Originally posted by Esa-Pekka
View Post
Common Rail suuttimien huolto
Collapse
X
-
Kannattaa tehdä suutinten ohivuotomittaus ennen kuin vaihdat suuttimia. Muutoin hakuammuntaa. Helppo tehdä itsekin, tarvittaessa joku lähellä oleva harrastajakin tuon varmasti voi tehdä. Ihmeellistä toimintaa taas merkkiliikkeeltä.
-
Onko tälle moottorityypille M57N olemassa jotain ohjearvoja/ohjeistusta ohivuotomittauksen tekemiseen? Pyörittäänkö moottoria esim 2 min tyhjäkäyntiä ja verrataan ohivuodon määrää eri suutinten välillä?Originally posted by Vesa View PostKannattaa tehdä suutinten ohivuotomittaus ennen kuin vaihdat suuttimia. Muutoin hakuammuntaa. Helppo tehdä itsekin, tarvittaessa joku lähellä oleva harrastajakin tuon varmasti voi tehdä. Ihmeellistä toimintaa taas merkkiliikkeeltä.
Comment
-
Miten tuo DDE:lle suutinten koodaus tehdään? Vaatiko SSS progmanin, vai onnistuuko V57:lla? Ite juuri opetellemassa V57:n käyttöä ja hakusessa minkä valikon alta tuo suutinten korjausarvo testi löytyy?Originally posted by e46touring View PostDDE:lle ilmoitetaan suuttimesta löytyvä 7 merkkinen numero/kirjan sarja.
tässä lontoon murteella lisää. esim. piezo suuttimista, mutta systeemi sama.
ja magnettiventtiilellä olevista DDE malleista tässä
DIS:llä voi sitten tarkistaa mitkä sinne DDE:lle on alunpitäen koodattu JOS menevät
huollossa koodit menevät ns. sekaisin. Ja DIS:llä uudelleen koodauskin onnistuu.
Comment
-
Tein tänään tuon suutinten ohivuotomittauksen ja sain varmistuksen, että 4 ja 5-pytyn suuttimet ohivuotaa hivenen enemmän kuin muut. Myös korjausarvot näissä suuttimissa ovat korkeimmat. Nuo 1,3 ja 6-pytyn suuttimet ihmetyttää, kun ne ohivuotaa reippaasti, mutta korjausarvot ovat - merkkistä -->onko ohivuoto ollut korkeampi kenties jo uutena? Mitähän tästä kaiken pitäisi osata päätellä, uusinko 4 ja 5-suuttimet vai meneekö nuo kaikki uusiin.Originally posted by Esa-Pekka View PostAutossani on ongelmana kovilla pakkasilla, että ei lähde heti kaikilla sylintereillä/sylinterillä pyörimään, vaan rynkyttää muutaman sekunnin jonka jälkeen käynti tasoittuu. Vikakoodeja hehkuista ei ole, mutta käynnin tasaisuus testi näyttää seuraavaa. Onko nuo plussalla olevat suuttimet varmasti viallisia --> erityisesti 5-sylinteri, vai onko myös miinusmerkkisissä mahdollisesti vikaa? Ei tunnu oikein merkkiliikkeessäkään olevan varmaa tietoa asiasta. Ajattelin uusia nuo 4 ja 5-sylinterin suuttimet, mutta varmistus ammatilaisilta kiinnostaisi.Last edited by Esa-Pekka; 27-01-2013, 15:52.
Comment
-
Hyväksyttävä paluuvuodon määrä on 20 ml / 2 min. Jos sen osalta menevät toleransseihin, vaihtaisin vain 5-suuttimen, jolla korjausarvo alkaa olla jo selvästi pielessä (+2,9).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Kiitokset kommentista, Minulla on kaksi uutta suutinta hommattuna, joten vaihdan 4 ja 5 suuttimen samalla kertaa. Tuossa testissä pyöritin moottoria n. 3 min, mutta bilteman purkeissa asteikko taitaa olla vain suuntaa antava. Muuten simppeli homma, mutta 6-pytyn takia joutuu purkamaan autoa aika reippaasti.Originally posted by Clavurion View PostHyväksyttävä paluuvuodon määrä on 20 ml / 2 min. Jos sen osalta menevät toleransseihin, vaihtaisin vain 5-suuttimen, jolla korjausarvo alkaa olla jo selvästi pielessä (+2,9).Last edited by Esa-Pekka; 27-01-2013, 18:47.
Comment
-
Paljonko noiden purkkien tilavuus on, kun niissä on vain tuo viitteellinen asteikko?Originally posted by Esa-Pekka View PostKiitokset kommentista, Minulla on kaksi uutta suutinta hommattuna, joten vaihdan 4 ja 5 suuttimen samalla kertaa. Tuossa testissä pyöritin moottoria n. 3 min. Muuten simppeli homma, mutta 6-pytyn takia joutuu purkamaan autoa aika reippaasti.
Voihan sen noinkin tehdä. Itse vaihtaisin näillä löydöksillä 5-suuttimen ja pitäisin yhden suuttimen jemmassa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Täysi purkki on 70 ml, testasin lääkeruiskulla. Tuossa kuva jossa purkkiin on ruutattu 20 ml. Tuon perusteella kaikki muut paitsi 2-suutin on yli raja-arvon. En tosin lähde kaikkia uusimaan, kun auto toimii ihan OK poislukien kylmäkäynnistystä.Originally posted by Clavurion View PostPaljonko noiden purkkien tilavuus on, kun niissä on vain tuo viitteellinen asteikko?
Voihan sen noinkin tehdä. Itse vaihtaisin näillä löydöksillä 5-suuttimen ja pitäisin yhden suuttimen jemmassa.
Comment
-
DIS / service function / drive / DDE / adjustment program / injector rate adjustmentOriginally posted by Esa-Pekka View PostMiten tuo DDE:lle suutinten koodaus tehdään? Vaatiko SSS progmanin, vai onnistuuko V57:lla? Ite juuri opetellemassa V57:n käyttöä ja hakusessa minkä valikon alta tuo suutinten korjausarvo testi löytyy?
tästä löytyy suutinten "koodaus" ja / balance test alta korjausarvo testi__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Kysytään kun en nyt äkkiseltään löytänyt, eli kokemuksia commonrail suuttimien huoltopajoista uudellamaalla, tai vaikka pitemmältäkin jos järkevä hinta.
Pitäisi olla semmonen paja joka pystyy testaamaa suuttimen ja toteamaan onko vikaa ei.
Moni paja pystyy vaihtamaan perus osat mutta sitten arvaillaan oliko vikaa ja onko se nyt korjaantunut vai ei
Eli suosituksia edullisesta puljusta kuka voisi pari suutinta testata ja mahdollisesti korjata jos näyttää siltä että on tarvetta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Tampereella viime kuuleman mukaan tammerdiesel testasi suuttimet 40e/kpl joista voi sitten raportista ihmetellä mikä on vialla, eiköhän sieltäkin löydy tuohon ainakin omasta mielestä edulliseen hintaluokkaan testaaja ainakin. Vanhemmat suuttimet pomppaa paluuvuodosta jo reilusti ennen käyntiongelmia, joten pienen ylityksen perusteella ei heti kannata vaihtaa/korjata. Bosch ei taida hyväksyä näiden kotikorjausta, joten voi olla että pajat joilta löytyy virallinen testilaite, ei korjauspalvelua saa ja toisinpäin :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Ööö... Kyllähän viralliset Bosch korjaamotkin noita suuttimia korjaavat ja kaikki Boschin valmistamat suuttimien varaosat ovat vapaasti saatavilla. Eipä siitä testipenkistä olisi hirveästi hyötyä, jos hylky tarkoittaisi aina tehdaskorjattua suutinta Boschilta.Originally posted by Cell View PostBosch ei taida hyväksyä näiden kotikorjausta, joten voi olla että pajat joilta löytyy virallinen testilaite, ei korjauspalvelua saa ja toisinpäin :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ou, no se on sitten hyvä homma, saa nopeammin. Korjaushinnoista ei ole tietoa, vain tuosta testauksesta kun tehdaskorjatut tuli hylättyjen tilalle, reilu 300e pala.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Kuopiossa bosch dieselhuolto Räisäsellä commonrail suuttimen perushuolto&testaus= 160€/kpl. Tähän tulee tietenkin lisähintaa jos vaihdetaan kärjet ja venttiilit. Tällöin hinta nousee juurikin tuonne 300€ paikkeille/kpl.Originally posted by Cell View PostOu, no se on sitten hyvä homma, saa nopeammin. Korjaushinnoista ei ole tietoa, vain tuosta testauksesta kun tehdaskorjatut tuli hylättyjen tilalle, reilu 300e pala.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
Comment