Originally posted by BestMotorWith
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Se varmaan käy suoraan siihen 2 litrasen lohkoon ilman ongelmia?
Ja muuttuuko puristukset? Ja kumman kiertokankee kannattaa käyttää?If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
Lohkoon sopii mutta pääset mäntiä sorvailemaan. Tulee yli lohkostaOriginally posted by BestMotorWithSe varmaan käy suoraan siihen 2 litrasen lohkoon ilman ongelmia?
Ja muuttuuko puristukset? Ja kumman kiertokankee kannattaa käyttää?- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Onkos niissä männissä varaa ottaa pois?If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
kannattaa laittaa vaikka 2,3 kampura ja männät, sama poraus. niitäkin varmaan löytyy puoli ilmasi joka nurkastaOriginally posted by Wittu_jooSaisit 2.2l koneenOriginally posted by BestMotorWithMinkäslainen vaikutus tolla b25:sen kampuralla ois b20 koneessa 20:sen männillä??
Comment
-
Kannattaa muistaa että ensimmäisissä 323i E30 oli vaan 139hv eli ei pidä odottaa liikoja 323i kampiakselin ja mäntien käytöstä ja laakerit, tiivisteet, männänrenkaat yms maksavat suunilleen saman verran, oli kyseessä sitten mikä tahansa iskutilavuus.
Comment
-
Mutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:Originally posted by JacekKannattaa muistaa että ensimmäisissä 323i E30 oli vaan 139hv eli ei pidä odottaa liikojaE39 520iA -02
Comment
-
750k/min 166Nm ? Haloo :roll: Ei siitä nyt mitään laivadieseliä tule vaikka laittaisi kaksikin 323i kampiakseliaOriginally posted by SicknessMutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:
Comment
-
No, myönnetään virhe: tyhjäkäynnin tuntumassa:Originally posted by Jacek750k/min 166Nm ? Haloo :roll: Ei siitä nyt mitään laivadieseliä tule vaikka laittaisi kaksikin 323i kampiakseliaOriginally posted by SicknessMutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:E39 520iA -02
Comment
-
Mutta kestäiskö b20:sen laatikko ja perä tonverran kovempaa vääntöä? :oops:If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
Valotetaan.Originally posted by Jacek
Joku mäntien lämpolaajenemisesta tietävä voisi varmaan valottaa asiaa enemmän mutta sen tiedän minäkin ettei ilmajäähdytteisen bokserikoneen mäntiä ole tarkoitettu toimimaan vesijäähdytteisessä valurauta-rivimoottorissa.
Lämpölaajenemisen kaava ei ota kantaa materiaalivahvuuteen, pelkästään pituus,deltaT ja pituuden lämpölaajenemiskerroin ovat fuktioita.
Siis ympyrän halkaisia kasvaa saman verran riippumatta paljonko sisäreikä on.
Ero syntyy sylinteriputkien lämpötiloissa, ilmajäähdytteisen putken pintalämpötilä on korkeampi kuin vesijäähdytteisen -> välys suurempi.
Tämä on luonnollisesti otettu huomioon männän suunnittelussa, lyhyempi helma, ohuempi seinä ym. (mm. helman lyhentäminen nostaa kiinnileikkaantumis riskiä).
Ei toki sulje pois männän käyttöä mutta ei tod. ole paras valinta vaikka halvalla saa (osalle porukkaa se on ainut argumentti).
Jacek, millois tuut hakee M30 öljypohjas ja pumppus?
Comment
-
Niin ja b20 ja b23 on eroa kun yöllä ja päivällä.Originally posted by SicknessMutta vääntöä on tyhjäkäynnillä erään näkemäni käyrän mukaan yhtä paljon kuin b20:ssä parhaimmillaan :shock:Originally posted by JacekKannattaa muistaa että ensimmäisissä 323i E30 oli vaan 139hv eli ei pidä odottaa liikoja
Sille taas ei voi mitään että tehoihin tottuu.
Ennen tota 323I:tä mulla oli 318I ja sitten olin kuskina kaverille jolla oli 320i. No olihan siinä äänet mutta siihen se jäi.
Aina oli epäselvää oliko se mun 318 vakio vai ei mutta se 320 oli niin perkeleen laiska. Taasen kun 323i:n ostin niin se tuntu ensimmäisen viikon lentävän
Kunnes taas tein ton 2.7l koneen ja sen tuntu ensimmäisen viikon mahtavalta. Mutta taas se tuntuu lussulta.
mutta tehoihin tottuu. Pitäs saada 10kw per viikko lisää niin olis tyytyväinen :juo- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Pistä solmu kylkeen ja aloitat 0,1 paineilla.. sitte aina viikon päätteeks ruuvaat 0,1bar lisää paineita :lol:Originally posted by Wittu_joomutta tehoihin tottuu. Pitäs saada 10kw per viikko lisää niin olis tyytyväinen :juoex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
Comment