hiukan tarvii tarkentaa vaikka olen lukenu kaikki sivut läpi.
                          eli m50 rautalohko+m54b30 kampiakseli+m54b30 männät ja veivit menee heittämällä.kannattaako noista männistä modata ylin männän rengas 1.5mm kokoon ja laittaa m50b25 männänrenkaat?vai toimiiko m54b30 vaikio renkailla rautalohkos ilman ongelmia?mitä muita muutoksia tarvii tehdä että saa tollasen paketin toimii?
                          bmw 320i coupe 1993

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3703
                            • Kouvola

                            Originally posted by Warning View Post
                            Hiukan tarvii tarkentaa vaikka olen lukenu kaikki sivut läpi.
                            eli m50 rautalohko+m54b30 kampiakseli+m54b30 männät ja veivit menee heittämällä.kannattaako noista männistä modata ylin männän rengas 1.5mm kokoon ja laittaa m50b25 männänrenkaat?vai toimiiko m54b30 vaikio renkailla rautalohkos ilman ongelmia?mitä muita muutoksia tarvii tehdä että saa tollasen paketin toimii?
                            Voihan sen sorvata 1.5mm rengaskokoon, menee kyllä sellaisenaankin, kun m54 minusta oli jo rautaputkilohko? :think

                            Muutenhan nuo tais olla ns. Bolt-on
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11203
                              • Oulu

                              Toimii vakio m54 männänrenkailla. M54 koneessa on rautaputket alulohkossa.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Warning
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2007
                                • 81
                                • kankaapää

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Toimii vakio m54 männänrenkailla. M54 koneessa on rautaputket alulohkossa.
                                Ei siis syö öljyä eikä savuta kylmänä?m54 männillä
                                bmw 320i coupe 1993

                                Comment

                                Working...
                                X