Originally posted by [pmp]
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
-
-
Originally posted by timpaonx kukaan koskaan koittanu putkittaa m20 lohkoa et sais mahdollisimman suuret männät?kävi vaan mieles et sen pitäs olla mahdollista.sen jälkeen ei muutu ainakaa sylinterin muoto kun karkasu ei pehmene.ite oon suunnitellu dieselin akselia ja 85.5mm mahlen mäntiä
Muistelisin, että b25:stä on porattu paljon suurempiakin kuin 84mm, joten siinä olisi paljon helpompi lähtökohta kuin helposti löysäksi menevästä b20 lohkosta rakentaminen. Eikös jenkeissä ole tehty b25 lohkoista 3 ja 3.2 litraisia muunnoksia?E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessMuistelisin, että b25:stä on porattu paljon suurempiakin kuin 84mm, joten siinä olisi paljon helpompi lähtökohta kuin helposti löysäksi menevästä b20 lohkosta rakentaminen. Eikös jenkeissä ole tehty b25 lohkoista 3 ja 3.2 litraisia muunnoksia?Originally posted by JacekM20 moottorin osilla suurin tilavuus on 2,7L. Käyttämällä M52, S50 tai S52 moottorin osia päästään parhaimmillaan 3,2L iskutilavuuteen edellyttäen että lohko kestää 85,3mm porausta mitä en ole koskaan kokeillut. Uskoisin sen sitä kyllä kestävän.
t.Ville
Comment
-
-
85,3mm saattaa olla melko limitillä, koska sylinterien keskikohtien väli on 91mm jolloin rautaa jäisi vain 5,7mm sylinterien väliin. Toisaalta, S38B38 koneessa tuo seinämä on 5,4mm, ja nekin pysyvät nipussa melko hyvin. Lohkon suhteenhan noissa on ollut kestävyysongelmia ilmeisesti juuri suuresta porauksesta johtuen, joten...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell85,3mm saattaa olla melko limitillä, koska sylinterien keskikohtien väli on 91mm jolloin rautaa jäisi vain 5,7mm sylinterien väliin. Toisaalta, S38B38 koneessa tuo seinämä on 5,4mm, ja nekin pysyvät nipussa melko hyvin. Lohkon suhteenhan noissa on ollut kestävyysongelmia ilmeisesti juuri suuresta porauksesta johtuen, joten...
Toisaalta, kyllähän nämä s50 ja s52 koneet kestää vaikka niissä onkin suuret poraukset. Onhan kyseessä eri lohkot, mutta sylinterien väliset etäisyydet ovat kuitenkin samat.
Eräs viisas ingenjööri väitti M20b25-lohkon kestävän jopa 86mm porauksen.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Nappasin enempiä miettimättä sen suoraan tuosta jacekin vanhasta postista. Noita kestävyyksiä on aika paha arvailla, penarillakin joutuivat tekemään testikoneen aikanaan, toki menetelmät on kehittyny mutta ei kadunmies sellaisiin pääse käsiksi joilla pystyisi sanomaan edes lähes varmaksi että kestääkö vai ei. Siis kokeilematta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellNappasin enempiä miettimättä sen suoraan tuosta jacekin vanhasta postista. Noita kestävyyksiä on aika paha arvailla, penarillakin joutuivat tekemään testikoneen aikanaan, toki menetelmät on kehittyny mutta ei kadunmies sellaisiin pääse käsiksi joilla pystyisi sanomaan edes lähes varmaksi että kestääkö vai ei. Siis kokeilematta.
Onkos muuten tuo jenkkien S52b32 vielä rautalohkoinen?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by T3Niin... Saattaahan tuo lohko toki kestää, mutta kuinkas luulette, että se kannentiiviste siinä välissä kestää pullahtamatta. 86-porauksella ei sylinterien välinen seinämä ole juuri 3mm:ä paksumpi. En ole moottori-insinööri, enkä mikään muukaan insinööri, mutta uskaltaisinpa väittää, että kannentiiviste ei tuossa välissä kestä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
mä ajattelin putkitusta just sen takia et sylinterin muoto ei pääsis muuttuun.Mul oli joskus tehtynä m-sportin kautta 2.3 kampuralla tehty ja 83.5 männällä oleva alakerta ja siinä 2.3 kansi ja se väänsi ihan kivasti vaikka eihän sellanen kone mikää ohjus oo.Nyt itellä tekeillä 325 turbo ja alakerta stanu koossa ja vakiot männät sorvattuna ja mieli tekis tehä mahdollisimman iso alakerta.Mä oon tietonen kyl et sylinterien väli jää helvetin ohkasex 25b lohkossa jos sen poraa esim 86mm joten sitä varten kysyin putkitusta.Yx tuttu koneistaja ei pitäny ajatusta mahdottomana.Mut mistä löytäs sopivan kansipahvin vai onko se pakko tehä ite.speed limits are for pussies
Comment
-
-
Originally posted by timpamä ajattelin putkitusta just sen takia et sylinterin muoto ei pääsis muuttuun.Mul oli joskus tehtynä m-sportin kautta 2.3 kampuralla tehty ja 83.5 männällä oleva alakerta ja siinä 2.3 kansi ja se väänsi ihan kivasti vaikka eihän sellanen kone mikää ohjus oo.Nyt itellä tekeillä 325 turbo ja alakerta stanu koossa ja vakiot männät sorvattuna ja mieli tekis tehä mahdollisimman iso alakerta.Mä oon tietonen kyl et sylinterien väli jää helvetin ohkasex 25b lohkossa jos sen poraa esim 86mm joten sitä varten kysyin putkitusta.Yx tuttu koneistaja ei pitäny ajatusta mahdottomana.Mut mistä löytäs sopivan kansipahvin vai onko se pakko tehä ite.
t.Ville
Comment
-
-
Toimisiko m20b25 ilmamäärämittari (motronic) b20/b23 motronic -koneessa? Onko liittimet samanlaiset?
Itse ajattelin niin, että jos liittimet ovat samanlaiset niin moottori toimii mutta seos menee laihalle. Ja miksi laihalle; koska b25 mittarin halkaisija on suurempi kuin b20 ja siten samalla läpän avautumalla ilmaa menee läpi enemmän. Kuitenkin b20 motronic luulee ilmaa menevän saman verran kuin pienempirunkoisessa mittarissa ja annostelee polttoaineen sen mukaan. Onko logiikka oikea?
Tuota voi toki kompensoida aluksi ilmamäärämittarin jousta säätämällä ja jos/kun haluaa hyvän niin teettämällä motroniciin kokonaan uuden ohjelman. Mutta kysymys siis kuuluu, että onnistuuko tuo vaihto? (tiedän että piirilevyn voi vaihtaa, mutta omassa on niin kulunut että se jo pätkii...)E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessToimisiko m20b25 ilmamäärämittari (motronic) b20/b23 motronic -koneessa? Onko liittimet samanlaiset?
Itse ajattelin niin, että jos liittimet ovat samanlaiset niin moottori toimii mutta seos menee laihalle. Ja miksi laihalle; koska b25 mittarin halkaisija on suurempi kuin b20 ja siten samalla läpän avautumalla ilmaa menee läpi enemmän. Kuitenkin b20 motronic luulee ilmaa menevän saman verran kuin pienempirunkoisessa mittarissa ja annostelee polttoaineen sen mukaan. Onko logiikka oikea?
..ja vaikka olisikin, niin onko vaikutus marginaalista isompi...? Aika hyvin ovat kuulemma vastaavat toimineet ihan jousta löysäämällä.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisOnko se halkaisijakaan isompi?
..ja vaikka olisikin, niin onko vaikutus marginaalista isompi...? Aika hyvin ovat kuulemma vastaavat toimineet ihan jousta löysäämällä.
t.Ville
Tuo se sun vessa tänne niin mitataanE39 520iA -02
Comment
-
Comment