Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11120
    • Oulu

    Originally posted by naukkis View Post
    Tai fläshäät purkkiin hyvin romraiderissa tuetun firmiksen. Omassa purkissa ollut 41.0 toimi romraiderin loggerin kanssakin mutta 41.2 tuo ison kasan säädettävää jota 41.0:sta ei ole avattu/ole ylipäätään. Tosin tulee mukana turhaa saastetauhkaakin mutta suurimman osan saa disaboitua helposti.
    ms41.0:n osalta tilanne on kehittynyt parempaan suuntaan, että eipä oikeestaa tuu mieleen mitä siihen tarvis lisää säädettävää. Ihan hyvin tulee toimeen nykysellään. Sulla tais muistaakseni olla aikasemmin ongelmaa, ettei kone vastannut oikein sytkäennakin nostamiseen, mut sillekin selvisi myöhemmin syy. Nimittäin sen aikaisessa ms41.0 määrityksessä oli väärä sytkäkartta, joka ei oikeasti ollut edes käytössä.

    Mutta mutta taidan silti kokeilla ms41.2 softaa, koska tuon romraiderin loggerin saaminen pelaamaan ms41.0:ssa ei ookkaan ihan niin helppo homma mitä luulin. Tuo mun purkki näyttää käyttävän DS3 protokollaa, mille kyllä kutsut on samat kuin DS2:ssakin jota romraider loggeri tukee. Eli luulin et sen sais pelaamaan deffi-failia käpälöimällä, mutta näköjään vastaus viestit on lyhkäsempiä tossa DS3:ssa. Ja viestin pituus on ilmeisesti hardkoodattu loggeriin

    Nyt ekana pitäs vaan saada yhteysongelmat selvitettyä, että sais tehtyä logeja ms41.0 softalla. Sit ms41.2 sisään ja samat uudet logit, että varmistuu ettei mikään muuttunut softanvaihdossa. (mulla on jo valmiina modattu bin ms41.0 kartoilla ja saaste tauhka poistetuna). Sit kun tämä pelaa, niin vastus MAF:n piuhaan, ja muokattu softa sisään ja taas logataan, ettei ikään muuttunut. Tämän jälkeen pääsee sit vasta optimoinaan softan kohdalleen loggerin avulla. Lisäksi pitää vielä laajakaista lisätä autoon, että bensakartan saa katsottua.

    Originally posted by Axe27 View Post
    Mielenkiintoista luettavaa, pitää talvella itsekin perehtyä loggaukseen omassa harrastevehkeessä.

    Tällainen softa tullut jossain vaiheessa vastaan, tosin maksullinen kylläkin...


    Itse olen käyttänyt tuota bmwfash softaa samalta tekijältä.
    Tuo on tullut mullakin vastaan, mutta tuo on täysin suljettu softa ja mihinkään ei pääse käsiksi = paskaa.

    Originally posted by Remotion View Post

    Jos MAF-loppuu sinulla nyt kesken niin sehän lupailee sitten todella hyvää tehojen suhteen!

    Omat unelmani tehotavoitteessa liikkuu nokkien jälkeen 240hp -> tyytyväinen, 250 -> todella liekeissä.
    Koska tuo MAF kerta loppuu kesken, niin tuo 250 hp ei nyt mahdottomuus luulis olevan. Kunhan kaiken saa optimoitua kunnolla. Nyt tällähetkellä jää varmasti saamatta 240 hp lukematkin, kun tuo vielä suht vakiokunnossa oleva softa sekoaa parhaan tehon alueella. Mut eiköhän tämä pikkuhiljaa selviä, niin sit vois käydä penkissäkin tarkistaa mitä sieltä löytyy.

    Jorinoidaan lisää sit, kun oikeasti jotain oon saanut aikaankin

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Baas 009
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 302
      • Varsinainen Suomi

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Koska tuo MAF kerta loppuu kesken, niin tuo 250 hp ei nyt mahdottomuus luulis olevan. Kunhan kaiken saa optimoitua kunnolla. Nyt tällähetkellä jää varmasti saamatta 240 hp lukematkin, kun tuo vielä suht vakiokunnossa oleva softa sekoaa parhaan tehon alueella. Mut eiköhän tämä pikkuhiljaa selviä, niin sit vois käydä penkissäkin tarkistaa mitä sieltä löytyy.

      Jorinoidaan lisää sit, kun oikeasti jotain oon saanut aikaankin
      Kunhan aikanaan saat vehkeen säätöihin niin voin vaikka sponsoroida osan penkityksen hinnasta, kiinnostaa meinaan enemmän kun paljon sekä lukemat että ennenkaikkea teho- ja vääntökäyrän muoto..

      Tuo MAFin pohjaaminen kuulostaa kyllä aika hurjalta, koska se tosiaan tarkoittaisi sellaista ilmamäärää että voimaakin pitää sitten jo olla. Hyvin kaukaa haettu epäilys on että tulisiko just maffin kohdalle ns. seisova aalto ylärekisterissä missä kone alkaa rätkäämään. Jolloin ilma liikkuisi hyvin nopeasti edestakaisin maffin ohi, sehän ei näe mihin suuntaan se ilma siellä liikkuu, jolloin maf voisi pohjata ja seokset yms luonnollisesti sekoaa ja kone ei tietenkään toimi kunnolla.

      Mitäs tässä nyt oli vakiosta poikkeavaa? Imunokka S50, pakonokka S50b20nv, peltisarjat ja ohjelma. Olikos tämä M50 imusarjalla?

      Mutta erittäin mielenkiintoista värkkäämistä, myös tuon MS41:n kanssa...

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11120
        • Oulu

        Originally posted by Baas 009 View Post
        Kunhan aikanaan saat vehkeen säätöihin niin voin vaikka sponsoroida osan penkityksen hinnasta, kiinnostaa meinaan enemmän kun paljon sekä lukemat että ennenkaikkea teho- ja vääntökäyrän muoto..

        Tuo MAFin pohjaaminen kuulostaa kyllä aika hurjalta, koska se tosiaan tarkoittaisi sellaista ilmamäärää että voimaakin pitää sitten jo olla. Hyvin kaukaa haettu epäilys on että tulisiko just maffin kohdalle ns. seisova aalto ylärekisterissä missä kone alkaa rätkäämään. Jolloin ilma liikkuisi hyvin nopeasti edestakaisin maffin ohi, sehän ei näe mihin suuntaan se ilma siellä liikkuu, jolloin maf voisi pohjata ja seokset yms luonnollisesti sekoaa ja kone ei tietenkään toimi kunnolla.

        Mitäs tässä nyt oli vakiosta poikkeavaa? Imunokka S50, pakonokka S50b20nv, peltisarjat ja ohjelma. Olikos tämä M50 imusarjalla?

        Mutta erittäin mielenkiintoista värkkäämistä, myös tuon MS41:n kanssa...
        Mulla on perus rempattu kone, jossa normaalisti kuluvat osat on uutta, kansi suoristettu höyläämällä jne. Suurinosa antureista on uutta orggis osaa mm. juurikin tuo MAF. Muutoksia koneesta löytyy peltisarjat, m50 imusarja, isoksi porattu kaasuläppä, s52 imunokka vakio ajotuksella ja m50nv imunokka pakonokkana, joka on ajoitettu 1mm auki ykk:ssa. Softana oma tekele. Tuolla pakonokan ajoituksella tuntuu olevan aika iso vaikutus koneen hengitykseen, koska aiemmin m54 imunokalla sen ajoitus oli vahingossa 0.1mm auki ykk:ssa, mikä on aikalailla vakio ajotus vielä. Silloin konetta ei kannattanut kierrättää yli 6k, mut alavääntöä oli tosi reilusti. Nyt alavääntöä ehkä puuttuu, mutta kone tykkäis kiertää ilosesti vielä 7k ylikin.

        Juchelius:lla on aika samat modin ratamuovissaan ja siitä irtosi 240 heppaa jollain random eBay softalla: https://youtu.be/2zii7XymPWg?t=4m45s

        Softaa optimoimalla ja ajotuksia muokkaamalla tuotakin lukeemaa varmasti sais ylöspäin. Käyrä kun näyttää tippuvan aika aikasin (6k), mutta mulla ei ainakaan persedynon perusteella noin käy. Toki tuo rykiminen hämää. Tehosta en osaa sanoa persedynon perusteella mitään, koska kesän oon ajanut tolla mun 500 heppasella turbo e30:llä, niin onhan tämä aivan hirviä mopo siihen verrattuna

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          Minulta löytyisi tuollainen tehdasuusi paketissa oleva Boschin S50 ilmamassamittari, jos joku sellaisen tarvitsee.

          EDIT: Pakettia ei ole, mutta tulpattu on. Bosch numero 0 280 217 806.
          Last edited by walde; 20-10-2016, 12:35.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Originally posted by walde View Post
            Minulta löytyisi tuollainen tehdasuusi paketissa oleva Boschin S50 ilmamassamittari, jos joku sellaisen tarvitsee.

            EDIT: Pakettia ei ole, mutta tulpattu on. Bosch numero 0 280 217 806.
            Privaa laitettu
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Juho_
              BTCF Member
              • Jul 2016
              • 1069
              • Suomi

              Onko kukaan muuten kokeillut E85:sta, isompien suuttimien (ja ainakin ruiskun säädön) kanssa?

              Omien kokemuksien mukaan hyöty verrattuna E98 bensaan ollut yllättävän suuri.
              Arviolta jopa 4-8% luokkaa tehollinen hyöty korkeammilla kierroksilla (ei varmuutta, koska omaan autoon (ei BMW, valitettavasti - mutta moottorin puolesta hyvin samankaltainen) samalla kerralla kun vaihdoin isommat suuttimetkin, tein myös ilmanputsarikoteloon pieniä muutoksia.. että sai vain viileää ilmaa..)

              n. 15% nousi huipputeho niiden muutoksien jälkeen, ja kiihtyvyys alunperin 0-100km/h n. 9s, jälkeen n. 7s (varttimaili 14.6-14.8s luokkaa @ 155km/h).

              Ja lisää voimaa saa toki sytkäennakkokäyrään puuttumalla, ruiskutusaikoja muuttamalla (että saa seossuhteen varmasti kohdilleen).. sekä kantta muokkaamalla (palotilaa voi pienentää merkittävästi).

              --

              Oon myös kiinnittänyt huomiota hyvin tyypilliseen kannen porttaamiseen.
              Usein putsataan kanavien valujälki, tehdään hyvin minimaalisia muutoksia (tosin myös merkittäviä; esim. seetit hiotaan myötäilemään kanavaa), sitten kun mennään pidemmälle - usein kairataan kanavia vielä isommiksi ja sormella tunnustellaan kanavan muotoa.

              Vaikka 4-tahtisen virityksestä on erittäin huonosti saatavilla nykyaikaista tietoa, silti jotain pieniä vihjeitä löytyy.
              Esimerkiksi kanavan koko seetirenkaalta mitattuna, venttiilin kokoon verrattuna (75-90% venttiilin koosta, riippuen käyttötarkoituksesta) , imukanavan koko (venttiilin koosta 65%, siitä kohtaa kun imukanava alkaa supistumaan..eli karkeasti kanavan keskikohdalla)

              Ja se, mitä lyhyesti sanottuna oli tarkoitus vain mainita tuosta kanavien muutostöistä.. että tosi harvoin oikeasti tarkistetaan kanavia.
              Ei virtausmittauksella; vaan muotteja ottamalla.

              Muottiainetta (esim. vinamold, erittäin kätevä, myöskin edullinen aine) on helposti saatavilla, on nopeaa ottaa kanavista muotit.. mutta silti niitä tosi harvoin käytetään?

              Itse pidän ainakin erityisen tärkeänä itse kanavien muotoa.
              Ja sormilla tunnustelemalla, lampun kanssa tähystelemällä.. jää yllättävän paljon huomaamatta, ja käsitys kanavan muodosta voi vääristyä paljon.

              Tarkoitus ei ole ketään moittia, tai kyseenalaistaa kenenkään osaamista.. vaan antaa toisenlaista näkökulmaa moottorin viritykseen, jos noista miun jutuista jollekkin sattuu olemaan jotain apua.
              YouTube
              Instagram // Juhon Moottoripaja

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                Originally posted by Pazi88 View Post
                ms41.0:n osalta tilanne on kehittynyt parempaan suuntaan, että eipä oikeestaa tuu mieleen mitä siihen tarvis lisää säädettävää. Ihan hyvin tulee toimeen nykysellään.
                M52:n vanos on toivottoman hidas, 41.2:lla asiaa voi edes vähän kompensoida sillä että sen saa mapattua per vaihde. Mulla taitaa ykkösellä vanos alkaa siirtyä myöhäisemmälle 3200 kierroksen kohdalla ja silti se on vielä siirtymässä kun kone on rajoittajalla, kakkosella kun triggeripointti on noin 4000rpm niin nokka on myöhäisellä about 5500 rpm kohdalla eli sen saa suunnilleen kohdilleen.

                E85:llä kun leikin niin 41.0:ssa ei ollut vielä joku aika sitten avattu mm. intial shoot-arvoja käynnistykseen, nyt tosin taitaa jo olla.

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Juho_ View Post
                  Onko kukaan muuten kokeillut E85:sta, isompien suuttimien (ja ainakin ruiskun säädön) kanssa?
                  Juu, tosin b25.

                  Omien kokemuksien mukaan hyöty verrattuna E98 bensaan ollut yllättävän suuri.
                  Arviolta jopa 4-8% luokkaa tehollinen hyöty korkeammilla kierroksilla (ei varmuutta, koska omaan autoon (ei BMW, valitettavasti - mutta moottorin puolesta hyvin samankaltainen) samalla kerralla kun vaihdoin isommat suuttimetkin, tein myös ilmanputsarikoteloon pieniä muutoksia.. että sai vain viileää ilmaa..)
                  Suurin hyöty on aika reippaasti laskevat polttoainekulut....

                  Oon myös kiinnittänyt huomiota hyvin tyypilliseen kannen porttaamiseen.
                  Usein putsataan kanavien valujälki, tehdään hyvin minimaalisia muutoksia (tosin myös merkittäviä; esim. seetit hiotaan myötäilemään kanavaa), sitten kun mennään pidemmälle - usein kairataan kanavia vielä isommiksi ja sormella tunnustellaan kanavan muotoa.

                  Vaikka 4-tahtisen virityksestä on erittäin huonosti saatavilla nykyaikaista tietoa, silti jotain pieniä vihjeitä löytyy.
                  Esimerkiksi kanavan koko seetirenkaalta mitattuna, venttiilin kokoon verrattuna (75-90% venttiilin koosta, riippuen käyttötarkoituksesta) , imukanavan koko (venttiilin koosta 65%, siitä kohtaa kun imukanava alkaa supistumaan..eli karkeasti kanavan keskikohdalla)

                  Ja se, mitä lyhyesti sanottuna oli tarkoitus vain mainita tuosta kanavien muutostöistä.. että tosi harvoin oikeasti tarkistetaan kanavia.
                  Ei virtausmittauksella; vaan muotteja ottamalla.

                  Muottiainetta (esim. vinamold, erittäin kätevä, myöskin edullinen aine) on helposti saatavilla, on nopeaa ottaa kanavista muotit.. mutta silti niitä tosi harvoin käytetään?

                  Itse pidän ainakin erityisen tärkeänä itse kanavien muotoa.
                  Ja sormilla tunnustelemalla, lampun kanssa tähystelemällä.. jää yllättävän paljon huomaamatta, ja käsitys kanavan muodosta voi vääristyä paljon.

                  Tarkoitus ei ole ketään moittia, tai kyseenalaistaa kenenkään osaamista.. vaan antaa toisenlaista näkökulmaa moottorin viritykseen, jos noista miun jutuista jollekkin sattuu olemaan jotain apua.
                  [/quote]

                  M52-imukanavat on aika anaalista ja hyvään lopputulokseen tarvii reippaasti alkuperäistä suuremmat venttiilit tai kanavien reilua täyttämistä. B20-kantta kannattaa käyttää aihiona, itellä on se B25:ssä ihan vakiokokoisten venojen kanssa käytössä eikä varsinaisesti ahdista, paremmin tehdyillä imukanavilla saisi kuitenkin lisää vääntöä läpi rekisterin.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11120
                    • Oulu

                    Originally posted by naukkis View Post
                    Juu, tosin b25.

                    Suurin hyöty on aika reippaasti laskevat polttoainekulut....
                    Jep ei taida juuri muuta hyötyä vakio koneessa olla. Mitä ite oon kokeillut vakio koneessa, niin ennemmin se teho laskee kuin nousee viinaa käytettäessä. m52:ssa voi jo bensallakin käyttää varsin suuria sytkäennakoita, jolloin viinasta ei ole juurikaan hyötyä tehon kannalta. Eri asia sit kun ruvetaan puristuksia nostamaan reilummin/ahtamaan kone, jolloin bensalla joudutaan ennakoita puottaan nakutuksen ehkäisemiseksi. Viinalla tässä tapauksessa saa melko merkittävän tehoedun.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Jep ei taida juuri muuta hyötyä vakio koneessa olla. Mitä ite oon kokeillut vakio koneessa, niin ennemmin se teho laskee kuin nousee viinaa käytettäessä.
                      Jotain on pielessä jos laskee. Koneen täytös paranee puoltoista prosenttia ja itse palotapahtuma hyötysuhde nousee puolisen prosenttia eli kaksi prosenttia pitäisi tehon nousta bensa->E85 päivityksessä vaikkei oltaisi bensallakaan nakurajoitteisia.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11120
                        • Oulu

                        Originally posted by naukkis View Post
                        Jotain on pielessä jos laskee. Koneen täytös paranee puoltoista prosenttia ja itse palotapahtuma hyötysuhde nousee puolisen prosenttia eli kaksi prosenttia pitäisi tehon nousta bensa->E85 päivityksessä vaikkei oltaisi bensallakaan nakurajoitteisia.
                        Joo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken enkä ole raskinu ostaa isompia. Mut tommoset parin prosentin muutokset on niin pieniä, ettei niitä pers dynolla kyllä huomaa

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Joo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken enkä ole raskinu ostaa isompia. Mut tommoset parin prosentin muutokset on niin pieniä, ettei niitä pers dynolla kyllä huomaa
                          No joo mutta väitit että teho laskee, viinalla on erittäin vaikea saada teho laskemaan bensasta jos soppaa riittää edes jotenkin, viinalla seos voi olla sairaan laihalla tai rikkaalla, ennakkoa sairaasti liikaa tai liian vähän ja kone toimii aina nätisti, tekee säätämisestä toisaalta hankalampaa vrt bensa jolla kone ei laula ellei seokset ja ennakot ole just kohdillaan.

                          Comment

                          • Juho_
                            BTCF Member
                            • Jul 2016
                            • 1069
                            • Suomi

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Joo en tosiaan oo jaksanu sen kummemmin säätää viinalle, kun vakio suuttimet loppuu kesken
                            Siinäpä se syy, miksi useimmat sanoo ettei huomannut tehoeroa E98 vs. E85.

                            Itelläkin oli n. 200cc/min@3bar suuttimet bensalla, 310cc/min@3bar E85:lla jolloin alkoi vetämään selvästi paremmin (joka näkyy tuloksissakin).

                            Olin siis ensin tietenkin kokeillut samoilla suuttimilla, jolloin ero oli +/-0.

                            M52-imukanavat on aika anaalista ja hyvään lopputulokseen tarvii reippaasti alkuperäistä suuremmat venttiilit tai kanavien reilua täyttämistä. B20-kantta kannattaa käyttää aihiona, itellä on se B25:ssä ihan vakiokokoisten venojen kanssa käytössä eikä varsinaisesti ahdista
                            Ahaa, eli niissä onkin eroa B20 vs. B25 kansissa myös kanavissa..
                            Olin joskus semmoista tietoa saanut, että suunnilleen samanlaiset kannet olisivat keskenään.

                            Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oliko tehoa tullut lisää myös huipputehon alueelle? Ja olitko sattunut käyttämään kansia virtauspenkissä?

                            Kun sitäkin on nähty, että virtauspenkissä tosiaan se suurempi virtaus ei meinaa todellisuudessa lisävoimaa.. että reilusti pienemmillä imukanavilla saatu huonompi tulos virtauspenkissä, mutta todellisuudessa tullutkin voimaa koko kierrosalueelle (myös huipputehon alueelle).
                            YouTube
                            Instagram // Juhon Moottoripaja

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11120
                              • Oulu

                              Originally posted by Juho_ View Post
                              Siinäpä se syy, miksi useimmat sanoo ettei huomannut tehoeroa E98 vs. E85.

                              Itelläkin oli n. 200cc/min@3bar suuttimet bensalla, 310cc/min@3bar E85:lla jolloin alkoi vetämään selvästi paremmin (joka näkyy tuloksissakin).

                              Olin siis ensin tietenkin kokeillut samoilla suuttimilla, jolloin ero oli +/-0.
                              Öh en siis vaan lyönyt vakio koneeseen viinaa tankkiin ja antanu mennä. Ohjelmasta oli suuttimiin lisätty 30% lisää aukioloaikaa ja ennakkokartan säädin järkevästi. Annoin moottorinohjauksen sit oppia viinalle ja se vielä laihenti seosta jonkin verran. Jos ois täyskaasukiihdytyksen tehnyt tuollai, niin suuttimet ois kyllä loppunut kesken. Mut normiajossa tuotto riittää kyllä hyvin. En huomannut että kone ois tullut mitenkään pirteämmäksi. Lähinnä tyhjäkäyntiä kävi "puhtaammin".

                              Mut en jaksa asiasta ruveta inttämään enempää kokeilkaa itse, ja kertokaa mikä oli vaikutus. Voin vaikka pistää sähköpostilla tuon käyttämäni softan b28 koneelle. Ei mee montaa minuuttia, kun laittaa sisään. En vastaa seurauksista, jos joku romuttaa koneensa kun vetää suuttimet tappiin

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Juho_ View Post

                                Ahaa, eli niissä onkin eroa B20 vs. B25 kansissa myös kanavissa..
                                Olin joskus semmoista tietoa saanut, että suunnilleen samanlaiset kannet olisivat keskenään.

                                Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oliko tehoa tullut lisää myös huipputehon alueelle? Ja olitko sattunut käyttämään kansia virtauspenkissä?
                                B20 kannessa on 2cc pienemmät palotilat, 30mm vs 33mm imuventtiilit ja pienempi imukanava.

                                Ite on näprännyt kannen, ei ole virtauspenkissä käytetty. Vakionokat on niin miedot että tokihan nyt huipputehon alueelle saa lisää paukkuja, nyt vähän ahdistavalla putkistollakin täytös pysyy 10% sisällä maksimista 3500-7000 alueen, vakionokilla täytös romahtaa 5500:n jälkeen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎