Announcement

Collapse
No announcement yet.

Common Rail suuttimien huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nuubi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 75
    • seinäjoki

    #91
    täältä löytyy

    Ja täältä löytyy vähänkäytettyjä piezo suuttimia 1 sarja ( 0445115048) jos sattuu olemaan rikkinäisiä. Privalla tavoittaa

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #92
      ...ja muistat puristaa irroitetun paluuletkun kiinni ettei sieltä tuuppaa löpöä...

      Comment

      • bemu-freak
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 277
        • Kerava

        #93
        Taitaa olla mullakin ainakin yksi suutin vaihdon tarpeessa (E90 320 D 2005).
        Inpa näyttää 1 ja 4 sylinterille ihan Ok avoja lähelle 0:llaa, mutta 2 sylinterin arvo on +4 ja 3 sylinterin -4 tyhjäkäynnillä. Arvot menevät lähelle nollaa heti, kun nostaa kierroksia.

        Onko tässä nyt 3 sylinterin suutin rikki?

        INPA:lla sai luettua ilmeisesti ne suuttimen numerot ja oli siellä joku niiden kirjotus juttukin eli onnistuuko INPA:lla noi suuttimien koodaukset?

        Jos pitää DIS:llä laittaa, niin löytyykö ohjeet jostain?

        Käypästä suutinta voi tarjota 1353 7794 334.
        BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
        ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #94
          Originally posted by bemu-freak View Post
          Taitaa olla mullakin ainakin yksi suutin vaihdon tarpeessa (E90 320 D 2005).
          Inpa näyttää 1 ja 4 sylinterille ihan Ok avoja lähelle 0:llaa, mutta 2 sylinterin arvo on +4 ja 3 sylinterin -4 tyhjäkäynnillä. Arvot menevät lähelle nollaa heti, kun nostaa kierroksia.

          Onko tässä nyt 3 sylinterin suutin rikki?

          INPA:lla sai luettua ilmeisesti ne suuttimen numerot ja oli siellä joku niiden kirjotus juttukin eli onnistuuko INPA:lla noi suuttimien koodaukset?

          Jos pitää DIS:llä laittaa, niin löytyykö ohjeet jostain?

          Käypästä suutinta voi tarjota 1353 7794 334.
          Tarkistitko/puhdistitko sähköliittimet suihkuista? JOS OK niin,
          mittaa vielä ohivuodot joka suuttimelta. Tyhjäkäynnillä 20ml/ 2min max.
          2 pytyn suutin tuossa suurin syyllinen +4 korjaus arvolla.
          voihan tuon 2 pytyn suuttimen huoltaa?
          Suutin Bosch numerolla 0 445 110 216 ?
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • bemu-freak
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 277
            • Kerava

            #95
            OK.
            Eli + on paha. Pitää tarkistaa noi liittimet ja ohivuoto pääsiäisenä.

            Tuo huolto olis tietty paras vaihtoehto, mutta sitten autolla ei pääse ajelemaan.
            BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
            ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

            Comment

            • Hene
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 399
              • Joensuu

              #96
              M57 muutama suutin vaikuttaa vuotavan ulospäin. Kerää dieseliä suuttimien juureen ja siitä valuttaa pakoputken päälle. Paluuletkut vaihdettu, eikä auttanut.
              Moottori kehrää kuin kissa ja korjausarvot todella hyvät. Mistä sellainen suutin voi sumuttaa ulospäin? Käynnissä ollessa ei huomaa mitään vuotoja kun silmällä katsoo, mutta kunnon vedätyksen jälkeen savupilvi pölisee perässä toisinaan ja sitten tiputtaa dieseliä maahan asti.
              X5 E53 3.0d

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #97
                Originally posted by Hene View Post
                M57 muutama suutin vaikuttaa vuotavan ulospäin. Kerää dieseliä suuttimien juureen ja siitä valuttaa pakoputken päälle. Paluuletkut vaihdettu, eikä auttanut.
                Moottori kehrää kuin kissa ja korjausarvot todella hyvät. Mistä sellainen suutin voi sumuttaa ulospäin? Käynnissä ollessa ei huomaa mitään vuotoja kun silmällä katsoo, mutta kunnon vedätyksen jälkeen savupilvi pölisee perässä toisinaan ja sitten tiputtaa dieseliä maahan asti.
                Paluuletkun lisäksi potentiaalisia vuotopaikkoja: korkeapaineputken liitos (pelkkä kartio), suuttimen ja PA-yhteen nipan liitos (tiivisteprikka), solenoidin liitos (o-rengas), suuttimen runko halki. Noita vuotoja voi olla hankala löytää, jos ilmenee ainoastaan korkeammilla rail-paineilla. Kuivaa ensin suuttimien ympäristö (jarrukliineri ja paineilma). Paikallaan kierrättämällä rail-paine nousee sen verran, että vuodon voi jo saada esiin. Yksi vaihtoehto on laittaa vaikka pienet tollerot wc-/talouspaperia erikseen paineyhteen kohdalle, nipan tyveen ja solenoidin mutterin alareunaan. Sitten pieni lenkki ja katsoo, mikä on kostunut.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • bemu-freak
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 277
                  • Kerava

                  #98
                  Kaikkien suuttimien ohivuoto oli aika tasan 20ml / 2 min.
                  Ei tartte vissin sitten alkaa suutinta vaihtaan.
                  Olisikohan siihen vaihdettu suutin, mutta ei ole koodattu?
                  BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                  ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by bemu-freak View Post
                    Kaikkien suuttimien ohivuoto oli aika tasan 20ml / 2 min.
                    Ei tartte vissin sitten alkaa suutinta vaihtaan.
                    Olisikohan siihen vaihdettu suutin, mutta ei ole koodattu?
                    Korjausarvoilla ja paluuvuodolla ei välttämättä ole mitään yhteyttä. Koodauksen vaikutus toimintaan on marginaalinen, vaikuttaa lähinnä päästöihin, ei käyntiominaisuuksiin tai näkyviin korjausarvoihin. Eli vaihtoon/kunnostukseen tuo suutin, jolla reilu positiivinen korjausarvo.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Hene
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 399
                      • Joensuu

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Paluuletkun lisäksi potentiaalisia vuotopaikkoja: korkeapaineputken liitos (pelkkä kartio), suuttimen ja PA-yhteen nipan liitos (tiivisteprikka), solenoidin liitos (o-rengas), suuttimen runko halki.
                      Vaikuttaisi vuotavan solenoidin liitoksesta. Onko sillä tehtävissä mitään kotikonstein?

                      Omituista kyllä paikallaan kierrättämällä ei vuoda, mutta hetken ajelun jälkeen dieseliä on vuotanut ihan kunnolla.
                      X5 E53 3.0d

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Originally posted by Hene View Post
                        Vaikuttaisi vuotavan solenoidin liitoksesta. Onko sillä tehtävissä mitään kotikonstein?

                        Omituista kyllä paikallaan kierrättämällä ei vuoda, mutta hetken ajelun jälkeen dieseliä on vuotanut ihan kunnolla.
                        Paikallaan ei riittävästi nosta rail-painetta jos kerran ajon jälkeen dieseliä löytyy. Ajossa railit helposti yli 1000bar ja pysyykin siellä ainakin kauemmin kuin paikallaan huudattamalla.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1236
                          • Pori

                          Onko kokemuksia suuttimien availusta ja puhdistuksesta ihan ite?
                          Linkki
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • pouri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 370
                            • 06 area

                            Ei ole kokemuksia, mutta mikähän tuo tuolla sivulla mainittu suomalainen tutoriaali mahtaa olla?

                            Jaa nyt löytyi pikku hakemisella. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=83970
                            Ei tuo nyt niin Amerikan tempulta vaikuta etteikö tuo voisi onnistuakin.

                            Tuossa vielä tuo Boschin dokkari http://www.slideshare.net/Henriqueca...-and-repaircri#

                            Originally posted by Juspa View Post
                            Onko kokemuksia suuttimien availusta ja puhdistuksesta ihan ite?
                            Linkki
                            Last edited by pouri; 12-06-2014, 00:41. Reason: linkki lisätty
                            Diesel, fuel of satin man

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              Originally posted by Juspa View Post
                              Onko kokemuksia suuttimien availusta ja puhdistuksesta ihan ite?
                              Linkki
                              On kokemusta. Tarkalleen mistä BOSCH nro:n (0 445 110 131/161/216?)suuttimesta nyt on kysymys?
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • Juspa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1236
                                • Pori

                                Originally posted by e46touring View Post
                                On kokemusta. Tarkalleen mistä BOSCH nro:n (0 445 110 131/161/216?)suuttimesta nyt on kysymys?
                                Mikä tuo solenoidisuutin 535d:ssa on, varaosanumero 13 53 7 793 030...

                                Edit. Eli taitaa olla 0 445 110 219

                                Noihin saa varmaan korjaussarjan jostain diesel -korjausliikkeestä?
                                Last edited by Juspa; 12-06-2014, 08:45.
                                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                                Ex.
                                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                                E90 320d -05 Schwartz 2
                                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                                E36 352i -91 Diamantschwartz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎