Eeei ku e36 325 alkujaan
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pitääkö nuo mahlen ilmoittamat m52b28 mäntien mitat paikkansa? Lähinnä siis venttiilikolojen syvennykset? Katsoin varaosanumerot etk:sta. Eli kun eri lohkoilla olevissa ihan erillaiset syvennykset. Ja rautaputkellisessa aluumiinilohkossa pitäs olla samat männät mitä tuplavanos mallissa!?
Nikasil
Rautaputkellinen alumiinilohko
Rautalohko
Lähinnä siis siksi kiinnostaa että minkä syvyiset kolot vaatii m54b30 mäntiin, jos vetää paljeraon samaksi mitä m52b28 on. Eli riittääkö noista pienimmät eli imupuolella tuo 1,8mm ja pako 0,45mm? Nokiksi tulee usa m3 nokat.
Jos on tuollaiset mitä noissa mitoissa, niin miksi ihmeessä nuo kolot on niin erillaiset? Kun nokat ja kansi ovat etk:n mukaan kuitenkin samat kaikissa.
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostPitääkö nuo mahlen ilmoittamat m52b28 mäntien mitat paikkansa? Lähinnä siis venttiilikolojen syvennykset? Katsoin varaosanumerot etk:sta. Eli kun eri lohkoilla olevissa ihan erillaiset syvennykset. Ja rautaputkellisessa aluumiinilohkossa pitäs olla samat männät mitä tuplavanos mallissa!?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostVoi muuten pitää paikkansa. Ihmettelin tuossa turbokonetta rakentaessa sillon, että miksi ihmeessä siihen putkitettuun lohkoon on pistetty tuplavanos koneen männät.
Ei sulla tai jollain muulla satu olemaan nurkissa nikasilin mäntää josta voisi mitata kolojen syvyyden?
Comment
-
-
Tuossa jouluna puretaan kone, mistä voin mittailla. Jos ei siihen mennessä löydy tietoa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostJos on tuollaiset mitä noissa mitoissa, niin miksi ihmeessä nuo kolot on niin erillaiset? Kun nokat ja kansi ovat etk:n mukaan kuitenkin samat kaikissa.
...ku rakentaa konetta niin DOHC-kone antaa mahdollisuuden ajoittaa nokat niinkuin tilaa on, kannattaa jättää venttiilinkolojen suurentaminen viimeiseksi keinoksi jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.Last edited by naukkis; 17-12-2016, 21:41.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostTuplavanos tarvii paljon enemmän tilaa venttiileille kuin sinkkuvanos, tuplavanoksen imunokka kiertyy 40 astetta vs sinkun 25 ja pakonokkakin liikkuu tuplavanoksessa 25 astetta eli pakovenat tarvii koloa about sen verran kuin sinkkuvanos imupuolelle.
...ku rakentaa konetta niin DOHC-kone antaa mahdollisuuden ajoittaa nokat niinkuin tilaa on, kannattaa jättää venttiilinkolojen suurentaminen viimeiseksi keinoksi jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
Enkä ole mitään noita vielä päässyt mittaamaan, niin en tiedä vaikka mahtuisi pyörimään perus ajoituksellakin noilla m54b30 mäntien pikkukoloillakin.
Comment
-
-
Nyt alkaa olemaan oman m52 stroukki projektin alakerta kasattu b30 hilppeillä. Sellainen asia jäi mietityttämään kun ostamani stroukkipaketin mukana tuli m54b30 damperi, joka on hieman painavampi kuin m52 oma, lisäksi siitä puuttuu triggeri kehä, kun se sijaitsee tuossa kampuran takapäässä. Eli onko merkitystä kumpaa dampperia käyttäisi? Jos käyttäisi b30:n niin silloin kampuran asentotunnistin pitäisi siirtää koneen takaosaan. m52 koneessahan on sille paikka valmiina kunhan sen poraa vain läpi.
b30 dampperi lisäksi n.1kg painavampi niin saavutetaanko tällä tasaisempi käynti tms pitkäiskuisessa koneessa?
Comment
-
-
Originally posted by walther91 View PostNyt alkaa olemaan oman m52 stroukki projektin alakerta kasattu b30 hilppeillä. Sellainen asia jäi mietityttämään kun ostamani stroukkipaketin mukana tuli m54b30 damperi, joka on hieman painavampi kuin m52 oma, lisäksi siitä puuttuu triggeri kehä, kun se sijaitsee tuossa kampuran takapäässä. Eli onko merkitystä kumpaa dampperia käyttäisi? Jos käyttäisi b30:n niin silloin kampuran asentotunnistin pitäisi siirtää koneen takaosaan. m52 koneessahan on sille paikka valmiina kunhan sen poraa vain läpi.
b30 dampperi lisäksi n.1kg painavampi niin saavutetaanko tällä tasaisempi käynti tms pitkäiskuisessa koneessa?e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Mie arvelin käyttää omaan mosaan seuraavaks M47N-koneen triggeröintiä, joka tulee kampuran takapäähän. Toi tiivistelaippa stefoineen käy ainakin M50-lohkoon, joten pitäis käydä muihinkin. Ja aftermarket-ecun kanssa luulis toimivan ihan yhtälailla, mitä esim. Audin vastaava triggeröinti.
Kuvassa osanro.8 siis se triggerikiekko.
Last edited by O-Peksi; 19-12-2016, 06:52.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by walther91 View PostNyt alkaa olemaan oman m52 stroukki projektin alakerta kasattu b30 hilppeillä. Sellainen asia jäi mietityttämään kun ostamani stroukkipaketin mukana tuli m54b30 damperi, joka on hieman painavampi kuin m52 oma, lisäksi siitä puuttuu triggeri kehä, kun se sijaitsee tuossa kampuran takapäässä. Eli onko merkitystä kumpaa dampperia käyttäisi? Jos käyttäisi b30:n niin silloin kampuran asentotunnistin pitäisi siirtää koneen takaosaan. m52 koneessahan on sille paikka valmiina kunhan sen poraa vain läpi.
b30 dampperi lisäksi n.1kg painavampi niin saavutetaanko tällä tasaisempi käynti tms pitkäiskuisessa koneessa?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJos ajat vakio ms41 boksilla, niin sen pitäs pystyä lukemaan myös kampuran takapäässä olevaa anturia. Jos lohkosta vaan löytyy paikka sille. Vaihda vaan oikea anturi siihen (loppupaan m52:t ja m52us malleista löytyy). Jos haluaa hifistellä, niin boksiin voi vielä laittaa ms41.1/41.2 softan, niin pelaa misfire tunnistuskin oikein. En ole itse kokeillur, mutta pitäis siis toimia.
mutta vaatii lisäksi tälläisen adapterijohtosarjan, joka jostain kumman syystä kytketään vanoksen solenoidin väliinkin
tässä vielä jotain juttua tuosta anturin vaihtamisesta uudemman malliseen
Comment
-
-
Originally posted by walther91 View Postniin ilmeisesti tämä anturi sopisi?
mutta vaatii lisäksi tälläisen adapterijohtosarjan, joka jostain kumman syystä kytketään vanoksen solenoidin väliinkin
tässä vielä jotain juttua tuosta anturin vaihtamisesta uudemman malliseen
http://bavarian-board.com/uploads/kb...ion_Sensor.pdf
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by larzu85 View PostLöytääkö joku tästä suunnitelmasta jotai fibaa:
-M50 rautalohko
-alpina b3 kampura 93,9mm isku
-130mm takoveivit
-JE pistons 86mm männät
-M52b28 kansi
Ainakin männän nopeus tuolla 7000rpm rajottimella rupee olemaan aika hurja.
Kampura jo hankittu joten lohkoa pitäisi piakkoin ruveta työstämään.
Ja tosiaan ylipaine vehkeeksi tätä rakennetaan.
Kampuran kaikki kaulat läpätty ja säilytetty koko ajan öljyttynä.BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostNo tuo varmistaisi sen että noita on tosiaan käytetty myös singlevanoksessa.
Ei sulla tai jollain muulla satu olemaan nurkissa nikasilin mäntää josta voisi mitata kolojen syvyyden?
Öljypumpun mutterin kiinnityksestä ,mulla oli hitsi hefteillä kiinni katkes akseli
seuraavassa moottorissa kovalla lukitteella, kiihdyttimellä ja plommilangat mutterin reijistä rattaaseen, kesti viimekesän kisalähdöt ja parinpäivän penkissä ajot
Comment
-
Comment