Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mazajns
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 511
    • Joensuu

    Jos megaan yhteys toimii mutta käynnissä alkaa katkomaan yhteyttä niin suosittelen tarkistaa sytkä ja megan maadoitukset ja johdotukset. Mun auto teki samaa vakiopuolilla ja vakio johtosarjaa käyttäen. Usb adapterilla yhteys meni poikki heti kun lähti ajaa. Oikealla sarjaportilla ei ongelmia.

    Puolien vaihto ja uusi johtosarja sytytykselle niin usb adapterinkaan kanssa ei yhteys pätkinyt kertaakaan.

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2027
      • Riihimäki

      MS1 toimii USB adapterilla kyllä ihan hyvin kunhan löytää toimivan adapterin. Ollut käytössä joku Acerin halpiskone ja nykyään ASUS Eee pikkuläppäri. Me ollaan duunissa testattu adaptereita ja valikoitu käyttöön parhaiten toimivat merkit. Samat on toiminut Megankin kanssa. Yksi toimiva on FTDI:n ES-U-1001-R10 / US232R-10.

      Mutta ei toki ole sarjaportin voittanutta jos sellainen kone on tarjolla. Tosin akunkin toimiminen on varsin hyödyllinen ominaisuus ja kuten sanottu niitä ei oikein nykyään saa samassa paketissa.

      Comment

      • tereppa
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 56
        • Ruokolahti

        Kiitos vastauksista! Ja autossa on tosiaankin vakio puola ja johtosarja. Pitää alkaa metsästämään uutta konetta :think

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Tollasta Kdfi:n purkkia meinasin sigun autoon hommailla, käsittääkseni ns. PnP värkki? Mitenkä tuo säätäminen, että onko täällä joku joka noista ymmärtää kun ittellä oo mitään hajua
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11095
            • Oulu

            Joo tökkää kiinni ja auto lähtee käyntiin. Mut on siinä ihan perus asetusetustenkin laittoa, sekä muutama fyysinenkin muutos on tehtävä ennenkuin voi varsinaisesti ruveta säätämään. Esim.alpha-n moodi vaihtaa speed densityyn (map anturille pitää vetää letku imusarjasta), jos vakio kone, niin vahtaa lamda kapeakaista moodiin ja viritellä toinen orkkis lamdoista käyttöön (tai kummatkin). Niiden johtoja kun ei ole kytketty alunperin. Dokumenteista poiketen vanos on ainakin m52 boksissa kytketty ja toimintavalmis. Siinä on vain tehdas asetukset väärin ja vanos on aina päällä tietystä tps asennosta lähtien. Hävittää aika hyvin tehoa yläpäästä jos jätetään näin. En nyt ulkoa muista mitä piti vaihtaa että pelaa oikein. Sit kaikki perus asetukset kans pitää kattoa läpi ja muuttaa tarpeen vaatiessa, kun ei ne oikeen optimisti ollu suoraan laatikosta otettaessa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Joo tökkää kiinni ja auto lähtee käyntiin. Mut on siinä ihan perus asetusetustenkin laittoa, sekä muutama fyysinenkin muutos on tehtävä ennenkuin voi varsinaisesti ruveta säätämään. Esim.alpha-n moodi vaihtaa speed densityyn (map anturille pitää vetää letku imusarjasta), jos vakio kone, niin vahtaa lamda kapeakaista moodiin ja viritellä toinen orkkis lamdoista käyttöön (tai kummatkin). Niiden johtoja kun ei ole kytketty alunperin. Dokumenteista poiketen vanos on ainakin m52 boksissa kytketty ja toimintavalmis. Siinä on vain tehdas asetukset väärin ja vanos on aina päällä tietystä tps asennosta lähtien. Hävittää aika hyvin tehoa yläpäästä jos jätetään näin. En nyt ulkoa muista mitä piti vaihtaa että pelaa oikein. Sit kaikki perus asetukset kans pitää kattoa läpi ja muuttaa tarpeen vaatiessa, kun ei ne oikeen optimisti ollu suoraan laatikosta otettaessa.
              Eihän se nyt ihan vakioon oo tarkotus tulla. Ei oikein oo hyötyä noista s50b32 suuttimista kun ei oo säädettynä kunnolla. Näille kaveriks jyrkempää nokkaa, plx tai innovaten laajakaista hommailla. Perus modailua...
              Hyvä että joku näitä on asennellu ni tietää mitä pitää tehdä. Eikös Vauhtivaunu oo jonkin sortin "guru" megan Säätämisessä :think
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • tereppa
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 56
                • Ruokolahti

                Originally posted by mazajns View Post
                Jos megaan yhteys toimii mutta käynnissä alkaa katkomaan yhteyttä niin suosittelen tarkistaa sytkä ja megan maadoitukset ja johdotukset. Mun auto teki samaa vakiopuolilla ja vakio johtosarjaa käyttäen. Usb adapterilla yhteys meni poikki heti kun lähti ajaa. Oikealla sarjaportilla ei ongelmia.

                Puolien vaihto ja uusi johtosarja sytytykselle niin usb adapterinkaan kanssa ei yhteys pätkinyt kertaakaan.
                Ostin käytetyn IBM Thinkbook t23, josta tuo sarjaportti löytyy. Mutta samat ongelmat jatkuvat vieläkin, eli kun auto (e30 m20b25) käynnistetään tai käy hetken niin yhteys katkeaa tai tällä 'uudella' koneella kone menee vikatilaan tai vastaavaan ja ilmoittaa "havaittiin ongelma, ja windows sammutettiin tietokoneelle aiheutuvien vahinkojen välttämiseksi....."
                Voisiko tuossa megan pnp purkissa olla joku vika mikä aiheuttaa tuommoista? ( oli syksyllä vauhtivaunulla muunnoksia varten ja hän löysi sieltä (sytytys puolelta?) väärän kokoisia vastuksia, niin siksi kävi mielessä)
                Vai löytyyköhän ongelma johtosarjasta tai maadoituksista niinkuin ylempänä jo puhuttiin.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by tereppa View Post
                  Ostin käytetyn IBM Thinkbook t23, josta tuo sarjaportti löytyy. Mutta samat ongelmat jatkuvat vieläkin, eli kun auto (e30 m20b25) käynnistetään tai käy hetken niin yhteys katkeaa tai tällä 'uudella' koneella kone menee vikatilaan tai vastaavaan ja ilmoittaa "havaittiin ongelma, ja windows sammutettiin tietokoneelle aiheutuvien vahinkojen välttämiseksi....."
                  Voisiko tuossa megan pnp purkissa olla joku vika mikä aiheuttaa tuommoista? ( oli syksyllä vauhtivaunulla muunnoksia varten ja hän löysi sieltä (sytytys puolelta?) väärän kokoisia vastuksia, niin siksi kävi mielessä)
                  Vai löytyyköhän ongelma johtosarjasta tai maadoituksista niinkuin ylempänä jo puhuttiin.
                  Jotkut kiinassa tehdyt rs232-välikaapelit on täyttä kuraa. Liittimen sisällä ottaa karvat toisiinsa kiinni yms. Kokeile toisella sarjaportti-jatkojohdolla. Ja varmista että se on oikeasti suoraan kytketty sarjakaapeli eikä ns. nollamodeemikaapeli.


                  Itse tinaan kaapelitkin että voin olla 100% varma yhteyden toiminnasta. Rahallisesti siinä ei ole mitään järkeä koska 1.8m piuha maksaa alle 3e:


                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • magilainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1023
                    • Iisalmi

                    Vkl käväsin tallilla. Noh eipä menny taas iha putkeen. Viimekerralla auto lähti normaalisti käyntiin ja pyöri mainiosti. Kuten aiemminkin, auto edelleen lähti käyntiin, mutta kun koneen lykkäsin kiinni-->asetukset muuttui millon mistäkin, trigger angle ym aivan päin peetä. Pikaseen katoin että kartat ja base settingsit olisi säilyneet, mutta kaikki muu hukassa. Mm vesiruiskutusta ja milloin mitäkin mallasi päälle-->Auto ei lähde ennäää ollenkaan käyntiin, potkii vaan takasin.

                    KYSYMYS voiko rikkinäinen usb adabteri aiheuttaa moisen? Kaapeli ATEN valmiste ja aiemmin toiminut :think

                    Nyt ollaan "lähtöpisteessä", aloittelijalle turhaan harmaita hiuksia vielä tämmösestä
                    Bmw e91 330xd -06 msport
                    Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                    Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      Säätöapuja olis tarvetta saada.

                      Ongelma on tämänlainen.

                      Aikasemmin käytettiin ms1v3 tästä purkista hajosi syttyohjaus ja koko systeemi päivitettiin ms2v3.0

                      Syksyllä saatiin kone käyntiin ja suurinpiirtein toimimaan.

                      Nyt taas hieman on tutkisteltu ja olis iso ongelma karttojen siirtämisessä mitä ei syksyllä huomattu.

                      Ms1 purkista siis on otettu VE ja ignition tablet
                      Niissä on akselit RPM ja TPSADC

                      Ms2 on taas
                      RPM ja Fuel load kpa

                      Miten tuo tpsadc saadaan "muutettua" Fuel load kpa arvoksi ?

                      Arvot ei mene ihan copy/paste meiningillä kohalleen ja kone ei pelaa niiku kuuluis.

                      Jos joku osaa yksinkertaisesti tuon selittää niin olisin kiitollinen.
                      Last edited by Osku; 12-04-2015, 14:21.
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11095
                        • Oulu

                        Sulla on ollu ms1 alpha-n moodissa ja nyt ollaan todennäköisesti speed densidy moodissa. Tai ainakin näin veikkaisin akselien perusteella .

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Sulla on ollu ms1 alpha-n moodissa ja nyt ollaan todennäköisesti speed densidy moodissa. Tai ainakin näin veikkaisin akselien perusteella .
                          Sehän tässä outoa onkin että miks ahdettu moottori vakioimusarjalla on säädetty Alpha-N modessa.

                          Tutkin tota MS1V3 msq tiedostoa ja kyllä siellä oli asetuksissa speed density valittuna.

                          Tuntuu jotenkin että moottori käy huonosti ja aavistuksen rötää, taulukoissa ainoa varmasti kutinsa pitävä kohta on kierrosluku joten tuo kyllä on sielläpäin.

                          Täytyy vielä tutkia lisää että mikä on muuttuva tekijä jos y akselille vaihtuu TPS ADC:n tilalle fuel load kpa.

                          Meneekö koko säätötyö alusta alkaen uusiksi vai voiko noita taulukoita hyödyntää vielä enemmän tai kenties suoraan ottaa arvot ja varmistaa jotenkin että on säädöt kohdillaan,ajamallahan tuon saa varmistettua kyllä.

                          Kyseessä siis M42b18 moottori ja ahtopainetta maksimissaan 1-1.2 bar
                          Polttoaineena RE85
                          Parilla koelenkillä todettiin että,AFR arvot(mittari siis näyttää bensa AFR) huitelee alipainealueella 12 tuntumissa,ylipaineella 11-12.

                          Öljyt meni kylläkin vaihtoon kun haiskahtaa niin pahasti puliukolle ja kone alkoi räkyttämään kuumana.

                          Hieman haastavaa kun ei oo aikasempaa kokemusta noista säätelyhommista ja moottoria ei ole päässyt ajamaan niillä säädöillä siinä purkissa mille se aikasemmin on penkissä säädetty niin ei uskalla luottaa et on kohdallaan.
                          Last edited by Osku; 12-04-2015, 21:32.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11095
                            • Oulu

                            No jos moodi on ollu sama, niin eikai sillä akselin nimellä ole niin merkitystä. Sehän pitäis vaihtua moodin mukaan?

                            Oisko esim. req.fuel, suuttimien dead time, jne eri, mikä vaikuttaa suuttimien aukioloon ja sen takia käy rikkaalla.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Osku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2005
                              • 3324
                              • Kouvola,Pilkanmaa

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              No jos moodi on ollu sama, niin eikai sillä akselin nimellä ole niin merkitystä. Sehän pitäis vaihtua moodin mukaan?

                              Oisko esim. req.fuel, suuttimien dead time, jne eri, mikä vaikuttaa suuttimien aukioloon ja sen takia käy rikkaalla.
                              Näin minäkin sen näkisin että jos mode on sama niin väliäkö sillä mitä siinä sivussa lukee.

                              Onko tuo sitten vain eri tavalla ilmotettu ms1 ja ms2 tuo "nimike"

                              Req.fuel ja muut suuttimiin liittyvät arvot on kaikki "haettu" vanhoista tiedoista.

                              jos näin on niin teoriassa koneen pitäisi olla noilla arvoilla kohdallaan,ja se vetää nyt ihan kivasti.

                              Voihan se olla että öljyt on nyt menny piloille väärien WUE ja ASE säätöjen takia. Tota kun on useamman kerran käynnistelty ja kylmällä koneella putkesta tulee höyryä melko paljon ja haisee raaka viina :think
                              E30 24V 5D "Vakio"

                              Originally posted by ///Make
                              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Selvitelty ja tehty lisää huomioita,kaikki muut polttoaine asetukset VE tablen lisäksi päin honkia.

                                WUE arvot aivan liikaa. -->Korjattu paremmaksi
                                ASE arvot aivan liikaa.--> Korjattu paremmaksi
                                AE arvot nollattiin ja lähdettiin liikkeelle "puhtaalta" pöydältä

                                Nyt olisi lisää kysyttävää.

                                Millä tuon saisi estettyä kun kiihdyttää reilummin nostaa kaasua ja painaa kytkimen pohjaan niin moottori sammuu jos ei pidä kaasupolkimella käynnissä.

                                Tuossa ei siis ole tyhjäkäyntimoottoria,kaasuläppä on 9% auki ruuvista käännettynä(TPS kalibroitu niin että tyhjäkäyntiruuvi oli 100% auki ja kaasuläppä kiinni) ja käy siis paikallaan nollakuormalla n.850-900 rpm suht tasasesti.

                                Liikkeelle lähtiessä kytkintä jos nostaa painamatta kaasua niin kone tukehtuu.

                                Tämän saa varmaan korjattua laittamalla ennakkoa/lisää polttoainesyöttöä lisää alemmille(alle 700rpm) kierroksille kun missä moottori käy tyhjäkäynnillä ?

                                Saisko samoilla asetuksilla tuon sammahtelun poistettua kans?
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎