Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #91
    Nyt kirjotan tosi myöhään tälle topicille mutta mulla sattuu olemaan tuolla tallin nurkassa m20b23 kampiakseli ja nytten jos viskaan sen tuohon b25 lohkoon niin mitkäs kk mulla pitäisi olla? Eikös se siivu josta T3 puhui niin ole aika lähelle 1,3mm siis mäntä siivu ja mistäs se siivu otetaan kun eikös 2,5 ole pattipää männät?

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #92
      M20B20-->M20B23 Tarvittavat osat?

      -Kampi
      -B23 Männät
      -ECU

      Tarviiko muuta, esim virranjakajaa?
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8531
        • Karhe

        #93
        .....
        Last edited by T3; 14-01-2008, 18:08.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #94
          entäs saisko tuota b20-lohkoa kasvatettua dieselin osilla... d24kampura+jotku männät?
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8531
            • Karhe

            #95
            .....
            Last edited by T3; 14-01-2008, 18:08.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #96
              hmmmm.... taidanpa aluksi ainaki kokeilla noita b23 osia, jossei kohalle satu erittäin halvalla dieseliä.

              Mitään muita järkeviä yhdistelmiä tuolle B20 jolla sais pikkasen lisää vääntöä/tehoa..?
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2496

                #97
                Originally posted by T3
                Tottahan tuo teoriassa on mahdollista, mutta pitäis löytää jostain aikalailla matalat 80mm männät.
                Tätä on toki tullut mietittyä ja nimimerkki "Freak" antoi mulle hyvän vinkin asiassa.
                Kohtapuolin olis osat tuollaistakin varten, joten vois kokeilla kuinka käy.
                Juuh... Tuskin maltan odottaa minkälainen tuosta koneesta tulee. Tuossa koneessa on sitten aika monesta koneesta osaa. Vielä kun T3 löydät uudemmat ja keveymmät kiertokanget sinne, niin sitten. Vääntöä löytyy ja kierrosherkkyyttäkin kevyillä osilla ja puristuksilla. Ja kaikki tämä sitten m20B20 lohkoon.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #98
                  Uijui. Kyllä tässä on ehdottomasti foorumin asiallisin ketju.

                  Nyt kaivattaisiin _tietoa_ siitä paljonko b25 männistä pitää siivuttaa pois kun yhdistelmänä on:

                  m20b25 lohko + m20b23 kampura + 135mm kiertarit + b25 männät + b25 kansi

                  =?

                  Paljonko tulisi puristuksia? Mikä olisi realistinen teho/vääntö tavoite?

                  t.Ville

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #99
                    Originally posted by Kyytsis
                    Uijui. Kyllä tässä on ehdottomasti foorumin asiallisin ketju.

                    Nyt kaivattaisiin _tietoa_ siitä paljonko b25 männistä pitää siivuttaa pois kun yhdistelmänä on:

                    m20b25 lohko + m20b23 kampura + 135mm kiertarit + b25 männät + b25 kansi

                    =?

                    Paljonko tulisi puristuksia? Mikä olisi realistinen teho/vääntö tavoite?

                    t.Ville




                    Tämä viestiketju olikin mielenkiintoista luettavaa, vaikka olenkin siirtynyt jo osin isolohkoon.
                    Last edited by Bmw Master; 30-01-2006, 22:38.

                    Comment

                    • AT83
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 49
                      • Finland

                      Kysymyksiä

                      m20b20=>m20b23
                      Vaikuttaako tällaiseen projektiin sitten jotenkin se, että on tuo automaattilaatikko? Sori jos typerä kysymys, mutta en tiedä. Auto siis 520ia -83. Ja mitä katsastuksessa ovat mieltä, tarviiko tällaisessa muutoksessa vaihdella esimerkiksi jarruja? Olisi kiva edes ihan hitusen saada lisää potkua, kun ei meinaa edes linja-autosta ohi päästä.
                      Last edited by AT83; 04-02-2006, 00:04.

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        Originally posted by AT83
                        m20b20=>m20b23
                        Vaikuttaako tällaiseen projektiin sitten jotenkin se, että on tuo automaattilaatikko? Sori jos typerä kysymys, mutta en tiedä. Auto siis 520ia -83. Ja mitä katsastuksessa ovat mieltä, tarviiko tällaisessa muutoksessa vaihdella esimerkiksi jarruja? Olisi kiva edes ihan hitusen saada lisää potkua, kun ei meinaa edes linja-autosta ohi päästä.
                        Eipä se katsastus mies sitä konetta aukaisemaan mene, jos sinne vanhaan lohkoon noi b23 rojut heittää sisään.
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by AT83
                          m20b20=>m20b23
                          Vaikuttaako tällaiseen projektiin sitten jotenkin se, että on tuo automaattilaatikko? Sori jos typerä kysymys, mutta en tiedä. Auto siis 520ia -83. Ja mitä katsastuksessa ovat mieltä, tarviiko tällaisessa muutoksessa vaihdella esimerkiksi jarruja? Olisi kiva edes ihan hitusen saada lisää potkua, kun ei meinaa edes linja-autosta ohi päästä.
                          Tuo muutos auttaa auttaa automaatin toimintaa huomattavasti, on kokeiltu. Kannataa tehdä.

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            Originally posted by Jacek
                            Hyvä kampurahan se on ja ihan perustellusti sitä suosittelet. KePössä oli mm M21D24 alakerta myynnissä eli sieltä saisi taotun 81mm akselin. Kustannuksia tosiaan vaan yritin minimoida.

                            Suuttimista tuntuu olevan vahvasti täällä se käsitys että niitä pitää aina vaihtaa kun kasvattaa tilavuutta. Näin ei suinkaan ole. Sen tarpeenhan näkee penkissä siitä miten seos käyttäytyy. 325i on 175 3.0bar virtaavat suuttimet eli ei nekään kovin paljon suuremmat ole kun 133 2.5bar.

                            En ole itse vielä kertaakaan törmännyt vaparissa siihen etteivät suuttimet olisi riittäneet. Jopa mun 223Hv 2.7L M20 oli 2.0L suuttimilla. Bensanpainetta oli n 3.6bar ja lastu säädetty penkissä. Hyvin toimi eikä mitään seosongelmia.

                            Turboissa tilanne on varmasti toinen kun bensalla usein myös jäähdytetään mutta siitä osaa varmasti jotain niistä ymmärtävä, toisin kun minä, kertoa enemmän
                            ei ainakaan 2.7 itellä pelannut 2.0L suuttimilla vaikka paineita nosti kuin..

                            on muuten ihan asiallinen topic..
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              Kummalliset männät ilmestyivät tietoisuuteeni...

                              Kuulemma olleet e21 323:ssa, jossa lohko porattu 84mm poraukseen ja vaihdettu männät. En saanut vielä mäntien merkkiä ("Mondial") tietoon, mutta kuulemma "matalat" ja jotain Shnitzeristä? Tietoa, veikkauksia?

                              t.Ville

                              EDITTIÄ:

                              Eli merkki olisi Mondial, taotut, isoilla venttiilitaskuilla ja tulevat n.1.5mm lohkosta yli. ??
                              Last edited by Kyytsis; 16-02-2006, 18:57.

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                Originally posted by Supra^
                                entäs saisko tuota b20-lohkoa kasvatettua dieselin osilla... d24kampura+jotku männät?
                                Originally posted by T3
                                Tottahan tuo teoriassa on mahdollista, mutta pitäis löytää jostain aikalailla matalat 80mm männät.
                                Tätä on toki tullut mietittyä ja nimimerkki "Freak" antoi mulle hyvän vinkin asiassa.
                                Kohtapuolin olis osat tuollaistakin varten, joten vois kokeilla kuinka käy.
                                Mikäs tämmösen kokoonpanon tilavuudeksi tulisi, mitä kankia tulisi käyttää?
                                Last edited by makkis; 09-03-2006, 20:59.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎