Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Common Rail suuttimien huolto
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostKunnostus, vaatii todennäkösesti uusia osia mutta onhan se silti suolanen hinta kun halvemmalkin saa saman homman.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Reilu vuosi sitten kunnostutin yhden suuttimen kuopion dieselhuollossa ohivuodon takia, muistaakseni kustanti noin 70 ekua. Siis vaihtoivat tiivisteet ja testasivat penkissä. Jos kärjen olisi joutunut vaihtamaan niin olis ollu 70 ekua lisää. Kuulemma valitettavan yleinen vika commonraileissa tuo ohivuoto. Kärjet kuulemma pajan mukaan kestävät hyvin ainakin noissa bemarin suuttimissa. Hyvin tuo on ainakin pelannu viimeiset 40 tkm niinkuin pari muuta englannista tilattuja kunnostettujakin. Edit: ultraäänipesukin kuului ohjelmaan.530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03
Comment
-
-
Linnus-Auto Oy Kokkolassa korjaa raili suuttimet, ja koodaavatkin uudet suuttimet, eli tulee jetsulleen oikein. Halvempi kuin uusi, muttei ilmainen, ja suuttimista tulee uutta vastaavat. Korjaavat perkeleesti suuttimia raskaaseen kalustoon, ja kokemukset on olleet enemmän kuin tyytyväisiä. Ja postihan kulkee. Niiden palveluja käyttää monet merkkikorjaamotkin.
Käsittääkseni Suomessa ei muut koodaile raili suuttimia...
Comment
-
-
Originally posted by [Max] View PostLinnus-Auto Oy Kokkolassa korjaa raili suuttimet, ja koodaavatkin uudet suuttimet, eli tulee jetsulleen oikein.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMiten itse suutin koodataan, kun siis käytetty kunnostetaan? Minä olen ymmärtänyt, että uudemmat suuttimet käyvät tehtaalla penkissä, joka arvio ruiskutusmäärän tarkemmin ja sen mukaan suuttimen päälle painetaan koodi, joka sitten ilmoitetaan moottorinohjaukselle.
Volvoissa ei voi esim. 3-luokan suuttimia sekoittaa 1:ien kanssa jne...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Suutin kunnostetaan, mitataan tuotto ja verrataan säätökorttiin jolloin testeri sylkäisee koodin ulos joka sitten kerrotaan moottorinohjaukselle (=kompensoidaan mekaanisia ominaisuuksia/eroja ruiskutuksen pituudella). Vaatii vähän paremmat pelit ja pensselit, ja niillä on.Last edited by [Max]; 02-01-2012, 22:44.
Comment
-
-
Eukon auto, 118d 122hp -06, ilman DPF:ää lähtee aika huonosti käyntiin kylmänä, ja käy aluksi kuin kolmella. Lisäksi lykkää käynnistyksen jälkeen hetken kitkerää sinistä perinteistä diesel savua.
Olisko ehdotuksia onko vika suuttimessa vai jossain muualla?
(Salavalikosta katellen moottorin lämpötila anturi toimisi oikein.)
Onko noista PA-järjestelmän "pesuaineista" hyötyä siinä määrin, että jotain jopa "korjaantuisi"? Esim Redlinen RL-2, vai olisko parempia ehdotuksia.
Ja jos ei tuosta em. ole apuja, niin kukas vaikka Tampereella tai siitä pohjoiseen päin tarkastaisi Inpalla(-ko?) nuo suuttimet kohtuu hintaan?Last edited by pke70; 03-01-2012, 10:09.E91 320d -08 130kW
Comment
-
-
Originally posted by pke70 View PostEukon auto, 118d 122hp -06, ilman DPF:ää lähtee aika huonosti käyntiin kylmänä, ja käy aluksi kuin kolmella. Lisäksi lykkää käynnistyksen jälkeen hetken kitkerää sinistä perinteistä diesel savua.
Olisko ehdotuksia onko vika suuttimessa vai jossain muualla?
(Salavalikosta katellen moottorin lämpötila anturi toimisi oikein.)
Onko noista PA-järjestelmän "pesuaineista" hyötyä siinä määrin, että jotain jopa "korjaantuisi"? Esim Redlinen RL-2, vai olisko parempia ehdotuksia.
Ja jos ei tuosta em. ole apuja, niin kukas vaikka Tampereella tai siitä pohjoiseen päin tarkastaisi Inpalla(-ko?) nuo suuttimet kohtuu hintaan?Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View PostHehkut kunnossa?
Halpis/yleis OBD-II lukijoilla ei näkynyt vikakoodeja.
Lorautin just 3/4 tankilliseen pullollisen tuota ylempänä mainittua Forten Diesel Fuel Conditioneria kun sitä sattui paikallisesta liikkeestä löytyyn.
Vähän epäilen, mutta koitetaan nyt. Jos ongelma jatkuu, niin onko sauraava / ainoa vaihtoehto ajaa merkkihuoltoon, esim Benkara Ylöjärvi, ja käskee testata missä vika?
(Ja ottaa korjausarvio ja teettää se työ sitten jossain halvemmalla pajalla)Last edited by pke70; 03-01-2012, 19:59.E91 320d -08 130kW
Comment
-
-
Itsellä ollut samat oireet M47/T2 koneessa, ei siihen Forte-käsittely mitään auta (testattu juttu). Itsellä kanssa käy nolla-kelin pinnassa pari-kolme sekuntia "kolmella" ennen kuin käynti tasaantuu.
Itsellä luettu vikakoodit ja siellä 4 koodia liittyen hehkuihin. Hehkut vaihdettu viime keväänä jo samojen oireiden vuoksi, mutta silloin tietämättömyyden seurauksena hehkurele jäi vaihtamatta. Nyt vaihdan tuon hehkureleen uuteen, josko sillä nuo oireet loppuisivat. Torstaina menee vaihtoon.
Tuo rele maksoi marmoritiskillä 115€.F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
-
Originally posted by Latelammas View PostItsellä ollut samat oireet M47/T2 koneessa, ei siihen Forte-käsittely mitään auta (testattu juttu). Itsellä kanssa käy nolla-kelin pinnassa pari-kolme sekuntia "kolmella" ennen kuin käynti tasaantuu.
Itsellä luettu vikakoodit ja siellä 4 koodia liittyen hehkuihin. Hehkut vaihdettu viime keväänä jo samojen oireiden vuoksi, mutta silloin tietämättömyyden seurauksena hehkurele jäi vaihtamatta. Nyt vaihdan tuon hehkureleen uuteen, josko sillä nuo oireet loppuisivat. Torstaina menee vaihtoon.
Tuo rele maksoi marmoritiskillä 115€.E91 320d -08 130kW
Comment
-
-
OT:
Originally posted by pke70 View PostHalpis/yleis OBD-II lukijoilla ei näkynyt vikakoodeja.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment