Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by KPRacing View Post
    jos laittais ne 130mm kanget ja m50 vanos männät niin pääsis varmaan vähällä sorvauksella?
    Enpä tuohon lähtisi. En muista oonko jo kysyny, mutta minkälaiseen käyttöön kone tulee ja minkälaisella budjetilla? :think
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Juzbe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1066
      • Pori

      Taas on vähän pyöritelty erillaisia kokoonpanoja turbokäyttöön, lähtökohtana m20 lohko,b25 kansi,etan kampiakselilla ja suunnitelmissa m50 veivit+männät,mutta mitkä männät? Ilmeisesti m50 männissä ei ole varaa laesta pois paljoa ottaa,jos ollenkaan? tietysti korkeammalla kansipahvilla saa puristuksia tiputettua mutta saako tarpeeksi? tai tottakai saa,mitä korkeampi..

      Vanos männillä matallemmat puristukset kuin ei-vanos männillä? vai jollain muilla männillä kuin m50? Puristukset tarvisi saada siihen 8-8.8:1 about ja pikkupaineilla tulossa,ei siis maksimaalisia tehoja hakusessa.

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by Juzbe View Post
        Taas on vähän pyöritelty erillaisia kokoonpanoja turbokäyttöön, lähtökohtana m20 lohko,b25 kansi,etan kampiakselilla ja suunnitelmissa m50 veivit+männät,mutta mitkä männät? Ilmeisesti m50 männissä ei ole varaa laesta pois paljoa ottaa,jos ollenkaan? tietysti korkeammalla kansipahvilla saa puristuksia tiputettua mutta saako tarpeeksi? tai tottakai saa,mitä korkeampi..

        Vanos männillä matallemmat puristukset kuin ei-vanos männillä? vai jollain muilla männillä kuin m50? Puristukset tarvisi saada siihen 8-8.8:1 about ja pikkupaineilla tulossa,ei siis maksimaalisia tehoja hakusessa.
        Unohda 135mm veivit.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Juzbe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1066
          • Pori

          no pikkupaineilla tarkotin ~0,7bar maksimissaan,eikä tuo puristussuhde lukkoon ole lyöty, kun tosiaan pikkupaineilla rakentamassa ollaan.

          Kunhan nyt heitin ajatusta ilmoille että minkäsuuntaista vehjettä rakennetaan,mikään ei ole lukkoon lyöty vielä,mietitään rauhassa..

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by Juzbe View Post
            no pikkupaineilla tarkotin ~0,7bar maksimissaan,eikä tuo puristussuhde lukkoon ole lyöty, kun tosiaan pikkupaineilla rakentamassa ollaan.

            Kunhan nyt heitin ajatusta ilmoille että minkäsuuntaista vehjettä rakennetaan,mikään ei ole lukkoon lyöty vielä,mietitään rauhassa..
            Mitä osia sulla on valmiina? Ja millä moottorinohjauksella meinaat?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Juzbe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1066
              • Pori

              Tällä hetkellä ei ole kuin b25 kansi,etan kampura sekä muut kamppeet,ainoastaan sisuskalut puuttuu että millä kasataan.
              Moottoriohjauksena tulee olemaan vakio motronic tai megasquirt.

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by Juzbe View Post
                Tällä hetkellä ei ole kuin b25 kansi,etan kampura sekä muut kamppeet,ainoastaan sisuskalut puuttuu että millä kasataan.
                Moottoriohjauksena tulee olemaan vakio motronic tai megasquirt.
                130mm kanget ja etan 9.0:1 männät megan kera.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  5kappaletta 130mm kankia löytyy jo tallista,kun yksi katkesi..

                  Mites kestävyys? Jos otetaan huomioon että seokset yms kohdallaan. Muistaakseni rajoittuu tuohon ~350hp?mitä tuskin edes tullaan ikinä ylittämään,ei ainakaan mielellään vakio sisuksilla..

                  Minkälaiset puristukset noilla 9.0:1 männillä tulee tuon b25 kannen kanssa?

                  megan kanssa onkin jo hiukan kokemusta,sekä tuttavapiiristä kyllä tekijöitä löytyy ja myös tietoa ja taitoa..

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Juzbe View Post
                    5kappaletta 130mm kankia löytyy jo tallista,kun yksi katkesi..

                    Mites kestävyys? Jos otetaan huomioon että seokset yms kohdallaan. Muistaakseni rajoittuu tuohon ~350hp?mitä tuskin edes tullaan ikinä ylittämään,ei ainakaan mielellään vakio sisuksilla..

                    Minkälaiset puristukset noilla 9.0:1 männillä tulee tuon b25 kannen kanssa?

                    megan kanssa onkin jo hiukan kokemusta,sekä tuttavapiiristä kyllä tekijöitä löytyy ja myös tietoa ja taitoa..
                    Kestää kyllä noilla tehoilla. Ruttuja en tarkkaan muista mutta noin 8.5:1 pintaan menee.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Juzbe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1066
                      • Pori

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Kestää kyllä noilla tehoilla. Ruttuja en tarkkaan muista mutta noin 8.5:1 pintaan menee.
                      Selvä homma,nyt sitten vaan hakuseen noi männät ja 1kpl 130mm kiertokankia..

                      Comment

                      • jokuuu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 701
                        • Oulu

                        m20b23

                        paljonko on m20b23 männän puristuskorkeus??
                        Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
                        DP engine parts osat
                        Turbosystems ahtimet

                        E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by jokuuu View Post
                          paljonko on m20b23 männän puristuskorkeus??
                          37.8mm
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • KPRacing
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 74

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Enpä tuohon lähtisi. En muista oonko jo kysyny, mutta minkälaiseen käyttöön kone tulee ja minkälaisella budjetilla? :think
                            vapari käyttöön tulossa, löytyy projekti topickia tuolta projektit puolelta.. bydjetti on mitä on, menny joku 2000€ nyt moottoriin kokonaisuudessaan eikä vielä riitä.. tuli eta 11.0:1 männät ostettua tuossa, ei onneksi tartte sorvailla

                            Comment

                            • turvenuija
                              BTCF Member
                              • Nov 2008
                              • 60
                              • simo/rovaniemi/kemi

                              kertokaas viisammat et onko mitää eroa alpinan c2 lohkolla verrattuna normi m20b25 lohkoon:think?

                              E30 Cabrio m50B25 turbo -88

                              Comment

                              • zJark
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 740
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by turvenuija View Post
                                kertokaas viisammat et onko mitää eroa alpinan c2 lohkolla verrattuna normi m20b25 lohkoon:think?
                                Uskaltaisin väittää että ei ole.
                                Käsittääkseni porauskin on sama 84 mikä b25:ssa. Vai?
                                Eikös se ole ihan perus 2.7 alakertaa vastaava, alpinan männillä höystettynä.
                                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎