Onko nuo kuvat otettu ryssien sateelliitilla kuun takaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pyydän heti alkuun anteeksi kun en jaksanut näin yöllä alkaa selaamaan koko topicia läpi ja tarvisin pikaisen vastauksen kysymykseen
Onko olemassa sellaista setuppia että saisi m21d24 kampuralla stroukattua m20b20 konetta yhtä helposti kuin m20b23 kampuralla ja männillä, eli löytyykö sopivalla puristuskorkeudella olevia mäntiä m20b20 kankien nokkaan että ei tarvisi sorvata :thinkLast edited by Jube; 24-02-2015, 01:00.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostPyydän heti alkuun anteeksi kun en jaksanut näin yöllä alkaa selaamaan koko topicia läpi ja tarvisin pikaisen vastauksen kysymykseen
Miten m21d24 kampura eroaa m20b23 kampurasta?
Onko olemassa sellaista setuppia että saisi dieselin kampuralla stroukattua m20b20 konetta yhtä helposti kuin m20b23 kampuralla ja männillä, eli siten että ei tarvi sorvata mäntiä eikä madaltaa lohkoa ja/tai kantta :think
Edit:HidasTEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Eli voisiko ajatella d24 kampuraa, b20 vakio veivejä (onko männäntapin halkaisija sama m20 ja m50 männissä) ja m50b20 vanos mäntiä?
Onko tiedossa että joku palstalla olisi em. kokoonpanoa käyttänyt :thinkLast edited by Jube; 24-02-2015, 01:29.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Osaako kukaan heittää ulkomuistista paljonko on m20b20 Motronic männän puristuskorkeus ja paljonko m5xb20 Vanos männän vastaava korkeus?
Noilla tiedoilla pääsisi jo vähän hajulle tuleeko onnistumaan jos isku on 81mm ja kanki 130mm :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostOsaako kukaan heittää ulkomuistista paljonko on m20b20 Motronic männän puristuskorkeus ja paljonko m5xb20 Vanos männän vastaava korkeus?
Noilla tiedoilla pääsisi jo vähän hajulle tuleeko onnistumaan jos isku on 81mm ja kanki 130mm :thinkMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostMuistaakseni jotain m5xb20 konetta oli tehty myös 140mm kangella... ei ehkä tohon spekulointiin juuri auta... muistelen että tätä m20b20 stroukkausta on pohdittu ennenkin
Eli periaatteessa dieselin kampuraa voisi käyttää m20b20 lohkossa 130mm kangilla siten että käyttäisi m20b23 mäntiä 2,1mm sorvattuna (jos on varaa sorvata), tai 135mm kangella siten että käyttäisi m5xb20 vanos mäntiä 1,05mm sorvattuna, eikö vaan?
Itse puristuskorkeuden muuttamista enemmän päänvaivaa aiheuttaa männänlakien muotoiltu, m20 mäntä olisi varmasti sen suhteen helpompi aihio mutta jääkö materiaalivahvuus liian hennoksi 2,1mm koneistuksen jälkeen :think
Ps: 9,5-10:1 lienee järkevä puristus suhde tuon tyyppiselle vaparikoneelle?Last edited by Jube; 24-02-2015, 18:26.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostSenverran olen nyt selvittänyt asiaa että m20b23 kampuran isku on 76,8mm ja m21d24 81mm, m20b23 männän puristuskorkeus on 37,8mm ja m5xb20 vanos männän 31,64mm.
Eli periaatteessa dieselin kampuraa voisi käyttää m20b20 lohkossa 130mm kangilla siten että käyttäisi m20b23 mäntiä 2,1mm sorvattuna (jos on varaa sorvata), tai 135mm kangella siten että käyttäisi m5xb20 vanos mäntiä 1,05mm sorvattuna, eikö vaan?
Itse puristuskorkeuden muuttamista enemmän päänvaivaa aiheuttaa männänlakien muotoiltu, m20 mäntä olisi varmasti sen suhteen helpompi aihio mutta jääkö materiaalivahvuus liian hennoksi 2,1mm koneistuksen jälkeen :think
Ps: 9,5-10:1 lienee järkevä puristus suhde tuon tyyppiselle vaparikoneelle?
edit: kyllä noissa vanos männissä riittää vara sorvata. Ja ehdottomasti kevyillä m52b28 kangilla.
Kuutiotilavuutta noin 2,5 litua. Noin 0.7 milliä kun tuot männän yli dekin niin tulee 10 rututLast edited by Peksu_M20; 24-02-2015, 18:40.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostSenverran olen nyt selvittänyt asiaa että m20b23 kampuran isku on 76,8mm ja m21d24 81mm, m20b23 männän puristuskorkeus on 37,8mm ja m5xb20 vanos männän 31,64mm.
Eli periaatteessa dieselin kampuraa voisi käyttää m20b20 lohkossa 130mm kangilla siten että käyttäisi m20b23 mäntiä 2,1mm sorvattuna (jos on varaa sorvata), tai 135mm kangella siten että käyttäisi m5xb20 vanos mäntiä 1,05mm sorvattuna, eikö vaan?
Itse puristuskorkeuden muuttamista enemmän päänvaivaa aiheuttaa männänlakien muotoiltu, m20 mäntä olisi varmasti sen suhteen helpompi aihio mutta jääkö materiaalivahvuus liian hennoksi 2,1mm koneistuksen jälkeen :think
Ps: 9,5-10:1 lienee järkevä puristus suhde tuon tyyppiselle vaparikoneelle?
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostKannattaa muistaa myös se, että mäntä voi AKK:ssa osua kampuran vastapainoon, jos isku on suht pitkä verrattuna kiertokankeen. Ei hajuakaan onko tässä tapauksessa sitä ongelmaa vastassa, mutta ennen kamojen ostelua kannattaa varmistaa.
2.7 koneitahan on rakennettu dieselin kampuralla, 135mm kangilla ja M5x männillä, kertoisiko joku em. kombinaation tehnyt onko Mazan mainitsemaa ongelmaa tiedossa :think
Onko mutten vanos ja non-vanos männät helman puolelta samanlaisia?
Originally posted by pekka_hirvonen View Postedit: kyllä noissa vanos männissä riittää vara sorvata. Ja ehdottomasti kevyillä m52b28 kangilla.
Kuutiotilavuutta noin 2,5 litua. Noin 0.7 milliä kun tuot männän yli dekin niin tulee 10 rutut
Eli mikäli vastapainoon vastaamis ongelmaa ei tule niin eihän tuo kovin monimutkaiselta kuulosta
Mitenhän sitten koneen ulkopuoliset muutokset jotta saadaan vielä päästöihin kun kyseessä on vähäpäästöinen auto?
m50b20 suuttimet on hankittuna (ne riittänee?), kaasuläppä pitää varmaan vaihtaa b25 läppään ja suurentaa imusarjan reikää mutta pitääkö myös ilmamäärämittari ja boksi vaihtaa b25 mallisiin?
Tästähän ei mitään viimeisiä hevosia haeta vaan enemmänkin väännön lisäämistä siten että konehuone säilyy täysin alkuperäisen näköisenä...Last edited by Jube; 24-02-2015, 19:50.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostHyvä huomio
2.7 koneitahan on rakennettu dieselin kampuralla, 135mm kangilla ja M5x männillä, kertoisiko joku em. kombinaation tehnyt onko Mazan mainitsemaa ongelmaa tiedossa :think
Onko mutten vanos ja non-vanos männät helman puolelta samanlaisia?Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Onkos muilla ongelmaa nakutuksen kanssa? Budjettistroukkeri kyseessä, moottoria ohjaa vakio m20b20 motronic(?). Kylmänä toimii ok, lämmetessään alkaa nakuttamaan. Tankissa n.35 litraa 98 ja n.10 litraa 95E10. Ajattelin kokeilla vielä lisätä re85 tankkiin ja katsoa miten muuttuu käytös. Olisiko ehdotuksia?
Moottorin speksit
M21D24 kampi
M50 135mm kiertokanget
M52B28 männät
731-kansi, vakio pahvilla
M50B20 suuttimetVW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Originally posted by korhone_ View PostOnkos muilla ongelmaa nakutuksen kanssa? Budjettistroukkeri kyseessä, moottoria ohjaa vakio m20b20 motronic(?). Kylmänä toimii ok, lämmetessään alkaa nakuttamaan. Tankissa n.35 litraa 98 ja n.10 litraa 95E10. Ajattelin kokeilla vielä lisätä re85 tankkiin ja katsoa miten muuttuu käytös. Olisiko ehdotuksia?
Moottorin speksit
M21D24 kampi
M50 135mm kiertokanget
M52B28 männät
731-kansi, vakio pahvilla
M50B20 suuttimet
Comment
-
Comment