Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #61
    Originally posted by BestMotorWith
    Minkäslainen vaikutus tolla b25:sen kampuralla ois b20 koneessa 20:sen männillä??
    Saisit 2.2l koneen
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • BestMotorWith
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 382
      • Hämeenlinna

      #62
      Se varmaan käy suoraan siihen 2 litrasen lohkoon ilman ongelmia?
      Ja muuttuuko puristukset? Ja kumman kiertokankee kannattaa käyttää?
      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #63
        Originally posted by BestMotorWith
        Se varmaan käy suoraan siihen 2 litrasen lohkoon ilman ongelmia?
        Ja muuttuuko puristukset? Ja kumman kiertokankee kannattaa käyttää?
        Lohkoon sopii mutta pääset mäntiä sorvailemaan. Tulee yli lohkosta
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • BestMotorWith
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 382
          • Hämeenlinna

          #64
          Onkos niissä männissä varaa ottaa pois?
          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #65
            Originally posted by BestMotorWith
            Onkos niissä männissä varaa ottaa pois?
            Siitä saa kertoa joku muu
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #66
              Originally posted by Wittu_joo
              Originally posted by BestMotorWith
              Minkäslainen vaikutus tolla b25:sen kampuralla ois b20 koneessa 20:sen männillä??
              Saisit 2.2l koneen
              kannattaa laittaa vaikka 2,3 kampura ja männät, sama poraus. niitäkin varmaan löytyy puoli ilmasi joka nurkasta
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #67
                Kannattaa muistaa että ensimmäisissä 323i E30 oli vaan 139hv eli ei pidä odottaa liikoja 323i kampiakselin ja mäntien käytöstä ja laakerit, tiivisteet, männänrenkaat yms maksavat suunilleen saman verran, oli kyseessä sitten mikä tahansa iskutilavuus.
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #68
                  Originally posted by Jacek
                  Kannattaa muistaa että ensimmäisissä 323i E30 oli vaan 139hv eli ei pidä odottaa liikoja
                  Mutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by Sickness
                    Mutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:
                    750k/min 166Nm ? Haloo :roll: Ei siitä nyt mitään laivadieseliä tule vaikka laittaisi kaksikin 323i kampiakselia
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by Jacek
                      Originally posted by Sickness
                      Mutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:
                      750k/min 166Nm ? Haloo :roll: Ei siitä nyt mitään laivadieseliä tule vaikka laittaisi kaksikin 323i kampiakselia
                      No, myönnetään virhe: tyhjäkäynnin tuntumassa:
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • BestMotorWith
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 382
                        • Hämeenlinna

                        #71
                        Mutta kestäiskö b20:sen laatikko ja perä tonverran kovempaa vääntöä? :oops:
                        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #72
                          Originally posted by BestMotorWith
                          Mutta kestäiskö b20:sen laatikko ja perä tonverran kovempaa vääntöä? :oops:
                          Kestää varmasti.
                          E24 635csi

                          Comment

                          • e34m62
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 62

                            #73
                            Originally posted by Jacek

                            Joku mäntien lämpolaajenemisesta tietävä voisi varmaan valottaa asiaa enemmän mutta sen tiedän minäkin ettei ilmajäähdytteisen bokserikoneen mäntiä ole tarkoitettu toimimaan vesijäähdytteisessä valurauta-rivimoottorissa.
                            Valotetaan.
                            Lämpölaajenemisen kaava ei ota kantaa materiaalivahvuuteen, pelkästään pituus,deltaT ja pituuden lämpölaajenemiskerroin ovat fuktioita.
                            Siis ympyrän halkaisia kasvaa saman verran riippumatta paljonko sisäreikä on.

                            Ero syntyy sylinteriputkien lämpötiloissa, ilmajäähdytteisen putken pintalämpötilä on korkeampi kuin vesijäähdytteisen -> välys suurempi.
                            Tämä on luonnollisesti otettu huomioon männän suunnittelussa, lyhyempi helma, ohuempi seinä ym. (mm. helman lyhentäminen nostaa kiinnileikkaantumis riskiä).
                            Ei toki sulje pois männän käyttöä mutta ei tod. ole paras valinta vaikka halvalla saa (osalle porukkaa se on ainut argumentti).

                            Jacek, millois tuut hakee M30 öljypohjas ja pumppus?

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #74
                              Originally posted by Sickness
                              Originally posted by Jacek
                              Kannattaa muistaa että ensimmäisissä 323i E30 oli vaan 139hv eli ei pidä odottaa liikoja
                              Mutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:
                              Niin ja b20 ja b23 on eroa kun yöllä ja päivällä.

                              Sille taas ei voi mitään että tehoihin tottuu.

                              Ennen tota 323I:tä mulla oli 318I ja sitten olin kuskina kaverille jolla oli 320i. No olihan siinä äänet mutta siihen se jäi.
                              Aina oli epäselvää oliko se mun 318 vakio vai ei mutta se 320 oli niin perkeleen laiska. Taasen kun 323i:n ostin niin se tuntu ensimmäisen viikon lentävän

                              Kunnes taas tein ton 2.7l koneen ja sen tuntu ensimmäisen viikon mahtavalta. Mutta taas se tuntuu lussulta.

                              mutta tehoihin tottuu. Pitäs saada 10kw per viikko lisää niin olis tyytyväinen :juo
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4646
                                • Tuusula

                                #75
                                Originally posted by Wittu_joo
                                mutta tehoihin tottuu. Pitäs saada 10kw per viikko lisää niin olis tyytyväinen :juo
                                Pistä solmu kylkeen ja aloitat 0,1 paineilla.. sitte aina viikon päätteeks ruuvaat 0,1bar lisää paineita :lol:
                                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎