Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    Yritin searchilla ettiä mut en löytänyt.
    Tietääkö joku paljokos b25 nonvanos koneen mäntä jää lohkontasosta vai nouseeko yli 135mm kangilla ja 84mm iskulla?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11173
      • Oulu

      Originally posted by Busch View Post
      Yritin searchilla ettiä mut en löytänyt.
      Tietääkö joku paljokos b25 nonvanos koneen mäntä jää lohkontasosta vai nouseeko yli 135mm kangilla ja 84mm iskulla?
      No se nousee 4,5mm ylemmäs mitä normaalisti, niin taitaa tulla millin/pari yli lohkosta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • nixari
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 134
        • Pikis

        Ei varsinaisesti liity ylikokoon, mutta:

        Oletteko koneita kasatessa mitanneet sylintereiden soikeuksia? Mittailin m50b25 lohkosta, paras oli 0.015mm ja huonoin 0.035mm (6. syl).
        Moottori oli purettu autosta jossa mittarilukema vajaa 500tkm, sitten muutama tuhat km ahdettuna kunnes 5 sylinteristä katosi puristukset. (Pahvi rikki ja kansi oli halki 5. Ja 6. Palotilasta.

        Kannattaako tämmöstä enään kasata uusilla renkailla ja laakereilla, vai olisiko suotava löytää toinen alakerta?

        -Niko

        E. Mittaushetkellä oli pelkkä lohko joka kiinnitettynä moottoripukkiin, paljonko rautalohkossa vaikuttaa jos esim laakeripukit ja kansipultit kiinni?
        - Ihala Connection-
        e28 "518i" bavaria

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          Originally posted by nixari View Post
          Ei varsinaisesti liity ylikokoon, mutta:

          Oletteko koneita kasatessa mitanneet sylintereiden soikeuksia? Mittailin m50b25 lohkosta, paras oli 0.015mm ja huonoin 0.035mm (6. syl).
          Moottori oli purettu autosta jossa mittarilukema vajaa 500tkm, sitten muutama tuhat km ahdettuna kunnes 5 sylinteristä katosi puristukset. (Pahvi rikki ja kansi oli halki 5. Ja 6. Palotilasta.

          Kannattaako tämmöstä enään kasata uusilla renkailla ja laakereilla, vai olisiko suotava löytää toinen alakerta?

          -Niko

          E. Mittaushetkellä oli pelkkä lohko joka kiinnitettynä moottoripukkiin, paljonko rautalohkossa vaikuttaa jos esim laakeripukit ja kansipultit kiinni?
          Ilman kantta/stressilevyä turha mittailla soikeuksia. Just taannoin purettiin ja tarkistettiin(ja lopulta koneistutettiin) yksi kaverin ostama ajamaton tako-M50 ja siinä oli sylinterit pahimmillaan nelisen satkua soikeat, kun stressilevyn kiristi mittausta varten kannen tilalle. Eli porauttakaa/hoonauttakaa noi koneet ehdottomasti stressilevyn ja laakeripukkien kanssa, sama koskee myös S50:iä. Käyntivälykseksi on tehty nyt 0.09-0.12 mm noihin tehokkaampiin koneisiin.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • sunbeam
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 303
            • Hämeenlinna

            Eli jos hoonaa säädettävällä ns pakkohoonilla niin pitäis olla pukit ja ressilevy myös
            omat moottorit on alumiinilohkolla onko niistä mitattu samanlaista soikeutta purettuna ?
            kynnyksen olen niistä hoonannu pois ja pintaa vähän karkeaksi

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              Originally posted by sunbeam View Post
              Eli jos hoonaa säädettävällä ns pakkohoonilla niin pitäis olla pukit ja ressilevy myös
              omat moottorit on alumiinilohkolla onko niistä mitattu samanlaista soikeutta purettuna ?
              kynnyksen olen niistä hoonannu pois ja pintaa vähän karkeaksi
              Joo ihan koneistamon jäykällä hoonilla ajettu stressilevyn ja pukkien kanssa. Ei niitä muilla kannata hoonailla, jos pyöreän sylinterin haluaa. Alumiinilohkoja en oo mittaillu, kun koittanu pysyä erossa niistä.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Tuukkaw
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 745
                • Tre

                Originally posted by sunbeam View Post
                Eli jos hoonaa säädettävällä ns pakkohoonilla niin pitäis olla pukit ja ressilevy myös
                omat moottorit on alumiinilohkolla onko niistä mitattu samanlaista soikeutta purettuna ?
                kynnyksen olen niistä hoonannu pois ja pintaa vähän karkeaksi
                Oma alumiinilohko irrallaan oli noin kuus satkua soikee.
                61 Ford
                79 HD

                Comment

                • nixari
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 134
                  • Pikis

                  Kiristin lohkoon vanhan kannen momenttiin, ja runkopukit.
                  Mittailin uudestaan niin eipä tulokset muuttunut juuri ollenkaan. Alle satkun verran oli muutosta. Kävin mittaamassa myös kaverin lohkon josta kansi irti, 1 ja 2syl oli vielä ok mutta mitä lähemmäs kutosta mentiin niin huononi. Kutosessa oli 0.03 soikeutta. :think
                  - Ihala Connection-
                  e28 "518i" bavaria

                  Comment

                  • Jarpeli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 510
                    • vaasa

                    Onkos kukaan laittanu m50nv kankia m54b30 kampuran kanssa?
                    2.8in kampurallahan ei tarvi kun vähä sipasta lohkosta, mutta tuossa pitää ottaa viel sen 2.5 mm syvemmältä

                    Paljonko tuosta oikein kehtaa ottaa ennenkun tulee öljykanava vastaan. Sitten sekin vielä että b30 mäntähän käy millin putkien alapuolella.
                    Ei viitsisi rautaputki lohkoon lähteä koittamaan vain.

                    Eipä noi h-profiili kangetkaan paljoa enää maksa mutta mistä noita kannattanee nykyään tilailla ja tuskin sekään poistaa tuota mun ongelmaa.
                    Olisko kenelläkään kuvaa vakio veivistä jonkun h-profiilin kanssa päällekäin. Saisi hieman osviittaa miten se mahtuisi pyörimään tuola.

                    Tuossa vielä kuvaa mistä kohtaa alkaa ahistamaan alaspäin tultaessa ja ylöspäin mentäessä. noin 9mm paksumpu tuo kanki tuosta varresta tossakohtaan.
                    Last edited by Jarpeli; 17-01-2017, 23:09.

                    Comment

                    • Jyke koo
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 399
                      • Tampere/Hämeenlinna

                      Kuinkaha paljon m50 rautalohkosta tai kannesta uskaltaa ottaa pois madallus mielessä? Että onko ketjunkiristimessä kuinka paljon varaa kiristää?
                      Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                      Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                      Comment

                      • TeemuM
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 233
                        • Turku

                        Itellä oli lohkosta otettu 2mm ja kiristimelle ei ollu tehty modauksia.

                        Comment

                        • TeemuM
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 233
                          • Turku

                          Näinkin voi näköjään käydä. Vois tietty kysyä miks en poistanu koko kehää jo ennen asennusta, kun ei oo kuitenkaan käytössä. No kävi tuuri ja ei hajonnu mitään muuta.

                          Comment

                          • saki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 247

                            Millaisia puristuspaineita olette saaneet M50b28 paketista?

                            Nokat on 2xNV imut ja ajoitettu n.0,8mm @ YKK


                            Olen autoa nyt vähän käytellyt ja ajellut => asennusöljyt ym. pitäisi olla hyvin poistuneet sotkemasta mittausta.

                            Mulla on puristuspaineet n.14,5-15 + "paras" 16,5bar.

                            => Tuntuu vähän kovalta? Kone on vanhoilla männillä eli hyvin kaukana mistään supertiiviistä.

                            Kovaa ajoa vain vai pitääkö nokan ajoituksia vielä uudelleen kartoittaa? Mittasin kyllä mielestäni niin monta kertaa sen taas että pitäisi olla oikein mutta...
                            BMW i3 REX

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by saki View Post
                              Millaisia puristuspaineita olette saaneet M50b28 paketista?

                              Nokat on 2xNV imut ja ajoitettu n.0,8mm @ YKK


                              Olen autoa nyt vähän käytellyt ja ajellut => asennusöljyt ym. pitäisi olla hyvin poistuneet sotkemasta mittausta.

                              Mulla on puristuspaineet n.14,5-15 + "paras" 16,5bar.

                              => Tuntuu vähän kovalta? Kone on vanhoilla männillä eli hyvin kaukana mistään supertiiviistä.

                              Kovaa ajoa vain vai pitääkö nokan ajoituksia vielä uudelleen kartoittaa? Mittasin kyllä mielestäni niin monta kertaa sen taas että pitäisi olla oikein mutta...
                              Mittailin omasta kerran lämpöiseksi käytetystä M50B28:sta taannoin, ja oli tasaisesti n. 17bar. Mosa porattu ylikokoon ja kasattu uusilla männillä+renkailla. Tuplat NV imunokat ajoitettu 1mm.

                              Eli ei minun mielestä kuulosta mitenkään liian kovilta paineilta nuo sinun.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • saki
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 247

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Mittailin omasta kerran lämpöiseksi käytetystä M50B28:sta taannoin, ja oli tasaisesti n. 17bar. Mosa porattu ylikokoon ja kasattu uusilla männillä+renkailla. Tuplat NV imunokat ajoitettu 1mm.

                                Eli ei minun mielestä kuulosta mitenkään liian kovilta paineilta nuo sinun.
                                Noni jees hyvä hyvä homma! Odotin jotain 10-12 lukemia niin noi tuntui vähän kovilta.
                                BMW i3 REX

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎