Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1452
    • Tampere

    Originally posted by herja View Post
    Mitenhän pal-mutteri pitäisi siinä tavallisen kaverina?
    Toki mainos, mutta:

    https://www.youtube.com/watch?v=IKwWu2w1gGk

    Siltikin se hitsitäppä taitaa viedä kyllä kaikista ratkaisuista voiton. Ei se niin paha ole purkaakaan, eikä sitä koneen elinikään kuitenkaan kymmeniä kertoja pitäisi tarvita aukoa.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3410
      • Kotka

      Originally posted by Haatainen View Post
      Toki mainos, mutta:

      https://www.youtube.com/watch?v=IKwWu2w1gGk

      Siltikin se hitsitäppä taitaa viedä kyllä kaikista ratkaisuista voiton. Ei se niin paha ole purkaakaan, eikä sitä koneen elinikään kuitenkaan kymmeniä kertoja pitäisi tarvita aukoa.
      Nord lockit on kyllä hyviä. Tehtiin joskus testejä eri lukitustapojen tärinänkeston välillä töissä. Nord lock oli toiseksi paras, metal lock ja lukkomallin helicoil tasoissa kolmannella sijalla. Sopivissa oloissa nylockitkin pyöri aika ilosesti auki. Perinteinen jousialuslevy vaan autto mutterin aukeamista. Paras oli ihan vaan pultti, jossa oli riittävä venymäpituus (yli 4xpultin paksuus)
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1452
        • Tampere

        Originally posted by Skarpa View Post
        Paras oli ihan vaan pultti, jossa oli riittävä venymäpituus (yli 4xpultin paksuus)
        Tämä on muuten sellainen juttu, joka ei ole kovinkaan monelle itsestään selvä. Myös niin, että kovempi pultti tarvitsee enemmän venymäpituutta samaan tärinänsietoon.

        Meilläkin ohjaussylinterit rupesi pysymään akselissa kiinni, kun lisättiin 50mm holkki pultin kaulalle.

        Keskustelu kyllä uhkaa nyt ajautua jo ohi aiheen. öljypumpun akseliin kun on hiukka vaikea saada lisää sitä venymämittaa.
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • raimo1
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 296
          • Kouvola,ksnk

          Mikä tossa epytecin ratkaisussa on vikana? Vai onko? Kuhan päivittelen kun siitä ei kukaan sen enempää höpissyt
          E30 m20b27hyrrä

          The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3410
            • Kotka

            Originally posted by raimo1 View Post
            Mikä tossa epytecin ratkaisussa on vikana? Vai onko? Kuhan päivittelen kun siitä ei kukaan sen enempää höpissyt
            Se ei oo niin kaunis ;D. Voi myös olla, että varmistuslankoja pidetään vähän vanhanaikaisena systeeminä, vaikka onhan se toimiva. Lanka pitää kuitenkin osata sitoa kunnolla. Ostettuna osana pikkasen kallis siihen nähden, mitä rahalla saa. Jos tekisin omaan varmistuslangalla, niin poraisin itse orggismutteriin reiän.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • raimo1
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 296
              • Kouvola,ksnk

              Ok vaikuttaa kuitenkin toimivalta
              E30 m20b27hyrrä

              The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

              Comment

              • Matuh
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 3703
                • Kouvola

                Tai sitten vaa täppää sen kiinni. omaan korvaan kuullostaa kaikista varmimmalta.
                E36 328i M50B30 turbo
                Skoda vRS
                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                Comment

                • ^Tonix^
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 641
                  • Vaasa

                  Tai sitten vaihtaa heikon vakioakselin parempaan.
                  Kuin mutterin hitsaa niin seuraavaksi poikkee akseli rattaan takaa..



                  Toi on pieni hinta siihen nähden mitä esim joku "All-in" M50in rakentaminen maksaa.
                  e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                  E30 318is
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3703
                    • Kouvola

                    Originally posted by ^Tonix^ View Post
                    Tai sitten vaihtaa heikon vakioakselin parempaan.
                    Kuin mutterin hitsaa niin seuraavaksi poikkee akseli rattaan takaa..



                    Toi on pieni hinta siihen nähden mitä esim joku "All-in" M50in rakentaminen maksaa.
                    Niin tai tuonhan vois sorvata itte esim CrMosta :think tai vastaava
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3410
                      • Kotka

                      Originally posted by ^Tonix^ View Post
                      Tai sitten vaihtaa heikon vakioakselin parempaan.
                      Kuin mutterin hitsaa niin seuraavaksi poikkee akseli rattaan takaa..



                      Toi on pieni hinta siihen nähden mitä esim joku "All-in" M50in rakentaminen maksaa.
                      Mut se kannattaa huomata, että tämäkään ei poista löystymisominaisuutta, eli hitsitäppä tms varmistus tämänkin kohdalla paikallaan (vaikka muuta markkinoidaan). Jos meinaa itse tehdä, niin sanon vinkiksi, että akselin lisäksi tuossa kitissä on ketjupyörä. Akseliin on koneistettu pieni kaula ketjupyörälle. Tässä kaulassa on "avainväli" tms. muoto. Ketjupyörän reikä on koneistettu samaan muotoon niin, että avainväli estää sitä pyörimästä akselilla.
                      Last edited by Skarpa; 13-12-2016, 16:46.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Enpähän ite laittais öljytilaan pyörimään yhtään rautalangan pätkää. Tigillä siisti sauma yhdelle mutterin kantille on miun valinta. Ja se öljypumppu irtoaa siitä rattaan kanssa, niin turha joka kerralla irroittaa ratasta erikseen pumpusta, kun mosan purkaa. Eikä paikallaan oleva ratas estä pumpun avaamistakaan tarkastusta varten.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1183
                          • lahti

                          Loiskelevy

                          Mikäs loiskelevy käy tuon 3l kampiakselinkanssa? 2.5litrasen levyä saa modata vähän turhan paljon että sopis olemaan. M54b30 levy?. Kyseessä e36 öljypohja jne eli tarvii olla "jalan" tuki tai tuelle reikä.
                          Last edited by mige95; 14-12-2016, 19:40.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • Fantic
                            BTCF Member
                            • Dec 2013
                            • 82
                            • Kortesjärvi

                            Kyllä on yhdestä mutterista jaksettu jauhaa Ja vielä että joku sytää sen kiinni pitämiseen rahaakin. Hitsitäppi tai kaks, pysyy varmasti, ja kovin kalliiksi ratkaisuksi en kyllä kutsuisi :think:think
                            e70 X5 35d
                            e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
                            e36 cupee

                            ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3176
                              • 47200

                              Originally posted by mige95 View Post
                              Mikäs loiskelevy käy tuon 3l kampiakselinkanssa? 2.5litrasen levyä saa modata vähän turhan paljon että sopis olemaan. M54b30 levy?. Kyseessä e36 öljypohja jne eli tarvii olla "jalan" tuki tai tuelle reikä.
                              Öhh taisin kirjottaa jo aiemmin että AINOASTAAN M54B30 kampiakseli, kiertokanget ja männät vaihdoin moottorin sisälle tuosta koneesta. Muu vakiota ja b28 suuttimet kaverina.

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1183
                                • lahti

                                Originally posted by pazq View Post
                                Öhh taisin kirjottaa jo aiemmin että AINOASTAAN M54B30 kampiakseli, kiertokanget ja männät vaihdoin moottorin sisälle tuosta koneesta. Muu vakiota ja b28 suuttimet kaverina.
                                Okei tarvii sitte hommata b28:sin pelti, olin jostai syystä siinä uskossa että sulla on moottori e30:ppisessä jolloin siinä olisi e34 öljypohja.

                                Update
                                M52b28:sin loiskelevy ei käy mitenkääpäi m50 lohkoon vaatisi aika paljon modifiointia, tiedoksi ettei kukaan turhaa ostele.
                                Last edited by mige95; 17-12-2016, 18:55.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎