Niin mullakin pelas nyt kevääl sen 2kk tosi hyvin. Mut siel mamasanil sanottii et vois kokeilla sitä omaa virtaa ja maata, testaan ton nyt ainaki joku päivä. Mut en tiiä sit ku vika tulee ja menee
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vika tais löytyä. Plx.n boxilta lambdalle lähtevä johto nippu. Yksi johto tuossa liittimessä ei ole hyvin kiinni. Johtoa kun painoi liittimeen niin rupes näyttämään lukuja.E30 m20b27hyrrä
The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play
Comment
-
Elikkä semmonen ongelma, että mulla loppuu VE kartassa skaala kesken alapäässä. Tossa toi mun nykynen VE kartta, jota ei oo vielä yläpäässä säädetty:

Mutta siis tuolla tyhjäkäynnin tienoilla arvon muuttamien 8->7 vaikuttaa AFR lukuun tyyliin 14,3 -> 15.1 Muutenhan tuo on ok, mut kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua, niin seokset menee joko laihalle tai liian rikkaalle riippuen ympäröivistä arvoista, eikä kone kuulosta oikealta + kaupungissa ajaminen on vittumaista, kun vedot katoaa pikku hetkeksi. Vähänkään kun on kierroksia, niin kaikki pelaa hyvin, koska on skaalaa mitä säätää.
Onkohan mulla nyt joku asetus pielessä, tai voiko tuohon VA kartan skaalaan vaikuttaa jollain arvolla? Esim req. fuel?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Req. fuel vaikuttaa suoraan kartan "nollapisteeseen" eli pienentämällä sitä pitäisi saada suurempia VE-arvoja ja sitäkautta lisää säädettävyyttä. Siinä on sitten yläpäässä rajana arvo 255 jota suurempia ei voi VE-karttaan laittaa.Originally posted by Pazi88 View PostOnkohan mulla nyt joku asetus pielessä, tai voiko tuohon VA kartan skaalaan vaikuttaa jollain arvolla? Esim req. fuel?sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Tsekkaa Pazi myös, että siulla on Multiply MAP käytössä.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Tää ei nyt varmaan liity tohon edelliseen ongelmaan, kun mulla on skaalaa alapäässä paljon enemmin, mut vähän samantyyppinen.
Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle. Painallus on siis tosi pieni, eli ei lähde vielä kiihdytysrikastus päälle, eikä juuri edes kierrokset nouse. On tosi ärsyttävä ominaisuus kaupungissa, kun ryömii pikkuhiljaa eteenpäin, niin ihan pienet kaasupolkimen liikkeet vetää laihalle -> auto alkaa nykimään.
Sitten kun on isompi kaasupolkimen painallus niin toimii jo normaalisti, eli ei vedä laihalle, vaan lähtee heti vetämään. Ja myöskään isommilla kierroksilla ei tee tuota. VE-kartassa ei tossa kohtaa ole laihaa paikkaa, et jos muussa tilanteessa menen tohon ko. kohtaan niin ei ole laihalla.
Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.Last edited by TeemuM; 18-06-2015, 09:25.
Comment
-
Eipä näy olevan :think Pitänee muuttaa.Originally posted by O-Peksi View PostTsekkaa Pazi myös, että siulla on Multiply MAP käytössä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Jeah, joskus ite ihmettelin, miks loppuu säätövara polttoainekartasta, niin mazajns vinkkas, että toi pitää olla käytössä.Originally posted by Pazi88 View PostEipä näy olevan :think Pitänee muuttaa.
Ja muuta se ennenkuin kosket siihen req fueliin. Tosin kartta menee aika pitkälti uusiksi tuon muutoksen jälkeen.
Tossa jotain juttua aiheesta: http://www.msextra.com/forums/viewto...?f=101&t=47895ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Koitas muuttaa Acceleration enrichmenteistä sitä TPS Thresholdia, sillä yleensä korjaantuu vastaavat ongelmat. Sekin voi auttaa, jos siitä rikastuskäyrästä siirrät sitä alinta/ensimmäistä pistettä vaakasuunnassa suuntaan taikka toiseen.Originally posted by TeemuM View PostTää ei nyt varmaan liity tohon edelliseen ongelmaan, kun mulla on skaalaa alapäässä paljon enemmin, mut vähän samantyyppinen.
Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle. Painallus on siis tosi pieni, eli ei lähde vielä kiihdytysrikastus päälle, eikä juuri edes kierrokset nouse. On tosi ärsyttävä ominaisuus kaupungissa, kun ryömii pikkuhiljaa eteenpäin, niin ihan pienet kaasupolkimen liikkeet vetää laihalle -> auto alkaa nykimään.
Sitten kun on isompi kaasupolkimen painallus niin toimii jo normaalisti, eli ei vedä laihalle, vaan lähtee heti vetämään. Ja myöskään isommilla kierroksilla ei tee tuota. VE-kartassa ei tossa kohtaa ole laihaa paikkaa, et jos muussa tilanteessa menen tohon ko. kohtaan niin ei ole laihalla.
Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.
Ja rikastus kannattaa olla nimenomaan 100% TPS-pohjainen, tai ite ainakin saanu sen toimimaan parhaiten tilanteessa kuin tilanteessa.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Onhan siellä sitten sellaiset kuin EAE ja X-tau kiihdytysrikastuksen puolella joilla tuommoiset ongelmat pitäsi pystyä poistamaan. Kummallakaan algoritmilla vaan säätäminen ei tapahdu ihan lennosta. Manuaalia joutuu lukemaan useammankin kerran.Originally posted by TeemuM View PostAjan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle.
Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Täytyy testata noita, kiitoksia. Rikastus on nyt 100% TPS.Originally posted by O-Peksi View PostKoitas muuttaa Acceleration enrichmenteistä sitä TPS Thresholdia, sillä yleensä korjaantuu vastaavat ongelmat. Sekin voi auttaa, jos siitä rikastuskäyrästä siirrät sitä alinta/ensimmäistä pistettä vaakasuunnassa suuntaan taikka toiseen.
Ja rikastus kannattaa olla nimenomaan 100% TPS-pohjainen, tai ite ainakin saanu sen toimimaan parhaiten tilanteessa kuin tilanteessa.
Noista manuaalista lueskelinkin, mut on vielä kokeilematta, kun vaikuttivat niin monimutkaisilta. Mut täytyy testata noitakin, ellei muuten saa hyväksi.Onhan siellä sitten sellaiset kuin EAE ja X-tau kiihdytysrikastuksen puolella joilla tuommoiset ongelmat pitäsi pystyä poistamaan.
Säätömahdollisuuksia noissa rikastuksissa näyttää olevan ihan tarpeeks, kunhan osais vaan käyttää.
EAE Adhere-to-walls - EAE Sucked-from-walls - Puddling Factors - Time Factors - ym ym
Comment
-
Jep eipä tuo kartan uusiksi meneninen ole suuri ongelma, kun ei oo penkissä keretty ajaa vielä kohdalleen. Oli tuolla linkissä, miten ton nykysen saa laskettua kohdilleen multiply map asetukselle, et ei taas ihan nollista tarvi lähtä.Originally posted by O-Peksi View PostJeah, joskus ite ihmettelin, miks loppuu säätövara polttoainekartasta, niin mazajns vinkkas, että toi pitää olla käytössä.
Ja muuta se ennenkuin kosket siihen req fueliin. Tosin kartta menee aika pitkälti uusiksi tuon muutoksen jälkeen.
Tossa jotain juttua aiheesta: http://www.msextra.com/forums/viewto...?f=101&t=47895
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kertokaastte viisaat noista kylmäkäynnistysasetuksista aloittelijalle. Eli m20b27 pitäisi saada hyvin käyntiin ilman kaasulla avitusta. Lämmettyä käy ja kukkuu... Muinoin jäi e85:llä pyörimään laakista, vakio motronicilla. Nyt mega, kylmäkäynnistyssuutin poies ja 95 tankissa. Starttaa ja sammuu. kaasuttelu auttaa. Asea rukattu ylös... Kuin paljon sitä uskaltaa laittaa..? Sitten ne muut asetukset tunerstudiolla, hepreaa
Suuttimet about 400cc...Last edited by jakeluvesimies; 19-06-2015, 02:33.
Comment
-
Vastaavaa ongelmaa ollut muilla? Koodin päivityksen jälkeen uusimpaan versioon, luonnollisesti anturit piti kalibroida uusiksi jne. Mutta tyhjäkäynti moottorin asetuseket meni jotenkin metsään. Eli ennen kun on laittanut virrat päälle on tkmoottori kloksahtanut, mutta nyt tekeen sen virrat poiskytkettäessä. Ja tk moottori kuumenee tulikuumaksi. Muutenkin tuntuu sekoittaneen pakkaa aika huolella. Täytyy varmaan koittaa etsiä vanhoja asetuksia ja koittaa pelaisko niillä?E30 316 Turbo
Comment
-
MS2-koodin päivityksessähän ei säily muut kuin kalibrointiarvot joten periaatteessa niitä ei olisi pitänyt tarvita muuttaa. Kaikki muu on laitettava talteen _ennen_ päivitystä .MSQ-tiedostona ja päivityksen jälkeen ladattava takaisin. Joskus tosin saattaa käydä niin ettei vanhan ja uuden koodin .MSQ-tiedostot olekkaan yhteensopivia jolloin asetukset joutuu naputtamaan käsin. Ohjelma kyllä herjaa ristiriitaisuuksista ja jos tällaisia virheilmoituksia on tullut niin silloin ei pitäisi yrittää laittaa sitä .MSQ:ta.Originally posted by andhu View PostVastaavaa ongelmaa ollut muilla? Koodin päivityksen jälkeen uusimpaan versioon, luonnollisesti anturit piti kalibroida uusiksi jne. Mutta tyhjäkäynti moottorin asetuseket meni jotenkin metsään. Eli ennen kun on laittanut virrat päälle on tkmoottori kloksahtanut, mutta nyt tekeen sen virrat poiskytkettäessä. Ja tk moottori kuumenee tulikuumaksi. Muutenkin tuntuu sekoittaneen pakkaa aika huolella. Täytyy varmaan koittaa etsiä vanhoja asetuksia ja koittaa pelaisko niillä?sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
Comment