Nyt kirjotan tosi myöhään tälle topicille mutta mulla sattuu olemaan tuolla tallin nurkassa m20b23 kampiakseli ja nytten jos viskaan sen tuohon b25 lohkoon niin mitkäs kk mulla pitäisi olla? Eikös se siivu josta T3 puhui niin ole aika lähelle 1,3mm siis mäntä siivu ja mistäs se siivu otetaan kun eikös 2,5 ole pattipää männät?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
anspa87
-
M20B20-->M20B23 Tarvittavat osat?
-Kampi
-B23 Männät
-ECU
Tarviiko muuta, esim virranjakajaa?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
entäs saisko tuota b20-lohkoa kasvatettua dieselin osilla... d24kampura+jotku männät?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
hmmmm.... taidanpa aluksi ainaki kokeilla noita b23 osia, jossei kohalle satu erittäin halvalla dieseliä.
Mitään muita järkeviä yhdistelmiä tuolle B20 jolla sais pikkasen lisää vääntöä/tehoa..?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by T3Tottahan tuo teoriassa on mahdollista, mutta pitäis löytää jostain aikalailla matalat 80mm männät.
Tätä on toki tullut mietittyä ja nimimerkki "Freak" antoi mulle hyvän vinkin asiassa.
Kohtapuolin olis osat tuollaistakin varten, joten vois kokeilla kuinka käy.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Uijui. Kyllä tässä on ehdottomasti foorumin asiallisin ketju.
Nyt kaivattaisiin _tietoa_ siitä paljonko b25 männistä pitää siivuttaa pois kun yhdistelmänä on:
m20b25 lohko + m20b23 kampura + 135mm kiertarit + b25 männät + b25 kansi
=?
Paljonko tulisi puristuksia? Mikä olisi realistinen teho/vääntö tavoite?
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisUijui. Kyllä tässä on ehdottomasti foorumin asiallisin ketju.
Nyt kaivattaisiin _tietoa_ siitä paljonko b25 männistä pitää siivuttaa pois kun yhdistelmänä on:
m20b25 lohko + m20b23 kampura + 135mm kiertarit + b25 männät + b25 kansi
=?
Paljonko tulisi puristuksia? Mikä olisi realistinen teho/vääntö tavoite?
t.Ville
Tämä viestiketju olikin mielenkiintoista luettavaa, vaikka olenkin siirtynyt jo osin isolohkoon.Last edited by Bmw Master; 30-01-2006, 23:38.
Comment
-
-
Kysymyksiä
m20b20=>m20b23
Vaikuttaako tällaiseen projektiin sitten jotenkin se, että on tuo automaattilaatikko? Sori jos typerä kysymys, mutta en tiedä. Auto siis 520ia -83. Ja mitä katsastuksessa ovat mieltä, tarviiko tällaisessa muutoksessa vaihdella esimerkiksi jarruja? Olisi kiva edes ihan hitusen saada lisää potkua, kun ei meinaa edes linja-autosta ohi päästä.Last edited by AT83; 04-02-2006, 01:04.
Comment
-
-
Originally posted by AT83m20b20=>m20b23
Vaikuttaako tällaiseen projektiin sitten jotenkin se, että on tuo automaattilaatikko? Sori jos typerä kysymys, mutta en tiedä. Auto siis 520ia -83. Ja mitä katsastuksessa ovat mieltä, tarviiko tällaisessa muutoksessa vaihdella esimerkiksi jarruja? Olisi kiva edes ihan hitusen saada lisää potkua, kun ei meinaa edes linja-autosta ohi päästä.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Originally posted by AT83m20b20=>m20b23
Vaikuttaako tällaiseen projektiin sitten jotenkin se, että on tuo automaattilaatikko? Sori jos typerä kysymys, mutta en tiedä. Auto siis 520ia -83. Ja mitä katsastuksessa ovat mieltä, tarviiko tällaisessa muutoksessa vaihdella esimerkiksi jarruja? Olisi kiva edes ihan hitusen saada lisää potkua, kun ei meinaa edes linja-autosta ohi päästä.
Comment
-
-
Originally posted by JacekHyvä kampurahan se on ja ihan perustellusti sitä suosittelet. KePössä oli mm M21D24 alakerta myynnissä eli sieltä saisi taotun 81mm akselin. Kustannuksia tosiaan vaan yritin minimoida.
Suuttimista tuntuu olevan vahvasti täällä se käsitys että niitä pitää aina vaihtaa kun kasvattaa tilavuutta. Näin ei suinkaan ole. Sen tarpeenhan näkee penkissä siitä miten seos käyttäytyy. 325i on 175 3.0bar virtaavat suuttimet eli ei nekään kovin paljon suuremmat ole kun 133 2.5bar.
En ole itse vielä kertaakaan törmännyt vaparissa siihen etteivät suuttimet olisi riittäneet. Jopa mun 223Hv 2.7L M20 oli 2.0L suuttimilla. Bensanpainetta oli n 3.6bar ja lastu säädetty penkissä. Hyvin toimi eikä mitään seosongelmia.
Turboissa tilanne on varmasti toinen kun bensalla usein myös jäähdytetään mutta siitä osaa varmasti jotain niistä ymmärtävä, toisin kun minä, kertoa enemmän
on muuten ihan asiallinen topic..B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
Kummalliset männät ilmestyivät tietoisuuteeni...
Kuulemma olleet e21 323:ssa, jossa lohko porattu 84mm poraukseen ja vaihdettu männät. En saanut vielä mäntien merkkiä ("Mondial") tietoon, mutta kuulemma "matalat" ja jotain Shnitzeristä? Tietoa, veikkauksia?
t.Ville
EDITTIÄ:
Eli merkki olisi Mondial, taotut, isoilla venttiilitaskuilla ja tulevat n.1.5mm lohkosta yli. ??Last edited by Kyytsis; 16-02-2006, 19:57.
Comment
-
-
Originally posted by Supra^entäs saisko tuota b20-lohkoa kasvatettua dieselin osilla... d24kampura+jotku männät?Originally posted by T3Tottahan tuo teoriassa on mahdollista, mutta pitäis löytää jostain aikalailla matalat 80mm männät.
Tätä on toki tullut mietittyä ja nimimerkki "Freak" antoi mulle hyvän vinkin asiassa.
Kohtapuolin olis osat tuollaistakin varten, joten vois kokeilla kuinka käy.Last edited by makkis; 09-03-2006, 21:59.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment