Announcement

Collapse
No announcement yet.

Common Rail suuttimien huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by expertti View Post
    Kiitos. Paluulinjasto tilattu ja noudettu. Johtosarjaa en kyllä tilannut, ois maksanut 106 euroa... Voiko tuon vaihtaa vaikka jälkikäteen jos alkais oireilemaan, sehän tulee imusarjan päälle....?
    Kestääkö liittimet ja kaapelit liikuttelua, vai mureneeko käsiin...?
    Kyllä sen johtosarjan uskaltaa purkaa alta pois ja voi vaihtaa myöhemmin. Parikin kertaa ottanut imusarjan irti E46:ssa, johtosarjan liittimet lähtee nätisti ja pienellä voimalla irti.

    Enemmän olisin huolissani paluulinjan alapäästä. Suuttimien paluulinja eli osa 9 menee käsittääkseni railin paluulinjaan osaan 6 kiinni: KLIK. Kuva näyttää liitoksen vähän huonosti. Siinä missä paluulinjan jatko eli osa 8 liittyy railin paluulinjaan, osaan 6, on muovinen neliyhde. Paino sanalla muovinen. Jos itse vaihtaisin, katkaisisin suuttimien paluulinjan sopivasta kohtaa lähempänä neliyhdettä ja jatkaisin metalliputkella enkä lähtisi kiskomaan irti yhteestä. Omassa hajosi onneksi pajalla, eikä tarvinnut maksaa 208€ tuosta osasta 6 (GP:llä).

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Ne letkut kannattaa veitsellä halkaista päästä ennen irrotusta. Sama juttu kuin alipaineletkujen kanssa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 873
        • Kainuu

        Originally posted by Clavurion View Post
        Ne letkut kannattaa veitsellä halkaista päästä ennen irrotusta. Sama juttu kuin alipaineletkujen kanssa.
        Kiitos hyvästä vinkistä. Kiitos jälleen kerran myös MNi- jäsenelle. Teillä molemmilla löytyy osaamista sekä viitseliäisyyttä kommentoida tietämättömiä, kuten minua.

        Comment

        • disme
          BTCF Member
          • Dec 2015
          • 69
          • Tampere

          Lainataan aihetta sivuavaa threadia, kun en löytänyt sopivampaakaan.

          Mietin turbon vaihtamista, tai vanhoihin kuoriin teetettyä hybridiahdinta omaan 2004 E60 530d:hen ja samalla tulisi varmaan suutinpuolikin suurentaa :think
          535d solenoidit siis jotakuinkin ainoa suhteellisen kivuttomasti paikalleen istuva vaihtoehto?

          Uudet maksavat hunajaa, niin ajattelin kysyä onko kenelläkään kokemusta näistä kiinalaisista tarvikesuuttimista muutenkaan yleensä?


          Kiinalainen Duco ainakin valmistaa Boschin numerolla vastaavaa 535d kopiota:



          Pelkän 535d suuttimen kärjen vaihtaminen vanhaan tuskin auttaa? "Osta kunnostettu suutin ja palauta vanha meille" -tarjouksetkaan tuskin toimivat, kun ei ole täysin samanlaisia lähettää takaisin?
          Ilmesesti suoraan kunnostettujen suuttimien ostaminen ja käden syvälle taskuun tunkeminen on yleisin vaihtoehto?

          Comment

          • Hastra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 545
            • Espoo

            Originally posted by disme View Post
            Pelkän 535d suuttimen kärjen vaihtaminen vanhaan tuskin auttaa?
            Ilmesesti suoraan kunnostettujen suuttimien ostaminen ja käden syvälle taskuun tunkeminen on yleisin vaihtoehto?
            Linkkaamistasi suuttimista ei ole mitään tietoa, mutta miksi nykyisten kärkien vaihto ja huolto olisi hyvä vaihtoehto? Kun aikanaan mietin omaani suuttimien vaihtamista vaikutti juurikin alkuperäisten huolto ja kärkien vaihtaminen parhaalta idealta. En muista tarkkoja hintoja, mutta paikallisessa bosch diesel huollossa tuo huolto+kärki oli vain aavistuksen kalliimpi kuin ulkomailta uusien tehdaskunnostettujen tilaaminen.
            Audi A3 GTRON
            EX: BMW 325D Coupe -07
            EX: BMW 320ia -08

            Comment

            • disme
              BTCF Member
              • Dec 2015
              • 69
              • Tampere

              Originally posted by Hastra View Post
              Linkkaamistasi suuttimista ei ole mitään tietoa, mutta miksi nykyisten kärkien vaihto ja huolto olisi hyvä vaihtoehto? Kun aikanaan mietin omaani suuttimien vaihtamista vaikutti juurikin alkuperäisten huolto ja kärkien vaihtaminen parhaalta idealta. En muista tarkkoja hintoja, mutta paikallisessa bosch diesel huollossa tuo huolto+kärki oli vain aavistuksen kalliimpi kuin ulkomailta uusien tehdaskunnostettujen tilaaminen.

              Linkattu suutin siis vastaa valmistajan mukaan sitä Boschin suutinta, joka vanhemmista 535d:sta löytyy osanumeron perusteella. Lähinnä kiinnostaa onko kenelläkään vastaavista kiinalaisista kopiosuuttimista kokemuksia

              Vanhoissa 530d vakiosuuttimissa ei sinänsä ole mitään vikaa, ainakaan korjausarvojen perusteella. Tavoitteena siis saada enemmän syöttöjä. Tottakai kotimaista korjaamoyrittäjää tukisin ennemmin kuin tilaisin ulkomailta, mikäli pelkkien kärkien vaihtamisella isompiin saadaan sama vaikutus, kuin mitä vaihtamalla suoraan suurempi suutin. Toisin sanoen eikö 530d vs. 535d solenoidisuuttimissa ole muuta eroa, kuin kärkien osalta?
              Last edited by disme; 05-01-2017, 14:38.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Nuo 530d orkkissuuttimet riittää kyllä hybridiahtimella 350 hv haminoille, joten ei niitä välttämättä heti kannata päivittää, ellei jotain isompia muutoksia turbon (ja välijäähdyttimen) lisäksi ole tulossa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Hastra
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 545
                  • Espoo

                  Kyllä tuo diesel huolto silloin mulle vakuutteli että 325 vakiosuuttimista saadaa tehtyä täysin 535 suuttimia vastaavat. Nyt noiden 325 vakiosuuttimien tuotto loppui 270 hujakoille. Uusilla suuttimilla sais lisää mutta sitten olisi monta muutakin päivitettävää paikkaa.
                  Audi A3 GTRON
                  EX: BMW 325D Coupe -07
                  EX: BMW 320ia -08

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Paikallinen Tammer-Diesel oli varsin nihkeä suutinten huoltoon, joten itse miettisin kyllä vaikka Diesel-Technik Biberachilta kunnostettujen suuttimien tilaamista.

                    Comment

                    • disme
                      BTCF Member
                      • Dec 2015
                      • 69
                      • Tampere

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Nuo 530d orkkissuuttimet riittää kyllä hybridiahtimella 350 hv haminoille, joten ei niitä välttämättä heti kannata päivittää, ellei jotain isompia muutoksia turbon (ja välijäähdyttimen) lisäksi ole tulossa.
                      Tähän lausuntoon lopetan suutinten metsästyksen toistaiseksi, kiitos jälleen kaikille

                      Lähetin Kiinan pojille ihan piruuttani tarjouskyselyn uusista suuttimista. Katsotaan jos ovat hintaluokkaa "naurettavan halpa", niin tilailen kokeeksi pois.

                      Comment

                      • Bimmer145
                        BTCF Member
                        • Jul 2014
                        • 343
                        • https://t.me/pump_upp

                        Missäpäin porukka on käyttäny suuttimia huollossa? Tammerdieselillä 250ekpl, olisko muita halvempia? Tai yksityisiä huoltajia?
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by Bimmer145 View Post
                          Missäpäin porukka on käyttäny suuttimia huollossa? Tammerdieselillä 250ekpl, olisko muita halvempia? Tai yksityisiä huoltajia?
                          Dieselpojat Sarankulmassa?

                          Comment

                          • Bimmer145
                            BTCF Member
                            • Jul 2014
                            • 343
                            • https://t.me/pump_upp

                            Originally posted by MNi View Post
                            Dieselpojat Sarankulmassa?
                            Täytyy mennä poikkeen paikanpäällä kun eivät puhelimeen vastaa.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • bemu-freak
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 277
                              • Kerava

                              E90 320d vm 2005 moottori M47N2

                              Voiko noista INPA korjauskertoimista jotain päätellä vai onko ainut oikea tapa mitata ohivuoto?

                              Miten noi suuttimet lähtee irti? Tarvitaanko jotain ulosvedintä tms?
                              Attached Files
                              BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                              ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by bemu-freak View Post
                                Voiko noista INPA korjauskertoimista jotain päätellä vai onko ainut oikea tapa mitata ohivuoto?
                                Korjausarvot eivät korreloi paluuvuodon määrään.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎