Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    Originally posted by Jasu View Post
    Teitkö itse vai teetitkö muualla? Mistä läppä?
    Tein itse, läpänkin.

    Muistaakseni 15° oli kulma jossa läppä piti sorvata mittaansa, mittasin siis tuon 15° vanhasta läpästä. Varmaksi en astelukua pysty muistamaan, koska jo melkeimpä 3v aikaa tuosta operaatiosta.

    Comment

    • zJark
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 740
      • Ylöjärvi

      Originally posted by Jasu View Post
      Teitkö itse vai teetitkö muualla? Mistä läppä?
      Eikös sopivan läpän saisi esim m52b28 koneesta. Sehän on tuota kokoluokkaa.
      Sorvailee sitten sille sopivaksi tuon kotelon.
      Siis jollei ala tekemään vallan uutta.

      Tai istuttaa sen koko rungon m20 imusarjaan. Samalla saa orginelli potikka asentotunnistimen mahdollisia ruiskumuutoksia silmällä pitäen.
      Last edited by zJark; 26-04-2010, 20:00.
      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by zJark View Post
        Eikös sopivan läpän saisi esim m52b28 koneesta. Sehän on tuota kokoluokkaa.
        Sorvailee sitten sille sopivaksi tuon kotelon.
        Siis jollei ala tekemään vallan uutta.

        Tai istuttaa sen koko rungon m20 imusarjaan. Samalla saa orginelli potikka asentotunnistimen mahdollisia ruiskumuutoksia silmällä pitäen.
        Juu jonkun aikaa sitten kyselin tuosta m52b28:n kotelosta, mutta kukaan ei osannut sanoa mitään. Muistelin että noita on jotkut laittaneet / soveltaneet, mutta en enää löytänyt sivuja. Eiköhän sen läpän siitä kans saisi, niinkuin m30b34/35 kotelosta myös.
        Ei kellään sattuisi olemaan kuvaa imusarjasta johon istutettu jokin muu kuin alkuperäinen läppäkotelo?
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          850 Volvosta löytyi soppeli 65mm läppäkotelo joka menee pienin töin imusarjaan kiinni.

          Sitten olisi kysymys pakoventtiileistä, onko noita vaihdettu suurempiin? Ja minkälaisin tuloksin? Lähinnä siksi mietin, kun tuo pakopuoli tuntuu olevan muutenkin rajallinen (pieni) jo alkuperäiseen kokoonpanoon. Ja käsittääkseni myös nämä tunnetut viripajat parantelivat aikoinaan juurikin pakopuolta, ei niinkään imupuolta.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • Fatmonkey
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 48
            • Glattfelden, Sveitsi

            Tein yhden koneen m51 kampuralla ja 325i 9,7:1 männillä. 130mm kk.
            Rutut nousi 10,5:1. Vääntöä yli 300nm ja väänsi koko kierrosalueen.

            Nyt tulossa sama mutta 84,5 ylikoko männät ja puhallin.

            Comment

            • Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 672
              • Lohja

              Originally posted by jannmann View Post
              Onhan loogisestikin selvää että molempien mäntien pitää tulla suurinpiirtein samalle korkeudelle koska pyörivät samoilla veiveillä ja molemmissa (m52 ja M54) on sama dekkikorkeus.. nyt hävettää...

              Mutta nyt pitää sitten pistää m54 akseli ja männät tilaukseen ja löytää jostain 135mm m52 tai m54 veivit.. Tai kai ne m50 motin veivit käy kanssa jos vaan on yhtä sirot kun m52 ja m54 koneessa on. Onko jollain hyppysissä sellaiset?
              Rakensitko koskaan tuota moottoria? Ite haaveillu seuraavaa setuppia M42 tilalle..

              M52 lohkon sisään M54B30 hilut, männät jo löytyykin.
              '88 325i cabrio
              '90 318is

              Comment

              • FroZ
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 298
                • jkl

                Originally posted by Jasu View Post
                850 Volvosta löytyi soppeli 65mm läppäkotelo joka menee pienin töin imusarjaan kiinni.
                Millaiset on nämä pienet työt? Paljonko reikäjako poikkeaa? Kuvia?

                Comment

                • E284
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 10
                  • suomi

                  ruisku

                  kysytään nyt sitte täältä että passaako etan vakio johtosarjaan mikään 2.5l ruisku boxi vai pitääkö vaihtaa johtosarjatki jos aikoo vaihtaa 2.5l kannen? vakio boxin numero on 0 261 200 042 ja auto on vm 84 e28

                  Comment

                  • ChilileipÄ
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 2014
                    • jyväskylä

                    mitähän tommosen m20b20 koneen kannen paksuus on vakiona vielä höyläämättömänä??

                    tossa yhtä kantta mittailin ja näyttäs olevan suunilleen 126mm ja minimi viissiin jotain 124.7mm??
                    F11 530D M-Sport ’11
                    E39 525iA touring M-Sport '02
                    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by ChilileipÄ View Post
                      mitähän tommosen m20b20 koneen kannen paksuus on vakiona vielä höyläämättömänä??

                      tossa yhtä kantta mittailin ja näyttäs olevan suunilleen 126mm ja minimi viissiin jotain 124.7mm??
                      Jonkunmoinen muistikuva että olisi 125,095mm.
                      Last edited by Jasu; 22-08-2010, 14:25.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • ChilileipÄ
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 2014
                        • jyväskylä

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Jonkunmoinen muistikuva että olisi 125,095mm.
                        okei täytyy yrittää tota kantta mittailla tarkemmin vielä
                        F11 530D M-Sport ’11
                        E39 525iA touring M-Sport '02
                        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                        Comment

                        • JusZsE
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 134
                          • Järvenpää

                          Kävi mielessä tehä vähän paremmin vääntävä vapari kone kuin m20b20, joten aattelin kysästä pientä avustusta osien valitsemiseen.

                          Nyt olisi mielessä:
                          b25 lohko
                          b25 imusarja, megasquirttiin sopivalla kaasuläpällä
                          b20 kansi(mitä muutoksia kannattaa tehdä?)
                          eta:n kampura
                          130mm veivit
                          mitkä männät?
                          riittääkö m50b25 suuttimet megasquirtin kera?
                          kestääkö 240 getrag tuon perässä alkuunkaan?

                          Sanokaa suoraan vaan, jos jossain asiassa mennään täysin mettään. Lähinnä tälläinen kokoonpano, kun itseltä löytyy mega, veivit, b20 kansi, suuttimet ja pakkomielle päästä nyt taas jotain touhuumaan.
                          Sähkö on sinistä ja sattuu!

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by JusZsE View Post
                            Kävi mielessä tehä vähän paremmin vääntävä vapari kone kuin m20b20, joten aattelin kysästä pientä avustusta osien valitsemiseen.

                            Nyt olisi mielessä:
                            b25 lohko
                            b25 imusarja, megasquirttiin sopivalla kaasuläpällä
                            b20 kansi(mitä muutoksia kannattaa tehdä?)
                            eta:n kampura
                            130mm veivit
                            mitkä männät?
                            riittääkö m50b25 suuttimet megasquirtin kera?
                            kestääkö 240 getrag tuon perässä alkuunkaan?

                            Sanokaa suoraan vaan, jos jossain asiassa mennään täysin mettään. Lähinnä tälläinen kokoonpano, kun itseltä löytyy mega, veivit, b20 kansi, suuttimet ja pakkomielle päästä nyt taas jotain touhuumaan.
                            Onko budjetti minkälainen? Kanteen isommat (m20b25) venat ja m20b25 nokka. Imukanavaa täytyy myös jonkin verran suurentaa että saa imusarjan kohdistettua. Tossa kyllä toimisi 320/323 imusarjakin hyvin. Männiksi vaikka etan 10.2:1 jos satut sellaiset jostain löytämään, mutta 9.0:1 männät toimii myös hienosti. M20b25 sekä m50b25 suuttimet aikalailla samankokoiset ja koko riittää varmasti. Laatikko kestää kyllä normikäytössä.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10494
                              • Saaressa

                              Originally posted by JusZsE View Post
                              Kävi mielessä tehä vähän paremmin vääntävä vapari kone kuin m20b20, joten aattelin kysästä pientä avustusta osien valitsemiseen.

                              Nyt olisi mielessä:
                              b25 lohko
                              b25 imusarja, megasquirttiin sopivalla kaasuläpällä
                              b20 kansi(mitä muutoksia kannattaa tehdä?)
                              eta:n kampura
                              130mm veivit
                              mitkä männät?
                              riittääkö m50b25 suuttimet megasquirtin kera?
                              kestääkö 240 getrag tuon perässä alkuunkaan?

                              Sanokaa suoraan vaan, jos jossain asiassa mennään täysin mettään. Lähinnä tälläinen kokoonpano, kun itseltä löytyy mega, veivit, b20 kansi, suuttimet ja pakkomielle päästä nyt taas jotain touhuumaan.
                              Kyllä se m20b25 kaasuläppäkin on ihan megaan sopiva.. Ja haettaviin tehoihinkin varmasti ihan passelin kokoinen..

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • JusZsE
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 134
                                • Järvenpää

                                Kiitoksia vastauksista!
                                Kyllä nurkista löytyy b20 imusarja tuli vain mieleen että alkaako se ahdistamaan? Ei nyt ihan nolla budjetin konetta ole tarvis tehä, joten kanttakin pystyy tarvittaessa koneistamaan ja hommaamaan tarvittavat osat. Vielä tuosta kaasuläppä asiasta, ymmärtääkö mega tuota naksu anturia siinä? Jotenki jäänyt mieleen että tarvii potentiometri anturin siihen, vai miten nyt oikein sanotaankaan? Eikös megan kanssa tolla imm voi heittää vesilintua ja laittaa tilalle jonkun nopean imuilmanlämpötila anturin?
                                Sähkö on sinistä ja sattuu!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎