Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11175
    • Oulu

    Originally posted by e36coupe View Post
    Meinaa olla loppu jokapaikasta ne Nikasil renkaat.
    Näköjään. Kesällä oli vaikka missä niitä tarjolla. Onneksi ostin varastoon, vaikkei sillon ollu vielä tarvetta.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Onko kukaan sorvauttanut noita männänrengas uria, kuinkahan arvokas operaatio on?
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3703
        • Kouvola

        Originally posted by Tomba87 View Post
        Onko kukaan sorvauttanut noita männänrengas uria, kuinkahan arvokas operaatio on?
        Eihän se nyt voi montaa kymppiä olla mäntä kiinni, kellotus suoraan ja 1.5mm uraterällä kohilleen, osaava sorvarilla 6kpl menee max 20min.

        Asiasta kukkaruukkuun. 84.5mm poraus tais olla parempi ku 86mm ahtokäyttöön :think
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          Mahtuuko kiinan h-profiilit pyörimään m52 lohkossa m54b30 kampuralla?
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • anteroro
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 434
            • oulu

            Originally posted by Tomba87 View Post
            Mahtuuko kiinan h-profiilit pyörimään m52 lohkossa m54b30 kampuralla?
            Mulla on 140mm h-profiilit b30 akselilla m50 lohkossa, joten väittäisin että mahtuu myös m52..
            E30 325 M-tech II DCT
            9.97s/238kmh

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3703
              • Kouvola

              Originally posted by anteroro View Post
              Mulla on 140mm h-profiilit b30 akselilla m50 lohkossa, joten väittäisin että mahtuu myös m52..
              Ei välttämättä kun B25 nv veiveillä joutuu ottamaan jo sylkän alapäästä pienen viisteen
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • anteroro
                BTCF Member
                • Jan 2009
                • 434
                • oulu

                Originally posted by Matuh View Post
                Ei välttämättä kun B25 nv veiveillä joutuu ottamaan jo sylkän alapäästä pienen viisteen
                Joo varmaksi en väitäkkään kun en m52 lohkoa ole hiplaillut, mutta se nv veivi on alapäästään h-profiilia läskimpi.
                E30 325 M-tech II DCT
                9.97s/238kmh

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  M52B30 turbo pähkäilyä

                  M54 rojuilla varmaan käytettävä ohutta MLS tiivistettä ettei paljerako kasva järjettömän suureksi? Kun eikös mäntä jää muutaman millin dekkitason alapuolelle M54B30:ssa.

                  Ja mites nuo tasopinnat sitten mls tiivisteen kanssa, kannessa nyt ei ongelmaa saada tasaiseksi mutta pystyykö lohkoa plaanaamaan vai lähteekö nikasil pinnoite lohkeilemaan?
                  Last edited by Tomba87; 16-12-2017, 18:33.
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3410
                    • Kotka

                    Originally posted by Tomba87 View Post
                    M54 rojuilla varmaan käytettävä ohutta MLS tiivistettä ettei paljerako kasva järjettömän suureksi? Kun eikös mäntä jää muutaman millin dekkitason alapuolelle M54B30:ssa.

                    Ja mites nuo tasopinnat sitten mls tiivisteen kanssa, kannessa nyt ei ongelmaa saada tasaiseksi mutta pystyykö lohkoa plaanaamaan vai lähteekö nikasil pinnoite lohkeilemaan?
                    Minkä suuruiseksi haluat paljeraon? M5X moottoreissa palotilan muotoilu on sellainen, että tasalakisilla männillä ja erityisesti pidemmillä iskuilla puristussuhde kasvaa aika korkeaksi pienellä paljeraolla. M54B30 vakio puristussuhde on 10,2 ja paljerako 3,58 mm. M54B30 romut B28 single vanos koneessa 1,75 tiipparilla tuottaa mun laskujen mukaan puristussuhteen 10,04 ja paljeraon 3,68. M52TU ja M54 koneissa on vakiona n. millin korkeampi lohkokorkeus, mutta MLS pahvi, jolloin kannen tehollinen korkeus lähellä samaa. En oo mikään asiantuntija aiheessa, mutta oon ite katellu, että kannessa paljealueet on melko pienet, joten koko paljeraon merkitys lienee aika paljon vähäisempi kuin jossain kaksventtiilikoneissa.

                    Nikasil -lohkon plaanaus saattaa tuottaa ongelmia pinnotteen lohkeilun kanssa, mutta täälläkin on ollut esillä ajatus, että jos pinnotteen hiois ensin pois plaanattavan paksuuden alueelta, niin ei pääsis lohkeamaan. Kukaan ei oo vissiin vielä kokeillut. Mulla on yksi roskalohko, johon pitäis testata.
                    Last edited by Skarpa; 16-12-2017, 20:26.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Tomba87
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 4029
                      • Imatra

                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Minkä suuruiseksi haluat paljeraon? M5X moottoreissa palotilan muotoilu on sellainen, että tasalakisilla männillä ja erityisesti pidemmillä iskuilla puristussuhde kasvaa aika korkeaksi pienellä paljeraolla. M54B30 vakio puristussuhde on 10,2 ja paljerako 3,58 mm. M54B30 romut B28 single vanos koneessa 1,75 tiipparilla tuottaa mun laskujen mukaan puristussuhteen 10,04 ja paljeraon 3,68. M52TU ja M54 koneissa on vakiona n. millin korkeampi lohkokorkeus, mutta MLS pahvi, jolloin kannen tehollinen korkeus lähellä samaa. En oo mikään asiantuntija aiheessa, mutta oon ite katellu, että kannessa paljealueet on melko pienet, joten koko paljeraon merkitys lienee aika paljon vähäisempi kuin jossain kaksventtiilikoneissa.

                      Nikasil -lohkon plaanaus saattaa tuottaa ongelmia pinnotteen lohkeilun kanssa, mutta täälläkin on ollut esillä ajatus, että jos pinnotteen hiois ensin pois plaanattavan paksuuden alueelta, niin ei pääsis lohkeamaan. Kukaan ei oo vissiin vielä kokeillut. Mulla on yksi roskalohko, johon pitäis testata.
                      Ok, itse olin jotenkin siinä luulossa että lohkon korkeus on sama M54 ja M52 koneissa. Kai tuo sitten voisi mennä vähän paksummallakin tiivisteellä.
                      Luukku auki ja risut kyytiin

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3410
                        • Kotka

                        Edit: tuplapostaus
                        Last edited by Skarpa; 17-12-2017, 08:54.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Tomba87
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 4029
                          • Imatra

                          Tuo 1,5-3mm "sääntö" paljeraossa olikin itselle uutta tietoa. Eli jos kerran m54 on millin korkeampi lohko niin silloin varmaan tuo ~1.7mm pahvi voisi olla hyvä.
                          Luukku auki ja risut kyytiin

                          Comment

                          • cricke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 1976
                            • espoo

                            Itselläni tilanne se että oma m50b25nv turbo on osina ja kampiakseli menee vaihtoon.
                            Nyt ollut wisecon matalapuristeiset männät ja ne pysyy jatkossakin.
                            Joutilaana olisi m54b30 kampiakseli mutta kysymyksenä kuuluu että millä kiertokangilla tai muilla palikoilla saan tuosta rakennettua toimivan paketin?

                            Jos ei sillä saa tehtyä niin miten b28 kammella?
                            E38 740ia -94
                            E46 316 -00
                            Volvo S60
                            EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                            E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11175
                              • Oulu

                              Originally posted by cricke View Post
                              Itselläni tilanne se että oma m50b25nv turbo on osina ja kampiakseli menee vaihtoon.
                              Nyt ollut wisecon matalapuristeiset männät ja ne pysyy jatkossakin.
                              Joutilaana olisi m54b30 kampiakseli mutta kysymyksenä kuuluu että millä kiertokangilla tai muilla palikoilla saan tuosta rakennettua toimivan paketin?

                              Jos ei sillä saa tehtyä niin miten b28 kammella?
                              NV kone kun on 135mm veiveillä, matalapuristeiset takomännät on yleensä tehty niin et männän keskellä on on syvennys, niin et oikeen millään. Toki lyhyemmillä kuin 135mm onnistuu, mut kankisuhde menee niin huonoksi, ettei kannata.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Suh0
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2016
                                • 530
                                • Akaa

                                Mulla ainakin höylättiin m52 nikasil lohko ilman ongelmia.


                                Originally posted by Tomba87 View Post
                                M54 rojuilla varmaan käytettävä ohutta MLS tiivistettä ettei paljerako kasva järjettömän suureksi? Kun eikös mäntä jää muutaman millin dekkitason alapuolelle M54B30:ssa.

                                Ja mites nuo tasopinnat sitten mls tiivisteen kanssa, kannessa nyt ei ongelmaa saada tasaiseksi mutta pystyykö lohkoa plaanaamaan vai lähteekö nikasil pinnoite lohkeilemaan?
                                Turbo GSX-R
                                E36 Coupe
                                E90 325i LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎